Weinig salaris gekregen, ''na aftrek vordering''? Wat is dit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:29

Maeve schreef:
Oh ik blijf gewoon vriendelijk door bellen totdat ik mijn antwoord heb. Dat wordt vanzelf vervelend voor ze, daar hoef ik niet eens boos voor te worden. Overigens hebben de dames aan de telefoon zelf ook allemaal prima door hoe vervelend ze het is en doen ze echt hun best dus dan kan ik niet boos worden :o

We wachten vanmiddag maar weer af. Maar als ik om 16u nog niks gehoord heb bel ik zelf weer terug, gewoon voor de zekerheid :')

Ik zal gewoon weer bellen. :) Om 16:00 zit je weer dat ze binnen een uur dichtgaan.

KarmaChansy

Re: Weinig salaris gekregen, ''na aftrek vordering''? Wat is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:13

En weet je al wat? :=

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 16:26

Zojuist toch maar zelf weer gebeld omdat ik niet terug werd gebeld. Ze wisten het nog steeds niet en ik zou deze week wel weer bericht krijgen ("u was toch al gemaild met het antwoord?" Eh, nee, en dat wil ik ook niet, ik wil iemand spreken.). Gezegd dat ik ie boodschap al een paar keer eerder had gehoord. Meisje bleef er bij dat ik gewoon moest afwachten. Heb de druk er op gehouden en na heel wat heen en weer gedrein, in de wacht en 'overleg met collega's' werd ik dan uiteindelijk doorverbonden met de loonadministratie!!! Die wist me te zeggen dat ze aan het proefdraaien waren met een nieuw systeem en dat er waarschijnlijk teveel loonheffing is ingehouden. Het is ze nog niet geheel duidelijk hoe het nou zit maar het heeft iedereens aandacht (ze herkennen me inmiddels al aan de telefoon). Morgen hopen ze het te weten, bellen ze me terug en anders bel ik zelf weer heb ik er vast even bij gemeld :-)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:32

jeetje mina, wat een gezeur zeg. Ik blijf zelf ook vriendelijk maar zou toch echt wel voor het bellen en na het bellen tot 100 moeten tellen nav deze periode :+

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:45

Ik zou dit soort dingen toch wel liever over de mail doen hoor. Je kan maar beter iets zwart op wit hebben!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:01

Suusje1986 schreef:
Ik zou dit soort dingen toch wel liever over de mail doen hoor. Je kan maar beter iets zwart op wit hebben!

Juist!
Gewoon een mail erachteraan dat je al ik weet niet hoe vaak hebt gebeld, maar nog steeds geen antwoord hebt gekregen.
Ook een redelijke termijn stellen om een juist antwoord te mogen ontvangen.
Met urenverantwoording.

Heb je in de tussentijd collega's gesproken?
Hebben die misschien ook een onbegrijpelijke afrekening gehad?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:03

Bizar dit. Juist op een salarisadministratie hoort men te weten dat je niet zomaar zo'n gigantisch bedrag kunt inhouden. Niet iedereen kan dit gewoon missen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:55

Heb je geen direct leidinggevende? Normaal gesproken is dat ook iemand waar je met zulke vragen terecht kan en het voor je kan laten uitzoeken. Meestal hebben die als ze bellen/mailen net wat meer invloed als een gewone werknemer.
Zou wat net gezegd is de afspraak die je vandaag gemaakt heb dat ze morgen contact opnemen met de naam erbij van degene die je aan de telefoon had (altijd naam noteren) en de eerdere telefoontje allemaal op mail zetten met cc naar je directe leidinggevende.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:04

iedere dag gewoon blijven bellen, wat een grove fout zeg

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:52

Als plan B kun je zeker wat harder worden... Namelijk gewoon het achterstallige loon vorderen. Iets als

Op [datum] ontving ik mijn salarisstrook met daarop een ingehouden bedrag met als omschrijving 'vordering'. Op mijn verzoek om toe te lichten wat voor vordering dit betreft is geen uitleg gekomen. Ik verzoek daarom om binnen 7 dagen het achterstallige bedrag over te maken op [rekening] of mij een volledige schriftelijke specificatie van deze vordering toe te sturen.

Je kunt dan zelfs overgaan naar in gebreke stelling en vorderen van wettelijke rente - hoe je dat precies moet doen is op internet te vinden, en anders kun je het ook navragen bij het Juridisch Loket.

In eerste instantie kan dat wellicht per mail of 'gewoon' schriftelijk, maar als het serieus wordt ook aangetekend.

Op een bepaald moment denk ik dat bellen geen zin meer heeft, en kan het goed zijn om te laten merken dat als ze langer de boel blijven rekken, het alleen maar nadeliger voor hen wordt. (En in dit geval zou ik zelfs niet echt bang zijn dat het de arbeidsrelatie verstoort, juist omdat het allemaal via externe partijen verloopt.)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:48

Succes vandaag weer met bellen!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:43

Heb je een rechtbijstandverzekering?
Dit duurt allemaal wel lang.
Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 13:23

Goed, afgelopen vrijdag ben ik weer teruggebeld. Ik ben blijkbaar een heel apart geval, ze weten dát er iets fout is gegaan met een proef met een nieuw systeem van berekenen van loonheffing, maar wát dat weten ze niet precies. De administrator heeft het van het weekend ''mee naar huis genomen'' en ik word vandaag weer terug gebeld. Ik werd vrijdag wel netjes gebeld en ook niet door een balie-miep, maar door iemand van de loonadministratie, heel netjes en duidelijk verhaal.

Shadow0, wat jij noemt is zeker een plan B. Met mezelf afgesproken dat ik wil dat er deze week nog een overschrijving plaatsvindt (of daartoe een schriftelijke toezegging is gedaan), zo niet gaat dat bericht er uit.

linnie050, ik heb geen rechtsbijstandverzekering... zo ver zou het toch niet hoeven gaan? Als je geen rechtsbijstand hebt en je krijgt geen geld van je werkgever, sta je toch niet machteloos?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 14:07

Yes! Zojuist terug gebeld, er is inderdaad een fout gemaakt en ik krijg het volledige bedrag van zo'n 640,- teruggestort. Ze gaat er zelf nog even bovenop zitten, want er is iets niet goed gegaan met het berekenen van mijn extra uren. Ze hebben gerekend op de uren van mijn contract (1-uren contract en 3-uren contract) maar de meeste weken werk ik 30-40 uur met uitschieters naar 50 (of in het geval van afgelopen week, zo'n 70 uur...) maar de miep die nu belt houdt persoonlijk de vinger aan de pols. Ik krijg via de mail ook nog een uitleg van het hele verhaal zodat ik zeker weet dat het goed komt. Tevreden!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:11

Fijn TS! Goed in de gaten houden dan of het goed blijft gaan :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:49

top! Fijn dat het geregeld is en nog fijner dat je je geld krijgt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:26

wat fijn om te horen dat het nu wordt opgelost! :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:56

Wat fijn dat er duidelijkheid is!