Mijn vriend doet vreemd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Mijn vriend doet vreemd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:08

Jouw vriend heeft duidelijk behoefte aan een polygaam achtige levensstijl.
Als jij daar niet voor openstaat zou ik de relatie even heroverwegen.
Zelfs al zou hij die behoefte onderdrukken kun je je afvragen of dat niet vroeger of kater tot verwijten gaat leiden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:17

Stel je voor dat je vriendin naar je toe komt en zegt..

Ik ben nog geen jaar samen met een jongen maar hij echt zo leuk en lief voor mij! Hij zegt dat ik zijn alles ben en hij me nooit zou kwetsen! Wel kwam hij nadat we nog geen maand samen waren al af met de vraag of hij met andere mensen naar bed mocht. Ik zei nee, en hij zei dat hij het niet zou doen.
Toen heb ik hem betrapt op een site voor seksafspraakjes. Maar hij heeft mij verzekerd dat hij nooit verder is geweest en hij nooit meer zal doen!
Helaas niet lang erna zat hij er wéér op! Ik was boos, maar hij heeft mij nogmaals verzekerd dat hij het nooit meer zal doen en ik geloof hem dit keer ook echt hoor! Toen ik hem betrapte om iemand zijn nummer te hebben van zo'n site, zei hij dat hij dat gewoon uit verveling deed en dat hij mij nooit zou bedriegen want hij houdt toch zoveel van mij!

Denk je dan écht als een vriendin je dit, exact hetzelfde verhaal als jou eigenlijk, vertelt je denkt "oh ja, als hij zegt dat hij het nooit zal doen dan moet je hem geloven, ik heb er alle vertrouwen in dat hij "uit verveling" op afspraakjessites zit, dat klink allemaal heel aannemelijk, zo iemand moet je niet laten gaan"?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:21

Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien heel hard, maar dumpen die handel!
Ik ken en heb ervaring met deze types, het zal waarschijnlijk nooit ophouden. Get out before you loose yourselfe!

Hoe langer je hierin blijft zitten hoe vaker je over je eigen grenzen heen zal gaan, en hoe vaker je weer zijn excuses moet aanhoren. Dat van slag zijn herken ik ook, en eerlijk gezegd zie ik het achteraf als toneelspel. Als het echt zou zijn zou hij zijn best doen zijn gedrag te veranderen.
Het zou inderdaad kunnen dat hij alleen met dat meisjes aan het appen was voor spanning, maar dat betekent niet dat dat zomaar kan. Ik zou woedend zijn in ieder geval.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:21

Je vriend DOET niet vreemd.. Hij GAAT waarschijnlijk vreemd.. Dat is iets anders en een reden om m meteen te dumpen..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:28

In tegenstelling tot anderen hier denk ik dat hij best kan veranderen ooit. Als hij maar vaak genoeg meemaakt dat geen normale vrouw dit soort onbetrouwbaar gedrag pikt en hij een paar keer gedumpt wordt kan hij best eieren voor zijn geld kiezen en bedenken dat een open relatie toch minder leuk is dan hij dacht.

Maar zo lang je hem alles vergeeft TS en hem gelooft als hij zegt dat hij er niks aan kan doen het vervolgens goedmaakt als hij uitgehuild is en als alles dan weer koek en ei is. Tja, dan zal hij het nooit gaan laten omdat hij daar geen reden toe heeft. Hij kan een open (chat?)relatie hebben én een monogame relatie daarnaast.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:39

Waarom zou een open relatie tegen moeten vallen?
Niet iedereen is monogaam aangelegd. Dat kun je ook proberen te accepteren ipv onderdrukken met risico op stiekumdoenerij.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:53

En zo is ook niet iedereen polygaam aangelegd denk ik :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:59

Nee precies.
Dus in plaats van die kerel die eigenlijk keurig open geweest daarover naar TS met zijn alle de grond in te trappen, kan TS zich beter gewoon afvragen of ze niet gewoon te verschillende intresses hebben voor een langdurige relatie.
Dan geeft een stuk fatsoenlijker gesprek en een beter gevoel als je op die manier met wederzijds begrip uit elkaar gaat dan met een hoop schuldwijzende vingertjes en bijbehorende ruzie.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:02

Sizzle schreef:
Nee precies.
Dus in plaats van die kerel die eigenlijk keurig open geweest daarover naar TS met zijn alle de grond in te trappen, kan TS zich beter gewoon afvragen of ze niet gewoon te verschillende intresses hebben voor een langdurige relatie.
Dan geeft een stuk fatsoenlijker gesprek en een beter gevoel als je op die manier met wederzijds begrip uit elkaar gaat dan met een hoop schuldwijzende vingertjes en bijbehorende ruzie.

Nou dat is niet helemaal waar natuurlijk. Hij is er niet keurig open over geweest, hij kwam met een voorstel waaruit je dat kan opmaken. TS vond dat geen goed idee en heft zelfs gezegt dat als hij een open relatie wil ze beter uit elkaar kunnen gaan. Dat heeft hij echter niet gedaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:06

Nou goed, dan maak je wel ruzie als je je daar beter van voelt.
Maar zo'n relatie is hoe dan ook niet waarschijnlijk tot slagen op lange duur.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:11

Sizzle schreef:
Nee precies.

Keurig open?
Stiekem chatten met meiden en het pas bekennen als TS het ontdekt heeft is keurig? Kom nou.
Ja, de eerste keer vroeg hij het netjes maar TS zei nee en hij had kunnen kiezen om toen te zeggen dat hij dat echt nodig heeft maar hij koos voor stiekem zitten chatten.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:17

Meid dit verdien je niet. Stop ermee... Blijf niet samen omdat je niet alleen wil zijn!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:21

Lastige situatie. Vanaf de zijlijn is het makkelijk praten om te zeggen 'rok op tillen en rennen'. Als je er in zit is het erg moeilijk.

maar: Jullie zijn nog vrij 'kort' bij elkaar. En hij begint over zoiets.... Denk jij dat je hem kan vertrouwen? Je gaat er voor om langere tijd samen te zijn (voor altijd). Als je elkaar niet kan vertrouwen, dan wordt dat een hele, hele lange tijd waarin je niet veel gelukkiger wordt.

Ik zou op basis van hetgene wat je nu hebt geschreven ook zeggen stoppen. Je verdient beter dan zo'n figuur.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:25

zoiets verdien je niet, hij heeft de eerste keer al gezegt dat hij er spijt van had en het niet meer zou doen. En toch heeft hij het weer gedaan ik zou en had hem niet meer kunnen vertouwen. En had gezegt daar is het gat van de deur :evaw:

ladyybb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:31

Voor de mensen die niet in die relatie zitten is het makkelijk praten. Jij houd van hem en dan is het moeilijker. Je hebt al veel dingen met hen gedeelt zo ook het bed en je hebt een band.

Maar toch is het beter om het uit te maken. De kans dat hij het weeeer doet is groot. En kub jij hen nog vertrouwen?

Geen hand vol jongens maar een land vol!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:34

Imo heb je twee opties... een open relatie of een enkeltje hoppa de deur uit voor vriendlief :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:35

PowerReiner schreef:
Sizzle schreef:
Nee precies.

Nou dat is niet helemaal waar natuurlijk. Hij is er niet keurig open over geweest, hij kwam met een voorstel waaruit je dat kan opmaken. TS vond dat geen goed idee en heft zelfs gezegt dat als hij een open relatie wil ze beter uit elkaar kunnen gaan. Dat heeft hij echter niet gedaan.

TS had zelf ook conclusies kunnen trekken en weg kunnen gaan, dat is niet enkel aan hem natuurlijk ;)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:38

Zulke dingen als sites bezoeken en chatten doe je niet uit verveling maar omdat er iets niet goed zit in je relatie.

Voor ons buitenstaanders is het idd makkelijk praten en zeggen "meid , kies voor jezelf" maar dat is wel het advies wat ik je ook geef. Je bent zoveel meer waard,een relatie hoort gebaseerd te zijn op vertrouwen en als ik jou berichten zo lees ben jij je vertrouwen kwijt en dat is ook niet meer dan logisch!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:43

Zoals ik het lees heeft ze dat echt aan hem gevraagd. Wil je een open relatie? Zo ja, kunnen we beter uit elkaar, zo nee kunnen we verder onder de voorwaarde dat je met deze praktijken ophoudt.
Ik lees dat hij geen open relatie wilde.

In wat voor mate is het dan aan haar toe te rekenen? Moest ze er dan maar bij voorbaat vanuit gaan dat hij loog toen hij antwoord gaf?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:50

Zo'n kerel kwam bij mij de deur niet meer in. Klinkt hard maar hier moet je gewoon vanaf als jij je hier niet prettig bij voelt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:18

Jaja..
Ik denk dat TS een probleem heeft met zichzelf. Zoek hulp meissie! Dit is ongezond voor je.

Dit verhaal kent twee mogelijkheden:
- of je blijft langer naïef en ongelukkig
- of je kiest voor jezelf en over 6 maanden ben jij veeeel gelukkiger alleen dan nu met hem

Kijk, in een relatie ben je normaliter gek op elkaar.
Zó gek op elkaar dat ieder de ander alleen maar dolgelukkig wilt zien!

Jouw vriend wilt dat niet.
Hem boeit het niet of jij gelukkig bent of niet.
Hij weet dat dit stiekeme/chat/vreemdgaan gedoe jou ongelukkig maakt. Maar toch gaat hij door.

Laat tenminste zien dat jij wel liefde voor jezelf hebt.
Meer dan dat je vriend om jou geeft.
Door voor jezelf te kiezen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:37

Zo hé ts, jou vriend heeft het wel goed voor elkaar zeg! Hij kan je belazeren waar je bij staat en je vergeeft hem steeds weer. Knap van je, maar ook erg naïef. 6 maanden is niets, en als hij dit nu al doet, zal hij daar in de toekomst zeker niet mee stoppen. Eens een leugenaar, altijd een leugenaar. Ik kan je bij voorbaat zeggen, dat zelfs met de mooiste beloftes van de wereld je nooit gelukkig zal worden in deze relatie. Een ervaringsdeskundige hier, qua foute types, die uiteindelijk gelukkig haar ogen open deed op een gegeven moment en voor een goede jongen koos.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:38

Hoe moeilijk dit ook is, uitmaken is denk ik het beste.
Je wil niet alleen zijn, maar je wilt ook niet tot je 80e ongelukkig zijn toch?

Het is niet leuk, maar hij snoept van meerdere walletjes, en hij komt er mee weg.

Hij verdient jou niet, en wij zijn er voor je :(:).

Als je wilt praten, PB-box staat altijd open meid!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:55

Mws-> lzp

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:09

Ts, hoe moeilijk het ook is. Luister met je hart.
Diep van binnen weet jij ook dat dit niet is wat je wilt zoals je al zegt in je eerste bericht.
Liefde maakt blind.
Maar jij voelt duidelijk de behoefte om hem nog een kans te geven. Vooral doen. Maar als hij het nog een keer doet? Wat ben je Dan van plan om te doen?