Medicijnen testen voor geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:31

Hoe zit het eigenlijk met de gezondheid van deze 'medicijnen testers?'
Moet je zelf volledig gezond zijn hiervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:32

Kan dit ook zonder geprikt te worden? Of hooguit een prikje in mijn vinger maar geen naalden mijn lijf in?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:32

Ik ben benieuwd magda :)

Ik bekijk het overigens als een noodzakelijk kwaad. Natuurlijk vind ik het niet "leuk", maar ik vind het een hele goede zaak dat het kan en gebeurt. En wat mensen ook beweren, er zijn op dit moment GEEN evenwaardige alternatieven. Ja, behalve dan misschien stoppen met alle mensen met zeldzame ziektes te willen redden, (en hand in hand daarmee een véél soepelere euthanasieregeling), dan moet er geen nieuwe medicatie meer gezocht worden :+ Maar of je dat dan weer moet willen... Er is nu eenmaal onderzoek nodig, en rechtstreeks van petrieschaaltjes en/of proefbuizen naar mensen, dat kan niet.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:34

Drico schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de gezondheid van deze 'medicijnen testers?'
Moet je zelf volledig gezond zijn hiervoor?

Voor het type onderzoeken die hier besproken zijn, is dat gewoonlijk wel een eis, ja. In een latere testfase worden ook mensen gevraagd die de ziekte die ze ermee willen behandelen ook daadwerkelijk hebben.

Anoniem

Re: Medicijnen testen voor geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:54

Grappig, ik heb me net aangemeld voor een onderzoek :) Zit in de permanente financiële oliebol en het zou wel eens prettig zijn om daar gewoon echt uit te komen. Daarbuiten heb ik er niet zo veel moeite mee.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:32

Ik heb er wel interesse in maar ik wil geen onderzoeken waarbij je moet blijven slapen daar. Zijn er überhaupt wel onderzoeken waarvoor je alleen een dag aan kwijt bent?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:35

Kijk maar eens op proefbunny.nl :) Genoeg onderzoekjes die maar een dag of enkele uren duren. Alleen de verdiensten zijn wel een heel stuk minder natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:32

KoudbloedKim schreef:
Ik ben het wel met Banjer eens.
Weet niet of ze het precies zo bedoeld, maar wat mij betreft mogen ze medicijnen (die nog niet getest zijn op dieren) best op mensen testen die (bewezen) gruwelijke dingen hebben gedaan.
Waarom medicijnen testen op onschuldige dieren als het ook op schuldige beesten kan?

Maar goed, daar gaat het hier eigenlijk niet over.
Ik zou het wel overwegen als we echt in geldnood kwamen te zitten of als mijn vriend bijv. zijn baan kwijt zou raken.
Niet zomaar voor 'extra' geld. :)

Snap nooit dat mensen dit zomaar kunnen zeggen.
Iets met de intrinsieke waarde van de mens. Kan er echt met m'n hoofd niet bij. :+

Wie weet zit iemand voor iets dat hij of zij niet heeft gedaan?

Edit: ik zie nu, ''bewezen'', maar dan nog.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:36

Als ik niet voor opname had moeten blijven zou ik me aanmelden. :=
Tof dat je het doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:37

Als ik uitgekozen word voor het onderzoek waar ik aan mee wil doen ga ik 12 dagen intern :)) Niet ideaal en lijkt mee eigenlijk best poedersuiker, maar het prijskaartje maakt een hoop goed.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:47

Hoeveel? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:49

1523 euro :+

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 20:56

@Danique
Nee bloedafname is essentieel om te kunnen monitoren wat er met je gebeurt, dus geprikt zul je hoe dan ook worden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:56

Jackpot :')
Dat is wel lekker!

Alleen vind ik de tijden dat ze t aanbieden zo stom precies wanneer ik niet kan en 12 dagen weg van huis. Eh nee.
Ik wil ook geen katheter of sonde in mn lijf, ik breng die dingen zelf in en weet hoe prut het voelt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:59

Een kennis van me heeft het ook een tijdje gedaan, hij kreeg er €200 tot €500 voor per keer. Het is inderdaad heel makkelijk en snel verdiend als je in geldnood zit.
Persoonlijk denk ik niet dat ik het zou durven..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:13

Emmaa_ schreef:

Mag ik je dan gezelschap houden? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:14

Joscaa schreef:
Emmaa_ schreef:

Mag ik je dan gezelschap houden? :D

Ja! :D Graag zelfs _O-

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:15

You've got PB :PB

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:16

KBK: zo bedoelde ik het inderdaad... ben er verder niet meer op ingegaan omdat die discussie off topic is in dit topic... TS heeft daar niet om gevraagd :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:38

Banjer schreef:
Er zijn mensen die het willen doen voor het geld.. .en anders zitten de gevangenissen vol met moordenaars en pedo's... maar goed... dat is een hele andere discussie.

Het is een andere discussie, maar ik wil het argument wel even weerleggen: het kan niet. Naast alle ethische grenzen is het namelijk ook wetenschappelijk niet in de verste verte zinvol, omdat het veel te lang duurt voor je resultaten kunt krijgen (muizen groeien veel sneller), ten tweede in de verste verte niet genoeg personen oplevert, en ten derde ook volstrekt geen representatieve mensen in de juiste omstandigheden. Het kan dus niet.

Zelfs als je mensen(rechten) totaal niet interessant vindt, is het nog steeds geen oplossing, in de verste verte niet. Het is jammer dat dat soort slechtdoordachte plannen steeds weer omhoog komen. En ze roepen en dan zeggen dat het offtopic is om er op in te gaan is vooral een zwaktebod. Als je al wist dat het offtopic en ongepast is, had je het niet moeten schrijven. Maar je hebt het geschreven, en andere mensen lezen dat, en dus wil ik het weerleggen omdat het gewoon wetenschappelijk en medisch geen resultaten oplevert waar we ook maar iets aan hebben. Gevolg: vrijwel geen verdere ontwikkeling van medicijnen meer.

Daarnaast... als respect belangrijk is voor dieren, dan verdienen ook mensen een basaal respect. Mensen zijn ook dieren, hebben helemaal niet al die perfecte mogelijkheden om altijd te bepalen wat ze doen en wat de gevolgen zijn... Diersoorten genoeg met moordenaars of verkrachters (en soorten waar het mannetje stelselmatig alle kinderen uitmoordt als ze genetisch niet van hem zijn.) Als je dat bij 'de natuur' vindt horen is het wellicht toch goed om je te beseffen dat die natuur bij mensen ook nog wel eens opspeelt. Niet goed, maar daarom hebben we ook manieren om ermee om te gaan. Op het moment dat mensen al gevangen genomen zijn, hebben we die mensen al iets ontzettend wezenlijks afgepakt, we hebben ze al tot de zwaksten gemaakt en buiten de maatschappij geplaatst...

Dierproeven zijn niet ideaal... maar ze zijn in elk geval niet gebaseerd op wraak. Laten we dat laagje beschaving vooral houden. Zodat de moordenaars in elk geval de uitzondering blijven, en niet het systeem zelf worden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:42

Ik ben net een boek van Stephen King aan het lezen over een groepje mensen dat ook meedoet aan een medisch onderzoek voor geld. Gaat natuurlijk nogal mis.. ogen van vuur heet dat boek. Als je het gelezen hebt, denk je nog wel een keer na over zo'n onderzoek :+ .

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:53

Ik zou dit ook wel willen doen, maar heb al een fulltime baan en ik ga er vanuit dat veel binnen kantoor tijden moet gebeuren? En moet je dan altijd blijven slapen of kun je bij sommige onderzoeken gewoon weer naar huis?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 11-06-15 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:55

Ik mag maandag terugbellen voor een onderzoek over overmatige urine productie, en ik heb me vanmiddag via een formulier "aangemeld" voor dat onderzoek over de kortdurende narcose.
Eerst maar eens zien of ik echt ergens wordt ingepland :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:12

Anoniem schreef:
[naam] schreef:
Ik ben het wel met Banjer eens.
Weet niet of ze het precies zo bedoeld, maar wat mij betreft mogen ze medicijnen (die nog niet getest zijn op dieren) best op mensen testen die (bewezen) gruwelijke dingen hebben gedaan.
Waarom medicijnen testen op onschuldige dieren als het ook op schuldige beesten kan?

Maar goed, daar gaat het hier eigenlijk niet over.
Ik zou het wel overwegen als we echt in geldnood kwamen te zitten of als mijn vriend bijv. zijn baan kwijt zou raken.
Niet zomaar voor 'extra' geld. :)

Snap nooit dat mensen dit zomaar kunnen zeggen.
Iets met de intrinsieke waarde van de mens. Kan er echt met m'n hoofd niet bij. :+

Wie weet zit iemand voor iets dat hij of zij niet heeft gedaan?

Edit: ik zie nu, ''bewezen'', maar dan nog.
Tja, in mijn ogen zijn mensen niet beter of meer waard dan dieren, dus voor mij is deze mening logisch. :)

@Shadow, maar hoe kan een medicijn dat op een dier wordt getest (bijv. muis) automatisch ook geschikt zijn voor een mens?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:20