Trouwen met weinig geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:35

.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:44

Wij zijn ook op maandag getrouwd, ik had wel een jurkje, schoenen en vrij dure ringen :)

Wij hebben na onze bruiloft lekker wat taart gegeten thuis en daarna 4 dagen weggegaan met zijn 3tjes (onze dochter was toen bijna 2 maanden oud).

IK vind eerlijk gezegd ook niet dat ik wat gemist heb, dat grote feest hebben wij wel gegeven toen onze dochter 1jaar werd.

Maar goed, locatie was gratis en de bbq die wij gaven heeft ons toen 300euro gekost.

Ik heb bij een ander stel gezien wat hun mooie dag gekost heeft, nou in geen miljoen jaar dat ik voor 1 dag zoveel geld uit zou geven.

Je houd toch wel van elkaar, dus dat hoeft voor mij geen 20.000euro te kosten hoor :Y)

Daar ga ik liever lekker een weekje op vakantie van en heb ik liever een leuke auto onder m'n kont :Y)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:00

Ik wissel steeds :P ik zei altijd dat ik liever na hawaii wou dan dat ik zou gaan trouwen, maar ach mensen willen altijd meer.

Vorig jaar 3 weken op hawaii geweest en nu wil ik toch graag trouwen :') maar alsnog wil ik liever wat minder geld uitgeven aan het trouwen zodat we daarna ook nog met huwelijksreis kunnen, haha.

Ik weet dat ik in ieder geval geen boeket wil. Ik lust geen taart,dus daar zal wel een alternatief voor komen, maar dat zal ook wel goedkoper zijn dan een bruidstaart.een mooie auto is wel te lenen, hoeft van mij eigenlijk ook niet zo maar om nou lopend aan te komen is ook zo wat. We zijn ook geen feestbeesten dus ik denk dat we wel op een dure zaterdag trouwen zodat iedereen er kan zijn,maar na een besloten avond eten zal t afgelopen zijn.ja we hebben er al best veel over nagedacht...Nu nog gevraagd worden en ik hoop dat dat wel groots gebeurd :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:11

Wij hebben het vorig jaar ook low budget gedaan, geen zin en geen geld voor een groot feest. Jurk (avond/cocktail, blauw:+ ) gekregen van mijn moeder, boeket gemaakt door mijn nicht, foto's gemaakt door een kennis, gekregen van mijn zus, ringen deden we niet aan omdat we beide toch geen sieraden dragen. Uitnodigingen zelf gemaakt en besteld bij Vistaprint *D
Op de dag zelf ceremonie in het gemeentehuis, dat was een grote kostenpost (350 euro) en na de ceremonie koffie en gebakje bij een restaurant in de buurt (±500 euro, deels gedoneerd door schoonouders). 's Avonds met de gasten gaan eten bij een sushirestaurant. We hebben van tevoren aangegeven dat we geen cadeau's hoefden, maar in plaats daarvan liever hadden dat ze hun eigen avondeten betaalden. Vond iedereen prima en van sommigen alsnog een cadeautje gekregen. Hartstikke leuke dag gehad uiteindelijk, gewoon de hele dag feest met vrienden en familie :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 18:17

WendyBZ schreef:
Wij hebben het vorig jaar ook low budget gedaan, geen zin en geen geld voor een groot feest. Jurk (avond/cocktail, blauw:+ ) gekregen van mijn moeder, boeket gemaakt door mijn nicht, foto's gemaakt door een kennis, gekregen van mijn zus, ringen deden we niet aan omdat we beide toch geen sieraden dragen. Uitnodigingen zelf gemaakt en besteld bij Vistaprint *D
Op de dag zelf ceremonie in het gemeentehuis, dat was een grote kostenpost (350 euro) en na de ceremonie koffie en gebakje bij een restaurant in de buurt (±500 euro, deels gedoneerd door schoonouders). 's Avonds met de gasten gaan eten bij een sushirestaurant. We hebben van tevoren aangegeven dat we geen cadeau's hoefden, maar in plaats daarvan liever hadden dat ze hun eigen avondeten betaalden. Vond iedereen prima en van sommigen alsnog een cadeautje gekregen. Hartstikke leuke dag gehad uiteindelijk, gewoon de hele dag feest met vrienden en familie :)

Fijn dat je zo veel hebt kunnen oplossen! Ook veel kunnen regelen met familie!

Mintgroen

Re: Trouwen met weinig geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 00:30

Ik volg even mee.. We hadden trouwplannen, maar kochten "ineens" een huis, haha. Eerst maar is kijken wat we na het klussen en inrichten aan geld overhouden en dan een bruiloftje plannen :)

Wat qua kosten al meehelpt: ik wil geen echt bruidsjurk, mijn vader is banketbakker, mijn vriend is goed bevriend met een bloemist, ik heb een vriendin die kapster is en auto is ook al gratis geregeld :) we zijn allebei geen feestbeesten en we hebben allebei een kleine familie... Alleen lekker eten vinden we belangrijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 02:49

Koop je jurk, sluier, schoenen en tasje uit China op Ebay, ik heb er inmiddels bijna een kast vol van. Echt mooi hoor!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 03:29

Alles gaat gepaard met geld, maar het gaat er om dat je trouwt en op een mooie dag terug kan kijken zonder te denken dat was zo veel geld.
Mijn tip kijk en vergelijk, wat is echt belangrijk voor je....wij hadden niet echt een standaard feest en juist iedereen vond dat juist leuk, wees creatief!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:49

Anoniem schreef:
Koop je jurk, sluier, schoenen en tasje uit China op Ebay, ik heb er inmiddels bijna een kast vol van. Echt mooi hoor!

Of Etsy :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:10

Bij dreamdresses in Arnhem hebben ze ook hele mooie jurken die echt niet superveel kosten, kun je ook eens een kijkje nemen! :D

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:24

Wij zijn ook goedkoop getrouwd.
- vervoer de nieuwe audi van mijn schoonbroer
- jurk nieuw met het kaartje eraan van marktplaats (vrouw was veel afgevallen en pasten niet meer) 50 euro
- bij mijn ouders thuis iets drinken voor de ceremonie en erna.
- fotograaf iemand die ik ken van bokt 250 euro
- ringen van roestvrij staal mijn man 40 euro en mijne 80 euro omdat er een steentje op zit.
- avond eten en drinken 800 euro bij een restaurant 35 personen.
- muziek bij de ceremonie zelf cd gebrand
- trouwen zelf kosten 420 euro.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:47

Anoniem schreef:

Afbeelding

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 14:52

quera schreef:
Anoniem schreef:

[ [url=m/qRL29k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, ja daar heb ik er ook al een aantal van zien langs komen. Ik heb toch liever dat ik het zie, voordat ik betaal. Al vaker mee gemaakt dat het op de foto mooier word gemaakt, dan het is. -O-

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:07

Frietkraam huren kost je ongeveer 7 a 8 euro p/p
Voetbalkantine of ander goedkoop zaaltje. Drank wordt achteraf afgerekend.
i.p.v. cadeaus geld vragen.
En zoveel mogelijk door vrienden en kennissen laten regelen

Of wachten met trouwen totdat het budget er is ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 07:32

zeker een jurk , moet je passen en ook de kleur hoeft jou niet te staan dus pas daar mee op anders is je geld verspild!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:52

Wij trouwen in augustus en mijn vriend wou ook geen 25.000 euro uitgeven aan een huwelijk.

Wij trouwen enkel voor het stadhuis (250 euro) en rijden met onze eigen wagen.
We hebben ringen gekocht,voor mij in witgoud (1000 euro) en mijn vriend gewoon titanium ( pakweg 200 euro)

Zijn pak kostte nog geen 250 euro en mijn kleed 400 euro (geen trouwkleed,wel van Linea Raffaeli)

Huur van een zaaltje is 300 euro.
Catering voor 25 personen en 5 kinderen,gewoon goed culinair eten en drinken geraamd op 2500 euro totaal.

Opstellen huwelijkscontract door notaris,nog geen idee van. Maar kost ook best duur heb ik gehoord..

Alles samen zal het neerkomen op toch 6000 euro (slik toch meer dan we dachten nu ik het optel.. ;( )
voor een toch wel klein huwelijksfeest zonder veel blabla en chichi.

Helaas volledig uit eigen beurs te betalen. %)

Wat we nog moeten doen,zelf tafelversiering kopen maar dat gaan we ook goedkoop houden.

Fotograaf is een vriendin van zijn zus en 250 euro.
Uitnodigingen zelf gedrukt via internet: 40 euro.
Bloemen doen we niet aan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:07

Ik heb niet de reacties doorgelezen maar het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel mensen je uitnodigt.
Wij hadden savonds 50 gasten. Dit waren alleen hele goede vrienden en familie die je vaak ziet.
Neven nichten en tantes heb ik niet eens uitgenodigd want ik zie die mensen hooguit eens per jaar.

Wij hadden voor de ringen een set van ik geloof 800 euro.

Zijn getrouwd op het stadhuis. Geloof dat dit een euro of 100 was.

Vanaf 17u hebben wij een zaaltje gehuurd, kosten 1500 euro.

Hier zat bij: diner voor 12 personen. (Wijzelf, ouders, getuigen en oma's.)
Vanaf 20u het avondfeest inclusief onbeperkt drank, taart en een aantal hapjes.
Ook hadden ze bij deze zaal een trouwauto ter beschikking. Deze koste ons niks.

Mijn man heeft een boeket voor mij, de auto en een aantal corsages laten maken.
Dit was 140 euro.

De trouwjurk heb ik van mijn ouders gekregen à 950 euro bij een leuk klein Turks winkeltje.
Maar deze hoefde dus niet meegenomen te worden in onze berekening.

Ohja. De fotograaf was een bekende van mijn moeder. De heeft meegegeten met het diner en koste ons ook niks.

Voor het feest savonds hadden wij een bevriende DJ gehuurd. Koste 75 euro voor de hele avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:18

Ik denk dat bij ons de ringen het duurste zullen zijn, we willen graag ringen met haar van onze paarden. :)
En zoals het nu lijkt, gaan wij volgende zomer [***]. <3

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:54

KoudbloedKim schreef:
Ik denk dat bij ons de ringen het duurste zullen zijn, we willen graag ringen met haar van onze paarden. :)
En zoals het nu lijkt, gaan wij volgende zomer trouwen. <3

Als je er niet bij zegt dat het trouwringen zijn, dan worden ze een stuk goedkoper :') :=
Die heb je al vanaf 100 euro per stuk en echt geen lelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:06

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:10

Leprycorn schreef:
[naam] schreef:
En zoals het nu lijkt, gaan wij volgende zomer [***]. <3

Als je er niet bij zegt dat het trouwringen zijn, dan worden ze een stuk goedkoper :') :=
Die heb je al vanaf 100 euro per stuk en echt geen lelijke.
Klopt haha, vreselijk toch!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:21

Ja kan je bij meer dingen beter niet zeggen als je gaat trouwen Tineke!
Scheelt echt snel veel geld. Ook voor een locatie regelen. Als je zegt dat het voor een "feestje" is, is het al goedkoper.

Mijn moeder pacht het Parochiehuis, een gebouw naast de Katholieke kerk bij ons in het dorp. Is nu een zaal met podium dat we als horecagelegenheid gebruiken. Zij rekent niets extra voor een bruiloft in vergelijking met een verjaardag. Sommige klanten die dat hoorde (die het afhuurde) stonden daar echt van te kijken.
Maar puur vanwege het feit dat ze het onzin vindt. Mensen eten en drinken niet opeens anders.
Heeft ons al wel een paar bruiloftfeesten opgeleverd :) Die zijn juist hartstikke leuk om te bedienen.
(mogelijkheid tot afhuren van alleen zaal of incl. catering. Wat de klant wilt :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:26

Inderdaad, helemaal mee eens. :j

Ik denk dat voor ons het lijstje zo wordt.
[***]; Gratis dag
Ringen; max. 400 euro, zeer ws. minder
Feest; max. 25 personen bij ons thuis, geen huurkosten.
Catering; zelf inkopen doen bij Aldi en Jumbo, waarschijnlijk een barbeque. Max. 250 euro.
Fotograaf; iemand die we kennen, die geven we een leuk bedrag
Kleding; beide in nette rijbroek met iets moois erboven. :o Jurken en pakken zijn niet aan ons besteed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:27

Dit is trouwens niet omdat we geen grote bruiloft kúnnen betalen, maar we willen het gewoon intiem houden en klein. :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 07:48

KoudbloedKim schreef:
Dit is trouwens niet omdat we geen grote bruiloft kúnnen betalen, maar we willen het gewoon intiem houden en klein. :)

Als het mag zou ook jou dan weer een tip willen geven: onderschat het geven van een feestje thuis niet! Vergeet dingen zoals koeling, bediening niet (tenzij je zelf de klos wil zijn).

Wij geven er naar gekeken, maar alles bij elkaar vielen de kosten ons vies tegen