Vals adres opgegeven en ik krijg de boete, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:41

Varekaj schreef:
Waarom kijk je niet even of er iemand met die naam in jouw dorp woont? Online telefoonboek kan je daarbij helpen. Wie weet bestaat die persoon echt, maar is er gewoon wat fout gegaan met het adres.

Zoals ik al zei, onlangs stuurde de bank een officieel document (dat ik ook verwachte) per ongeluk naar huisnummer 13 ipv 3. Die buur heeft dat toen ook in mijn bus gestopt, weliswaar met een erg zure opmerking "mens zorgt dat ze uw adres weten ik moet uw brol niet" :') Niet mijn fout dat de bank zich 1x vergist in huisnummer maar goed. Had even goed met een boete kunnen gebeuren, dan had ook iemand anders ze dus in de bus gehad.

Verzend het openbaar ministerie trouwens van dat soort brieven? Komt dat niet rechtstreeks van de politiezone waar de overtreding is begaan? Onlangs een parkeerboete gehad in een gemeente in Brussel, kwam gewoon van die gemeente zelf.

Volgens mij wel. Maar daar was ik dus ook niet mee zeker van. Maar in de brief staat bij de overschrijving volgens mij wel dat het naar een centraal punt moet (onmiddelijke inningen is volgens mij de naam die bij het rekeningnummer hoort op de brief)

MarjanB

Re: Vals adres opgegeven en ik krijg de boete, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:47

Gewoon bellen met nr dat er op staat.. niet zo moeilijk :D Ik heb wel eens een boete gehad uit zeeland.. snapte er niks van nooit daar geweest. Bellen naar het nr en ja hoor typfout gemaakt door politie met invoer kenteken. Mocht de boel verscheuren. Nooit meer wat van gehoord.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:50

Waarschijnlijk hebben ze gewoon een vals adres opgegeven, dit komt best vaak voor helaas. 2 vriendinnen van mij hebben er helaas een sport van gemaakt (als ze staande zijn gehouden) om bij alles elkaars adres door te geven en vreemd genoeg komen de boetes dus ook nog aan....
Even een belletje en aantonen dat jij het niet bent.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 09:53

Varekaj schreef:
Waarom kijk je niet even of er iemand met die naam in jouw dorp woont? Online telefoonboek kan je daarbij helpen. Wie weet bestaat die persoon echt, maar is er gewoon wat fout gegaan met het adres.

Zoals ik al zei, onlangs stuurde de bank een officieel document (dat ik ook verwachte) per ongeluk naar huisnummer 13 ipv 3. Die buur heeft dat toen ook in mijn bus gestopt, weliswaar met een erg zure opmerking "mens zorgt dat ze uw adres weten ik moet uw brol niet" :') Niet mijn fout dat de bank zich 1x vergist in huisnummer maar goed. Had even goed met een boete kunnen gebeuren, dan had ook iemand anders ze dus in de bus gehad.

Verzend het openbaar ministerie trouwens van dat soort brieven? Komt dat niet rechtstreeks van de politiezone waar de overtreding is begaan? Onlangs een parkeerboete gehad in een gemeente in Brussel, kwam gewoon van die gemeente zelf.
Er staat een naam op die niet bestaat in NL... Ik PB hem wel even

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:54

Ik heb onlangs een boete gehad en dat heet inderdaad "onmiddellijke inningen". Laat me anders even weten welk rekeningnummer erbij staat TS? Als het een centraal nummer is (ben ik niet zeker van) dan moet dat hetzelfde zijn met wat ik hier heb.

En hey, jullie kunnen in NL toch via een site rekeningnummers checken? Heb je daarop al eens geprobeerd?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:56

Varekaj schreef:
Verzendt het openbaar ministerie trouwens van dat soort brieven? Komt dat niet rechtstreeks van de politiezone waar de overtreding is begaan? Onlangs een parkeerboete gehad in een gemeente in Brussel, kwam gewoon van die gemeente zelf.

Parkeerhandhaving is (in NL iig) een taak van gemeentes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:56

Varekaj schreef:
Ik heb onlangs een boete gehad en dat heet inderdaad "onmiddellijke inningen". Laat me anders even weten welk rekeningnummer erbij staat TS? Als het een centraal nummer is (ben ik niet zeker van) dan moet dat hetzelfde zijn met wat ik hier heb.

En hey, jullie kunnen in NL toch via een site rekeningnummers checken? Heb je daarop al eens geprobeerd?

En anders stuur je hem ook maar naar mij TS. Dan zoek ik even op mijn bankrekening geschiedenis op of dat ook gelijk is, dan heb je al van twee belgen bevestiging of ontkenning dat het klopt.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:57

LisaFaded schreef:
ik heb al op twitter gekeken en hun zijn sinds 2014 niet meer actief diegene van de brief.

Of ze op twitter al dan niet actief zijn is niet zo relevant, twitteren is geen verplichte activiteit voor Belgische bekeurders :+

Als je belt, wees dan wel voorzichtig met het doorgeven van je gegevens. Identificatiegegevens sowieso niet telefonisch verstrekken, die kunnen ze in be toch niet checken en je ziet niet wie er aan de andere kant van de lijn zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:06

Ik heb iig een ander rekeningnummer, komt zelfs niet in de buurt.

Heb op de site van het anwb gevonden dat buitenlandse boetes naar het cjib (?) gestuurd worden die ze dan gaat innen, de link heb ik TS ook gegeven via PB.

Via google kan ik ook niks terugvinden op het nummer zelf.

Mijn advies: naar de politie gaan, brief erbij en gaan navragen of dit klopt. En zoniet melding of aangifte van poging tot oplichting.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:17

Met zoiets ben ik altijd snel klaar, retour afzender, briefje erbij in met "persoon onbekend op dit adres"

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 10:22

Bedankt voor de hulp! Ik ga vanmiddag met de brief naar de politie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:38

Ayasha schreef:
Men beweerd op bokt graag dat "we" (belgen) achter staan maar we zijn geen holbewoners.

Dat beweert Bokt niet (bokt is een forum, dat heeft geen mening), dat beweert de gemiddelde Nederlander. En de gemiddelde Belg vindt hetzelfde van de gemiddelde Nederlander. Welkom in de generalisatie van landenindentiteit. Wat dit nu verder met dit topic te maken heeft is mij een licht raadsel, ik zie niemand in dit topic concreet roepen dat Belgen achterlopen of achtergesteld zijn. :o?

Dat dingen anders gebeuren wil nog niet zeggen dat het minder of meer is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:41

Dat bericht heb ik precies nogal voorbij zien komen van jou in een ander topic. Ik zeg niet dat bokt iets beweerd, ik zeg dat men "op bokt" iets beweerd. Zijnde op het forum. Niet dat het forum iets beweerd. Dus je terechtwijzing is ook nog eens niet correct.
However;
MarChak schreef:
Wij hebben pas een snelheidsboete uit Frankrijk gekregen (gelukkig maar €45). We wisten dat we geflitst waren. Frankrijk heeft het tegenwoordig wel goed voor elkaar, maar in België schijnen ze nog niet zo ver te zijn. Het zou me dus niet verbazen als dit een gevalletje poging tot oplichting is.

Ik ben benieuwd TS hoe dit verder gaat, ga je het nummer bellen op de brief of heb je nog via .be een officiele instantie gevonden die over boetes gaat?

Ofwel, we staan achter. :+

Verder generaliseer je nu zelf behoorlijk in je bericht....

Waarom doe ik eigenlijk nog moeite..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-06-15 10:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:42

Ik heb zonet alles door gelezen en denk ook dat dit een poging tot geld aftroggelen is.
Zelf heb ik nog nooit een boete gehad, dus ik zou het niet kunnen checken voor je, maar ik denk wel dat het gewoon retour sturen de makkelijkste oplossing voor je zou zijn. Dan moet je er zelf niet heel veel tijd en werk insteken, want ik denk dat je wel even bezig bent op het politiekantoor als die mensen ook moeten gaan rondbellen om verhaal te halen. Je bent zelf toch niet in fout, dus wat maakt het uit dat je het terugstuurt en er nooit meer iets van hoort?

Laat je ons wel weten hoe het afloopt? :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:47

Tja sorry Asyaha, maar in Frankrijk hebben ze het goed voor elkaar en in Belgie zijn ze nog niet zover.. Volgens mij lees je nu wat je wil lezen... Ik vertaal dat nu niet naar België zijn holbewoners.. (zeker als je er vanuit gaat dat het Franse systeem nadeliger is voor de inwoners en dat van België niet)

En ja natuurlijk is dat bericht generaliserend.. Zo was het ook bedoeld ook.. :Y)

Hetzelfde als dat je denkt dat ik je terechtwijs.. Hoe kom je erbij.. Ik merk iets op.. Als jij dat al als terechtwijzend ziet..

Maar idd waarom nog moeite doen om in gesprek te blijven..

Vooral omdat het nog al offtopic is..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:49

En omdat je toch draait en keert zoals altijd. :) Jouw "opmerking" is aardig corrigerend.
Maar dat zal inderdaad vast wel allemaal mijn schuld zijn en vooral niet de schuld van jouw toon. :D

Overigens was mijn opmerking van holbewoners meer als grap bedoelt maar ik kan begrijpen dat je dat gemist hebt. Dus no hard feelings there.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:55

_O- Wat een bak. Je mag het winnen hoor :')

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:56

Ayasha schreef:
Dat bericht heb ik precies nogal voorbij zien komen van jou in een ander topic. Ik zeg niet dat bokt iets beweerd, ik zeg dat men "op bokt" iets beweerd. Zijnde op het forum. Niet dat het forum iets beweerd. Dus je terechtwijzing is ook nog eens niet correct.
However;
MarChak schreef:
Wij hebben pas een snelheidsboete uit Frankrijk gekregen (gelukkig maar €45). We wisten dat we geflitst waren. Frankrijk heeft het tegenwoordig wel goed voor elkaar, maar in België schijnen ze nog niet zo ver te zijn. Het zou me dus niet verbazen als dit een gevalletje poging tot oplichting is.

Ik ben benieuwd TS hoe dit verder gaat, ga je het nummer bellen op de brief of heb je nog via .be een officiele instantie gevonden die over boetes gaat?

Ofwel, we staan achter. :+

Verder generaliseer je nu zelf behoorlijk in je bericht....

Waarom doe ik eigenlijk nog moeite..

Ook een Belg hier, maar mijn gedacht was vooral:

Als het oplichting is, heeft het er toch helemaal niets mee te maken hoever een land staat, wel? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:57

Nee, ben benieuwd of het oplichting is. :) Dan zou het "verkeerde adres" eerder een toevalstreffer zijn vermoed ik...

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:06

Als een land administratief of elektronisch nog niet zo ver is dat ze snelheidsboetes naar buitenlanders kunnen sturen, dan is de kans heel groot dat het om oplichting gaat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:14

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:19

Dat antwoordformulier, daar kan dus best eens gewoon TS haar adres op ingevuld zijn en zo terug gestuurd zijn. Dat bedoelde ik Chocobroodje. :)
Maar dan zou de politie van de betreffende zone het wel moeten kunnen oplossen. :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:42

Ik zou ook oppassen met schriftelijk bezwaar, dadelijk zijn het oplichters.
Dan hebben ze helemaal een juiste naam en een handtekening.

Gewoon retour afzender of bij een herinnering retour afzender.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:02

als het oplichting zou zijn zou het toch op de juiste naam zijn?
lijkt mij eerder een fout

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:06

Nee hoeft niet. Zeker niet als het om het telefoonnummer zou gaan. Een kennis van mij heeft ooit eens een rare rekening gehad. Wel op haar naam, haar adres maar ander afleveradres. Met een telefoonnummer erbij. En daar ging het om. Mensen gingen massaal dat nummer bellen om duidelijk te maken dat ze niks besteld hadden en dat het adres niet klopte. En dat tikte lekker aan. Mensen werden nl. in de wacht gezet a zoveel euro per minuut. Toen zij belde was het nummer inmiddels al geblokkeerd. De man van ’t afleveradres werd er ook tureluurs van, hij werd nl. er ook tig keer over gebeld.