Help! Een muis in mijn huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Help! Een muis in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:50

Of van dames die geen kant op kunnen als ze in het wild niet kunnen scoren :=

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:56

Als iemand die midden in de velden woont zijn muizen in huis niet vreemd voor me. Ik heb dan wel een kat, maar denk je dat die erachter gaat? Nee hoor, die is veel te lui! :')

Levende vallen zijn inderdaad wel een goede manier om ze weg te krijgen, als lokaas gebruik je best kattenvoer. Dat heeft een sterke geur en veel muizen komen hier op af (althans bij mij toch). Veel succes!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:24

Snollygoster schreef:
Levende vallen zijn inderdaad wel een goede manier om ze weg te krijgen, als lokaas gebruik je best kattenvoer. Dat heeft een sterke geur en veel muizen komen hier op af (althans bij mij toch). Veel succes!

Of topic

Maar mijn jongste vraagt zich serieus af waarom kattenbrokjes niet van muizen worden gemaakt.(onze Boris vangt er dus heel veel)

Zou wel sneu zijn om ze daar mee te lokken :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:31

Dat zeg ik ook altijd :D

Of hondenkoekjes met duivenpoepsmaak of de geur van rottende muizenlijkjes...de "lekkere" lust mijn hond ook niet!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:35

Shirley schreef:
Dat zeg ik ook altijd :D

Of hondenkoekjes met duivenpoepsmaak of de geur van rottende muizenlijkjes...de "lekkere" lust mijn hond ook niet!

Bedoel je daar de shampoo niet van? :') :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:39

Neeeeeeee!
Dan ruik ik het zelf |o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:32

Snollygoster schreef:
Ik heb dan wel een kat, maar denk je dat die erachter gaat? Nee hoor, die is veel te lui! :')

Hier ook.
De ene vangt ze wel, de andere gaat er dan hard spinnend verliefd naar zitten kijken. Die zou de muis het liefst als bff adopteren geloof ik :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 01:54

Ik twijfelde of ik een nieuw topic moest openen, of deze zou uppen...

Want laat ik nu eens doods- en doodsbang voor muizen zijn. Op het absurde af...

Een heel lang verhaal kort: sinds een jaar woon ik met mijn vriend in een oud appartement (3 kamers, maar geen tussendeuren dus het is bijna een open ruimte). Anderhalve maand terug had onze binnenkat een muis gevangen. Sindsdien is hij regelmatig erg gefixeerd op alles onder de keukenkastjes. Vanavond ving hij er weer eentje. Mijn kat laat de muizen als ze dood zijn, liggen. Toevallig is mijn vriend steeds voor een paar dagen weg als de kat een muis vangt, zo ook vanavond. Aan mij de schone taak om het op te ruimen.

Alleen ben ik zo ontzettend bang, dat ik dat niet kan. Beide keren werd de muis opgejaagd naar de eetkamer en ging de muis dood naast de eettafel. Beide keren kwam ik binnen toen de muis zijn laatste stapjes zette en sprong ik van schrik op tafel. Op dat moment geeft mijn kat de genadeklap en is de muis in beide gevallen dood, maar durf ik een half tot een heel uur niet meer van de tafel af te komen :+ Uiteindelijk durf ik dat dan toch, maar opruimen is echt een stap te ver. Ik leg dan maar een vuilniszak over het diertje heen, tape het rondom helemaal luchtdicht af en bel een vriendin die het de volgende dag 's ochtends vroeg op durft te ruimen.

So far so good. Niet handig, voor mij doodeng, maar soit. Valt mee te leven.

Behalve dat ik na de eerste muis een week lang slecht sliep, het heel lang duurde voor ik weer op blote voeten door het huis durfde te lopen (het idee van een muis die over je schoenen schiet is toch minder eng dan het idee van een muis dat over je blote voet rent). Van ieder geluidje dat een huis maakt (kraken, tikjes van stroom, druppen van de kraan), schrok ik me rot. Het heeft een paar weken geduurd voordat ik mij weer op mijn gemak voelde in huis.

Nu heeft hij net de 2e muis in dit huis dus gevangen en zit ik, na 3 uur (!), nog te trillen als een rietje. Ik moet nog studiewerk afmaken dus slaap voorlopig niet, maar ik moet daar ook niet aan denken. Ik ben doodmoe maar durf mijn ogen en oren niet te sluiten. We willen over een paar maanden kijken voor een ander appartement, maar wat mij betreft mag die zoektocht nu al starten. We willen in een oude stadsbuurt gaan wonen, maar ik ben nu zelfs bereid om in nieuwbouw in te trekken :') De muizenangst is zo groot, dat ik me heel lang niet meer op mijn gemak voel in mijn eigen huis. Dat had vorige keer weken nodig om te herstellen en is zo vermoeiend. En ik vermoed dat het nu nog langer zal duren, omdat de schrik van de vorige keer er nog in zit. Achter ieder geluidje, achter iedere fixatie van mijn kat, overal schrik ik (wakker) van. Vervolgens duurt het weer ongeveer een uur voordat ik in slaap durf te vallen, terwijl mijn hart tekeer blijft gaan en ik in bed lig te shaken.

Heeft iemand tips om muizenangst te verhelpen? Want het enige dat mij nu geruststelt is verhuizen, maar dat is niet echt reëel. Toen mijn vriend in zijn vorige studio ook last van muizen kreeg, zijn we structureel in mijn huis gaan bivakkeren omdat ik zijn studio niet meer in durfde :') Nu we samenwonen, is verkassen naar het huis van de ander geen optie meer.

Ik weet rationeel dat het nergens op slaat :+ Het is zo'n klein beestje, veel banger voor jou dan jij voor hem. Maar ik vind het zo'n vies en eng idee...

En kan het eventueel dat 1 muis nog niet meteen betekent dat je er eigenlijk een heleboel in je muren/vloer heb zitten?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 06:31

Ik had muizen in mijn schuur en vond het zo zielig om ze te vermoorden, dus ik heb een muis vriendelijke val gekocht! Gelukkig ben ik niet bang voor muizen.
Ik heb 3 muisjes gevangen! Eentje had zoveel stress dat die in shock was, ook best zielig hoor.. De andere 2 renden meteen weg op het mooie plekje waar ik ze heb uitgezet.

Afbeelding

Wat balen Szan dat je zo bang bent voor muizen. Helemaal reeel is het natuurlijk niet, zo'n klein beestje kan je echt niks doen. Zelf vind ik spinnen ook erg eng, dat is natuurlijk ook onzin.
Misschien kan je een keer in een dierenwinkel muisjes bekijken als ze in een hokje zitten. Dan zie je dat ze lieve oogjes hebben en heel schattig eten met hun handjes.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:04

Wij hadden op mijn vorige werk ook muizen :Y) Had ik er een gevangen met een emmer (handig hoor manege-muizen-vang-ervaring) Die had ik een stuk verderop op de parkeerplaats vrijgelaten. De volgende dag zat ie weer binnen :P

Ik herkende hem aan zijn halve staartje. Dus mocht je hem vangen, zet hem VER! weg buiten je huis.