(weer) uit mn broek gescheurd.. Wie kent dit probleem?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:47

Tink89

Re: (weer) uit mn broek gescheurd.. Wie kent dit probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:58

Meteen als je een broek koopt de binnenkant van je bovenbenen verstevigen met strijkvlieseline. Geen naadjes, geen naald en draad nodig, niet duur, gewoon bij de Hema kopen.

En verder een rokzadel. Dat is even wennen, maar ik heb er jaren mee gefietst en het werkt prima!

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:00

Welk merk broek heb je ? Een kennis van mij heeft het altijd bij zijn PME broeken !

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:03

Heel herkenbaar probleem! Toevallig afgelopen weekend ook uit m'n broek gescheurd, ik zag het al aankomen dus ik had die middag net een nieuwe broek gekocht, stapte ik de terugweg in de auto.. Ratsjj haha.

Ik koop meestal het soort broeken wat ik het meeste draag goedkoop, en mooie broeken die ik voor netjes wil houden wat duurder, dan fiets ik meestal toch niet :)

Ik heb ooit eens een strijklapje erin gemaakt, vond dat persoonlijk heel naar zitten.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:04

Pancake93 schreef:
Welk merk broek heb je ? Een kennis van mij heeft het altijd bij zijn PME broeken !

Ik heb het zowel bij gstar gehad als h&m, we, Zara en nog wel andere winkels/merken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:05

Ik heb het ook, een goede spijkerbroek gaat een stuk langer mee dan een joggingbroek bijvoorbeeld.
De goedkope H&M of C&A troep kan ik na 10 keer dragen weggooien omdat ik last krijg van kruistocht.

Op mijn werk draag ik overalls, daar heb ik het probleem net zo hard.
De wasserij zet er als er gaten in komen stukken nieuwe stukken stof in, wat niet zo heel fantastisch zit...

Levi's, wrangler en cars spijkerbroeken gaan bij mij het langst mee.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:44

Kruistocht :D

Ik heb wel allemaal van die goedkope broeken van H&M, die 10 euro dingen. Met dure Diesels en Replays had ik het niet minder erg dan met die goedkope. De Levi's gaan wel al wat langer mee, maar die slijten dan weer idioot hard op de knieën...

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:16

Wat een top topic, ik heb hier ook constant last van en mijn benen gaan altijd helemaal open in de zomer. Hier komen goede tips voorbij +:)+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:24

geerte schreef:
Wat een top topic, ik heb hier ook constant last van en mijn benen gaan altijd helemaal open in de zomer. Hier komen goede tips voorbij +:)+

hier dus ook een volger, gelukkig ben ik niet alleen, dat dacht ik echt.
( heb nu een jeans van miss etam en die gaat echt al heel lang mee maar het model is anders breder/ruimer op de bovenbenen misschien is dit het detail van verschil)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:28

Oh dit is zo herkenbaar voor mij ook.. Drie maanden een zwarte broek aan voor m'n werk en poef, kapot. Ik ga dit topic nog eens op m'n gemakje doorlezen, vwb de tips.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:15

Wat ik me nou wel afvraag, hebben er meer mensen ervaring met dingetjes als die Julotte? Dat probleem heb ik namelijk ook. Zweet, rokjes en blote benen is een slechte combi :\ En ik maak hem juist zo graag! Maar ben inderdaad ook bang dat het dan omhoog gaat kruipen en dat het dan niet werkt. Nu gebruik ik wel dunne sportbroekjes, maar echt ideaal is dat niet omdat het nog steeds erg zweet. Dat dunne, lichte van de Julotte lijkt me eigenlijk wel fijn. Of iets vergelijkbaars natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:46

Een rokje in de zomer dragen doet bij mij gewoon pijn na verloop van tijd.. Omdat m'n benen tegen elkaar schuren krijg ik een pijnlijke plek. Een tijd geleden was ik in Barcelona en was het erg warm, maar toch de hele dag stug doorgelopen. Ik had aan het eind van de dag twee keiharde plakkaten op m'n benen. Doe ik dus nooit meer..

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 22:00

kwita schreef:
geerte schreef:

hier dus ook een volger, gelukkig ben ik niet alleen, dat dacht ik echt.
( heb nu een jeans van miss etam en die gaat echt al heel lang mee maar het model is anders breder/ruimer op de bovenbenen misschien is dit het detail van verschil)

Hehe, ik ben nu echt extra blij dat ik dit topic heb geopend :') ik dacht, ik kan toch niet de enige zijn in dit landje die dit probleem heeft... Maarja niemand die er over praat he? Mensen die het niet kennen zeggen vaak direct tegen me dat ik dan moet afvallen.. Maar ik heb gewoon stevige paardrijbenen haha. Zit nauwelijks vet op :')

mar_fay schreef:
Wat ik me nou wel afvraag, hebben er meer mensen ervaring met dingetjes als die Julotte? Dat probleem heb ik namelijk ook. Zweet, rokjes en blote benen is een slechte combi :\ En ik maak hem juist zo graag! Maar ben inderdaad ook bang dat het dan omhoog gaat kruipen en dat het dan niet werkt. Nu gebruik ik wel dunne sportbroekjes, maar echt ideaal is dat niet omdat het nog steeds erg zweet. Dat dunne, lichte van de Julotte lijkt me eigenlijk wel fijn. Of iets vergelijkbaars natuurlijk :)

ik ben ook altijd een beetje bang om zulke broekjes aan te doen.. Heb nu echt een aantal keer zo'n halve brandblaar tussen mijn benen gehad door zweten en schuren, waarna ik echt nauwelijks meer normaal kon lopen. Daarom probeer ik ze altijd wat langer te kopen, maar die gaan ook vaak raar zitten enzo. Irritant..

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:08

aahhh jaa, vreselijk, die plekken! zo pijnlijk..

ik deed op kreta een stoffen legging (katoen) die normaal tot de knie kwam, dubbel. gewoon aandoen, en dan de zoom weer omslaan. zag je nauwelijks, en viel net over die plekken!

maar helaas de echte tip ook nog niet gevonden. ik lees mee!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:11

Ik dacht dat ik de enigste was met dit probleem! Hallelujah! *\o/*
Ik merk dat bij mijn 'nieuwe' fiets die zo'n lekker smal ouderwets leren zadel heeft, mijn broeken tot nu toe nog niet kapot zijn gegaan. Ik heb deze fiets nu wel bijna een jaar geloof ik! Op mijn vorige fiets waren mijn broeken in no time kapot. Beetje duur grapje aangezien ik in broeken van 100 euro loop als arme student :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:11

O, zwijg erover. Heb het wel echt alleen met spijkerbroeken trouwens, andere broeken niet. Maar ik koop al geen dure broeken meer, zonde van mijn geld :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:28

Ik had het vroeger ook altijd, 45km per dag fietsen, dan ga je door wat broeken heen hoor.. Goede kwaliteit broeken scheelt al een hoop. Zorg ook zeker dat je zadel geen scherpe randjes heeft.

Oveirgens zag ik iemand in het begin van dit topic de LTB Zena noemen, héérlijke broeken. Nadat mijn eerste af was (ja, tussen de benen, dus geen enkele broek is heilig. Maar na een jaar mijn lievelingsbroek te zijn geweest ook niet zo gek imo.) direct exact dezelfde weer gekocht!

Moet overigens ook zeggen dat met beperkt fietsen (10km per dag oid) mijn 13-euro primark broeken het toch verassend goed doen, voor dat geld. Tegenwoordig wissel ik 2-3 fijne LTB's dus af met een paar Primark-broeken en zo blijft het budgettechnisch ook nog leuk :)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:11

Qua nieuwe broeken haal ik eigenlijk altijd alles tweedehands :+ fantastisch. Af en toe even kijken, veel broeken met aparte kleuren (dat vind ik een pré) en van zo'n zes tot zo'n tien, vijftien euro maximaal. Vooral het Goed heeft veel, hier in Nijmegen zitten wel meer mooie zaakjes :)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:05

Heey ik heb dit probleem ook toen ik een stuk steviger was veel erger. Ik deed altijd als de stof dun werd vlak voordat ik dacht dat het ging scheure, een stukje instrijk spijkerstof aan de binnenkant van de broek doen. Gewoon bij de naaiwinkel te koop. Kost een paar euro kun je wel 4 a 5 broeken mee redden. Met een rokje dragen een beetje vaseline aanbrengen en in je handtas een mini potje doen om af en toe te herhalen tijdens plas pauze, hielp ook goed