Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
singa schreef:Ik vind dat sommigen onder jullie wel erg aanvallend zijn naar TS! Niemand hier kent de volledige situatie, behalve TS zelf. Insinueren dat ze een slechte moeder/echtgenote/persoon/... is, dat haar man geduldig/liefdevol/een vod/... is en dat haar kinderen sukkeltjes zijn is totaal overbodig imo. Ze praat met veel respect over haar man en heeft naar de minst ingrijpende oplossing voor de kinderen gezocht (zij blijven gewoon in hun vertrouwde omgeving). Dat wordt hier een aantal keer uit de context getrokken, want o jee, bedrog! Scheefpoeperij! Naast-de-pot-gepis! Terwijl TS al een paar keer heeft proberen duidelijk maken dat dat niet het geval is. Natuurlijk lees ik ook heel wat reacties die ik wel zinvol vind, maar in de plaats van TS zou ik me erg aangevallen voelen door die negatieve berichten.
singa schreef:Ik vind dat sommigen onder jullie wel erg aanvallend zijn naar TS! Niemand hier kent de volledige situatie, behalve TS zelf. Insinueren dat ze een slechte moeder/echtgenote/persoon/... is, dat haar man geduldig/liefdevol/een vod/... is en dat haar kinderen sukkeltjes zijn is totaal overbodig imo. Ze praat met veel respect over haar man en heeft naar de minst ingrijpende oplossing voor de kinderen gezocht (zij blijven gewoon in hun vertrouwde omgeving). Dat wordt hier een aantal keer uit de context getrokken, want o jee, bedrog! Scheefpoeperij! Naast-de-pot-gepis! Terwijl TS al een paar keer heeft proberen duidelijk maken dat dat niet het geval is. Natuurlijk lees ik ook heel wat reacties die ik wel zinvol vind, maar in de plaats van TS zou ik me erg aangevallen voelen door die negatieve berichten.
'. Zo erg is het nou ook weer niet dat mamma een weekje voor zichzelf kiest, en even ergens anders gaat bedenken wat ze wil. Hun moeder zal toch wel vaker een keertje niet aanwezig zijn als ze naar bed gaan. KySv schreef:Ik heb al vaker getwijfeld of ik wel de juiste keuze heb gemaakt of misschien gebleven ben uit mijn eigen idealistische beeld (op redelijk jonge leeftijd huisje, boompje, beestje hebben). Ik heb voor mijn man nooit een echte relatie gehad. Ik was altijd meer van het type dat mannen gewoon als goede vrienden in mijn leven waren, maar nooit echt relatiemateriaal.
Ayasha schreef:Van het moment dat je bij een ander in bed kruipt terwijl je getrouwd bent en er geen open relatie op na houdt ben je imo gewoon een slechte echtgenote ongeacht de verdere situatie. Dat die man dat toe staat, zelfs letterlijk zegt haar de kans te geven om uit te zoeken wat haar gevoelens zijn, ja, dan vind ik dat ontzettend geduldig, liefdevol en begripvol. Of hij nu depressieve kanten heeft of verder niet perfect is doet er dan ook niet toe. Zoek de partners maar eens die er zo zouden in staan.
Persoonlijk vrees ik dat TS niet weet wat ze heeft en het pas gaat beseffen als het te laat is.
singa schreef:Ze ging toch net bij N slapen omdat ze beslist had om te scheiden? En overdag ging ze wel gewoon naar huis om voor de kinderen te zorgen terwijl haar man werken gaat. Ondertussen merkt ze dat ze toch niet helemaal zeker blijkt te zijn van deze beslissing en weet ze het allemaal even niet meer. Is dat zo onlogisch dan? Ik beschouw het in ieder geval niet als vreemdgaan, eerder als een crisis.
Sommigen hier zeggen dat 's nachts bij N verblijven niet de beste optie is. Die reacties begrijp ik dan weer wel helemaal! Maar zeggen dat ze daarom een slechte echtgenote, moeder, ... is, vind ik er los over.
Citaat:Mijn man weet dat er wat gevoelens zijn, heeft het er moeilijk mee gehad, maar heeft nu zo iets van als je met hem gelukkiger bent dan met mij, dan moet je maar gaan.
Het is op het moment zelfs zo dat mijn man heeft geregeld dat ik ’s nachts bij N slaap. Zodat wij minder discussie en ruzie hebben en ik voorzichtig kan kijken of de gevoelens voor N genoeg zijn voor een relatie. Beetje rare situatie, maar goed, is in goed overleg gegaan en was op dat moment eigenlijk het beste voor de situatie.
KySv schreef:De gevoelens die ik heb gekregen voor N zijn pas gekomen, nadat ik voor mezelf de knoop had doorgehakt dat ik niet verder wilde in deze relatie, dit uit heb gesproken naar mijn man en we op dat moment allebei zo iets hadden van onze relatie werkt niet meer. Inmiddels zijn we een aantal weken en wat goede gesprekken verder en twijfel ik of ik idd de juiste keuze heb gemaakt toen ik zei dat ik niet verder wilde.
Verder is een van de problemen tussen mijn man en mij dat wij een verschillende behoefte hebben qua intimiteit en seks. Wat er op neer komt dat ik wel bij N slaap, maar dat er verder niet veel gebeurd in bed.