Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:02

Wat ik zou doen? Stoppen met stressen en met spijt hebben.
Klinkt heel stom, maar dat is echt eerste dat in me opkomt. Niet meer stressen over de toekomst, over rekeningen, mijn paard en al het andere. Ik zou denk ik lekker naar het buitenland verhuizen, leuk huisje met plek voor de paarden. Niet al teveel eisen eerlijk gezegd. Misschien dat ik een opleiding zou gaan doen zodat ik kan gaan doen wat ik echt leuk vind, thuis zitten niksen wordt ook zo saai :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:05

Ik zou mijn wagenpark klaar hebben staan :')
Witte bmw E30 M
Witte bmw 1 serie M
Witte bmw X6 M

Ook zouden we dan verhuizen naar een leuke buitenwijk. Met ruimte voor eventueel paarden en een grote loods voor mijn vriend om te sleutelen.
Verder zou ik graag op reis willen en verder wil ik lekker doen wat ik nu ook doe!

Niet te gek dus! :')

ynid1

Re: Wat zou jij doen als geld geen rol speelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:19

Ik zou direct vertrekken naar Canada en mijn paard en honden meenemen. Ook zou ik in Nederland nog een goede hengst kopen en gaan fokken in Canada. Ook zou ik daar een dierenopvang gaan stichten waar ik dieren op zou vangen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:26

Een ruimtevlucht maken! even een paar dagen meemaken hoe een gebrek aan zwaartekracht is.
Dat lijkt me zo tof!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:28

Iets anders gaan studeren.. Nu iets gekozen deels met het oog op de toekomst. Zou dan denk echt iets met geschiedenis gaan doen :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:31

Ik zou eerst gaan reizen en wat/veel van de wereld willen zien.
Daarna hypotheek afbetalen op het huis, en iemand inhuren om alles af te maken waar mijn vader nog niet aan toe is gekomen.
Daarna een 20 x 60 achterberg eb-en vloed bodem neer leggen. En vervolgens verder gaan met mijn leven zoals het is :)
Maar misschien wel parttime werken ipv fulltime.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:38

Ik zou mijn baan opzeggen, weer gaan studeren en een opvang voor bejaarde paarden beginnen. Verder niet te veel spannends. Ben meer dan tevreden met wat ik heb.

Wat mij tegen houdt om de studie te gaan doen is dat ik dan 6 jaar moet studeren maar ook erbij moet werken om de vaste lasten te betalen. Dat samen maakt dat ik mijn privéleven dan op een heel laag pitje zou moeten zetten en daar vind ik die 6 jaar te lang voor, het offer is mij dan te groot. Ik hoef dus niet eens oneindig veel geld maar gewoon een leuk bedrag om mijn huidige leven 6 jaar lang te bekostigen zodat ik kan studeren en een privéleven kan behouden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:52

Ik heb niet zoveel wensen voor mezelf geloof ik...
Een huisje in het buitenland lijkt me wel wat. Iets vaker op vakantie gaan of een verre reis maken. Spullen doen me niet zoveel, ik geloof niet dat ik gelukkiger word als ik meer kleren of een grotere auto heb. Dood blik op 4 wielen..

Verder zou ik wel blijven werken, maar ook vrijwilligerswerk gaan doen. En ons sponsorkindje in Afrika opzoeken en meer doelen financieel ondersteunen.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:54

Mijn leven zou dan best wel anders zijn. Ik weet niet of ik dan met m'n opleiding bezig zou zijn, als ik me toch geen zorgen hoef te maken over rondkomen later. Ik denk dat ik dan gewoon de hele dag met mijn blog en met paarden (die ik dan ook zou kopen, en die aan huis op een leuk boerderijtje zouden staan) bezig was, misschien een boek zou schrijven oid. Ik zou ook een half jaar naar Engeland of Amerika willen gaan

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:59

Ik zou mijn grote wens laten uitkomen: Een boerderij kopen en dit omzetten tot een zorgboerderij. Een zorgboerderij met melkvee, geitjes en paarden. Dat lijkt me geweldig! Voor de rest denk ik niet dat ik veel anders zou doen dan hoe ik het nu doe. Ben erg tevreden!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:05

Niet veel anders dan nu. Dagje minder werken, land erbij kopen of verhuizen naar mooier huisje. Paardje erbij. Wat vaker met de kids eropuit gaan.

Owja, en er komen auto's bij voor mezelf en manlief... Ford Ranger, Landrover Defender :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:13

Eigenlijk niet zo heel anders dan ik nu leef. Eigenlijk laat ik niks (denk uiteraard wel na over uitgaven etc.). Enige wat weliswaar anders zou zijn is een eigen boerderij met grond, maar ik heb het nu eigenlijk ook perfect voor elkaar met de paarden :)
Misschien een studie richting geschiedenis en wat meer reizen :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:20

Ik zou een huis kopen met wat grond en een grote schuur. Wat hobby dieren zou ik nemen :j 2 Leuke pony's en wat geitjes, kippen enzo en dat die dan de hele dag gezellig bij elkaar rondscharrelen. Twee grote honden voor het hek. Ik zou mijn best doen om dieren te vinden die gewoon een gouden mandje verdienen omdat ze die op dit moment niet hebben of nog nooit hebben gehad.
Grote schuur is voor mijn vriend zodat hij daar zijn vrachtwagen in kwijt kan en fijn een beetje kan hobby-en. Oh en hij krijgt een tuintrekker voor het maaien van het gras, of zo'n ding die het zelf doet. Maar mijn vriend kennende wil hij liever een stoere tuintrekker :+

Ik zou wat minder gaan werken. Ik welk nu fulltime en zou dan 3 dagen in de week gaan werken denk ik.
Ik zou ook een schoonmaakster nemen :j Ze hoeft niet alles te doen want ik vind het leuk om zelf ook een beetje in huis te rotzooien maar de badkamer laat ik dan aan haar :D

Reizen hoef ik niet perse, ik ga gewoon op vakantie. Voornaamste is dat ik een fijn thuis heb, niet super de luxe maar een beetje luxe is nooit weg.

Ik zou ook een huis kopen voor mijn ouders, volledig aangepast aan de handicap van mijn vader. Ik zou ook voor mijn vader een auto kopen, zo eentje waar hij met de rolstoel in kan rijden en zo achter het stuur kan gaan zitten.

Ik zou wat geven aan het goede doel. Dat doe ik nu ook al maandelijks, maar ik zou het bedrag dan verhogen.

Oh en ik zou een Apple mcbook Pro kopen. Dat doe ik nu niet omdat ik het te veel geld vind voor een laptop :+

Oh en Louboutins :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:27

oeh dat klinkt wel fijn ja, in ieder geval van de financiële stress af. Hoef echt geen miljoenen, maar had dan niet elke maand een stukje over.
Ik zou geen gekke dingen gaan doen denk ik, hou van de stad en mijn vrienden daar.
maar..dan kon ik mijn studieschuld en paard afbetalen, eindelijk een huis kopen (we zoeken in Amsterdam waar alles zoooo fiks boven vraagprijs weggaat) maar eerst een paar weken heerlijk op vakantie om bij te komen. En eindelijk mijn kledingkast updaten zodat ik er weer wat florissanter bijloop :+
Ik zou op zoek gaan naar een andere baan voor 24/32 uur waar ik het meer naar mijn zin heb en waardoor ik wat meer rust in mijn donder krijgt en een paard erbij zodat ik meer kans heb dat ik er soms ook een keer op kan zitten als de ene wat heeft :P
Laatst bijgewerkt door danoesje op 09-06-15 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:36

loez schreef:
Witte bmw E30 M
Witte bmw 1 serie M
Witte bmw X6 M

Ik zou maar niet beginnen over mijn droom auto's, zijn der iets meer dan 3 :')

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 11:37

Wat een hoop reacties al! Ik probeer vanavond even in een heel aantal op te gaan en antwoord te geven, erg interessant allemaal!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:42

Stoppen met werken, paard kopen, andere auto kopen, huis kopen, bruiloft groter vieren dan nu het plan is. Huisje boompje beestje eigenlijk.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:48

moyra schreef:
Huilen van verdriet :=
Nooit meer kunnen dagdromen en streven naar de (nog) onbereikbare dingen.
Nee ik zou niet moeten denken aan oneindig geld te hebben.

Ooit mijn idee. Hier ook de ervaring dat heel veel geld het leven vaak niet makkelijker maakt. Het enige wat wegvalt zijn de geldzorgen, maar daar komen weer genoeg andere vervelendere problemen voor in de plaats.

Ik zou wel iets meer willen verdienen. Misschien een 1000 in de maand meer, zodat ik net wat makkelijker eens iets kan kopen. Dat lijkt me wel prettig, maar verder ben ik dik tevreden.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:49

verkassen naar Engeland, daar lekker mijn hobby cosplay uitvoeren op een hoger niveau. Mijn moeder een leuk huisje kopen en haar schulden af betalen.

vrdr de wereld zien en lekker op vakantie gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:51

Leuk onderwerp :) ik zou een mooie boerderij kopen, 2 paarden, een opvang voor honden erbij. Een gave marathonwagen kopen. Een weitje met geitjes en ander kleinvee........zucht hier droom ik al heel lang van maar kan niet gerealiseerd worden helaas.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:52

Zorgen voor een afbetaald, afgewerkt huis met alle ruimte en mogelijkheden voor allebei onze hobby's, mijn ouders, broer en schoonbroer voorzien van meer dan voldoende om zorgeloos te kunnen leven en dan zou ik een gelukkig mens zijn. :)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:54

Ik zou op mezelf gaan in een huis waar ik een plek voor een beautysalon en een studio voor fotografie zou kunnen realiseren.
Dan een extra opleiding volgen voor visagie en fotografie en mijn eigen bedrijf opstarten :j
Mijn moeder wat extra geld geven zodat ze niet meer zo hard hoeft te werken om rond te komen.

Dat is alles, het staat ook wel op de planning maar dan mag ik eerst héél hard gaan sparen om het allemaal voor elkaar te krijgen...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:55

Ik zou een oud schattig boerderijtje kopen samen met vriendlief en die mooi opknappen. Zou er een klein stallengebouwtje bij bouwen met 2/3 stallen + mooie zadelkamer en opslag en plek voor de trekker e.d. Ook zal er een mooi (stal)gebouwtje komen voor vriendlief en z'n hobby's, komt er wat melkvee en een plek voor de zitmaaier incl. crossterrein. :)

Stoppen met werken? Nee denk het eigenlijk niet, wel minder gaan werken denk ik.
Andere / meer uitgaven? Nee ook niet, in elk geval niet zozeer in luxe maar qua onderhoud van alles zou er wel meer uitgegeven gaan worden gok ik zo. :Y)

Tja als geld geen rol zou spelen wisten we het wel, toch werken we er hard aan om deze wenst ooit te kunnen vervullen. Wie weet ooit over heel wat jaartjes of als we de loterij winnen ofzo. :P

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:01

Ik zou een prachtig huis laten bouwen met een stuk of 10/15 stallen waarvan ook nog een klein deel opfokstallen voor wat jong talent. Alles voor mijzelf overigens.
Komt er een paard voor mijn moeder en mijn zusje te staan en de rest voor mijzelf. Leg ik er mooie faciliteiten neer precies zoals ik het wil.
Komen er 2 vrachtwagens, een 4/5 paards met een grote living en een voor een stuk meer paarden. ( 9/10)

Verder zou ik een aantal héél mooie auto's kopen en voor de rest wil ik mensen helpen die het écht nodig hebben in Nederland.
Een eigen talentenplan of noem hoe je het wilt noemen opzetten en de kinderen niet alleen helpen qua hun rijden, maar ook qua geld. Zodat het geld uiteindelijk geen probleem word om niet de top te halen.

Oh, en ik zou natuurlijk beginnen te werken bij mijn droombaan <3

*\o/* Wat is het toch mooi om eens even lekker te dromen. :z

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:21

amy_luna schreef:
loez schreef:
Witte bmw E30 M
Witte bmw 1 serie M
Witte bmw X6 M

Ik zou maar niet beginnen over mijn droom auto's, zijn der iets meer dan 3 :')

Bij mij inderdaad ook wel, maar dit is wel mijn top 3 :')