Dilemma, wel of niet op schoolreisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:21

Ik zou besluiten om thuis te blijven en het een andere keer in te halen met die meiden.
Beetje heel de dag toekijken hoe andere in al die attracties gaan is ontzettend vervelend!
Wacht nou maar tot je rug beter is, dan kun je weer lol hebben en hoef je niet af te zien met al dat gesta in de rij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:28

Gypsy schreef:
Gewoon niet betalen natuurlijk, laat de school maar proberen uit te leggen waar dat geld voor zou moeten zijn.

Denk dat het idd verstandig is om gewoon niet te gaan, voorlopig staat de efteling er nog wel even, dus dan kun je het altijd nog eens inhalen.

Hier moet je vaak nog voor het vervoer (de gehuurde bus) meebetalen.
De huurprijs wordt verdeeld over een x aantal leerlingen en als er 1 of meerdere niet mee gaan is dat bedrag per persoon hoger.
Vandaar dat men er vaak voor kiest om afzeggers wel mee te laten betalen aan de huur.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:44

Brainless schreef:
Gypsy schreef:
Gewoon niet betalen natuurlijk, laat de school maar proberen uit te leggen waar dat geld voor zou moeten zijn.

Denk dat het idd verstandig is om gewoon niet te gaan, voorlopig staat de efteling er nog wel even, dus dan kun je het altijd nog eens inhalen.

Hier moet je vaak nog voor het vervoer (de gehuurde bus) meebetalen.
De huurprijs wordt verdeeld over een x aantal leerlingen en als er 1 of meerdere niet mee gaan is dat bedrag per persoon hoger.
Vandaar dat men er vaak voor kiest om afzeggers wel mee te laten betalen aan de huur.

Als dit een schooluitje is hoort dit bedrag opgenomen te zijn in de ouderbijdrage, ouders hebben hier allang voor betaald.
Ik vind het vreemd dat dit georganiseerd wordt en je er zelf voor moet betalen, ik zou zeker ook niet betalen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:46

Goof schreef:
Als dit een schooluitje is hoort dit bedrag opgenomen te zijn in de ouderbijdrage, ouders hebben hier allang voor betaald.
Ik vind het vreemd dat dit georganiseerd wordt en je er zelf voor moet betalen, ik zou zeker ook niet betalen.

Hier betalen we ook nog extra voor uitjes.

Ouderbijdrage is vrijwillig en daar worden andere activiteiten en van georganiseerd.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:48

Persoonlijk zou ik thuis blijven.

Je geeft aan niet in een rolstoel te willen, is zoveel staan en lopen niet ook (te) belastend voor je rug?
Daarnaast lijkt het mij persoonlijk heel vervelend om continu 'nee' te moeten zeggen tegen de attracties en dergelijke.

Maar zoals ik al zei - het is wel heel persoonlijk! Als je goed van te voren besluit wat je wel en niet kan/wil en je daar aan houdt, dan zie ik er geen kwaad in om gewoon te gaan :)

Anoniem

Re: Dilemma, wel of niet op schoolreisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:56

Ook ik zeg; laat dit schoolreisje aan je voorbij gaan. De efteling is echt geen feestje als je nergens in kan, alleen mee gaan om in de rij te beppen zou echt heel zonde zijn.

Paar jaar geleden naar de efteling geweest met rolstoel (iets met een gebroken rug :') ) en geloof me, zo rustig als de attracties lijken zijn ze niet, en je kunt echt maar in weinig attracties helaas. Ja, kon een film over de villa volta kijken maar de villa volta kon ik dus niet in.. Droomvlucht lukte ook niet, en dat zijn echt geen hele snelle attracties..

Als t goede vriendinnen zijn snappen ze de keuze echt wel..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:58

Heb je het al aangekaart bij je vriendinnen? Ik kan me goed voorstellen dat het niet leuk is om telkens in je uppie te moeten wachten terwijl de rest plezier aan het beleven is. Dus ga een gesprek aan vertel tegen ze dat je niet in de attracties mag. Echte vriendinnen zouden (mijn mening) omstebeurt bij jouw blijven buiten de attractie, dan heeft iedereen een leuke dag. Willen ze dat niet, of weet je dat ze dat ze zich daar toch niet aan houden (of het nu enthousiasme is of onwil). Dan zou ik niet meegaan. Dan zit jij in je eentje te kijken terwijl de rest plezier aan het hebben is. Ik weet daar leukere dagbestedingen ;)

Ik zou juist die dag dan iets anders gaan doen wat je ook leuk vind. (weet niet wat er mogelijk is ivm schooluren)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 10:51

Mijn vriendinnen die begijpen me wel maar die kunnen zich niet voorstellen hoe dit voor mij moet zijn...... Ik blijf denk ik thuis.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:09

Ik zou ook thuisblijven. Je moet niet meegaan omdat je vriendinnen willen dat je meegaat. Het lijkt me echt niets om de hele dag in de rij te moeten staan en vervolgens (bijna) nergens in te kunnen gaan.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:12

Ik zou thuis blijven. Je kunt bijna nergens in en zou dus eigenlijk of het sprookjesbos in kunnen en verder in de rij gaan wachten met je vriendinnen óf de hele dag met de leerkrachten op een terrasje zitten.
Geloof dat de hele dag in de efteling sowieso niet heel bevorderlijk is voor je rug, ook als je in een rolstoel zit niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:15

Als je moeder al zegt dat het onverstandig is om mee te gaan, zou ik zeker naar haar luisteren! :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:22

Ik denk dat je zelf het antwoord al weet :j

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:23

Ik zou niet meegaan. Dan lijkt mij de eerste rij naar een atractie kun je nog meepraten en de tweede rij naar de volgende atractie hebben ze het natuurlijk over hoe de eerste atractie was. Lijkt me niet gezellig.

Naar mijn idee heb je alleen maar nadelen aan dit reisje

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 16:48

Oke dank jullie wel!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:57

Mooi thuis blijven denk dat je meer leed dan plezier zal hebben.
Dan is het erg jammer geld.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 17:50

Dankje. Maar betalen moeten we zo wie zo :(

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:53

AngeliqueB schreef:
Als je mijn dochter was, mocht je niet gaan, want je rug gaat dat niet leuk vinden, en de rest van je lijf ook niet. Lijkt me niet bevorderlijk voor je herstel.

Dit wou ik net zeggen. Wat vinden je ouders er van?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:27

Ah jammer, maar ook verstandig. Als het lopen ook te zwaar is houdt het wel een beetje op. Is er geen potje voor of zo? Het is wel zuur dat je moet betalen, het is niet alsof je een verkoudheid hebt...

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 20:20

Mijn ouders snappen mij heel goed. Maar ze willen ook niet dat ik pijn krijg. Wat ik ook snap.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:46

Ik was niet meegegaan. Met een beetje pech ben je gewoon de tassenbewaarster voor iedereen. In principe zit je gewoon de hele dag te wachten totdat je weer naar huis mag.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:50

Ik vind dat je een hele goede keuze maakt door thuis te blijven. Echt leuk wordt zo'n dag niet als je alles moet laten. Maar ik vind het werkelijk belachelijk dat je dan alsnog moet betalen. Ik zou daar als ik jouw ouder was een stokje voor steken eigenlijk..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:19

Ik vermoed dat de ouders aan het begin van het jaar een ouder bijdrage hebben betaald voor dit soort dingen. Zo werd dat bij ons ook gedaan, voor als wij met school bv naar een museum ging. Dus niet per los uitje, maar gewoon 1 pot aan het begin van het jaar. En dat is iets dat ik ook prima vind :) kun je niet mee, jammer dan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 21:38

Ik vind dit iets anders. Ik kan door medische reden niet mee. Laat ons dan niet het hele bedrag betalen maar een deel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:44

Betaal je dit apart of in 1 keer met alle uitjes op 1 pot als ouderbijdrage? Want de ouderbijdrage kreeg je bij ons niet terug als je toevallig niet mee kon met een uitje. Maar je hoefde niet apart voor bv buitenlandse schoolreis te betalen (die betaalde je los van de ouderbijdrage) als je niet mee ging om wat voor reden dan ook.

T is maar net wat er in het reglement is opgenomen hierover.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 07:45

Dat weet ik niet :)