Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happy16

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:59

Oh, en waarom dingen in dromen vaak heel debiel zijn maar je ze heel normaal vindt. Ik bedoel, in het dagelijks leven zouden zulke dingen echt héél raar zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:00

Ik vroeg me laatst af wat het nut van de kleine teen is.
Ook lag ik een paar nachten terug wakker met de vraag hoe een ei bevrucht wordt..

Antwoord, het nut van elke teen is helpen bij het evenwicht.

Een kippenei begint in de kip als een dooier, dit is ook het moment dat het bevrucht kan worden. Vervolgens komt er het ei-wit omheen, wat weer gevolgd wordt door 2 vliezen, en pas in het allerlaatste stadium komt de schaal waar de kip 14 uur over doet. En dan wordt het gelegd en begint alles weer opnieuw, in een cyclus van c.a. 25 uur. B-)
(Uitgebreidere info: http://www.schutters.net/kippen/broeden.html )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-15 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:00

Superleuk topic!

Ik bedenkt heel erg vaak van die onmogelijke vragen (mijn vriend wordt er gek van), maar ik kan zo niet snel iets bedenken.

Wel heb ik het er heel moeilijk mee dat het heelal 'alles is wat er is'.... en dan?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:01

amkeVH schreef:
Ja de ''natuurlijke'' manier, dat is inderdaad gewoon de natuur, om voort te planten..
Maar wie bedacht ooit al die andere dingen? :')

Verveling? Verbreding van de horizon?
Waarom zou je inderdaad bedenken iemand met een zweep of stroom te behandelen.

Nayomie

Ohhh mag ik mijn vraag hier stellen? Het is wel 18+ O:)

Chasingmood

Nayomie schreef:

Zet t anders in een spoiler

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:02

Collie2008 schreef:
Vraag 1: hoe zit het met talen. Wannneer hield vroeger een taal op? Halverwege het dorp? Wanneer kwam dan de grens dat mensen elkaar ecbt niet meet verstonden?

Vraag 2: mensen in afrika hebben meer melaninein de huid wat het donkere pigmemt veroorzzaakt. Dat is de natuurlijke aanpassing van de mens op het klimaat, maar wat was nou de eerste mens? De donkere of de blanke?

Vraag 3: als je nou vreselijk verdrietig bent en onbedaarbaar huilt en vergeet te drinken, kan je jezelf dan dood huilen door te verdrogen?

Nou zulke dingen dus

Vraag 2: het blanke is een aanpassing, eerste mensen komen uit midden oosten Afrika en waren donker

Vraag 3: jezelf doodhuilen is lichamelijk onmogelijk :P

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:03

Op dit moment vraag ik me af waarom ik in godsnaam het urinaire systeem moet bestuderen voor mijn opleiding psychologie. Ik snap wel dat een basiskennis in biologie een vereiste is met o.a. de hormonen en hersenen etc, maar het urinaire systeem?!

Ja ik heb morgen examen biologie en heb de hoop opgegeven :')

Lumi

Collie2008 schreef:
Vraag 1: hoe zit het met talen. Wannneer hield vroeger een taal op? Halverwege het dorp? Wanneer kwam dan de grens dat mensen elkaar ecbt niet meet verstonden?

Vraag 2: mensen in afrika hebben meer melaninein de huid wat het donkere pigmemt veroorzzaakt. Dat is de natuurlijke aanpassing van de mens op het klimaat, maar wat was nou de eerste mens? De donkere of de blanke?

Vraag 3: als je nou vreselijk verdrietig bent en onbedaarbaar huilt en vergeet te drinken, kan je jezelf dan dood huilen door te verdrogen?

Nou zulke dingen dus

de eerste mens stamt uit Afrika, maar of dat ook betekent dat de eerste mens donker was weet ik niet. Neanderthalers maken ze n reconstructies wel weer altijd blank

Cinnepin

Of dieren ook psychische ziektes kunnen hebben zoals borderline, autisme, adhd, etc

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:04

Kan een paard dat altijd in bv Duitsland heeft gewoond wel Nederlands verstaan. :o?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:04

Ik vraag me af waarom ik voor geschiedenis 49 zinnen LETTERLIJK uit m'n hoofd moet kennen (wat nog aadrig gelukt is ook := )

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:05

Nayomie schreef:

Nu ben ik benieuwd! :D

Chasingmood

Cinnepin schreef:
Of dieren ook psychische ziektes kunnen hebben zoals borderline, autisme, adhd, etc

Psychische ziektes weet ik niet, maar het downsyndroom komt wel voor bij dieren!

Nayomie

Spoiler:
Oke hier mijn 18+ vraag. Je ziet in series of films dat mensen een seksscene hebben. Alles leuk en wel, maar ik vraag me oprecht af of men daar ook serieus seks heeft (lijkt me nogal onwaarschijnlijk overigens), en of men daar niet opgewonden van raakt? Voor een vrouw is het makkelijk te verbergen maar een man kan dat niet verbergen :+

Eske_B

Cinnepin schreef:

Autisme en adhd zijn geen ziektes ;)

Autisme is geloof ik wel bij andere dieren gevonden, net zoals homosexualiteit.

JudithGigi

Waar denken dieren de hele dag over na?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:06

Nayomie schreef:
Spoiler:
Oke hier mijn 18+ vraag. Je ziet in series of films dat mensen een seksscene hebben. Alles leuk en wel, maar ik vraag me oprecht af of men daar ook serieus seks heeft (lijkt me nogal onwaarschijnlijk overigens), en of men daar niet opgewonden van raakt? Voor een vrouw is het makkelijk te verbergen maar een man kan dat niet verbergen :+

Die vraag ik me ook al heel lang af eigenlijk :+

miramii

EskeGirl schreef:
Cinnepin schreef:

Autisme en adhd zijn geen ziektes ;)

Autisme is geloof ik wel bij andere dieren gevonden, net zoals homosexualiteit.

een ruin bij ons probeert regelmatig andere ruinen te dekken :')

SinneJ

Oh ik weet er weer één: Hoe onderzoeken ze of een dier kleurenblind is?

Happy16

Nayomie schreef:
Spoiler:

goeie :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:07

Eske waarom is dat onmogelijk? Uiteindelijk verlies je toch veel vocht en vul je t niet aan?

If dieren adhd of autisme kunnen hebben vraag ik me ook wel eens af maar dat denk ik zelf van wel

Chasingmood

Nayomie schreef:
Spoiler:

Spoiler:
Volgens mij heb ik hier ooit iets over gezien, de man zn ding word volgens mij aan zn been gebonden haha, en dan is het gewoon droog doen hahaha. Dat ze misschien opgewonden raken denk ik wel, maarja.. dat is ook alleen maar natuurlijk :+

Sky_Britt

Happy16 schreef:
Oh, en waarom dingen in dromen vaak heel debiel zijn maar je ze heel normaal vindt. Ik bedoel, in het dagelijks leven zouden zulke dingen echt héél raar zijn...

Van dromen wordt gedacht dat ze de functie hebben om opgedane informatie te verwerken/ op te slaan, maar veel is er nog niet over bekend. Ik denk dat omdat je brein de dromen zelf vormgeeft het logisch is dat je dat dan ook normaal vind aangezien je brein de functie heeft om "sense" te maken van de wereld om je heen. In het dagelijks leven gaan er een soort van alarm bellen af op het moment dat iets niet logisch lijkt (maar uiteindelijk probeert je brein toch aan alles een logische verklaring te geven die niet persee de juiste is), deze zijn uitgeschakeld omdat de informatie van uit jezelf komt en dus niet door de gebieden worden verwerkt die normaal hierbij betrokken zijn

Regendans

En in welke taal denken dieren? Of in wat denken ze? Ik denk niet dat ze denken in woorden.
Als iemand daar achter kan komen, wauw!