SammyFloor schreef:ik zou het eerlijk gezegt niet erg vinden om als ongelovige in de kerk te trouwen.
Is dat mogelijk dan? Volgens mijn weten namelijk niet.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

blokje schreef:In onze kerk is dat niet mogelijk. Echtpaar moet belijdend lid zijn.
Maar er zullen vast kerken zijn die het wel doen.
Maar waarom in de kerk, voor God, trouwen als je niet inHem geloofd.
meggiemeg schreef:SammyFloor schreef:ik zou het eerlijk gezegt niet erg vinden om als ongelovige in de kerk te trouwen.
Er zitten nogal wat gradaties tussen, waaronder mensen die het gewoon geen klap interesseert.meggiemeg schreef:SammyFloor schreef:ik zou het eerlijk gezegt niet erg vinden om als ongelovige in de kerk te trouwen.
Ik zou niet "voor god" kunnen trouwen voor mezelf.
Collie2008 schreef:Ik ken genoeg vegetariërs, diëtisten, atheïsten en zelfs hardlopers die op een soortgelijke manier iemand enthousiast willen maken voor zijn manier van leven/ levensstijl etc en je voor gek, achterlijk, gemeen of dom verklaren als je dat niet doet. Of wat denk je van de bitlozen, boomlozen op Bokt. Sommigen komen ook overheersend over. We zijn er niet bij, dit is het gevoel van ts. Geen flauw idee hoe het gaat irl als je er zelf bij bent. TS voelt zich er echter niet prettig bij en dat an sich is al aanleiding genoeg dat zij haar grenzen gaat (leren) aangeven. Dat moet ts echter wel zelf doen.Ik vind het eerlijk gezegd bijna eng hoor de vriend van TS. Geloven betekend niet iemand anders iets opleggen volgens mij en dat doet haar vriend wel.
Sammie schreef:Collie2008 schreef:Ik ken genoeg vegetariërs, diëtisten, atheïsten en zelfs hardlopers die op een soortgelijke manier iemand enthousiast willen maken voor zijn manier van leven/ levensstijl etc en je voor gek, achterlijk, gemeen of dom verklaren als je dat niet doet. Of wat denk je van de bitlozen, boomlozen op Bokt. Sommigen komen ook overheersend over. We zijn er niet bij, dit is het gevoel van ts. Geen flauw idee hoe het gaat irl als je er zelf bij bent. TS voelt zich er echter niet prettig bij en dat an sich is al aanleiding genoeg dat zij haar grenzen gaat (leren) aangeven. Dat moet ts echter wel zelf doen.Ik vind het eerlijk gezegd bijna eng hoor de vriend van TS. Geloven betekend niet iemand anders iets opleggen volgens mij en dat doet haar vriend wel.
Heike schreef:Geloof of geen geloof. In iedere relatie moet je respect voor elkaar hebben. Het klinkt niet alsof hij respect voor jou heeft. En daarom denk ik dat de relatie gedoemd is te mislukken.
Ik ken genoeg mensen waarvan de ene heel gelovig is en de andere niet die heel gelukkig zijn samen. Maar die respecteren elkaar.
Precies! Ik denk eerlijk gezegd dat het eerder de persoonlijkheid van deze jongen is, waardoor het niet goed gaat...wendyenbram schreef:Ik denk dat in deze het geloof er helemaal niks mee te maken heeft. Hij dringt jou een manier van leven op die hem goedacht, en dat had alles kunnen zijn. een geloof of een houding, of zomaar iets. En dat is sowieso niet goed.
Dat hij "zijn" geloof daarvoor gebruikt, en daar achter schuilt, om jou iets op te dringen is zeer zwak. Hij bedoeld dat HIJ vind dat jou dit overkomt, als straf en zegt daarbij dat dat door zijn geloof komt. Om jou daarmee over te halen, omdat het buiten hem om zou gaan.
Zulke jongens moet je vermijden want dat gedrag wordt steeds erger. Dat is zijn karakter, en niet HET geloof. (hij geloofd dat misschien wel inmiddels, maar dat is zelf aangepraat gedrag)