Citaat:
Zou ook graag willen liften. maar zou niet weten waar naar toe. plannen jullie dat of zien jullie wel waar je uitkomt
Verschilt. Meestal hebben we wel een plan en we zijn dan eigenlijk nog nooit niet op bestemming aangekomen. 1 keer was het plan Praag, maar zijn we uiteindelijk door gelift naar Bratislava, omdat we beide Praag al kenden en de auto toch naar Roemenië ging en ons daar wel wilde afzetten.
Citaat:
En waar slapen jullie dan?
Meestal vinden we een adresje via couchsurfing (als je dat niet kent zeg je het maar, dan leg ik het uit), kennen we mensen dankzij het reizen of desnoods ergens op een berg, aan een waterval op de grond (laatst toevallig gebeurd
). Anders zijn er natuurlijk ook altijd nog hostels.
nelis schreef:Deetjeeuh schreef:Nelis, ik denk dat dat juist is wat TS bedoeld!

Alleen de negatieve ervaringen worden gedeeld en in het nieuws uitgebracht. Je hebt er nu 3 als voorbeeld, maar op de hoeveel mensen die wél succesvol hebben gelift? En daarnaast moet je natuurlijk ook kijken bij wie je instapt, misschien hebben ze daar niet goed op gelet etc.
3 inderdaad als voorbeeld, maar het net staat vol met voorbeelden.
En hoe kan je zien als je instapt of het "goed"volk is? dat kan niemand.
Het gekke is dat prostituees op straat dit dus ook doen en daar hoor je iedereen over dat het zo gevaarlijk is etc..
Wat is in feite het verschil? buiten dat een prostitue voor een dienst betaald word, weet zij ook niet bij wie of wat ze instapt.
Waarom zou je het opzoeken?
Ik heb wel eens intensief gezocht naar of het inderdaad vol staat met voorbeelden en ook uitgebreide onderzoeken bekeken die de afgelopen 50 jaar samen hadden gevat. De conclusie was dat de kans dat nog kleiner was dan dat je dood ging door een beet van een haai, die wederom weer kleiner is dan de kans dat je dood gaat door geraakt te worden door een kokosnoot. Het zijn echt grote uitzonderingen waarbij het mis gaat, het gevaarlijkste aan liften is nog altijd dat je in een auto stapt en in auto's ongelukken gebeuren. Ik zie echter niet ineens niemand meer autorijden.
Prostitutie trekt bepaalde types aan en zet daarnaast mannen in een machtspositie, waardoor de verhoudingen gelijk al op een soort van gespannen/gevaarlijke voet staan. Ik vind dit niet vergelijkbaar. Bovendien zou ik nooit liften in kleding zoals prostituees ze dragen. Niet omdat ik denk dat het mis zou gaan, maar omdat dat gewoon signalen afgeeft die je niet af moet willen geven.
En waarom zou je het opzoeken? Heeft het filmpje dat niet beantwoord?
Juist omdat je dan dit kromme beeld van een gevaarlijke maatschappij wat zult leren te laten varen en een positievere uitkijk op het leven krijgt.
dondeyne schreef:Poeh, ik schrik er wat van hoe slecht het vertrouwen van sommige mensen in de medemens hier is. Natuurlijk zijn er risico's aan verbonden, maar dat is zo in alle situaties. De media vertekent ons beeld zo ontzettend en dat laat hier toch wel weer duidelijk zijn effect zien.
TS, die route du soleil ziet er echt superleuk uit! Ga eens overleggen met mijn vriend

Leuk, ik zou het tof vinden om te horen als je gaat! Je zult zeldzaam zijn als nederlandse