[FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Re: [FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:24

Wij hebben het aan laten rollen en dat was toch wel echt noodzakelijk anders krijg je het niet mooi vlak.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 10:49

Bedankt voor het meedenken! We gaan morgen kijken waar we het grind vandaan kunnen halen en dan gaan we ermee aan de slag. Het is niet de bedoeling dat de tractor erover heen gaat. We moeten nog een nieuwe weg voor de tractor aanleggen. Hier het bouwplan:

Afbeelding

Op perceel 96 en 91 komt dus een weg naar de stal voor de machines. :)

We hebben helaas geen zwembad haha. In het meer zwemmen kan maar daar zitten veel dikke karpers dat ik dat nog even laat.. In de buurt is wel een groot meer waar je kan zwemmen.

Van de 200 geiten moeten we zien rond te komen ja. Dat zou in Nederland onmogelijk zijn, daar moet je er volgens mij al bijna 800 hebben. Veel geitenboeren hier hebben rond de 150 geiten te melken zoals wij dat hoorden. De regels wat betreft het land zijn er ook voor een groot deel om de boeren te beschermen. Nu zijn de melkprijzen goed en zou het rendabel zijn, maar wanneer de tijden minder worden en je veel voer moet aankopen dan heb je een probleem. Ze willen dat je ook voor eigen voer kan zorgen.

Voor weidegeiten hebben we nu nog te weinig land. We hebben aardig wat stukken verwilderd land dat eerst bewerkt moet worden. Wel willen we graag geiten op het land. We zaten te denken aan om ze gewoon een stuk te geven waar ze kunnen lopen. Echter hebben we gekozen voor de Nederlandse geit, die staat hoog in vaandel. Nu raden Nederlandse geitenboeren ons het af om ze buiten te doen. Zij zijn van mening dat een. Nederlandse geit rust, regelmaat en reinheid nodig heeft. Dat vinden zij prettig. Daarbij houden ze niet van wisselvallig weer en verbranden de geiten snel. We moeten even zien hoe het loopt. Het lijkt ons mooi ze buiten te hebben.

Gisteren een opening gemaakt naar een ander stuk land.

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week een pad van meer dan 200 meter gemaakt naar ook nog een stuk land.

Afbeelding

En dan kwam je hier uit:

Afbeelding

En mijn ochtendwandeling op eigen land. Wat een heerlijk gevoel! :D Hier uitzicht op het huis:

Afbeelding

En onze lieve hond blijft met deze hitte liever bij huis

Afbeelding

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:52

Wauw, een waar sprookje zo hoor! Prachtige foto's en een mooi bouwplan. :)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:36

Wauw, wat een land. Wat een ruimte!
Heerlijk zeg. Leuke hond hebben jullie ook. :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:10

wauw wat ontzettend gaaf zeg, wat een sprookje al zal het ook hard werken worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:34

<3
Wat een heerlijk landgoed ! :~

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:55

Wauw, dat uitzicht is echt jaloersmakend. Je hond is ook prachtig, welk ras is hij/zij als ik vragen mag?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:22

Ziet er goed uit allemaal....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:32

Hond is denk ik een rodesian ridgeback.

Wat een prachtige foto's!
Zo te horen hebben jullie nog veel land kaal te maken. Grote klus!
De geiten buiten zou geweldig zijn! Wellicht al een groot stuk als "paddock" met een Zonnedoek er over?
Vroeger op de geitenboerderij waar ik voor de pony's kwam, daar liepen de witte melkgeiten ook gewoon buiten, konden ze zelf kiezen.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:34

Oh mennnn, wij gaan naar Flagnac, volgens mij is dat in de buurt bij jou!

wat een droom! heerlijk om te lezen en mee te dromen :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:09

Gaaf hoor, maar denk wel dat het droom gevoel soms (als jullie strakjes weer op aarde landen) wel soms even weg is door het werk, de regeltjes en de heimwee.. Alles moet een plekje krijgen. En dat duurt. Als je strakjes een heleboel geiten heb lopen is het ook niet zo 1,2,3 heen en weer om je mams een knuf te geven.. Ik wil het niet bedoezelen, maar wel de roze wolk iets bleken. Het blijft super! Ik zou graag ruilen (alhoewel, frans is niet mijn ding hihi) Maar heb wel enorme bewondering voor jullie dat je je dromen wilt en kunt waarmaken! Kop op, helemaal in de "moeilijke" tijden strakjes. Dan kan je dit topic nog eens teruglezen en je zelf een schop onder je hol geven.. want dat soort dagen komen heus wel. Maar het leuke/geluk en de will to succeed moet blijven overheersen. Heel veel succes en voorspoed.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:18

Wat ontzettend gaaf.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:00

Je hebt wel gelijk hoor Pipo. Ik woon al 10 jaar in Frankrijk en hebben echt hard moeten knokken voor een bestaan en nog.
Roze wolk was vaak ver te zoeken. Ik zou t niet meer over willen doen maar zou nu ook niet meer terug willen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:46

Prachtig zeg, wat een droom!
Bij zo n mooi huis met een grote kudde geiten, in Frankrijk hoort natuurlijk wel een echte Franse herdershond om te helpen he.. Beauceron ofzo :P (hint hint) haha

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 20:37

Inderdaad dat is een Rhodesian Ridgeback! Beauceron vind ik ook zulke mooie honden!! Stond samen met ridgeback ook op mn lijstje. Ken er een paar en die zijn zo trouw en lief. Maar goed, heb nu even genoeg aan 2 honden haha. Ze liggen elkaar op dit moment al niet zo. De ridgeback wil nu de baas zijn maar de kleine terriër is zo dominant dat ie niet toegeeft, heb er even mn handen vol aan.

We zijn wel realistisch hoor. Er komen vast en zeker dagen dat het moeilijk zal zijn, maar het is ook maar net hoe je daarmee omgaat. En ja het zal hard werken worden, in Nederland zouden we ook hard moeten werken. Zoals ik in mijn blog ook al zei emigreren is een grote stap en doe je niet zomaar. En het zal bij veel momenten ook een eenzame stap zijn. Maar aan de andere kant zijn wij er gewoon voor gegaan. Hoevaak ik wel niet van ouderen hoor van goh ik wilde altijd naar Engeland of ik wilde ook naar Frankrijk emigreren, had ik dat vroeger maar gedaan. Die mensen vragen zich juist weer altijd af van 'wat als ik dat toen maar gedaan had..' en vinden zichzelf dan te oud om te gaan + je krijgt meer verplichtingen waardoor het ook weer moeilijker is om te gaan. We zullen zien hoe het gaat.. :D Ik heb er tot nu toe alle vertrouwen in.

Gisteren zijn we trouwens nog tegen de auto van de burgermeester aan gereden.. Oeps.. Gelukkig kon ze er om lachen :o

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:18

Je hebt gelijk hoor! Je kunt wel duizend keer zeggen ik wil...ik droom daarover.... Hadden we maar...
Leef je droom ipv droom je leven. Gewoon knallen en diepe dalen geven ook weer grote hoogtes...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 04:20

haha goeie binnekomer bij de burgemeester _O-

Is ook zo hoor, ik heb er bewondering voor. En wat je zegt, er komt altijd wel wat tussen. Jullie zitten er, geweldig!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 05:47

Prachtige plek. Je eigen Franse meer. Super. Veel succes met alles

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:44

Ga helemaal met jou en Leandros mee. Heb er ook veel respect voor. Ons voordeel is dat we ons inkomen hebben dus hier gewoon rentenieren. Dat is voor vele al een stap te ver, maar wij zouden nooit meer terug willen naar NL. Dit is echt ons land en hier zijn we nu geworteld.
Jullie moeten je bestaan hier opbouwen en dat valt niet mee. Onze ex Engelse dierenarts is verhuisd naar Nieuw Zeeland omdat ze te weinig van haar inkomen hier overhoudt vanwege de belastingen. HEt is zwaar om hier zelfstandig beroep te hebben. Zwaarder dan in NL. Dus petje af voor jullie.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:15

Ik kom ook lekker in je topic meekijken. Misschien doe ik er nog wel ideeën op ;)

Wij zitten inmiddels "al" 1,5 jaar hier. De ene keer vliegt de tijd voorbij, de andere keer lijkt er maar geen einde aan de dag te komen.

Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat worden en hoe het gaat bevallen.

Net als pien zouden wij niet meer naar nl terug willen. Mochten we ooit Frankrijk zat worden dat slaan we nl iig over in onze zoektocht ;)

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:54

Ik ben niet zo goed in het bijhouden van een topic.. maar heb nieuwe foto's in mijn blog geplaatst! :D
Dus als jullie nog volgen, daar kun je lezen waar we de laatste weken mee bezig zijn geweest. Het verslag is wel lang geworden dus alleen foto's kijken is ook een optie :')

Het leven hier staat op het moment in teken van landwerk en tegelijk van het verdragen van de hitte. We wachten met smart op een dikke regenbui, echter mijn regendansjes lijken nog niet te werken.. -O-

https://chevreriedulait.wordpress.com/blog-juli-2015/

wachtwoord: creuse

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:01

Wat een leuke blog! Lijkt me heerlijk daar voor een vakantie := ben geen hitte aanbidder tenzij ik heel de dag in een zwembad kan duiken. Dus mijn respect hebben jullie met die temperaturen. Kijk uit naar je volgende blog :j hoop dat alles optijd geregeld kan worden voordat alles arriveert. Veel succes!

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:05

Ook deze keer was het weer leuk om te lezen en ook weer mooi geschreven. Ik wacht met smart op je volgende blog!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:41

Grappig dat je vanalles vind "in de struiken" van machines tot hele huizen :)

Hier zijn de mensen al blij dat we wat meer met de groentetuin doen na 6 jaar, dus kan me er iets bij voorstellen hoe dat na 30 jaar moet zijn :)

En jullie hebben nog water op de wei, hier worden volgens mij de laatste beetjes uit de berg geperst. Het is iig niet meer genoeg voor de paarden om er van te kunnen drinken.
En met de trekker in een bron :D dat is bijna een vertrouwd beeld hier in de regio.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:25

Hele leuke blog !! :j
Dat '' gevonden '' huisje ... :') :') ik vind het gewoon een prachtig ding <3 , hangt zelfs nog een schotelantenne :D
Zoiets zoek ik eigenlijk.... O:)