Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
voel me daarna vaak al schuldig van waarom doe ik dit... Maar schelden met kanker... Nee dat zal er nooit zomaar uit floepen want dat komt niet eens in mij op om te gaan gebruiken +het is gewoon erg.
miss_lizje schreef:Je moet ook wel bedenken dat mensen tegenwoordig al snel op hun tenen getrapt zijn. Sommige mensen vinden namelijk het gebruik van het woord kanker in zijn algemeen al kwetsend. Die gaan het dan "K**ker" of "K" of "Die ene ziekte" noemen. Geeft mij altijd een beetje Harry Potter gevoel, "hij die niet genoemd mag worden".
Alsof het woord Kanker op zichzelf al niet genoemd mag worden. Vanuit de wetenschap spreek ik ook gewoon over zonder het als krachtterm of als scheldwoord te gebruiken. Hoeveel mensen je dan al niet scheef aankijken is soms ook absurd.
vuurneon schreef:kwita schreef:ja mijn ex gebruikte altijd kankerlijder... ik hoop dat hij het zelf krijgt, als je weet wat die ziekte doet met een mens. nou dan is het echt not done!
Dus het is wel oke dat jij het hem toewensthij mag geen kankerlijder zeggen, maar jij mag hem wel de kanker toewensen.
Goh... Dat is idd heel logisch en fatsoenlijk van je
BeSen schreef:Ook al is er iets heel ergs gebeurd. Dan nog heb je he recht niet om zo over iemand te denken.
chanel1985 schreef:Waarom is het wel goed om met een ander woord dan kanker te schelden? Is schelden met een ander woord dan minder erg omdat jij toevallig er geen connectie, ervaring mee hebt?
Ik vind dat je geen onderscheid moet maken tussen scheldwoorden, scheldwoord is scheldwoord punt.
TessaVB schreef:Ik heb het altijd al sneu gevonden. Denk dat als die luitjes het een keer meemaken, ze wel anders zullen piepen. Bij mij is het meer 'ene oor in, andere oor uit'. Vooral nu, omdat mijn moeder zelf aan de chemo zit. Het volk veranderd toch niet, en ik heb geen zin om er moeite in te steken. Die energie steek ik liever in mijn moeder.