Onzeker over lengte.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Re: Onzeker over lengte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:52

Meid je bent echt prachtig, waar maak je toch zorgen om ? :D
Je ziet er prima uit en er zijn genoeg jongens die langer als jouw zullen worden waarbij je nog zeker 10 cm hakken aan kan :Y)

Wees trots op je lengte, veel meiden zouden met je willen ruilen denk ik <<)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:52

SindyKaya schreef:
Jaa dat dacht ik al... :( maar laten uitrekenen hoeveel je nog groeit kan geen kwaad denk ik, dan kan ik mij er op 'voorbereiden'

Dat kan uiteraard wel :) hoelang ben je al ongesteld als ik vragen mag? Als je echt al een jaar ongesteld ben ofzo denk ik dat je niet meer groeit.

Persoonlijk denk ik dat je er later spijt van gaat krijgen als je eventueel met hormonen gaat lopen rommelen :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:53

UhNee"

[quote="SindyKaya schreef:
saddledancer schreef:
Ik hoop dat al deze reacties je gewoon lekker beter laten voelen, want dat verdien je en je hebt een prachtige lengte!! Maar mocht je je er nou nog steeds heel poedersuiker over voelen he, kun je naar de dokter. Die kan berekenen hoe Lang je ongeveer gaat groeien, en als je echt ongelukkig bent met de lengte die je Dan zou Worden kan je hormonen krijgen Om het groeien Te stoppen :) er zijn altijd opties!!

maar ik hoop natuurlijk gewoon dat je gelukkig word met jezelf :)

Bestaat dat echt ? Mijn moeder zei altijd dat het niet bestond. Dan ga ik toch heel graag naar de dokter!
Bedankt! :D

Persoonlijk denk ik niet dat je zomaar hormonen krijgt! Is echt heel sterk spul met heel veel nare bijwerkingen :( Zeker niet met zo'n gemiddelde lengte als dat jij hebt (niet banketstaaf bedoeld overigens :) )[/quote]

Nee, hoor gaan ze bij jouw lengte inderdaad niet doen, deden ze bij mij ook niet en ik ben langer en toen was iedereen nog kleiner dus stak ik in verhouding verder uit.
Maar de jeugd wordt steeds langer kan dus me nu verstoppen tussen de rest van de mensen massa!
Die hormonen zijn ook niet zomaar iets, hebben best bijwerkingen en aangezien je geen 2 meter gaat worden zou ik dat echt niet gaan doen.

Joh, je pony past nog prima, maar lekker trots erop gaan zitten, je ziet eruit als hartstikke leuke meid, dus be proud!! Ga je nu niets van vinden, maar over 10 jaar, denk je wauw! die lengte is zo gek nog niet! (heeft bij mij ook echt wel even geduurd, maar nu denk ik Yeehhh!! ik ben ik, alleen jammer dat die fjord te klein is... (dus ipv ik te groot..) )

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:53

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:55

Ik ben/was ook altijd de langste. Ik sprong al vanaf de basisschool boven iedereen uit. Ik had mijn groeispurt veel sneller dan de meeste andere, ik keek altijd neer op mensen daardoor... nu heb ik een vrij normale lengte. De een heeft de groeispurt een stuk later dan de ander. Ik heb nu ongeveer jouw lengte. Wacht het rustig af, voor je het weet komt je omgeving je volgen. Ik ben de oudste thuis en nu de kleinste haast van de oudste 3 :P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 21:55

UhNee schreef:
SindyKaya schreef:
Jaa dat dacht ik al... :( maar laten uitrekenen hoeveel je nog groeit kan geen kwaad denk ik, dan kan ik mij er op 'voorbereiden'

Dat kan uiteraard wel :) hoelang ben je al ongesteld als ik vragen mag? Als je echt al een jaar ongesteld ben ofzo denk ik dat je niet meer groeit.

Persoonlijk denk ik dat je er later spijt van gaat krijgen als je eventueel met hormonen gaat lopen rommelen :o

Vorig jaar begin augustus ben ik voor her eerst ongesteld geworden.
Ik ga inderdaad niet direct beginnen aan hormonen, en als ik nog 5 cm groei ook niet. Maar als ik echt nog 20 cm groei zou ik daar dood ongelukkig van worden :o

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:57

Ik ging net even op je profiel spieken, en je bent echt een hele mooie meid!! :D je hebt ook wel echt een modellen hoofdje, dus als je ooit die Kant toch op zou willen zit je wel goed met die lengte!!!
rechtop lopen, schouders naar achter, kin omhoog, en trots zijn! Je mag er wezen hoor! :j

en voor 5 cm Meer zou ik idd ook niet aan de hormonen gaan, maar doe eens gek, dr. Zegt je word 1.95 of Meer, Dan zou het het misschien wel waard zijn Om erover Te denken :j

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:58

SindyKaya schreef:
UhNee schreef:

Vorig jaar begin augustus ben ik voor her eerst ongesteld geworden.
Ik ga inderdaad niet direct beginnen aan hormonen, en als ik nog 5 cm groei ook niet. Maar als ik echt nog 20 cm groei zou ik daar dood ongelukkig van worden :o

Ohhh joh!!! Dan groei je echt geen 20 cm meer hoor! Don't worry :) Maar langs de huisarts gaan om dat na te vragen is natuurlijk ook prima als je dat een fijn gevoel geeft!
Mij is altijd verteld dat zodra je ongesteld bent, je groei stopt. Bij mij klopte het aardig, groeide nog 1 cm door denk ik.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:00

Goed dat je iig beseft dat je krom staat door je onzekerheid.
Dan kun je er wat aan doen.
Echt, je lengte staat niet stom (juist niet) , maar krom staan, staat wel heel stom
beetje schop onder je kont van mij dus ;-)
Bedoel het goed!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 22:00

Sem_ schreef:
1.75 is helemaal niet zo lang, ik denk niet dat je op je 15e na je menstruatie nog erg veel zal gaan
groeien. Ik ben ook niet (veel) meer gegroeid na mijn 15e.

Je kan het ook zelf ongeveer uitrekenen.
http://www.groeiwijzer.nl/nl/diagnose-a ... reeflengte

De site doet het niet.. Als ik op '= ' druk berekend hij niks.. Of doe ik wat verkeerd?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:01

Oh hm bij mij wel! Je kan het ook met je rekenmachine uitrekenen :)
TH (meisjes) = 47,1 + 0,334 x lengte vader (cm) + 0,364 x lengte moeder (cm)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 22:04

Hmmm, 1,50 komt er dan uit :P Of ik doe heel wat verkeerd :))

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:04

Hoe lang zijn je vader en moeder? :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 22:05

vader 1,87 en moeder 1,69 :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 22:07

Martinklok schreef:
Meid je bent echt prachtig, waar maak je toch zorgen om ? :D
Je ziet er prima uit en er zijn genoeg jongens die langer als jouw zullen worden waarbij je nog zeker 10 cm hakken aan kan :Y)

Wees trots op je lengte, veel meiden zouden met je willen ruilen denk ik <<)

Haha hakken is niks voor mij :))
Maar dankjewel :o :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:09

Dan kom je op 1,71

Dit staat er bij:
Natuurlijk bereikt niet ieder (gezond) kind precies de streeflengte. De meeste kinderen zitten er iets
boven of onder. De meeste (gezonde) kinderen zitten, als ze zijn uitgegroeid, in een gebied van 1.3 SDS
rondom de streeflengte. Dit betekent dat jongens en meisjes op volwassen leeftijd respectievelijk
maximaal 14,2 en 13 cm centimeter langer of korter zijn dan de streeflengte. Dit gebied rondom de
streeflengte wordt streefgebied of ook wel: target range, target heigth-range of TH-range genoemd.

Ik verwacht niet dat er nog veel bij zal komen op jouw leeftijd! :) 1.75 is een hele mooie lengte, niet
klein, maar ook niet echt lang.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 22:10

Oh dan heb ik wat verkeerds gedaan :+

Dan ben ik indd niet meer zo bang dat er wat bij komt.. :)

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:44

1.75 is een geweldige lengte voor een meid. Ik ben 1.88 en 1.75 voor een meid is perfect. Het is echt niet nodig om je er onzeker over te voelen :(:) :(:) Lekker rechtop blijven staan (anders krijg je straks nog rugklachten door slechte houding) en wees trots zijn op jezelf +:)+ :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:49

1.75 is een prachtige lengte! Maar, wees er ook echt trots op, trots op je lijf vooral, en ga lekker rechtop staan! Ik ben ook altijd krom gaan staan en heb dat geweten met rugklachten... Nu is het hard werken om er nog wat aan te veranderen.
Ik ben dan ook nog wel een stukje langer dan jij (1.88), maar mijn ouders zijn dan ook een heel stuk langer dan de jouwe.
Het komt allemaal goed! Zelfs als je extreem lang bent (wat jij dus niet bent), dan kan je nog steeds een super leven leiden. En als je dan toevallig eens iemand tegenkomt die net zo lang is als jij, dan wordt je daar alleen maar vrolijk van, dat je die persoon wel recht in de ogen aan kan kijken ;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 01:08

Dankjewel iedereen ! Ik voel mij echt al een stuk fijner na sommige lieve reactie's! Echt, heeeeel erg bedankt ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:40

Ik ben 1 van de langste van de zussen, ene is maar 1.70 de ander ook rond die lengte. Ik en oudste zus rond 1,75 , broer kreeg lange groeispurt op 12 jaar 1.50 en is 1.97 geworden op zijn 20ste uiteindelijk . Ouders 1.80 en 1.69 , wij zijn vrij lang geworden :=

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:46

SindyKaya schreef:
Dankjewel iedereen ! Ik voel mij echt al een stuk fijner na sommige lieve reactie's! Echt, heeeeel erg bedankt ! :D

Mooi zo! :D Ik zat stiekem ff op je profiel te spieken en jeetje je bent echt een knappe meid! Niet onzeker zijn over je lengte hoor dat is nergens voor nodig!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:52

Ik snap je heel goed hoor! Op die leeftijd was ik al lang 1,78m en super onzeker daar over. Stiekem wil ik nog steeds iets van 1,70m zijn, maar een stuk van je benen afhakken is ook weer zo wat :+
Eind van deze maand word ik 30 en ben al een hele tijd over die onzekerheid heen. Maar je bent dus niet alleen :-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:54

Kan me wel voorstellen dat het je onzeker maakt hoor. Op jouw leeftijd wil je niet 'afwijkend' zijn waarmee ik bedoel dat je niet teveel wilt opvallen/anders wilt zijn, maar geloof me. Als je 1.65 was geweest was er vast iets anders geweest wat je onzeker had gemaakt. Onzekerheid hoort ook gewoon bij je leeftijd en da's gewoon een hele vervelende fase. Er zullen nog genoeg onzekerheden komen, maar ik durf je bijna op een presenteerblaadje mee te geven dat die onzekerheid over je lengte straks echt niet meer aanwezig is. Dan ben je er trots op! En als ik je foto zie denk ik dat je moeder gelijk hebt, je bent prachtig en hebt een heel mooi gezicht! Onzekerheid komt niet door hoe je eruit ziet, maar hoe je jezelf als mens ziet.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:04

Hoi! Heb niet alle reacties gelezen, maar: Ik was ook altijd de langste van de klas op die leeftijd. Ik voelde me lomp enzo, maar ondertussen voel ik me tussen grote mensenmassa's ontzettend klein.
Ik was van mijn vriendinnen kennelijk de eerste met een groeispurt, want ik ben nu niet meer de langste. Behoor zelfs tot de middenmoot (Ik ben vorig jaar officieel gemeten op 1.76m).

Je kunt er helaas niets aan doen, alleen maar accepteren. Dat is het begin om de onzekerheid weg te nemen.

Verder sluit ik me aan bij onderstaande reacties, je bent zoals je bent :)
Maar denk wel om je rug!