Goede relatie, maar is het goed genoeg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:42

DatBenIkNou schreef:
Natuurlijk zijn er uitzonderingen Brainless.

En dat zijn er vaak meer dan je denkt.

Ik ken meerdere autisten die niet tegen lichamelijk contact kunnen, ook niet/nauwelijks met hun partner.
Sommige doen "het" dan af en toe, omdat dat van hun verwacht wordt, maar zijn er niet gelukkig mee.
Andere blijven maar vrijgezel omdat ze er niet over kunnen praten.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:46

Wat ik en mijn vriend hebben afgesproken is een x in de twee weken iets doen wat de ander wil.

Dus om en om.
Als jij dolgraag een fietstocht wil maken, dan gaat hij de ene week mee. de volgende x doe jij iets wat hij wil. :)

zo ga je elkaar toch wel overhalen om dingen leuk te vinden buiten je straatje.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:55

Maar vinden jullie het dan ook echt oprecht leuk femo?
Is gewoon een geïnteresseerde vraag hoor. :)

Ik kan bijvoorbeeld echt niet doen als of ik iets "leuk" vind.

Bijvoorbeeld, laatst vroeg m'n vriend of ik mee ging naar de kroeg.
Nou oké, voorruit dan maar.. denk doe ook is wat hij wilt.
Maar vervolgens zit ik daar, en denk ik echt wat doe ik hier... en kan dan ook niet als of doen dat ik het leuk vind :+
Laatst bijgewerkt door Angeliquee18 op 22-05-15 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:56

femo schreef:
Wat ik en mijn vriend hebben afgesproken is een x in de twee weken iets doen wat de ander wil.

Dus om en om.
Als jij dolgraag een fietstocht wil maken, dan gaat hij de ene week mee. de volgende x doe jij iets wat hij wil. :)

zo ga je elkaar toch wel overhalen om dingen leuk te vinden buiten je straatje.

Haha, als wij dat zouden zou de ander met een zuurkool kop mee gaan. Ook niet echt gezellig. Het is maar net wat je wilt in een relatie, niemand kan voor jullie bepalen wat goed is. Tuurlijk twijfel ik ook wel eens. En zou het leuk vinden als ie eens bij het paardrijden zou komen kijken. Maarja.. Ik ga ook niet kijken als hij aan de auto aan t sleutelen is. Ja, soms even 2 minuten ofzo. "Hoi, kusje, eet je ook mee?" Maar we doen ook veel leuke dingen samen. Hij is ook wel wat lui, maar ach, ik hoef geen kopie van mezelf. Dit soort vragen moet je echt zelf beantwoorden. Is het je gevoel, of denk je dat het zo hoort? Kan je niks bedenken wat jullie beide leuk vinden? Karten? Zwemmen? Kan hij dobberen en jij nog even een baantje trekken. Succes ;)

femo

Re: Goede relatie, maar is het goed genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:12

ohhh, dat gebeurd ook wel eens hoor! maar wij komen wel zo achter gezamelijke (nieuwe) interesses. we hebben gewoon ieder een bucketlist die word afgewerkt samen :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:16

Ik zou dat persoonlijk veel te 'geforceerd' vinden denk ik :D Maar zo zie je maar dat iedereen het op een andere manier doet

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:44

[quote="Collie2008"]Ik zou dat persoonlijk veel te 'geforceerd' vinden denk ik :D Maar zo zie je maar dat iedereen het op een andere manier doet[/quot

we doen dat ook echt niet stipt elke twee weken hoor. wanneer we er tijd en zin in hebben. :) wij hebben wel veel gezamelijke interesses, dus dat maakt een hoop goed. haha

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:56

Doubtless schreef:
Ik zou me eerder zorgen maken over dat je zegt; ik he de perfecte vriend. Hij kookt, wast, etc...

Is hij niet de perfecte vriend omdat hij je aan het lachen maakt, je je bijzonder voelt door hem, je verhaal bij hem kwijt kunt?

_/-\o_

Helemaal correct.
Het laatste schept een band. Imo het cruciale voor een betekenisvolle relatie.
Het eerste is slechts huishoudelijke hulp. Kan je ook inhuren. Geldt ook voor sex trouwens, itt intiem kwali-tijd delen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 22-05-15 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:02

Seltje schreef:
Ja, hij vindt het niet leuk dat ik naar de voetbal kom kijken, hij vind dat er dan meer druk op staat, en hij vreest dat ik teveel naar andere blote benen kijk.
Dat van die druk kan ik nog geloven, maar ik ben echt niet zot op benen van voetballers...

Dat vind ik eigenlijk heel raar.
Dat kun je toch overal doen als je wil? Kijken naar blote benen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:04

Maanlicht schreef:
Seltje schreef:
Ja, hij vindt het niet leuk dat ik naar de voetbal kom kijken, hij vind dat er dan meer druk op staat, en hij vreest dat ik teveel naar andere blote benen kijk.
Dat van die druk kan ik nog geloven, maar ik ben echt niet zot op benen van voetballers...

Dat vind ik eigenlijk heel raar.
Dat kun je toch overal doen als je wil? Kijken naar blote benen?

Het vreemde eraan is; waarom zou ze dat niet mogen? Mag hij ook niet naar een leuk snoetje kijken? of moet dat snoetje achter een sluier van hem?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:06

Seltje schreef:

Daar zou ik persoonlijk meer moeite mee hebben dan met niet veel samen doen. Dat zou voor mij als wantrouwen voelen.
Maar niemand kan jouw kernvraag beantwoorden in jouw plaats. Vindt JIJ het goed genoeg?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:40

Relatie is een werkwoord maar je moet wel het gevoel houden dat het ook helemaal de moeite waard is om er überhaupt voor te werken.

Vind je het echt vervelend dat je niet bij de voetbal mag komen kijken? Nee, laat het er bij. Ja? Praat er over en vraag waarom hij het vervelend vindt (En dan de reden achter de druk die hij voelt).

Als je gevoel goed is geniet er dan gewoon van, hoe de toekomst gaat lopen kun je niet sturen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:13

Ts, wat jij omschrijft is exact mijn vorige relatie. Hij wilde op de bank zitten en ik wilde er op uit. Ik heb een half jaar terug de stekker er uit getrokken omdat ik voelde dat ik niet gelukkig zou zijn over een x aantal jaren.

Ook deze jongen was nagenoeg de ideale schoonzoon.

Maar ik lag ook qua communicatie niet met hem op 1 level. Dat is natuurlijk ook heel belangrijk! Hoe is dat bij jullie ts?

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:38

Huertecilla schreef:
Doubtless schreef:
Ik zou me eerder zorgen maken over dat je zegt; ik he de perfecte vriend. Hij kookt, wast, etc...

Is hij niet de perfecte vriend omdat hij je aan het lachen maakt, je je bijzonder voelt door hem, je verhaal bij hem kwijt kunt?

_/-\o_

Helemaal correct.
Het eerste is slechts huishoudelijke hulp. Kan je ook inhuren. Geldt ook voor sex trouwens, itt intiem kwali-tijd delen.

inderdaad, je kunt ook de perfecte huisgenoot hebben, die kan ook koken en wassen etc.
De vraag is neem je er genoegen mee zoals het nu is? en ben je er blij mee?
Wat zegt dat stemmetje diep van binnen? leven jullie als vriend-vriendin, man-vrouw of anders

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:00

Seltje schreef:

Hier zou ik me meer zorgen om maken. Dit is echt ongezond en absurd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:14

TS, ongeacht of hij 'perfect' is of niet is de enige belangrijke vraag "Ben jij gelukkig, nu en in de toekomst"?
Zo ja, blijf je, zo nee, zoek je iets anders.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:35

Als jij gelukkig bent, dan is je relatie goed genoeg lijkt mij. Maar is hij perfect omdat hij alles doet wat de perfecte man zou moeten doen volgens jou?
Ben je tevreden met hoe het nu gaat en verschijnt er een lach op je gezicht als je hem ziet en ben je blij als jullie samen zijn? Is hij er als je hem nodig hebt en belangrijker, is hij de persoon die jij nodigt hebt als er iets is?

Heb je er wel eens met hem over gesproken? Hoe zie jij een perfecte relatie voor je en vertel dat tegen hem. Zo weet hij wat jij graag wilt en dan kan hij vertellen wat hij wilt en kunnen jullie dat een beetje afstemmen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:01

riegje schreef:
Huertecilla schreef:

_/-\o_

Helemaal correct.

inderdaad, je kunt ook de perfecte huisgenoot hebben, die kan ook koken en wassen etc.
De vraag is neem je er genoegen mee zoals het nu is? en ben je er blij mee?
Wat zegt dat stemmetje diep van binnen? leven jullie als vriend-vriendin, man-vrouw of anders

Er zitten verschillende kanten aan.
De ideale huisgenoot biedt een veel stabielere basis voor een duurzame relatie dan een passiebloem. Dát blijkt itt tot wat de Disney misleiding suggereert in de werkelijke wereld zo vluchtig als feromonen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:06

Je moet je eigen gevoel achterna gaan. Geen één relatiekan je vergelijken met elkaar. De een één vindt hetfijn om samen alles te doen en de ander houdt ervan om ieder zijn eigen ding te doen. Misschien vindt jij het wel prima zo?

Zelf zijn mijn vriend meer van de kleffe variant. Wij zijn (als we bij elkaar zijn) echt met alles samen. Als ik zeg: "Ik laat even de hond uit", dan wilt hij meteen mee. Ook al geef ik aan dat ik wel even alleen ga. Maar hij vindt het fijn. En ik ook. Nu zijn wij niet veel samen, maar kan er wel op uit gaan dat als wij later samen wonen, dat wij alles samen zullen doen. Maar zo zitten wij in elkaar. We hebben dezelfde interesses en zijn allebei geen binnenzitters en gaan altijd (dagjes) weg. Dat klikt onderling gewoon goed. Ik zou er persoonlijk niet tegen kunnen als wij later onze eigen ding (op een overdreven manier) zouden doen. Kijk, even alleen boodschappen doen en hij een avondje vissen met vrienden (bijvoorbeeld), geen probleem. Maar niet dat we elke dag ons eigen programma hebben en we elkaar zaterdagavond niet zullen zien.

Maar wat voor jou goed voelt! De één is de ander niet. Succes!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:46

Kana schreef:
Seltje schreef:

Hier zou ik me meer zorgen om maken. Dit is echt ongezond en absurd.

Ik wilde eigenlijk als tip geven; ga bij de voetbal kijken. :+
Ik zou me er ook een beetje zorgen om maken, dat soort dingen moet je toch kunnen vertrouwen en vooral als hij er zelf bij is? En kijken mag (vind ik) :D

Verder kan ik je niet veel meegeven ts, behalve luisteren naar je gevoel in plaats van zoveel nadenken.

Ik weet wel van mezelf dat ik niet tegen luie mensen kan en ik ben dol op samen dingen doen.

Ps: voetbalbenen zijn echt niet sexy nee. Je kan veel beter naar die konten kijken.. Die zijn echt heeeel rond :')

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:02

Beste TS: ik heb alleen jouw berichten gelezen, niet de daarop volgende commentaren.
Mijn idee: als deze jongeman jouw Mr Right is, wat zeur je dan? In het leven, liefde, relaties zijn compromissen onvermijdelijk - twee individuen, het kan niet anders dat je over bepaalde dingen anders denkt en doet. Moet hij nu maar alles doen wat jij wilt om het perfect te maken? Zie je hoe raar dat is? Sluit compromissen: soms jij mee hangen in de cinema, soms hij met jou actief door de stad wandelen. Maar vooral: praat erover met elkaar en respecteer elkaars eigenheid.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 12:33

Maar het klinkt meer dat hij verstandelijk mr.right is, maar dat er gevoelsmatig iets niet klopt. Het perfecte plaatje hoeft niet de juiste relatie te zijn :)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 12:49

Collie2008 schreef:
Maar het klinkt meer dat hij verstandelijk mr.right is, maar dat er gevoelsmatig iets niet klopt. Het perfecte plaatje hoeft niet de juiste relatie te zijn :)

_/-\o_ perfect verwoord _/-\o_

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 13:02

Ts meld zich. Gevoelsmatig heeft het plaatje altijd geklopt, tot nu...

Wij zijn al 6 jaar samen, hebben samen een huis verbouwd en wonen nu sinds kort samen.

Ik denk dat mij gewoon momenteel veel dwars zit omdat ik niks zelf kan doen en ik verwacht dat hij mij overal rond rijdt...
Wat momenteel niet echt werkt, hij wilt soms zelf ruilen, gisteren zei hij: `laat mij maar heel de dag op de zetel zitten met jou been, kun jij gewoon zelf alles doen...` Zo simpel is het spijtig genoeg niet.
Ik ga rustig afwachten of dit gevoel blijft na mijn 6 weken verplichte rust. 6 ellendig lange weken waarin ik over alles kan twijfelen (zoals momenteel de kleur van de muur in de slaapkamer)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:05

Ga een goed boek lezen..
Nodig leuke mensen uit om je gezelschap te houden.
Zes weken is zo voorbij, op een mensenleven is dat niks.
Ga niet uit verveling en onrust je relatie verpesten. :))