Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dribbel schreef:Oei, je legt nu wel dingen bij mensen in de mond KimD, omdat ze het niet helemaal met jou visie eens zijn. Dit in combiantie met je eerdere bericht, waarvan ik de toon van je bericht erg aanvallend vind, werkt niet mee om een taboe onderwerp op een normale manier bespreekbaar te maken. Natuurlijk mag je je mening geven en deze onderbouwen en het oneens zijn met andere mensen, maar juist bij dit soort onderwerpen heb je er niks aan als mensen zo aanvallen reageren. Probeer a.u.b. respectvol te zijn en blijven naar mensen met een andere mening. Dit is en blijft een erg emotioneel en gevoelig onderwerp.
Ik snap dat het jou heel erg personlijk raakt, gezien de situatie waarin jij terecht bent gekomen, waar je niet om hebt gevraagd en dan kan je idd heel boos zijn. Echter zou het fijn zijn om andere mensen niet met die emotie te belasten in deze discussie. Of dat in ieder geval te proberen.
Zoe_97 schreef:dus al die mensen hier vinden die vliegtuigcrash ok omdat die piloot zelfmoord pleegde? want het was toch zijn keuze? komop zeg...
KimD schreef:Melisssx schreef:Maar dit vind ik wel ver gaan. Als je niet weet wat er in diegene omgaat vind ik niet dat je er zo over mag praten.
Jij vind dat ver gaan, ik niet. Had diegene de hulp moeten aannemen toen hij het geboden kreeg. Want iedereen wist dat het niet goed ging.
"Nee het gaat prima!" Toen hij dus zelfmoord had gepleegd verbaasde me dat niks, maar ik kon er ook niet wakker om liggen. De ellende wat hij achter liet was afschuwelijk, dat heb ik hem nu nog niet vergeven. Maar hij heeft er geen last meer van, want het is hem immers gelukt.
Zijn arme moeder heeft nu nog een naam in het dorp.
karuna schreef:Overigens wil ik inhaken op het voor de trein springen. Los van de narigheid voor iedereen en zoals gezegd de kosten en ellende voor de ns zit er nog een ding aan vast.
Ik heb bij de ns gewerkt als technisch onderzoeker. Een van onze collegas was een ex machinist. Die is gestopt met zijn droombaan omdat hij de gedachte dat er iemand voor zijn trein zou springen hem zoveel verlamde dat hij na psychische behandelingen gestopt is met treinen rijden. Let wel hij heeft nooit iemand voor zijn trein gehad maar de gedachte eraan. En zijn collegas die die pech wel hadden. De meeste machinsten overleven een of twee springers dan dan stoppen ze ermee. Er zijn er zelfs depressief van geworden en hebben wat ik van hem begreep zelfs zelfmoord gepleegd ook omdat ze het beeld van een springer niet van hun netvlies afkregen. Dat is echt afschuwelijk naar.
KimD schreef:Dribbel schreef:Oei, je legt nu wel dingen bij mensen in de mond KimD, omdat ze het niet helemaal met jou visie eens zijn. Dit in combiantie met je eerdere bericht, waarvan ik de toon van je bericht erg aanvallend vind, werkt niet mee om een taboe onderwerp op een normale manier bespreekbaar te maken. Natuurlijk mag je je mening geven en deze onderbouwen en het oneens zijn met andere mensen, maar juist bij dit soort onderwerpen heb je er niks aan als mensen zo aanvallen reageren. Probeer a.u.b. respectvol te zijn en blijven naar mensen met een andere mening. Dit is en blijft een erg emotioneel en gevoelig onderwerp.
Ik snap dat het jou heel erg personlijk raakt, gezien de situatie waarin jij terecht bent gekomen, waar je niet om hebt gevraagd en dan kan je idd heel boos zijn. Echter zou het fijn zijn om andere mensen niet met die emotie te belasten in deze discussie. Of dat in ieder geval te proberen.
Ik wil helemaal niks.![]()
Ik ben gewoon hard, ik typ zonder emotie. Dat verwar je waarschijnlijk met aanvallend en in de mond leggen.
KimD schreef:karuna schreef:Nooit bij een heel intiem persoon meegemaakt, wel helaas bij een buurmeisje van mijn ouders. Meisje is het in haar geval gelukkig gelukt na jaren pogingen gedaan te hebben. Met deze zin geef ik denk ik wel aan hoe ik erover denk.
Zolang iemand er niet direct mee betrekt door bv voor de trein te springen of zoals de co piloot in dat vliegtuig dan hoop ik en gun ik het iemand dat het in een keer goed en pijnloos verloopt. Heel naar voor nabestaanden dat wel maar ondanks dat ik niet snap waarom iemand zijn even niets meer waard vind. Lijkt het me heel erg als je niet meer wilt leven en je moet door blijven leven.
Die piloot werd ik ook woest van, wat vreselijk egoistisch van die kerel. Maar dat zullen bovenstaande bokkers ook wel oké vinden, want de nabestaanden van de piloot hebben het zwaarder.
KimD schreef:Pardon?! Jij vind dus dat ze het afscheid van een militaire vriend die nota bene in de missie sterft maar op de koop toe moet nemen omdat iemand voor de trein springt?!
Of iemand die een sollicitatie mist en daardoor haar kans op een droombaan moet maar zeggen "Ach ja, want de familie van die wat zelfmoord heeft gepleegd heeft het zwaarder?"
Kom op zeg. Wat. Een. Bullshit. Dat ie dan lekker een overdosis had genomen of zich had opgehangen, maar daar had diegene het lef niet voor, nee hij moest ervoor zorgen dat er nog meer mensen onder lijden.
Dat vind ik dus onbegrijpelijk.
kwii schreef:Helemaal niet egoistisch. Iemand die zelfmoord pleegt lijdt zo ontzettend erg, anders zou je nooit de wil verliezen om te leven. Verschrikkelijk voor de nabestaanden, maar moet iemand dan tegen zijn zin in verder leven? Daarmee maak je het ook niemand makkelijk.
@Zoey Psychologen zijn helaas geen wonderdokters..
KimD schreef:Hoe denk jij dan over mensen die hun leven beëindigen omdat ze lijden aan een terminale of degenerative ziekte?Nogmaals, mensen die zelfmoord plegen verdienen geen respect. Dat vind ik, zal ze dus ook niet met respect behandelen. Voor mij dus emotieloos en koud. Geen respect en koud gaat hand en hand.
Jullie vinden dat ik te ver ga, ik niet, ik deel mijn mening met hetgeen wat TS opent. Dat het niet in jullie straatje past kan ik niet heel veel aandoen.
Ga jullie toch ook niet vragen je in mijn gedachten te verplaatsen?