Bedankt voor het meedenken! We gaan morgen kijken waar we het grind vandaan kunnen halen en dan gaan we ermee aan de slag. Het is niet de bedoeling dat de tractor erover heen gaat. We moeten nog een nieuwe weg voor de tractor aanleggen. Hier het bouwplan:

Op perceel 96 en 91 komt dus een weg naar de stal voor de machines.
We hebben helaas geen zwembad haha. In het meer zwemmen kan maar daar zitten veel dikke karpers dat ik dat nog even laat.. In de buurt is wel een groot meer waar je kan zwemmen.
Van de 200 geiten moeten we zien rond te komen ja. Dat zou in Nederland onmogelijk zijn, daar moet je er volgens mij al bijna 800 hebben. Veel geitenboeren hier hebben rond de 150 geiten te melken zoals wij dat hoorden. De regels wat betreft het land zijn er ook voor een groot deel om de boeren te beschermen. Nu zijn de melkprijzen goed en zou het rendabel zijn, maar wanneer de tijden minder worden en je veel voer moet aankopen dan heb je een probleem. Ze willen dat je ook voor eigen voer kan zorgen.
Voor weidegeiten hebben we nu nog te weinig land. We hebben aardig wat stukken verwilderd land dat eerst bewerkt moet worden. Wel willen we graag geiten op het land. We zaten te denken aan om ze gewoon een stuk te geven waar ze kunnen lopen. Echter hebben we gekozen voor de Nederlandse geit, die staat hoog in vaandel. Nu raden Nederlandse geitenboeren ons het af om ze buiten te doen. Zij zijn van mening dat een. Nederlandse geit rust, regelmaat en reinheid nodig heeft. Dat vinden zij prettig. Daarbij houden ze niet van wisselvallig weer en verbranden de geiten snel. We moeten even zien hoe het loopt. Het lijkt ons mooi ze buiten te hebben.
Gisteren een opening gemaakt naar een ander stuk land.

Vorige week een pad van meer dan 200 meter gemaakt naar ook nog een stuk land.

En dan kwam je hier uit:

En mijn ochtendwandeling op eigen land. Wat een heerlijk gevoel!
Hier uitzicht op het huis:

En onze lieve hond blijft met deze hitte liever bij huis