Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Donna93 schreef:Bedankt voor het advies FloortjeM. Al sta ik juridisch in mijn recht.. Het heeft dan eigenlijk niet veel zin want dan ben je toch duurder uit dan die 130 euro. Moet mezelf afvragen of het me dat waard is.
En ik heb hem nu steeds geconfronteerd en gezegd dat ik aangifte doe. Kan m moeilijk gaan bedreigen of wat dan ook. Zn vrouw wil zich er niet mee bemoeien.. Zat bijna te denken de fotos op social media te gooien maar daar schiet je ook niks mee op dus of het is afgedaan.. Ja denk het wel.

Donna93 schreef:Nee dat is zo June. Misschien niet zo handig dat ik topic geopend heb, moest t op 1 of andere manier even kwijt. Het gaat me niet om het geld alleen het voelt zo niet goed dat iemand je met je goeie gedrag zo behandeld
Edit: Boete was 130 euro.

Douraque schreef:maar de benzine is in ts der auto gekomen en dus ongerechtvaardigd verrijkt. Dus de benzinemaatschappij zal altijd verhaal halen bij de eigenaar van de auto,
Citaat:Juridisch gezien ben jij verantwoordelijk voor hetgeen gebeurt met jouw auto. Dus ook voor het niet betalen van de benzine.
Echter heb jij momenteel een vordering op die vriend.
Citaat:Die brandstof is in jouw auto gegaan, maar daarmee ben jij nog niet de contractuele wederpartij van Shell. Dus in beginsel moet Shell niet bij jou zijn, maar bij je kennis. [...]
iets anders is dat er een goede kans is dat jij het meest gebaat bent bij de overeenkomst tussen Shell en je kennis omdat hij de auto, met de door hem gekochte (maar niet betaalde) brandstof erin, terug hebt gekregen. Shell zou zich dus op ongerechtvaardigde verrijking kunnen beroepen en daarmee toch weer bij jou kunnen uitkomen.

_sharonnn schreef:Dat is niet geheel correct.
Ze bedoelen hetzelfde, de een gebruikt vaktaal en de ander slaat dat over en gaat direct over naar het slot zodat jullie het begrijpen
Ik ben het trouwens eens met Douraque, juridische kwesties moet je over laten aan professionals. Vaak zit het net even anders in elkaar dan dat er gedacht wordt. Juristen en advocaten snappen dit vaak beter dan een leek.
Ik zeg dit overigens als jurist in opleiding