Hoe je belazerd wordt door de verzekeraars

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Hoe je belazerd wordt door de verzekeraars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:38

Siesjuh, dan moet je daar wel daadwerkelijk recht op hebben, en dat blijkt dus uit voorwaarden waar je mee accoord gaat (en zelden leest, ik niet iig) als je iets afsluit

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:39

Ik denk dan ook dat het probleem vaak zit in 'waar je recht op hebt'. De interpretatie van de voorwaarden is voor klanten en verzekeraars vaak anders.

Verzekeraars zouden al veel kunnen doen door voorwaarden nog simpeler te beschrijven, maar klanten zouden zich er ook best wat meer in mogen verdiepen, en er niet vanuit gaan dat alles gedekt is

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 00:04

Maar als je een been breekt als je van je paard afvalt is dan toch ook een keuze? Je kan ook niet gaan paardrijden. Ik blijf zelf van mening dat een zwangerschap onvoorzien is ook al wil je graag zwanger worden. Moeder natuur beslist.

Nog steeds erg benieuwd naar de voorwaarden!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 07:58

Moeder natuur beslist over het algemeen pas als de vrouw eerst iets besloten heeft.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:15

Dan nog is het maar afwachten wanneer en òf je überhaupt zwanger word. Dus is het alsnog "onvoorzien". Het gast niet voor iedereen zo vanzelf.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:39

Op die drogreden is al antwoord op gegeven, ik blijf niet in cirkels praten. Als je bezig bent ben je bezig dan weet je dat t kan gebeuren. Zit je aan de pil spiraal etc weet je ook dat t niet kan. Men kan heel bewust kiezen voor het klussen dan weet je heel goed wat de gevolgen zijn. En of die gevolgen er met een maand drie maanden of met twaalf maanden zichtbaar zijn. Onbeschermde seks kan tot kinderen leiden. Dat wordt bij de meesten met de paplepel ingegoten evenals de preventie. Een zwangerschap is niet meer onvoorzien. Je weet wat de aanleiding is. En of dat nu wel of niet vanzelf gaat.. dat doet er niet toe. Seks is kans op kinderen. Geen seks of goed beschermde seks is geen kans op kinderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:52

Ja, laten we de verzekeringen centraal stellen en vervolgens zwangerschappen aanpassen op of je een reis mag maken. Die naievelingen die denken dat ze juist een verzekering sluiten om dat soort dingen op te vangen... :(:) Daar is het natuurlijk niet voor bedoeld, dat je er wat aan hebt.

En vervolgens schoppen we alle overlijdens van naasten boven de 80 uit de voorwaarden (want dan weet je ook best dat iemand dood kan gaan), of van ziekten. Daarna alle ongelukken in situaties die vaker voor ongelukken zorgen: paardrijden, deelnemen aan het verkeer, van de trap aflopen. (Gevaarlijke activiteiten, stuk voor stuk.) En alle vermijdbare of voorspelbare ziekten (van griep in het griepseizoen tot hartproblemen als dat ook maar enigzins mogelijk te relateren is aan ongezond eten, roken, drinken, te hard werken, te veel zittend werk, te weinig sporten, of stress.)
Alles wat de schuld is van iemand anders IS natuurlijk al uitgesloten, dat verhaal je uiteraard op die ander, zoals alle werkgerelateerde zaken.

Verder zijn terrorisme, grootschalige natuurrampen en kernoorlogen uitgesloten (dat scheelt).

En dan raden we aan om een annuleringsverzekering af te sluiten, want de enige situatie die gedekt is is eigenlijk nog als je gepakt wordt door een wolf die ondanks je wolfwerende omheining toch je tuin in heeft weten te geraken.
Dat slaapt toch een stuk geruster!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:00

En ook met voorbehoedmiddelen kan je zwanger raken. Kans is zeer klein maar t gebeurt. Dus blijft het onvoorzien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:01

Shadow dat soort dingen gebeuren nu al.. dat maakt het niet goed. Maar t gebeurdtwel. Paardenverzekering incl overlijden. . Is t paard boven de x jaar gaat de premie omhoog en de uitkering omlaag. Dus je betaalt je blauw en hebt er geen ene moer aan. Sommige verzekeringen gooien paarden boven de 21 er standaard uit. Kans dat ie overlijdt is erg groot. .

Levensverzekering bij rokers is gemiddeld t dubbele van een niet roker. Ben je flink te zwaar idem dito. Verzekeringen zijn geen filantropische instelling. De meesten hebben een winstoogmerk. Een verzekering is een bedrijf.

En de vraag of een zwangerschap nu wel of geen onvoorziene omstandigheid is kan prima los staan van de vraag wat de verzekering ermee doet of wil ddoen. Maar ook dàt hebik al eerder aangehaald.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:02

friendly schreef:
En ook met voorbehoedmiddelen kan je zwanger raken. Kans is zeer klein maar t gebeurt. Dus blijft het onvoorzien.

Je hebt duidelijk dus niet terug gelezen... :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:14

Ik heb de andere kant meegemaakt. Ik heb tijdens mijn vakantie een afstapje gemist en kwam in het gips. Al snel contact gehad met zorgverzekeraar en reisverzekering. Reissom kreeg ik niet terug, ik was immers nog daar en kon er nog een soort van genieten. Had ik eerder naar huis gegaan dan was ook dat deel vergoed, inclusief vervoer.

Voor de tijd dat ik er was krijg ik gewoon alle telefoonkosten en ziektekosten terug van de verzekering. Ze hebben er nooit moeilijk over gedaan, waren heel meelevend. Dus nee, hier niets dan lof over de afhandeling.

Een geplande zwangerschap vind ik niet onvoorzien. Wil je zo'n reis maken, informeer je dan van tevoren naar de vaccinaties (risico voor zwangerschap), gebruik nog een paar maanden anticonceptie tot na de reis of boek een andere reis zonder risico's. Dit is in mijn ogen volledig eigen risico/keuze geweest en wat mij betreft is de verzekeraar nog heel coulant door de helft uit te keren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:16

Sammie schreef:
Shadow dat soort dingen gebeuren nu al.. dat maakt het niet goed. Maar t gebeurdtwel.

Maar als je het niet goed vindt, waarom reageer je dan op de manier die de verzekeringen alleen maar steunt in hun rare beleid, ipv je daar duidelijk tegen uit te spreken? De verzekeringen kunnen dat doen, omdat we dat als maatschappij als geheel vaker goedpraten met iets als 'jamaarda'stochlogisch' of 'had je maar niet' of 'dat had je kunnen weten'.

Vind je het niet goed, speel dan geen advocaat van de duivel. Elke keer dat je dat doet maak je het namelijk makkelijker voor de verzekeringen om al dat soort voorwaarden vol te houden en op te stellen die maken dat hun verzekering niet doet wat je ervan zou verwachten.

(Waarbij er bovendien helemaal niets bekend is over de voorwaarden en of er uberhaupt iets in staat.)

Citaat:
En de vraag of een zwangerschap nu wel of geen onvoorziene omstandigheid is kan prima los staan van de vraag wat de verzekering ermee doet of wil ddoen. Maar ook dàt hebik al eerder aangehaald.

De vraag van of een zwangerschap wel of niet onvoorzien is heeft dan wellicht helemaal niets te zoeken in een topic over verzekeringen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:24

Volgens mij verschilt het hoe verzekeraars bij een annuleringsverzekering omgaan met zwangerschap. Ik verwacht dat een groot deel gewoon in de voorwaarden heeft staan dat zwangerschap van de verzekerde of partner gedekt is. Ik weet van een aantal maatschappijen dat alleen complicaties bij een zwangerschap gedekt zijn. Het is dus echt afhankelijk van wat je met je verzekeraar hebt afgesproken in de voorwaarden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:32

DeLabrador schreef:
Even wat verduidelijken: er zijn natuurlijk polis voorwaarden, deze staan keurig bij hen op de website. In deze polis staat juist echter nergens dat een zwangerschap er niet onder valt. In de brief welke ik afgelopen zaterdag ontvangen heb wordt dus naar een hele andere, niet bestaande polis en tevens niet bestaand artikel verwezen en dan kan natuurlijk niet.
Er staat letterlijk dat er in geval van onvoorziene omstandigheden uitgekeerd wordt, iets wat een zwangerschap ook is.

Als ik het goed begrijp staat er dus niets in de polisvoorwaarden over een zwangerschap. Dan is het toch niet gedekt?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:40

Shadow0 schreef:
Maar als je het niet goed vindt, waarom reageer je dan op de manier die de verzekeringen alleen maar steunt in hun rare beleid, ipv je daar duidelijk tegen uit te spreken?
Heb toch aangegeven. Bovendien is het wel mijn keuze om te bepalen in welke mate ik hier ergens tegen uit wil spreken. Niet alle gegevens zijn beschikbaar dus kan dat imo ook niet. Ik vind niet dat je in dit geval heel duidelijk kan zeggen wie hier fout zit. Ts of de verzekering. Ik heb de voorwaarden niet gelezen. We weten niet zeker of ts alle voorwaarden heeft toegezonden gekregen en of ze deze zelf gelezen heeft. En of ts al aan de klus was bijv.

Citaat:
De vraag van of een zwangerschap wel of niet onvoorzien is heeft dan wellicht helemaal niets te zoeken in een topic over verzekeringen.
Omdat ts van mening is dat dit 100% uitgekeerd moet worden, omdat zij vindt dat een zwangerschap onvoorzien is. En onvoorzien is uitkeren. Dat laatste is ook niet altijd waar. En met dat eerste ben ik ’t dus ook niet eens :D Maar dat staat wel los van het feit of een verzekering hier hetzelfde in kan staan. En dat heeft vooral te maken met af en toe een uitzondering kunnen en willen maken. Maar of dat in het geval van ts zo hoort daarvoor is te weinig informatie beschikbaar.

Laat ik wel zeggen dat ik denk dat een hele hoop ellende voorkomen kan worden door duidelijkere voorwaarden te stellen en deze allen toe te zenden aan de klant (dus niet verwijzen naar die en die pagina, want dat verlies je als bedrijf zijnde) en grijze gebieden in voordeel van de klant te stellen, immers ben je als bedrijf dan zelf niet duidelijk geweest. Een klant moet zelf ook duidelijk de voorwaarden doorlezen en weten wat wel en niet kan. Ik sluit dus geen paardenverzekering af, omdat ik dat echt weggegooid geld vind. Dat vind ik omdat ik de voorwaarden heb gelezen en die vind ik teveel in mijn nadeel, dus sluit ik die verzekering niet af en maak mijn eigen potje. Een klant moet ook niet de boel bewust willen oplichten. En dat gebeurt schrikbarend veel. Echt schrikbarend! Bovendien.. laten we niet alle verzekeringen over een kam scheren. De een zal wat soepeler zijn dan de ander en bij weer een ander ligt het puur aan de behandelaar. Maar vergeet niet dat er een hoop mensen zijn die de verzekering proberen op te lichten. Dus ik snap heel goed dat er behandelaars zijn die gewoon sceptisch kijken naar ‘rammelende’ verhalen en puntsgewijs de voorwaarden ernaast legt. Dat kun je dus niet altijd goed praten, maar begrip heb ik er wel zeker voor.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:11

Shadow0 schreef:
Ja, laten we de verzekeringen centraal stellen en vervolgens zwangerschappen aanpassen op of je een reis mag maken. Die naievelingen die denken dat ze juist een verzekering sluiten om dat soort dingen op te vangen... :(:) Daar is het natuurlijk niet voor bedoeld, dat je er wat aan hebt.

En vervolgens schoppen we alle overlijdens van naasten boven de 80 uit de voorwaarden (want dan weet je ook best dat iemand dood kan gaan), of van ziekten. Daarna alle ongelukken in situaties die vaker voor ongelukken zorgen: paardrijden, deelnemen aan het verkeer, van de trap aflopen. (Gevaarlijke activiteiten, stuk voor stuk.) En alle vermijdbare of voorspelbare ziekten (van griep in het griepseizoen tot hartproblemen als dat ook maar enigzins mogelijk te relateren is aan ongezond eten, roken, drinken, te hard werken, te veel zittend werk, te weinig sporten, of stress.)
Alles wat de schuld is van iemand anders IS natuurlijk al uitgesloten, dat verhaal je uiteraard op die ander, zoals alle werkgerelateerde zaken.

Verder zijn terrorisme, grootschalige natuurrampen en kernoorlogen uitgesloten (dat scheelt).

En dan raden we aan om een annuleringsverzekering af te sluiten, want de enige situatie die gedekt is is eigenlijk nog als je gepakt wordt door een wolf die ondanks je wolfwerende omheining toch je tuin in heeft weten te geraken.
Dat slaapt toch een stuk geruster!

Geweldig verwoord!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:12

luuntje schreef:
Maand erop ging de afhandeling keurig. Ik heb een compliment gestuurd.

Zeiken is makkelijk. Bedankje als het toch opgelost wordt is wel zo netjes.

Dat is aardig, maar moet je je verzekeringsmaatschappij echt bedanken als zij gewoon hun taak uitvoeren?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:31

Moet niet, mag wel.
Ik krijg regelmatig bedankjes van mijn klanten terwijl ik enkel m'n werk doe

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:42

Bedanken is geen verplichting, verzekering hoort haar werk goed te doen.
Klacht indienen moet ook niet, heb ik zelf voor gekozen.
Dus een compliment vond ik wel zo netjes.

Ik denk dat elke klant duidelijke polisvoorwaarden sturen een hoop gedoe kan schelen.
Laat er dan wel duidelijkheid bestaan over wat genoemd is en vergoed wordt en wat genoemd wordt en niet vergoed wordt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:14

Bedankje kost toch niks extra's. Waarom zou je het niet doen. Ik snap dat zure nooit zo. Als ik de vuilnisman m'n zak in de auto zie gooien, of de ober komt m'n lege bord halen zeg ook ook bedankt. Is gewoon hun werk, maar wel een stuk gezelliger als iemand daar wat aardigs over zegt.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:16

In de polisvoorwaarde staan precies omschreven wat wel of niet is gedekt.
Volgens mij is een zwangerschap geen ziekte en is reizen dus geen probleem.
Als je een reis boekt naar een gebied waar je risico loopt tijdens een zwangerschap en tegelijk bezig bent met zwanger worden lijkt het mij duidelijk dat je dus blijkbaar zelf bereid bent dat risico te lopen.
En heb je dus twee keuze, ga je of toch op vakantie en hoopt dat het goed gaat, of annuleer je de vakantie en neemt je je verlies.
Of sluit je een verzekering af met daarin opgenomen dat je bij zwangerschap de reis annuleert en de reissom terug krijgt.
De prijs van de verzekering zal dan wat hoger liggen, maar je bent wel zeker van de uitkering bij zwangerschap.

Ik heb een goede doorlopende reisverzekering, maar als ik met mijn paard op vakantie gaat, sluit ik een aparte verzekering af daarvoor.
Ook sluit ik tegenwoordig een extra verzekering af omdat ik een oude hond hebt, en ik terug wil kunnen mocht het slecht met hem gaan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:32

Ik vind een zwangerschap ook geen onvoorziene gebeurtenis.

Ik heb nooit problemen gehad met mijn verzekeraar maar nu ben ik ook altijd gewoon erg beleefd en dat scheelt een hoop denk ik. Ik heb helaas een aantal keer aanspraak moeten maken maar in alle gevallen was het snel en keurig opgelost.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:50

het blijft wel een beetje vreemd dat je genoegen neemt met 50% wanneer je ervan overtuigd bent opgelicht te zijn. Wanneer ik daar van overtuigd zou zijn dan zou ik door blijven gaat tot de 100%
Stond het dan nu wel of niet in de voorwaarden?

ik kan me voorstellen dat je, bij het lezen van de voorwaarden, niet aan een zwangerschap gedacht hebt. En dat je dan toch wat geïrriteerd contact zoekt vind ik ook begrijpelijk, je denk goed verzekert te zijn. Dan is het toch een fijne oplossing wanneer ze 50% uitkeren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:59

De 50% is waar zij recht op heeft. Dat is in principe 100% gezien haar vriend elders verzekerd is en daar zijn annulering moet doen.

Of een zwangerschap onvoorzien is, is eigenlijk geen discussie die relevant is voor dit topic. Daar denken verzekeraars namelijk allemaal anders over. Bij de een staat in de polisvoorwaarden dat er wel recht is op annulering op het moment dat er een zwangerschap geconstateerd is na het boeken van de reis en de ander alleen bij ernstige complicaties.