Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Snollygoster schreef:Levende vallen zijn inderdaad wel een goede manier om ze weg te krijgen, als lokaas gebruik je best kattenvoer. Dat heeft een sterke geur en veel muizen komen hier op af (althans bij mij toch). Veel succes!

Uiteindelijk durf ik dat dan toch, maar opruimen is echt een stap te ver. Ik leg dan maar een vuilniszak over het diertje heen, tape het rondom helemaal luchtdicht af en bel een vriendin die het de volgende dag 's ochtends vroeg op durft te ruimen.
De muizenangst is zo groot, dat ik me heel lang niet meer op mijn gemak voel in mijn eigen huis. Dat had vorige keer weken nodig om te herstellen en is zo vermoeiend. En ik vermoed dat het nu nog langer zal duren, omdat de schrik van de vorige keer er nog in zit. Achter ieder geluidje, achter iedere fixatie van mijn kat, overal schrik ik (wakker) van. Vervolgens duurt het weer ongeveer een uur voordat ik in slaap durf te vallen, terwijl mijn hart tekeer blijft gaan en ik in bed lig te shaken.
Nu we samenwonen, is verkassen naar het huis van de ander geen optie meer.
Het is zo'n klein beestje, veel banger voor jou dan jij voor hem. Maar ik vind het zo'n vies en eng idee...
Had ik er een gevangen met een emmer (handig hoor manege-muizen-vang-ervaring) Die had ik een stuk verderop op de parkeerplaats vrijgelaten. De volgende dag zat ie weer binnen