Designer verslaving #1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Re: Designer verslaving #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 15:34

Ja dat is de enige fail zegmaar. Ik zal eens een foto opzoeken.

De neppe met 2 schouderbanden:
Afbeelding

En de echte:
Afbeelding

Het is een klein detail en opzich lig ik er niet wakker van.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:35

Nepperds zijn beetje tegen m'n principe, al heb ik respect voor mensen die het kopen hoor :).
Ik koop alleen liever dan van een goedkoper merk een tas dan een neppe te kopen. Heeft ook een beetje te maken met traceerbaarheid van het product dan (volg wel een beetje de ethische en ecologische aspecten van de productie af en toe, al moet ik eerlijk toegeven dat dat alweer een paar jaar geleden is dat ik nog merken vergeleken heb met elkaar).

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 15:37

Ah op die manier :)
Ik snap het wel hoor, ik heb zelf normaal echt een hekel aan nep maar dan vooral als het écht slecht nep is :')
Ik vind de Givenchy tas écht geweldig maar dat geld wil ik gewoon niet neerleggen voor een tas aangezien deze ook snel wel krasjes schijnt te krijgen en ik weet niet hoe het qua waarde zit van de tas door de jaren heen. :)
Aan Louis Vuitton zou ik het bijvoorbeeld wel willen uitgeven puur omdat dat een goede investering is waar je nooit zóveel geld aan kwijt zal raken door de jaren heen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:41

Ik heb de echte antigona, en je ziet inderdaad het verschil.
Maar hoeveel mensen de echte antigona goed kennen is dan ook weer de vraag.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 15:43

Ook dat inderdaad.
Ik ben wel jaloers op je Furrow :Y)

Maar dat is ook een beetje het probleem, bij Givenchy behou je de waarde van zo'n tas niet geloof ik. Bij Louis Vuitton bijvoorbeeld weer wel want die gooit de prijzen elk jaar 1 a 2x omhoog.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:44

Geweldig topic! Ik heb nog niet zo veel, ik heb momenteel en MK tas met de bijbehoren portemonnee.
Overigens beide gekregen van mijn lieve vriendje

Oh, ik vergeet mijn MK horloge!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:05

Dat met die waarde maakt mij echt niet uit. Ik wil al een paar jaar een Antigona en het is ook echt een investering. Ik ga hem niet kopen om hem later weer door te verkopen, maar omdat ik hem mooi vind en omdat ik er zeker van ben dat hij wel meer dan 10 jaar meegaat. :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 16:10

Nee ik ga er niet vanuit dat ik zoiets verkoop maar ik hou er wel rekening mee :)
Is de tas nog bij bijenkorf te koop? Anders ga ik hem deze week eens in het echt bekijken.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:18

Deijs schreef:
dondeyne schreef:
Oehhh, ik meld me! Sta bij alle vrienden bekend als het meisje dat veel te veel geld uitgeeft aan kleding! Durf mijn hele collectie niet te delen want er lezen altijd wel mensen mee die het belachelijk vinden, maar mijn favoriete aankopen zijn mijn poncho van Burberry met geborduurde initialen en mijn zadeltas van Chloe <3 Ik zie dat jullie vooral van de accessoires zijn, maar ik kan ook echt in de ban raken van een cool sport-item of een mooie jurk! <3

Er zullen altijd mensen commentaar geven. Op instagram post ik het altijd sowieso wel maar FB niet altijd.
Ik ben nu wel zo ver dat ik er echt lak aan heb wat andere mensen ervan denken.
Super toch dat je zoiets kunt kopen en er zo van kunt genieten?! :)

Ik vind het geen probleem wat vreemde mensen denken maar ken vrij veel mensen op bokt persoonlijk die niet weten hoeveel ik aan kleding uitgeef en dat vind ik toch vervelend, zeker als zij veel minder te besteden hebben. Daarom draag ik ook bijna alleen maar merken waar geen duidelijke logo's op staan, had er een hekel aan als mensen kwamen vragen of mijn Burberry of LV tassen echt waren en hoeveel dat dan kost...

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:19

Veel mensen hebben mij ook geadviseerd om mijn LV speedy niet te laten hotstampen, zodat ik hem in de toekomst nog makkelijk zou kunnen verkopen.
Die tas gaat echt never nooit meer weg, ik heb heel bewust voor een speedy (tijdloos model) gekozen.
Mijn future LV's krijgen (indien mogelijk) ook allemaal een hotstamp met mijn initialen, vind het juist super vet dat ie gepersonaliseerd is! :D

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:21

RoosG schreef:
Ik ben nog steeds gek op de vlieger en vandam tassen, wil er daar heeeel graag 1 van hebben. Mulberry vind ik ook prachtig en de service schijnt daar echt creme de la creme te zijn.
Met MK heb ik totaal niks, eerder wel, tot dat die tassen meer op tassen van andere merken begonnen te lijken niet meer origineel waren. Dat vind ik wel jammer voor iets waar je toch wel wat geld aan uit geeft.

Hoezo is de service bij Mulberry creme de la creme? Ik heb een cognac kleurige Bayswater en vindt dat het leder zich echt slecht houdt. Misschien kan ik daar iets mee :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:27

Sorry dat ik nu allemaal losse berichten plaats maar ik krijg de quotes niet aan elkaar geplakt.

Ik vind de Balmain jas erg mooi!

Verder ben ik ook 27 (is dat een populaire teveel-geld-uitgeven-leeftijd ofzo? :Y) ) dus bepaal ook zelf en mijn ouders zijn ook nogal van de merkjes :')

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:30

Ik heb, op een MK zonnebril ma, geen designer items. Vind het wel prachtig om te zien allemaal. Vooral tassen en pumps.. Heb alleen het geld er niet voorover...

Maar hé, in juli word ik 27 :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 16:32

Ah kijk aan wat een timing haha!

Ik vind zelf persoonlijk de kwaliteit van michael kors niet zo goed dus daar zal ik nooit meer wat kopen. En ik ga eens even nadenken over de antigona...Heb het geld wel bijna alleen nu moet ik me daarover heen kunnen zetten om het daadwerkelijk te kunnen uitgeven.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:24

Ik heb een Michael Kors bril. Had werkelijk geen idee dat het "design" was toen ik het kocht, dat ontdekte ik pas veel later.

Zelf heb ik een voorliefde voor opvallende kleding met veel kleurtjes. Ik verzamel Save the Queen kleding (Italiaans modemerk) http://www.savethequeen.it/?lang=en
en heb recentelijk Irregular Choice schoenen ontdekt. http://www.irregularchoice.com/shop/ Een nieuwe verslaving meldde zich aan. ;-)

Vandaag twee maxi rokken van StQ ontvangen, prachtig stuff, helaas moet de decoratieve riem van 1 van de rokken terug want het is een XL i.p.v. een L, en daar zwem ik in.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:07

Ik heb vorig jaar al m'n Louis Vuitton tassen verkocht. Was er helemaal klaar mee. De reistassen nam ik nooit meer mee. M'n gewone huis tuin en keuken trolley is een stuk functioneler en de speciale speedy die ik had nam ik ook nooit mee. Veel te bang dat er wat mee gebeurt. Gek genoeg gebruik ik m'n tassen van Bally, Hogan en Marc Jacobs wel heel veel.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 18:09

Wat zonde!
Louis Vuitton ben ik persoonlijk altijd minder bang mee dat er wat mee gebeurt, vind ze goed stevig en het canvas krast vrijwel niet gauw :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:25

Heb ik ook, behalve dus bij m'n lederen LV := . Daar ben ik wel bang van dat er krassen op komen. Ik wil eigenlijk mijn initialen er ook nog in, nooit gedaan maar weet niet of ze dat achteraf ook nog doen?

Oja, mijn enige Chanel item... De duurste rubberlaarzen die ik ken haha :+
Afbeelding

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:28

LV verliest nimmer zijn waarde waarentegen een Givenchy wel in waarde daalt.

MK zijn prima tassen als je de lederen variant hebt, ik zal nooit van mijn leven een plastic of kunststof tas kopen. Het leer is zo mooi en zacht.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:28

Ik meld me ook :Y)
Ik ben gek op T-shirts en schoenen :')

EDIT; Prada man ware is heaven...de aankomende

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:33

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:36

@ine23 die regenlaarzen zij heel tof. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om ze te kopen.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:37

Ik was echt nooit een mode freak hoor, nu trouwens ook (nog) niet zo erg.
Vroeger was ik altijd weg van Allstars en nu vind ik de meeste dingen van prada echt heel gaaf.
Het is weer eens wat anders, niet iedereen heeft het :Y)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:38

Dat zijn volgens mij die kunstof variant waar ik iedereen mee zie lopen

Ik heb oa deze:

Afbeelding

Is van uiterst zacht kalfsleder gemaakt, zit een garantiebewijs bij dat het echt leder is.

Bij mijn andere (met slangenleer print) zit ook zo'n bewijs bij

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 18:39

Welkom iedereen die zich hierbij heeft toegevoegd :D word een leuk clubje zo!
Had echt niet zoveel mensen verwacht :)

Ik ga denk ik toch maar eerst voor de Louis Vuitton W tas binnenkort. :)
Laatst bijgewerkt door NYC2B op 08-06-15 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt