DeMolenhoek schreef:Dus omdat ze psychologe is moet ze haar profiel maar afschermen? Kom zeg, zij heeft ook een privé leven en voor mij zijn werk en privé gescheiden.
zo denk ik er ook over, (maar of het handig is in bepaalde situaties)
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Shadow0 schreef:Het is best zorgelijk als we zouden verwachten dat mensen in allerlei functies niet meer uit mogen komen voor wat ze doen in hun priveleven. En dat we dus blijkbaar verwachten dat ze voortdurend min of meer in functie zijn. Dan geven we al die vrijheden die we zo bevochten hadden tov de kerk eigenlijk weer op: als je het maar stiekem doet.
Uiteindelijk heb je er zelf voor gekozen om te zoeken naar iets wat behoort tot haar priveleven, niet tot haar beroepsmatige praktijk, toch? Dat is niet helemaal een neutrale keuze, en het is vreemd dat zij zich in moet houden omdat jij iets doet wat voor jullie contact vanwege haar functie niet nodig is.
Ik snap je ongemak, maar vind het wel iets waar we echt voorzichtig mee moeten zijn voor we teveel claims leggen op hoe iemand zich mag profileren op facebook.
Littera schreef:janderegelaa schreef:Mijn idee ook. Dank je.
Nu hoor je het van een hulpverlener TS, misschien een eye opener.
Ik denk niet dat een persoonlijke aanval veel toevoegt aan dit topic. Je laat jezelf kennen. Ook Bokt is een vorm van social media en ook Bokt is vindbaar via google.
Punz schreef:Tja..
Ook ik werk in de zorg, ben hulpverlener. En ik kan je vertellen dat mijn werkgever er niet blij mee zou zijn als ik dit zou doen. Je zou je zelf zelfs moeten afvragen of deze hulpverlener niet zondigt (of op het randje zit) tegen de beroepscode, die aangeeft dat de psycholoog zich ook "buiten dienst"/ in zijn haar prive leven zich bewust moet zijn van zijn of haar functie en zich in het openbaar (meer dan) netjes dient te gedragen.
Daarbij vind ik het ook nog eens dom en naief van deze psychologe. Als je werkzaam bent in de GGZ komt je echt ook types tegen waarvan je echt niet wil dat ze exact weten wat jij in je vrije doet.
Kortom: ook ik vind het toch echt weinig professioneel, daarbij stóórt het gewoon écht in gesprekken als je dit allemaal weet. Dit zijn gewoon zaken die je niet WIL weten van je psycholoog. Dat maakt het in gesprek gaan namelijk echt moeilijker!
Dus TS: als jij er niet goed bij voelt: niet met deze dame in zee! En als je durft, dan ook zeggen waarom niet... In de hoop dat ze er toch wat van leert..
En ja, voor de poster hier boven me: tuurlijk hebben psychologen ook een prive leven, en tuurlijk kun je de "pech" hebben dat je je psycholoog ergens in het wild" tegen komt. Maar geloof me: dat is toch iets wat je liever niet wilt, en kan namelijk echt te therapie maar al te makkelijk in de weg gaan zitten.
janderegelaa schreef:WendyLotte schreef:Ik ben zelf "zorgverlener" en heb ook Fb en boktmaar ik kijk wel op van de reacties moet ik zeggen !
Natuurlijk heeft iedereen recht op een privé leven !
Stel dat je naar een feest gaat in de stad en je komt geheel in privé stijl en tijd je dokter, psycholoog of andere hulpverlener tegen met zijn of haar vrienden.... Kan dat dan ook niet ?
Mag je als hulpverlener dan nergens heen voor het geval dat je een cliënt tegen komt ?
Een hulpverlener zal nooit buiten werktijd, jou aanspreken op iets wat binnen werktijd te spraken is gekomen. Dat geldt dan dus ook andersom....
Privé is privé......
Hallo zeg... Dat jij de naam opzoekt en kikt op haar FB zegt misschien net zoveel over jou.
Het is inderdaad niet handig dat ze dit niet afschermt maar dit is wel haar eigen keuze (of ze heeft er geen erg in) Ik kijk wel uit wat ik waar op zet i.v.m. cliënten en familie maar ik vind dat ik verder niks te verbergen heb.
Mijn idee ook. Dank je.
Nu hoor je het van een hulpverlener TS, misschien een eye opener.

Citaat:Ik ben zelf "zorgverlener" en heb ook Fb en boktmaar ik kijk wel op van de reacties moet ik zeggen ! Natuurlijk heeft iedereen recht op een privé leven !
Anoeska schreef:De aard van de relatie is dan toch heel anders? Jij hoeft niet je hele mentale hebben en houden bij die mensen neer te leggen, van hun cliënten wordt wel verwacht dat ze dat doen. De mens achter je behandelaar zien, maakt het veel moeilijker om dat te doen, of het nou gaat om foto's van feestjes of hun politieke voorkeur. En het punt dat Punz aanhaalt over de mensen die je als behandelaar soms tegenover je hebt en van wie het maar beter is dat ze zo min mogelijk van je weten, is ook heel valide. Het zijn niet alleen de mensen die "gewoon" een depressie, burn-out of eetstoornis hebben die je tegenover je krijgt, maar ook mensen die tot minder pretty dingen in staat zijn.Misschien omdat ik in m'n vriendenkring vrij veel artsen, psychologen en psychiaters heb, kan ik dit wat beter relativeren. Ze hebben allemaal gewoon een leven, of ze dat nou op facebook zetten of niet. Ze komen allemaal wel eens op feestjes. En naar ik weet zijn het allemaal prima professionals. Het zou MIJ dus niet uitmaken. Als de ts het wel lastig vindt, is ze vrij om een andere te zoeken. Zoek vooral de zorgverlener uit waar je je het beste bij voelt.

Gianti schreef:Shadow0 schreef:Het is best zorgelijk als we zouden verwachten dat mensen in allerlei functies niet meer uit mogen komen voor wat ze doen in hun priveleven. En dat we dus blijkbaar verwachten dat ze voortdurend min of meer in functie zijn. Dan geven we al die vrijheden die we zo bevochten hadden tov de kerk eigenlijk weer op: als je het maar stiekem doet.
Uiteindelijk heb je er zelf voor gekozen om iets te zoeken wat behoort tot haar priveleven, niet tot haar beroepsmatige praktijk, toch? Dat is niet helemaal een neutrale keuze, en het is vreemd dat zij zich in moet houden omdat jij iets doet wat voor jullie contact vanwege haar functie niet nodig is.
Ik snap je ongemak, maar vind het wel iets waar we echt voorzichtig mee moeten zijn voor we teveel claims leggen op hoe iemand zich mag profileren op facebook.
Heel mooi verwoord