Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Ik ben het helemaal met je eens hoor! Het is ook wel beperkend voor je ontwikkeling, maar gelukkig zijn er maar weinig dingen die je niet kunt leren op het moment dat je onder moeders (of in dit geval vaders) vleugels vandaan bent.T is wel heel erg gesteld als je nog 500 meter meefietst met je kind van 18
Lijkt mij ook beperkend in je ontwikkeling als je zo wordt tegengehouden in je weg tot zelfstandigheid. In die zin is het goed om te lezen dat de ts wél ze meer wil voorbereiden.

Resistance schreef:Dat vind ik wel erg makkelijk gesteld, er bestaat namelijk altijd nog zoiets als principes en normen en waarden. Zoals gezegd ben ik vrij beschermd opgevoed, maar ik heb nooit de urge gehad om 'alles wat god verboden heeft' te doen omdat ik mijn voldoening uit andere dingen kan halen dan drank, drugs en seks. Dit in tegenstelling tot sommige bekenden die wel een stuk vrijer zijn opgevoed. Het enige 'rebelse' aan mij is dat ik heel sterk hecht aan mijn eigen principes en ook weiger om de angsten van mijn moeder over te nemen en vertrouw op mijn common sense, nou boehoe.Als ze op hun 17de en 18de nog geeneens iets als een nacht alleen blijven mogen, kan je op je vingers natellen dat ze hier op den duur genoeg van hebben. Dan heb je er helemaal niets meer over te zeggen, en doen ze alles wat god verboden heeft.
_Summerly_ schreef:vuurneon schreef:Ik ben het helemaal met je eens hoor! Het is ook wel beperkend voor je ontwikkeling, maar gelukkig zijn er maar weinig dingen die je niet kunt leren op het moment dat je onder moeders (of in dit geval vaders) vleugels vandaan bent.T is wel heel erg gesteld als je nog 500 meter meefietst met je kind van 18
Lijkt mij ook beperkend in je ontwikkeling als je zo wordt tegengehouden in je weg tot zelfstandigheid. In die zin is het goed om te lezen dat de ts wél ze meer wil voorbereiden.Resistance schreef:Dat vind ik wel erg makkelijk gesteld, er bestaat namelijk altijd nog zoiets als principes en normen en waarden. Zoals gezegd ben ik vrij beschermd opgevoed, maar ik heb nooit de urge gehad om 'alles wat god verboden heeft' te doen omdat ik mijn voldoening uit andere dingen kan halen dan drank, drugs en seks. Dit in tegenstelling tot sommige bekenden die wel een stuk vrijer zijn opgevoed. Het enige 'rebelse' aan mij is dat ik heel sterk hecht aan mijn eigen principes en ook weiger om de angsten van mijn moeder over te nemen en vertrouw op mijn common sense, nou boehoe.Als ze op hun 17de en 18de nog geeneens iets als een nacht alleen blijven mogen, kan je op je vingers natellen dat ze hier op den duur genoeg van hebben. Dan heb je er helemaal niets meer over te zeggen, en doen ze alles wat god verboden heeft.
Resistance schreef:Het was meer bij wijze van spreken bedoeld... het is algemeen bekend dat wanneer mensen iets verboden wordt, ze het uiteindelijk juist doen. Op een duur hebben de kinderen van TS hier genoeg van, en zullen ze dat mogelijk laten merken.
) veel ouders die zich enorm ergeren aan dat hun pubers geen initiatief nemen en alleen maar aan het gamen zijn bv. Maar als je dan verder kijkt zie je dat ouders tegelijkertijd ook niet echt gestuurd hebben op eigen verantwoordelijkheid (inclusief fouten!) - eerst ontnemen ze allerlei initiatief of leren dat niet aan, en dan zijn ze verbaasd dat een jongere het zich allemaal maar aan laat leunen. En dat is in elk geval niet erg handig.

Ik ben nu 17, en ben over een maandje met vrienden op pinkpop te vinden. Ook had ik vanaf mijn 15de Pathé Unlimited, en mocht 's avonds gewoon om 11.30 alleen naar huis fietsen. Wel met de voorwaarde dat ik even een smsje stuurde als ik weg ging en een rape alarm bij me heb, maar dat is ook geen moeite.
). Als wekker belde m'n moeder ons wakker. Ik denk dat het alleen maar goed is als kinderen wordt geleerd zelfstandig te zijn.