Wat gebruiken jullie om je huis lekker te laten ruiken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:20

Niks van die stinktroep bleh, krijg daar alleen maar hoofdpijn van en wa da kost.
Er staat bij ons altijd wel een raam op een kier of de achterdeur open. Lekker frisse lucht!
Daarnaast stofzuigt onze robotstofzuiger 5x per week, ik 1x per week met de Dyson en 1x per week dweilen. We hebben een kortharige hond en 2 europese korthaar katten die een paar keer per week in de tuin geborsteld worden.

Het is dat er speeltjes in huis liggen, er voer/drinkbakken staan en er huisdieren rondlopen/slapen. Anders zou je denken dat we huisdierloos zijn, zo huisdiergeurvrij is ons huis 8-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:28

Wij hebben onderstaande Revitalisor , met de Bio5 eucalyptus olie.
Héérlijk en het werkt ook nog eens reinigend!

Afbeelding

Afbeelding

Ceetje_bokt

Re: Wat gebruiken jullie om je huis lekker te laten ruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:42

Ben je er al achter wat je buren gebruiken? :D

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 17:48

haha nee, kwam ook even wat tussen. Zit thuis met hersenschudding dus had het even niet in beeld moet ik zeggen:(

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 00:02

dito schreef:
nog meer ervaringen met de lampe Berger? ik vind het nl wel goed klinken

Ja wij hebben hem ook :D

Als we gaan gourmetten zetten we hem altijd aan. Wanneer je de volgende dag dan beneden komt ruikt het weer heerlijk fris. En er zijn zoveel heerlijke geuren. Het is alleen niet zo goedkoop, maar door de alcohol wordt de geur in huis afgebroken en niet gemaskeerd (heb ik mij zo laten vertellen). Ze zeiden ook dat dit principe vroeger werd gebruikt om operatiekamers te ontsmetten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:30

:(:) Beterschap!

Wij hebben ook een lampe berger brander. Ideaal inderdaad als je bijvoorbeeld gekookt hebt. Vind alleen niet dat je er 'de hele dag iets aan hebt'.

Ook hebben we een lampe berger EasyScent Home geurverspreider http://vbnow.nl/2011/11/28/je-huis-op-e ... easyscent/ die is wel heel lekker voor de hele dag!

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:37

dito schreef:
nog meer ervaringen met de lampe Berger? ik vind het nl wel goed klinken

Ja ik heb hem ook! En ben echt heel erg tevreden! Met 2 honden in huis, en een baasje die echt heel bang is voor een vieze natte honden geur in huis als er bezoek komt, heb ik echt veel dingen geprobeerd.
Volgens mij neemt het echt de vieze geurtjes weg. Ik vind dat het niet zo'n vieze synthetische lucht geeft als veel van die smelt dingen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:42

2x per week stofzuigen, en 1x per week dweilen. En dan gewoon met naar citroen ruikende alles reiniger. Alle tafels enz. ook even afnemen. En het ruikt heerlijk fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:48

waar kun je die rituals stokjes halen?

Ik steek altijd even een wierook stokje aan als ik weet dat er iemand langskomt of gewoon omdat ik er zin in heb. Maarja dat blijft ook niet echt de hele dag hangen natuurlijk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:53

Die rituals stokjes heb ik bij de intratuin vandaan, maar weet niet zeker of ze die steeds hebben?! (vond de geur er erg snel af en dan stonden ze nog in een kleine ruimte, het toilet...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:55

hmm nee ik zoek inderdaad ook wel iets wat langer blijft hangen....

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:57

Wij gebruiken wierook, maar dat is ook tijdelijk. Voor de rest vind ik het niet zo stinken in huis. Wij gebruiken ook stokjes in een vaasje met wat spul erin, vind ik ook lekker.
Of we bakken wat, vind ik ook altijd zo lekker, maar om nou elke dag iets te bakken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:59

haha ja dat is ook zo wat he, elke dag een appeltaart bakken :P Ja hier staat ook een potje met reukspul erin en van die soort satestokjes, alleen ruik je dat na een dag al niet meer helaas.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:05

Mijn ouders gebruiken ook lampeberger.
werkt erg goed.

Hier is de geur weg als ik de emmer en chloor met een goedde allesreiniger terhanden heb genomen.
Veel de ramen en deuren los scheelt ook een hoop.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 00:53

Geuren die yankee candles ook als je ze niet aansteekt? Zo ja wat is een beetje de levensduur?

Of wat is de beste techniek om er zo lang mogelijk van te genieten qua geur en wat is dan een beetje de levensduur van zo'n kaars?

Zou ze graag uitproberen maar vind ze wel wat prijzig en zeker als ze binnen no - time op gebrand zijn.

Weet iemand een winkeltje waar ze er niet de hoofdprijs voor vragen?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 01:06

Lampe Berger, heerlijk! En dan vooral de katoenlucht, gewassen of gestreken dat weet ik niet meer, maar ik zweer erbij. <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:32

Ik gebruik natuurlijk waxmelts.

Maar ik stofzuig ook dagelijks en ik zorg dat de stofzuiger ook lekkere lucht uitstoot door geurkorrels.
Dweil minstens 1 x per week heb zo,n stoomcleaner voor de vloer die zorgt alleen niet echt dat de vloer lekker ruikt dus werp ik gewoon allesreiniger die in een fles gemengd zit met water gewoon op de grond en ga dan met die stoom dweil over de vloer, ideale oplossing en bij heftige vlekken of plakkerige zooi doe ik spiritus een klein beetje puur op de grond en dan met de stoom cleaner dan wordt het lekker schoon, niet aan te raden met een houten vloer.

Met ee ha,f langharige en langharige kat en daarnaast ook nog een hondje hebben wij wel altijd last van stof maar als je gewoon je keukenblad, tafelbladen kasten, toilet/badkamer vaak genoeg lekker een soppie geeft ruikt het iig lekker fris.

O ja wij hebben ook altijd een raam open en bij lekker weer staat bijna alles hier open. Er gaat niks boven gezonde frisse lucht.

Er zijn mensen die een oud pannetje hebben en dagelijks een pannetje met wasverzachter even op zetten opwarmen op het gasfornhuis dus ruikt wel echt lekker. Alleen dan heb je toch wel vaak dezelfde geur.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 23:05

ik zag vandaag bij de blokker iets nieuws. Ging om 2 dingen, ene moet in stopcontact andere voor op tafel, daarin kun je een soort van wax doen wat lakker gaat ruiken. Kent iemand deze?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:09

Ik gebruik geurkaarsen, liefst vanille.
Die van de ikea ruiken het lekkerst en sterkst. En de grote kosten maar 1 euro!

Het huis stinkt niet, wordt goed schoon gehouden. Vind de geurkaarsen gewoon lekker ruiken.

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:39

Hier een grote hond in huis, hond stinkt niet, maar huis ruikt er wel aardig naar :+
Geurstekkers gehad, 2 in woonkamer, maar hielp niet.
Sinds een week iets staan dat om de zoveel tijd automatisch spuit. Volgens mij ambi pure ofzo. Werkt op batterijen.
Het ruikt hier fris in huis en de honden geur is weg!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:42

Bakje azijn neerzetten in de kamer neutraliseert geurtjes.
Daarnaast voor een lekkere geur in huis nu met de verwarming weer aan, leg er n handdoek op die je net gewassen hebt, de geur ruik je dan door je hele kamer!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:43

dito schreef:
ik zag vandaag bij de blokker iets nieuws. Ging om 2 dingen, ene moet in stopcontact andere voor op tafel, daarin kun je een soort van wax doen wat lakker gaat ruiken. Kent iemand deze?

Dat zijn een electrische aroma diffuser en een oliebrander.
Daar kun je een geurblokje van was op doen en die gaat smelten dan verspreid de geur zich.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 01:16

Ambipuur stopcontact ding met milde zeep

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 03:37

waxmelts.
Ik heb 2 katten en momenteel 1 hond.
1 vd katten heeft astma en bij bijna alle luchtverfrissers krijgt ze astma-aanvallen, alleen waxmelts gaan goed dus houden we het daarop. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 03:41

Ik gebruik geurkaarsen die ik elke avond aansteek.zo ruikt het overdags heerlijk!