lieveli schreef:Dit gezin wordt het niet. Je bent 2e keus en je bent verdorie geen speelgoed! Gewoon mailen dat je vriendelijk bedankt voor de kans maar dat je verder gaat zoeken.
Zo, dat is kort door de bocht
Wie zegt dat ze haar als speelgoed zagen? Aan de ene kant kan ik me nog best voorstellen dat ze in eerste instantie wilden gaan voor iemand met ervaring. Dat is hun goed recht. Alleen de manier waarop verdient natuurlijk geen schoonheidsprijs, maar dat beseffen ze zelf ook en ze willen er graag over praten. Het minste wat je dan kunt doen is dat gesprek aan gaan. Voelt het nog niet goed, dan kun je altijd nog besluiten afscheid van elkaar te nemen. Maar wie weet klaart het gesprek de lucht en heeft TS er straks alsnog een fijn adres aan. TS gaf zelf ook aan dat het voor dit incident wel goed voelde, dus die basis was er wel.
Iets wat je (denk ik) tijdens het au pairen ook nodig hebt.

Maar echt het enthousiaste gevoel wat ik eerst had is wel lichtelijk verdwenen. (Komt natuurlijk ook dankzij de schommeling van ja-nee en toch weer ja. Ik durf mij er nog niet aan vast te pinnen.) Misschien dat dat nog terug komt na zondag.
Het lijkt me eerder belangrijk iemand te hebben die gewoon liefdevol en betrouwbaar is, opvoeden moeten ze toch echt zelf doen.