Met welk beroep wil jij een dagje meelopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Re: Met welk beroep wil jij een dagje meelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:36

Wow interessant topic, ik zou op dit moment echt niet weten waar ik mee zou lopen. Ik ga eens denken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:45

Ik zou graag eens een dagje meelopen bij de douane in de haven.
Lijkt mij ontzettend leuk werk. Opsporen of er geen verstekelingen aan boord zijn in al die ruimtes op zo'n groot zeeschip.
Kijken of de lading die op de lijst staat wel klopt en of dat er geen verboden middelen aan boord zijn.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:49

al aardig wat meeloop dagen gehad en stages.

Verkijk je niet op een filmset hoor. als je meeloopt etc kun je weinig doen en sta je, je voornamelijk heftig te vervelen (3 erg lange dagen gehad met weinig te doen, wel lekker gegeten trouwens hahaha)
(werkte dan met dieren die op set waren, in dit geval voor BBC Radio)

vrdr zou ik wel dagje ambulance willen doen, lijkt mij heel erg interesant, net zoals tlc de documentaire had 24 uur op de ambulance met..,

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:51

Om heel eerlijk te zijn, ik word eigenlijk niet zo blij van jullie keuzes.
Er is niks mis met de keuzes van ieder afzonderlijk, maar als ik alles op een hoop gooi, zie ik wel een probleempje. Waar zijn al die techneuten tegenwoordig? Zijn de jonge mensen van nu dan echt niet meer geïnteresseerd in de techniek of zitten die mensen simpelweg niet op Bokt (dat kan natuurlijk ook).

Ik weet wel dat het imago van technische jobs niet zo best is, maar het is voor een groot deel ook wat je er zelf van maakt en waar je kans ziet binnen te komen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:52

ik denk dat je daarvoor bij de mannen moet zijn van de 'biks en bytes' actie :))
er zijn genoeg jongeren in de techniek, maar bokt bestaat vooral uit vrouwen, en die kiezen daar minder vaak voor :)

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:53

Ik zou heel graag met een veearts mee willen lopen :) lijkt me echt heel leuk omdat ik altijd veearts wilde worden :)
De boerderijen langs gaan :D
Of een hengsten houderij/ fokkerij lijkt me ook leuk om een dagje te helpen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:53

Ik zou wel eens in een gevangenis willen meelopen. Psychiatrie werk ik al en blijf ik fascinerend vinden. Ook de politie lijkt mij interessant, of een advocatenkantoor.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:55

Zoveel! Met de patholoog anatoom lijkt me erg interessant, ik heb al eens in de snijzaal gestaan en dat vond ik ook erg bijzonder om te zien.
Maar ook een dag als groom, (paarden) osteopaat, dierenarts en chirurg lijkt me erg gaaf.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:00

Techniek is niet mijn ding.
Al zou ik best een dagje mee willen met een kraanmachinist in de Rotterdamse haven.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:08

Meelopen op OK: stage gedaan
Meelopen met ambulanciers: check
Meelopen op spoed: een jaar gewerkt.
Meelopen bij anatoom-patholoog: werk ik nu.
Meelopen in een chemisch labo: stage gedaan
Meelopen als leerkracht: stage gedaan

Ja ik heb mijn meeste doelen wel gehaald, heb ook heel bewust gestudeerd: bachelor Chemie, Bachelor Biomedische Laboratorium Technieken, bachelor Verpleegkunde en een bachelor leerkracht Secundair Onderwijs.

Wat ik nu nog graag zou doen zijn totaal anders: meelopen met een dierenarts en als groom meelopen met een ruiter op internationaal niveau.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:38

Seltje schreef:
Meelopen op OK: stage gedaan
Meelopen met ambulanciers: check
Meelopen op spoed: een jaar gewerkt.
Meelopen bij anatoom-patholoog: werk ik nu.
Meelopen in een chemisch labo: stage gedaan
Meelopen als leerkracht: stage gedaan

Ja ik heb mijn meeste doelen wel gehaald, heb ook heel bewust gestudeerd: bachelor Chemie, Bachelor Biomedische Laboratorium Technieken, bachelor Verpleegkunde en een bachelor leerkracht Secundair Onderwijs.

Wat ik nu nog graag zou doen zijn totaal anders: meelopen met een dierenarts en als groom meelopen met een ruiter op internationaal niveau.

Maar.. Met die 4 verschillende bachelors.. Wat word je later dan in godsnaam?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:53

Ja die vraag stel ik mij nu ook Free2... Momenteel werk ik in een ziekenhuis bij een overkoepelende dienst: Transfusie-Transplant. Ik onderzoek de werking van correcte bloedtransusies en transplantaties, begeleid andere diensten, leid nieuw personeel op, ... Hiervoor heb ik basis van het labo-onderzoek en de basis van de verpleegkunde zeker nodig, mijn lerarenopleiding is ook handig. Ik ben er dus wel in geslaagd dat allemaal te combineren, maar ben niet zeker of ik dit eeuwig blijf doen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:20

Bij de zebraverzorgers :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:24

Zammie schreef:
Ik zou weleens in een operatiekamer bij operaties willen kijken. Mens of dier, lijkt mij erg interessant om eens mee te maken..

Hier! Of autopsies of zo :)

Spoedeisende hulp lijkt me ook gaaf! Of bij de veearts, politie en marechaussee.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:36

Ik zou wel eens een dagje bij de dierenarts willen meelopen (al heb ik al besloten dat het niks voor mij is :P)
Ook een dagje met een orthopedagoog zou ik wel willen.
Politie lijkt me op zich ook wel wat hebben, net zoals het leger en in de dierentuin.
Ik zag hier ergens ook al in de gevangenis staan en dat lijkt me ook wel interessant om eens een keer te zien. Ook in een psychiatrisch ziekenhuis (of zoiets) lijkt me heel interessant om te zien.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:57

Het klinkt super dom maar leraar.
Het lijkt mij heel erg leuk om voor 1 dag lerares te zijn.
Weet niet waarom maar dat lukt mij heel erg leuk!

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:52

Ik zou ook nog graag een dagje mee willen lopen op Schiphol. Ik denk bij de douane maar dat weet ik niet precies.
Meelopen met een stewardess lijkt mij ook leuk.
En een dagje bij de Harry Potter studio tour als visitor host of interactor.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:54

meelopen met een springruiter
of met een dierenarts

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:58

Bij de Marechaussee op Schiphol (of een andere luchthaven) zou ik wele ens een kijkje achter de schermen willen nemen. Ik werk zelf ook op Schiphol (grondstewardess) en het lijkt me dan wel leuk om het hele gebeuren weer eens van een andere kant mee te maken.

Hetzelfde geldt voor de Douane.

Bij de Politie zou ik zelf ook wel eens mee willen lopen. Ik ken wel een paar agenten in mijn omgeving en de verhalen die je hoort zijn altijd indrukwekkend.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:24

Ik schreef dat ik mee zou willen lopen op een filmset omdat me dat gaaf leek, niet omdat ik van plan ben zoiets te gaan regelen.
Ben 31, heb een ontzettende droom baan en ben zeker niet van plan om van carrière te wisselen.
Maar Brad Pitt in het echt zien acteren mag een meisje toch wel van dromen :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:59

xZiva_ schreef:
ik denk dat je daarvoor bij de mannen moet zijn van de 'biks en bytes' actie :))
er zijn genoeg jongeren in de techniek, maar bokt bestaat vooral uit vrouwen, en die kiezen daar minder vaak voor :)

Nou, laat ik het dan zo zeggen: niet genoeg "genoeg jongeren" die daadwerkelijk in de techniek verder gaan.
Die bits and bytes haken meestal al af, lang voordat ze bij ons aangeland zijn. Voor de meesten zijn wij zes stappen te ver.
En van de drie mensen die wij nu hebben, zijn er twee binnen vijf jaar weg. Daar zal vervanging voor moeten komen; ik ben benieuwd.......

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:03

ikke schreef:
Om heel eerlijk te zijn, ik word eigenlijk niet zo blij van jullie keuzes.
Er is niks mis met de keuzes van ieder afzonderlijk, maar als ik alles op een hoop gooi, zie ik wel een probleempje. Waar zijn al die techneuten tegenwoordig? Zijn de jonge mensen van nu dan echt niet meer geïnteresseerd in de techniek of zitten die mensen simpelweg niet op Bokt (dat kan natuurlijk ook).

Ik weet wel dat het imago van technische jobs niet zo best is, maar het is voor een groot deel ook wat je er zelf van maakt en waar je kans ziet binnen te komen.

Ik zou super graag een keertje willen meelopen met een Best Boy. Of andere technische dingen aan de kant van licht en geluid :j

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:05

Ook zou ik een keertje willen meelopen als groom,
of misschien meekijken bij het produceren van een film.
Eigenlijk had ik er nog niet zo goed over nagedacht xD

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:13

Ik wil heel graag een dag meelopen met mensen die natuurfilms maken. Liefst van de bbc ofzo, daar zijn prachtige films van.
Of mensen die in een afgelegen gebied onderzoek doen naar bepaalde diersoorten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:21

Ik wil heel graag een dagje bij een (dieren)arts meelopen of bij de nabewerking van een film en op de set zelf. Ook lijkt het me best wel tof om in een jeugdgevangenis mee te lopen, hoewel het me best wel heftig lijkt.
Op een fokkerij meelopen of met een menner lijkt me ook gaaf, maar dat zijn niet echt beroepen denk ik. En in een dierentuin met okapi's helpen. En op een alpaca/ezel boerderij helpen. Dat lijkt me echt heel tof. (: