Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en een slecht passende BH wil je echt niet, dan heb ik liever dat ze even aan de dames zitten dan dat ik met een slecht passende BH rondloop. Doet je borsten niet veel goeds en daarnaast zit het ook vreselijk

xPabloBokt schreef:Kunnen ze gewoon over je shirt heen doen met een meetlint. Dus valt wel meeen een slecht passende BH wil je echt niet, dan heb ik liever dat ze even aan de dames zitten dan dat ik met een slecht passende BH rondloop. Doet je borsten niet veel goeds en daarnaast zit het ook vreselijk
Rebecca schreef:Hmm aangezien hema mijn favo bh niet meer verkoopt en het begint te hangen moet ik voor het eerst in mijn leven gewone bh's dragen , heb alleen geen idee wat mijn maat werkelijk is . En al helemaal geen idee hoe het hoort te passen. Voel me nu net een puber die haar eerste bh met mama kopen gaat ofzo
maar die andere twee waren rond de 90 euro. Maar goed, die zitten heerlijk, houden de dames bij elkaar en daar ga ik weer lange tijd mee doen.
schitterend hè
kies in het vervolg voor een grotere maat jurk... Een stuk innemen in de taille is zo gedaan... Een stuk eraan zetten is een beetje moeilijk (praktisch onmogelijk) Rebecca schreef:Hmm aangezien hema mijn favo bh niet meer verkoopt en het begint te hangen moet ik voor het eerst in mijn leven gewone bh's dragen , heb alleen geen idee wat mijn maat werkelijk is . En al helemaal geen idee hoe het hoort te passen. Voel me nu net een puber die haar eerste bh met mama kopen gaat ofzo
Zwerte schreef:Rebecca schreef:Hmm aangezien hema mijn favo bh niet meer verkoopt en het begint te hangen moet ik voor het eerst in mijn leven gewone bh's dragen , heb alleen geen idee wat mijn maat werkelijk is . En al helemaal geen idee hoe het hoort te passen. Voel me nu net een puber die haar eerste bh met mama kopen gaat ofzo
Ga eens naar een goede zaak, dus geen hunkemoller of livera. Bijv Lincherie of andere speciaalzaken. Bij de hunkemoller hebben ze alleen verkoopsters die geen verstand hebben van goede bh's, die verkopen ze daar ook nauwelijks. Ook hun meetmethode klopt niet. Goed meten doe je altijd naakt! Omtrek moet je goed strak trekken, niet zo losjes als zij doen. Volgens hunkemoller zou ik een 90D/E moeten hebben, terwijl ik toch echt 80F heb.
Een goede zaak lijkt eng, maar is juist heel fijn. Er lopen veeeeeeel te veel vrouwen met de verkeerde maat rond! Een goede beugelbh zit strak (natuurlijk niet TE, behalve de eerste dagen) want uit de omvang komt de meeste steun. Geen uitpuilingen boven de cup, geen ruimte over in de cup maar mooi aansluitend. Beugels mogen niet prikken, dan klopt de maat niet. Schouderbandjes mogen niet afzakken, rugband mag niet omhoog trekken. Allemaal dingen waar je op moet letten, wat een goede verkoopster ook zal doen.
Schrik niet van de prijs van goede bh's, deze kunnen jaren meegaan. Als je ooit een goede bh hebt gehad, wil je nooit meer anders!
Edit: laatst was er een topic over borsten opmeten. Ben te lui om het op te zoeken, maar dat is een erg leerzaam topic!