Gevaarlijk weer morgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:46

Mendyh schreef:
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar wij gaan aankomende zondag nacht rond 01.00u richting Schiphol om dan een paar uurtjes later te gaan vliegen richting Samos. Zullen wij last ondervinden van de storm?

Joh dat houden ze daar op Schiphol perfect in de gaten, je hoeft niet bang te zijn dat ze je laten vliegen in te erg noodweer haha.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:53

MaricoGraphy schreef:
Nu ik de foto van joolien zie, zie ik wel dat mijn provincie ook tot de high risk behoort. Ben benieuwd.
Paarden laat je best buiten staan. Wel met schuilstal.
Als het paard in paniek raakt kan het zichzelf verwonden in De stal. In de wei heeft hij ruimte om weg te rennen.
Is een raad van mijn DA omdat wij met 2 paarden zitten die geen handige stal paarden zijn. Één is een wever en tevens hoogbejaard, en de andere is extreem nerveus als ze in een stal staat.

Om vervolgens te vallen, door de kudde overlopen te worden, met spoed naar de kliniek vervoerd te worden, om dan ingeslapen te worden.
Been there, done that.....

In dergelijke situaties is er geen standaard goed of slecht.
Had die van mij binnen gestaan had ze nog geleeft, of misschien had de bliksem dan wel in de stal geslagen en was de boel afgefikt.
Zowel land als stal hebben zijn voors en tegens. Ik kies iig voor stal.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 04-07-15 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:53

Verdorrie!!! Mist het net het noord-westen.. I can never catch a break :( Wat had ik dat graag zien over komen zeg :D

Paar jaar geleden op een larp kregen we ook noodweer over ons heen. Iedereen moest zich verzamelen in het gebouw dat op het terrein stond. Vlogen tenten voorbij, het regende knetter hard en het was ontzettend aan het onweren. En ik stond er dol gelukkig naar te kijken (ondertussen er een paar naast me stonden te huilen van angst)

Vriend van mij quote me nog steeds "Ik kan wel janken!! WAT MOOOOII!!" Ondertussen er een tent voorbij kwam zeilen :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:55

Ik had inderdaad al gezien dat het 's middags gaat regenen met kans op hagel, onweer en zware windstoten. 's Morgens worden de paarden buiten gezet en ik haal ze inderdaad zelf rond de middag maar weer binnen.

In het dorp waar de paarden staan is afgelopen woensdagnacht een boerderij compleet uitgebrand na een blikseminslag en een paar jaar geleden is een pony van een stalgenootje gedood door de bliksem. Dan wordt je al helemaal niet blij van zulke weersverwachtingen! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:03

Das ook hetgeen waar ik met zulk weer altijd bang voor ben..
Onweer is mooi om te zien! Minder mooi als t inslaat, brr :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:05

Bah, vond het donderdagavond/nacht al knettereng.
1x sloeg het vlak naast onze koeienstal in en zijn de stoppen er uit geknald.

@Joolien; hoe vast zijn die gebieden? Kan het iets uitwijken of heel veel uitwijken?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:11

Bedankt voor het waarschuwen.
Op tijd naar de paarden toe dus.

En dan afwachten.
Hoop dat het meevalt.

Dood eng onweer.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:13

interessant Joolien! woon in Zuid Oost en kunnen wel regen gebruiken.. maar onweer en hagel... er is al eens een windhoos door het dorp gegaan en heb vorig jaar in 1 gezeten op concours. Ben nog nooit zo bang geweest. Echt het gevoel van rennen voor je leven. isolatie vloog door de lucht iedereen in paniek,meisje klem tussen deel van ingestorte kantine. Sindsdien ben ik niet meer zo stoer terwijl ik eerder echt voor het raam stond te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:14

amoj schreef:
Bah, vond het donderdagavond/nacht al knettereng.
1x sloeg het vlak naast onze koeienstal in en zijn de stoppen er uit geknald.

@Joolien; hoe vast zijn die gebieden? Kan het iets uitwijken of heel veel uitwijken?

Hrt kan altijd nog verplaatsen. De exacte locatie merk je pas als hrt zover is :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:14

Wij vallen er net in leuk, ik hou d'r van. Al denk ik dat het wel mee zal vallen aangezien het hier nooit echt heftig is het blijft meestal in Arnhem hangen

Janneke93

Re: Gevaarlijk weer morgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:16

Verkoeling is fijn, maar dit mag wat mij betreft ver weg blijven O:)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:17

Joolien, dank voor de waarschuwing! Hier overbodig, wist er van, maar super interessant om de uitleg erbij te lezen.

Kan jij ook verklaren dat het Westen zowel qua temperatuur als storm minder heftig is? Invloed van de zee oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:21

Nirvana_ schreef:
Joolien, dank voor de waarschuwing! Hier overbodig, wist er van, maar super interessant om de uitleg erbij te lezen.

Kan jij ook verklaren dat het Westen zowel qua temperatuur als storm minder heftig is? Invloed van de zee oid?

In dit geval omdat de instabiliteit daar minder hoog is. En idd, zee koelt de boel meestal wat af. Precieze uitleg weet ik niey. Zal t eens onderzoeken.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:33

Morgen met de trein van Oost (regio Nijmegen) naar Zuid (Maastricht) rond een uur of 8. :') Beter is het dan al overgetrokken.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:59

Ik hoop gewoon dat er eindelijk eens een béétje regen valt hier. Ons stukje van Zeeuws-Vlaanderen is ondertussen veranderd in Sahara, denk ondertussen ook dat er morgen dus nog steeds niets gaat vallen.. Onweer mag best, zolang het inderdaad maar niet te lelijk doet! Hier staan ze vanaf de middag op de paddock met stal, lekker vannacht de wei op met deze koele nacht :j .

Goed of slecht bestaat niet, brute pech kan altijd voorvallen (ook in de natuur). Heb paarden die niet zo snel onder de indruk zijn van iets, dus dat is altijd mooi meegenomen met zo'n storm. Er kan altijd iets gebeuren, maar als ik me elke keer extra zorgen moet gaan maken dan ben ik aan het einde van het jaar grijs en 20kg zwaarder := . Ik probeer dat zorgen maken dus binnen de perken te houden :+ (met de nadruk op 'probeer').

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 01:07

Niet grappig -O-
Ik heb zo'n terugkerende nachtmerrie, gaat over een tornado. Doodeng vind ik het.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 01:28

Ik zat er al op te wachten dat er wat leuks aan zou komen. Met dit bloedverziekende warme weer was het gewoon wachten erop. Maar had vandaag ook nog wel wat verwacht. Ik zit ook in het hoge risico gebied voor morgen, en wacht maar af wat er gaat komen. Had wel al in de planning dat ze morgen overdag naar binnen zouden gaan. Dat was oa ook vanwege de dazen. Die zijn hier nu echt niet meer grappig :\ Maar de radar gaf hier de hele dag al onweer waarschuwingen voor morgen. Aangezien het vannacht nog rustig lijkt te blijven, laat ik ze maar buiten (uitzondering normaal haal ik ze dan altijd heel laat binnen) kunnen ze nog even hun buik volvreten en gaan ze morgenvroeg hun boxen in.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 01:36

Bedankt voor het waarschuwen. Al vind ik het wel altijd 'gevaarlijke' uitspraken. Niks zo veranderlijk als het weer. Er zal uiteraard wel wat komen, want overal voorspellen ze het, maar of het echt zo gevaarlijk wordt. Afgelopen week hebben ze er toch ook goed naast gezeten. Werden een hoop buien voorspeld, maar hier is niks geweest.

We gaan het wel zien morgen ;). Wellicht zit ik ook gewoon in mijn 'ontkennende fase', aangezien ik het niet zo op onweer heb.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 01:48

Ik heb de tuin zo goed mogelijk stormproof gemaakt.
De paardjes gaan morgenvroeg weer naar binnen. Staan nu buiten.

Dewirox, het is gewoon heel plaatselijk! Er is her en der toch wat flinke schade ontstaan van de week, als je er toevallig net midden in zit kan het gevaarlijk worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 02:58

Hm ik zit in het risico gebied, ben benieuwd, ik hou wel van onweer. Donderdag bleef het hier maar doorgaan, aan alle kanten tegelijk, heb heel wat prachtige bliksem schichten gezien. Sommigen als een spinnenweb met vertakkingen naar alle kanten.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 03:23

Ben erg benieuwd

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 06:08

DewiRox schreef:
Bedankt voor het waarschuwen. Al vind ik het wel altijd 'gevaarlijke' uitspraken. Niks zo veranderlijk als het weer. Er zal uiteraard wel wat komen, want overal voorspellen ze het, maar of het echt zo gevaarlijk wordt. Afgelopen week hebben ze er toch ook goed naast gezeten. Werden een hoop buien voorspeld, maar hier is niks geweest.

We gaan het wel zien morgen ;). Wellicht zit ik ook gewoon in mijn 'ontkennende fase', aangezien ik het niet zo op onweer heb.

Jij woont kennelijk niet in het noorden. Hier heeft het aardig gespookt namelijk en er is een hoop regen gevallen ;)

Nogmaals, ik hoop echt dat het meevalt!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 06:20

Hier regent het al met wat onweer,heb alleen een wei met een tent als schuilstal.
Merrie is net 3 uur geleden bevallen dus ik hoop dat het meevalt.

Zal straks de tent nog extra vastbinden.
Staat al met 8 touwen vast gebonden maar extra kan nooit kwaad

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 06:28

Buienradar valt mee voor de regio waar we heen gaan in het westen gaat het vooral over zee. Vreemd om de heftige buien vanuit het niets te zien verschijnen voor zuid oost nederland. Onze woonplaats komt er redelijk vanaf lijkt. Het zuiden heeft al best pittige buien gehad vannacht zo te zien.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 07:07

zoals hiervoor beschreven vond ik het donderdagavond al best wel eng, al ben ik nooit bang voor onweer, maar dit knetterde zo hard.... :(
Als er dus kans is dat het nog harder gaat, hou ik mijn hart vast, veel huizen met rieten daken hier in de buurt en natuurlijk veel bomen, en als je dan op de grens woont van gemiddeld tot zwaar risico..
Sterkte iedereen!