Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dee_Es schreef:Mijn neefje is opgevoed in 2 verschillende huizen en volgens mij boeit dat een baby echt niet zo. Wel is het handig om dezelfde ritueeltjes aan te houden.
Waar mijn neefje wel op reageert is stress en onrust in het huis. Dus probeer een regeling te vinden die bij jou en de vader zo min mogelijk stress oplevert. Dat is belangrijker dan de locatie van het wiegje denk ik.
Dee_Es schreef:Mijn neefje is opgevoed in 2 verschillende huizen en volgens mij boeit dat een baby echt niet zo. Wel is het handig om dezelfde ritueeltjes aan te houden.
Waar mijn neefje wel op reageert is stress en onrust in het huis. Dus probeer een regeling te vinden die bij jou en de vader zo min mogelijk stress oplevert. Dat is belangrijker dan de locatie van het wiegje denk ik.
Suzanne F. schreef:Het kindje blijft het eerste jaar van zij/haar leven bij jou en de vader komt het opzoeken. Daarna gaan jullie kijken naar co ouderschapsinvulling als je dat nog zou willen. En dan richt de vader gewoon een kinderkamer in bij hem zodat het kind de helft van de tijd bij hem en de helft van de tijd bij jou kan zijn.
Maar ik weet serieus niet of je dat nog wilt tegen die tijd. Ik denk dat je dan gaat voor een omgangsregeling en niet voor co ouderschap maar dat is puur speculatief en gebaseerd op moedergevoelens die ineens de kop op steken na de geboorte.
Suzanne F. schreef:Ik denk dat je dit helemaal niet moet willen zo. En denk ook dat het gigantisch misgaat, want een moeder verandert in een tijger na de geboorte van haar kind. Die gaat haar kindje echt niet afstaan voor de helft van de tijd.
Het kindje blijft het eerste jaar van zij/haar leven bij jou en de vader komt het opzoeken. Daarna gaan jullie kijken naar co ouderschapsinvulling als je dat nog zou willen. En dan richt de vader gewoon een kinderkamer in bij hem zodat het kind de helft van de tijd bij hem en de helft van de tijd bij jou kan zijn.
Maar ik weet serieus niet of je dat nog wilt tegen die tijd. Ik denk dat je dan gaat voor een omgangsregeling en niet voor co ouderschap maar dat is puur speculatief en gebaseerd op moedergevoelens die ineens de kop op steken na de geboorte.
Suzanne F. schreef:Goof schreef:Ja.... wow.... want de vader heeft geen recht om zijn bloedeigen kind gewoon de helft van de tijd te zien
Jawel maar in praktijk ga je heel erg veel ellende krijgen. En dan spreek ik uit ervaring.
Yom schreef:Ik begrijp hem niet helemaal. Hij wil geen relatie met je laat staan samenwonen, maar je zoekt nu naar oplossingen alsof je wel een relatie hebt
Wat dacht je van beide je eigen woonruimte aanhouden en beide een kinderkamer inrichten en dan een regeling treffen wanneer het kind waar is?
Er is geen relatie dus waarom dan doen alsof? Is voor je kind ook niet echt duidelijk dan
Dee_Es schreef:@safina, volgens mij is het idee van TS om (zeker in de beginperiode) mee te reizen naar het huis van de vader dus dan lijkt het me qua hechting geen problemen geven.
Goof schreef:Je krijgt nog veel meer ellende als je een vader die graag zoveel mogelijk vor zijn kind wil zorgen uit egoisme weg houdt bij zijn bloedeigen kind.
Ik snap zulke uitspraken werkelijk waar niet.
Liselot schreef:Wij hebben een goede en stabiele relatie, het is alleen geen liefdesrelatie.
Dat het heel zwaar gaat worden allemaal zijn we ons absoluut van bewust en we denken er niet te makkelijk over, wees maar niet bang
Liselot schreef:Wij hebben een goede en stabiele relatie, het is alleen geen liefdesrelatie.
Dat het heel zwaar gaat worden allemaal zijn we ons absoluut van bewust en we denken er niet te makkelijk over, wees maar niet bang