Het leed dat grote tieten heet.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het leed dat grote tieten heet.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:24

Oh dear dan gaan ze aan Jip&Janneke zitten :oo

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:26

Kunnen ze gewoon over je shirt heen doen met een meetlint. Dus valt wel mee :P en een slecht passende BH wil je echt niet, dan heb ik liever dat ze even aan de dames zitten dan dat ik met een slecht passende BH rondloop. Doet je borsten niet veel goeds en daarnaast zit het ook vreselijk :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:27

Grote tieten? Jup!
Leed? No way! :D
Ik heb een 75F en ik ben er hartstikke blij mee hoor! Bikini's koop ik bij otto en voor de rest mogen ze best gezien worden, hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:30

xPabloBokt schreef:
Kunnen ze gewoon over je shirt heen doen met een meetlint. Dus valt wel mee :P en een slecht passende BH wil je echt niet, dan heb ik liever dat ze even aan de dames zitten dan dat ik met een slecht passende BH rondloop. Doet je borsten niet veel goeds en daarnaast zit het ook vreselijk :+

En hoe hoort een beugel bh te zitten? Mijn enige ervaring heeft geleid tot het dragen van sport bh's :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 06:44

Rebecca schreef:
Hmm aangezien hema mijn favo bh niet meer verkoopt en het begint te hangen moet ik voor het eerst in mijn leven gewone bh's dragen , heb alleen geen idee wat mijn maat werkelijk is . En al helemaal geen idee hoe het hoort te passen :+ . Voel me nu net een puber die haar eerste bh met mama kopen gaat ofzo :+

Ik ga nooit meer naar Hunkemoller. Mocht je in de buurt van eindhoven wonen, raad ik Nicky's lingerie aan.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:56

Bij Hunkemöller etc slaag ik ook nooit. Wat ik ook probeer het zit nooit goed.
Ik zit qua omvang op 70/75 wisselend per merk. De ene keer kan 70 niet eens dicht, de andere keer kan ik een extra knoop leggen bij 75.
En nu tussen D en E in.
Maar ik las net van iemand dat voor de zwangerschap 70D was en erna véél meer? Ohoh...
Op het moment pas ik mijn bh's allang niet meer en groeien ze al uit m'n opvolger... Maar het wordt een duur grapje zo.

En hoe doen jullie dat met sportbh's? Ik ben al echt een zeikerd, het moet gewoon niet wiebelen. Zeker nu niet, doet hartstikke zeer.

Nu zijn de mijne nog redelijk, al is een passend blousje of jasje best moeilijk om dicht te krijgen. En prints op shirts rekken zo lelijk uit.
Maar houd m'n hart vast op wat nog komen gaat!

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:05

Oh ja herkenbaar!
Ik had pas een jurk gekocht, na een uurtje uitgetrokken omdat ik ontzettend veel pijn in mijn rug kreeg doordat de voorkant in de weg zat.
Oh en badpakken, ook erg lastig. Verder niets te klagen hoor ;)
Laatst bijgewerkt door ArankaM op 21-05-15 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:12

Herkenbaar, al heb ik wel een grotere omvang..

Zo had ik 85G, ging ik vanuit een BVK naar een 85C.
1,5 jaar later had ik weer een 85E -O-

Nu 8 kilo afgevallen: Resultaat, nog altijd 85, maar wel een cupmaat kleiner: 85D

Maar makkelijk is het niet.
En slagen doe ik niet bij de Hunkemoller, dat raad ik dan ook écht niemand aan.
Ik ga naar duurdere lingerie zaken met merken als: Prima Donna, Marie Jo, L'aventura, Triumph, Twist, [Un:Usual], After Eden, Chantelle, Felina..

Beetje geluk slaag ik in de sale voor een BH van 35,-...
Beetje pech heb ik een BH van 80 euro :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:15

Ken het Fem, heb er nu 3 waarvan 1 gekregen :D maar die andere twee waren rond de 90 euro. Maar goed, die zitten heerlijk, houden de dames bij elkaar en daar ga ik weer lange tijd mee doen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:18

Precies.. Ik wissel af en zo kan ik weer een aantal jaar vooruit.
Ik heb dan helaas niet de luxe om elke dag een nieuwe BH aan te doen.. Maar ach, ik zie het dan ook niet als een luxe-product met als pure noodzaak :')

Ff voor de grap..
Gisteren met mijn zusje nieuwe BH gekocht.. Die had haar Marie Jo al 5 jaar (afwisselend met nog een andere Marie Jo)..
Uiteraard zag ie er niet meer zo florisant uit, maar hij had nog altijd een goede pasvorm.. Ghehe..
Dat kun je van de Hunkemoller bh's niet zeggen dat ze zo lang mee gaan..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:25

Mijn BH's gingen nooit langer dan een paar maanden mee. Ik heb nu dus nieuwe en duurdere gehaald, en ben benieuwd hoe lang die meegaan. Helaas hier ook een krap budget maar als ik hier nu een aantal jaar mee doe ben ik gelukkig.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:28

Idd ik heb al jaren dezelfde bh's van Marie Jo l'aventure.
Tot ze van het wassen van die bolletjes krijgen of echt uit vorm zijn.
Helaas pas ik er nu niet meer in :(
Overigens zaten ze wel iets beter toen ik een paar kilo lichter was hihi.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:34

:D schitterend hè :P

Een kleine tip voor de volgende keer :P kies in het vervolg voor een grotere maat jurk... Een stuk innemen in de taille is zo gedaan... Een stuk eraan zetten is een beetje moeilijk (praktisch onmogelijk)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:40

Ik vind hunkemoller geen fijne winkel, pasvorm van de bh's is niet fijn en ze hebben vaak hele dunne bandjes. Bovendien is er heel weinig keus in grote maten. Meeste gaat maar tot en met E of F. Ik kom meestal toch bij primadonna uit, hebben een fijne pasvorm. Die koop ik bij een speciaalzaak die grotere maten verkopen.

Bepaalde kledingstukken koop ik gewoon niet meer, zoals blousjes, of jurkjes zonder stretch. Het is geen gezicht als het heel strak staat, of wanneer het op de bovenste helft wel netjes zit maar de mouwen en het gedeelte bij de buik veel te ruim zijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:14

Rebecca schreef:
Hmm aangezien hema mijn favo bh niet meer verkoopt en het begint te hangen moet ik voor het eerst in mijn leven gewone bh's dragen , heb alleen geen idee wat mijn maat werkelijk is . En al helemaal geen idee hoe het hoort te passen :+ . Voel me nu net een puber die haar eerste bh met mama kopen gaat ofzo :+

Ga eens naar een goede zaak, dus geen hunkemoller of livera. Bijv Lincherie of andere speciaalzaken. Bij de hunkemoller hebben ze alleen verkoopsters die geen verstand hebben van goede bh's, die verkopen ze daar ook nauwelijks. Ook hun meetmethode klopt niet. Goed meten doe je altijd naakt! Omtrek moet je goed strak trekken, niet zo losjes als zij doen. Volgens hunkemoller zou ik een 90D/E moeten hebben, terwijl ik toch echt 80F heb.
Een goede zaak lijkt eng, maar is juist heel fijn. Er lopen veeeeeeel te veel vrouwen met de verkeerde maat rond! Een goede beugelbh zit strak (natuurlijk niet TE, behalve de eerste dagen) want uit de omvang komt de meeste steun. Geen uitpuilingen boven de cup, geen ruimte over in de cup maar mooi aansluitend. Beugels mogen niet prikken, dan klopt de maat niet. Schouderbandjes mogen niet afzakken, rugband mag niet omhoog trekken. Allemaal dingen waar je op moet letten, wat een goede verkoopster ook zal doen.
Schrik niet van de prijs van goede bh's, deze kunnen jaren meegaan. Als je ooit een goede bh hebt gehad, wil je nooit meer anders!

Edit: laatst was er een topic over borsten opmeten. Ben te lui om het op te zoeken, maar dat is een erg leerzaam topic!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:20

Zwerte schreef:
Rebecca schreef:

Ga eens naar een goede zaak, dus geen hunkemoller of livera. Bijv Lincherie of andere speciaalzaken. Bij de hunkemoller hebben ze alleen verkoopsters die geen verstand hebben van goede bh's, die verkopen ze daar ook nauwelijks. Ook hun meetmethode klopt niet. Goed meten doe je altijd naakt! Omtrek moet je goed strak trekken, niet zo losjes als zij doen. Volgens hunkemoller zou ik een 90D/E moeten hebben, terwijl ik toch echt 80F heb.
Een goede zaak lijkt eng, maar is juist heel fijn. Er lopen veeeeeeel te veel vrouwen met de verkeerde maat rond! Een goede beugelbh zit strak (natuurlijk niet TE, behalve de eerste dagen) want uit de omvang komt de meeste steun. Geen uitpuilingen boven de cup, geen ruimte over in de cup maar mooi aansluitend. Beugels mogen niet prikken, dan klopt de maat niet. Schouderbandjes mogen niet afzakken, rugband mag niet omhoog trekken. Allemaal dingen waar je op moet letten, wat een goede verkoopster ook zal doen.
Schrik niet van de prijs van goede bh's, deze kunnen jaren meegaan. Als je ooit een goede bh hebt gehad, wil je nooit meer anders!

Edit: laatst was er een topic over borsten opmeten. Ben te lui om het op te zoeken, maar dat is een erg leerzaam topic!

Wat is er volgens jou mis met Livera dan? Want ik lees je nu alleen over Hunkemöller.
Zelf word ik altijd prima geholpen bij Livera. Ze nemen de tijd, zeggen het eerlijk als het niet goed zit en het maakt ze ook niet uit als je 100 beha's wilt passen. Ik kom er altijd tevreden weer weg :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:29

Livera heb ik zelf ook betere ervaringen mee dan hunkemoller, soms verkopen ze ook betere merken zoals primadonna. Maar het blijft een grote keten, waar genoeg verkoopsters werken die niet goed weten wat ze doen. Personeel zoeken ze niet uit op verstand van zaken, maar hoe goed ze kunnen verkopen. En dat is in mijn ervaring het grootste verschil tussen die zaken en speciaalzaken. Bij livera kan je geluk hebben en een goede treffen, maar ook daar heb ik genoeg dames meegemaakt die mij echt niet konden helpen, ik wist het zelf beter.
Voorbeeldje: ik heb een lastige pasvorm, de meeste beugels staan aan de voorkant iets van me huid af ipv mooi aansluitend, terwijl de maat dus wel prima klopt en de rest van de beugel wel mooi aansluit. Omdat ik al jaren zelf shop zonder me te laten helpen, kwam ik vaak bij de livera. In een paar zaken die situatie aangekaart, volgens verschillende dames daar was er niks aan te doen, geen ideeeeee waar het door kwam. Laatst was ik bij Lincherie, ook maar eens gevraagd en hop mevrouw kwam met een ander model aan. Zat direct perfect! Blijkt dus dat ik iets lagere beugels moet hebben en een model met een diepere cup, problem solved! Voor simpele standaard maatjes en vormen is een hunkemoller of livera helemaal prima. Weet je zelf waar je op moet letten, ook dan is het prima. Maar voor de mensen die het niet goed weten raad ik altijd aan om een goede zaak te zoeken en je goed te laten helpen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:31

Ben laatst ook goed geslaagd bij Livera :j hadden stickerkorting en 20% eraf scheelt toch wel wat bij een beha van 80 euro. Primadonna verkopen ze ook bij Livera, en dat is gewoon een prima merk. Heb ook wel andere merken geprobeer maar kom toch altijd weer bij hetzelfde merk uit vanwege de pasvorm.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:38

Hier verkoopt de Livera ook Primadonna. Haal ze daar ook altijd weg tijdens kortingsacties. Laatst had ik 2 voor iets van €110.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:47

In ouderlijk dorp hebben ze een kleine zaak , qulotte ofzo daar eens kijken binnenkort

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:14

Ik heb heel veel gehad aan deze pagina: http://www.kiesdejuistesportbh.nl/bh-maten.html

Mijn maat wisselt echt per merk en zelfs per model van hetzelfde merk! Kwestie van passen .. soms zit een 80C goed, soms een 75D! En soms zelfs 70E 8-)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:46

Ja ze zeggen wel dat 70D gelijk staat aan 75C bijv.
Maar bij mij is dan echt de cup te klein, mijn borsten beginnen wat meer aan de zijkant zeg maar. En met te grote omvang gaan de beugels los staan.
Heb wel een Marlies Dekkers in 75C gehad toen ik iets lichter was. Maar dat was puur mazzel.
M'n vrouw met normaal 80B draagt deze nu haha. En onze borsten zijn verre van gelijk.

Maar echt. Hoe deden jullie dat met zwangerschap? Wat geeft steun en is toch comfortabel en groei je niet meteen weer uit?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:37

Zwangerschapsbeha's van Anita :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:39

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:59

Ik ben ook op zoek naar (zwangerschaps)BH's in cup 85G of 80H..En dan ook nog betaalbaar en het liefst iets wat ik kan passen...Wat een hel :')