Bevalling melden via Facebook ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:26

Deetjeeuh schreef:
Deliana, maar waarom de druk dat iedereen het moet weten? Dat snap ik tegenwoordig echt niet hoor... Je kan toch best even één nachtje wachten met iedereen contacteren behalve de meest dichtbije mensen.

Facebook komt het dichtste bij 'het van de daken schreeuwen' en dat is waarschijnlijk net het gevoel wat ze heeft bij een eerstgeborene.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:27

Misschien heeft ze wel gedacht jou een berichtje te sturen, maar is het vergeten. Ik heb nu ook al wel zwangerschapsdementie en weet zeker dat ik iets heb gedaan en ehm... Krijg dan bericht: je bent je vergeten af te melden :=

Buiten dat, bel even met haar dan slaat je gemopper vast om naar vreugde :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:28

sallandval schreef:
Deetjeeuh schreef:
Deliana, maar waarom de druk dat iedereen het moet weten? Dat snap ik tegenwoordig echt niet hoor... Je kan toch best even één nachtje wachten met iedereen contacteren behalve de meest dichtbije mensen.

Facebook komt het dichtste bij 'het van de daken schreeuwen' en dat is waarschijnlijk net het gevoel wat ze heeft bij een eerstgeborene.

In mijn geval was Facebook: zet een foto online en laat iedereen daar maar mooi op reageren, dan hoef ik niet continu gebeld en geappt te worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:29

Deliana1993 schreef:
Deetjeeuh schreef:
Deliana, maar waarom de druk dat iedereen het moet weten? Dat snap ik tegenwoordig echt niet hoor... Je kan toch best even één nachtje wachten met iedereen contacteren behalve de meest dichtbije mensen. Enne, je kan toch wel één extra persoon een berichtje sturen. Enkel 'ben bevallen' is toch prima? Je kan het zo lang of kort maken als je zelf wilt, maar het is dan in ieder geval persoonlijk!

Verder ga ik met Iris mee. :j

Omdat dat tegenwoordig allemaal normaal is om alles op het internet te pleuren.. Ik heb het niet verzonnen??

En wie zegt dat TS de enige "beste vriendin" is?

Dus 'omdat het normaal is' doen we er allemaal maar aan mee? :=
Dat vind ik de meest slechte reden die er is, sorry! Dan vind ik de redenen/oorzaken van Sallandval en vuurneon beter begrijpbaar.

Verder heeft TS aangegeven dat ze weinig (beste) vrienden heeft. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:35

NoName126 schreef:
achja.. gewoon lekker laten gaan en je niet laten kennen. Ik herken het gevoel ook wel. Bij mn schoonbroer hun tweede kindje werden we op dezelfde avond nog op de hoogte gesteld. Langskomen mochten we doen als ze zelf even wat bijgekomen waren, ze zouden ons bellen. Dat was dus na drie dagen.
Achteraf hoorden we dat de hele familie (incl ooms van hem en haar) al op de eerste avond had mogen komen...

Om het even te relativeren: kraambezoek heeft doorgaans vreselijke manieren. Gewoon melden dat ze langskomen, zonder overleg, of nog erger: gewoon op de stoep staan. Afspreken om 14 uur, er pas om 16 uur zijn als je al als aangespoeld lijk op de bank ligt, en dan tot 20 uur blijven zitten ipv een uurtje. En de meest assertieve mensen zijn net bevallen te slap om zich daartegen te verweren.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:36

Tsja ik ben zelf gewoon ook niet zo goed in interpersoonlijke relaties. Ben ooit bijna vergeten mijn beste vriend te bellen op zijn verjaardag, gelukkig kent hij mij inmiddels en belde hij me om 23.30 op "ben je niks vergeten, Val?".

Daar had ook ook makkelijk om kunnen bokken, zou wel terecht zijn geweest... maar dan was de vriendschap misschien bekoeld om iets waar ik zelf ook niet voor kies.

Ook ben ik wel eens vrienden verloren omdat ik ze te weinig belde of dat het contact teveel van hen uitging, ja ik vergeet dat gewoon, ben meer een man wat zulke dingen betreft. Zou mijn eigen verjaardag ook zo vergeten :') .

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:40

Urielle schreef:
NoName126 schreef:
achja.. gewoon lekker laten gaan en je niet laten kennen. Ik herken het gevoel ook wel. Bij mn schoonbroer hun tweede kindje werden we op dezelfde avond nog op de hoogte gesteld. Langskomen mochten we doen als ze zelf even wat bijgekomen waren, ze zouden ons bellen. Dat was dus na drie dagen.
Achteraf hoorden we dat de hele familie (incl ooms van hem en haar) al op de eerste avond had mogen komen...

Om het even te relativeren: kraambezoek heeft doorgaans vreselijke manieren. Gewoon melden dat ze langskomen, zonder overleg, of nog erger: gewoon op de stoep staan. Afspreken om 14 uur, er pas om 16 uur zijn als je al als aangespoeld lijk op de bank ligt, en dan tot 20 uur blijven zitten ipv een uurtje. En de meest assertieve mensen zijn net bevallen te slap om zich daartegen te verweren.

Mijn tante zette standaard op de kaart: "Kraamvisiteduur: een uur!" Ik zou daar ook consequent in zijn en de kraamverzorgster was er ook erg consequent in. Overigens neem ik dat regeltje straks ook over op de kaart.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:42

Urielle schreef:
NoName126 schreef:

Dit dus. Ik krijg nu nog stoom uit mn oren als ik er aan terugdenk. -:(-

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:47

Soms staan mensen niet stil bij wat ze doen... Ik heb ook zoiets meegemaakt... Mijn vriend zei tegen me: gefeliciteerd met je broer! Dus ik kijk hem zo aan van joh... Waar heb je het over.. Hij: ik dacht dat je dat wel zou weten... Open facrbook maar eens...

Wat bleek: hij had zich verloofd...

Dus... Blijkbaar m oet dat kunnen ;) mensen zetten het er in hun enthousiasme op fb en staan er niet bij stil dat anderen zich gepasseerd en of gekwetst kunnen voelen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:49

Bij mij is dat ook vermeld ^)
En ik ben een redelijk assertieve tante maar net bevallen ben ik een pussy. Dus als mensen dan zeggen dat ze niet anderhalf uur enkele reis doen voor een uurtje bezoek dan had ik niks in te brengen. Vriend is soft en de kraamhulp kwam maar halve dagen.

Ik bedoel maar te zeggen dat die familie best gewoon zelf doorgedrukt kan hebben, misschien niet direct de bedoeling geweest van schoonbroer en zijn vrouw.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:49

Ja en dat nog e mensen die vlak voor etenstijd spontaan komen aanwaaien en dan ook nog verwachten dat ze aan kunnen schuiven 8)7

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:50

Na mijn zussen, ouders en opa bel ik altijd me beste vriendin.
Zij hoeft het niet via via te horen.
Me huidige zwangerschap heb ik der wel via de app verteld. Was te misselijk om derte bellen.

Snap dat het steekt. Als zij ooit mama mag worden dan weet ik dat ze me beld.
Wij hebbe trouwens geen fb en troep (en zijn nog jonge vrouwen vind al dat delen niet nodig)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:51

Ik vind het ook bizar.
Tegenwoordig hangt alles blijkbaar van Facebook af ofzo :=
Vriendin van mij was net bevallen en we wisten het al.
De rest kwam later, wij stonden een half uur daarna al op visite.
Ook geen pretje om iemand dan zo te zien :')
Ik zou haar gewoon even bellen :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:53

kiki1976 schreef:
Ja en dat nog e mensen die vlak voor etenstijd spontaan komen aanwaaien en dan ook nog verwachten dat ze aan kunnen schuiven 8)7

Had jij geen zesgangendiner toen je net bevallen was dan? :oo
Het is dat de kraamhulp kookte, anders was het een week friet

Dit geeft wel aan hoe mensen onderschatten wat een inspanning het is. Overigens wilde Bokt en facebook al beter dan bellen en bezoek trouwens. Dat laatstgenoemde kostte zoveel energie!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:56

Na kindje 1 heb ik wel geleerd. Duidelijk te zijn. Mijn ouders en schoonma mogen direct komen. De rest wacht maar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:58

Ach ja, het kan ook anders. Een vriendin van mij postte live op haar FB tijdens de bevalling. Dat varieerde van: 'Pfff, de weeën komen nu om de 3 minuten' tot 'Ik ben nu ingeknipt en krijg straks hechtingen in m'n doos'. Inclusief foto's trouwens, godzijdank was daar weinig op te zien (ik wist ook niet hoe snel ik er langs moest scrollen :') ).
Ik snap nog steeds niet waar ze de energie vandaan haalde om FB van updates te voorzien.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:58

Ik vind het ook een beetje raar. Iedereen die mij dierbaar is persoonlijk op de hoogte gezet, en de volgende dag op facebook

bij de eerste had mijn buurvrouw ook op mijn wall en mijn vriend zijn wall 'succes he met de bevalling' gezet omdat ze zag dat ik naar het ziekenhuis ging. Heb ik in een weeënstorm nog die berichten zitten te verwijderen :') :x

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:00

Cayenne schreef:
Ach ja, het kan ook anders. Een vriendin van mij postte live op haar FB tijdens de bevalling. Dat varieerde van: 'Pfff, de weeën komen nu om de 3 minuten' tot 'Ik ben nu ingeknipt en krijg straks hechtingen in m'n doos'. Inclusief foto's trouwens, godzijdank was daar weinig op te zien (ik wist ook niet hoe snel ik er langs moest scrollen :') ).
Ik snap nog steeds niet waar ze de energie vandaan haalde om FB van updates te voorzien.

Het lijkt me dat je op dat moment niet meer kan zitten van de pijn, laat staan je telefoon vast kunt blijven houden zonder trillende handjes?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:00

MissToseland schreef:
Ik vind het ook een beetje raar. Iedereen die mij dierbaar is persoonlijk op de hoogte gezet, en de volgende dag op facebook

bij de eerste had mijn buurvrouw ook op mijn wall en mijn vriend zijn wall 'succes he met de bevalling' gezet omdat ze zag dat ik naar het ziekenhuis ging. Heb ik in een weeënstorm nog die berichten zitten te verwijderen :') :x

Die had ik dus gewoon geslagen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:01

Urielle schreef:
NoName126 schreef:

Ik ben blij dat iedereen zich netjes aan mijn 'regel' hield. Mijn dochtertje was vijf weken te vroeg geboren en lag nog in het ziekenhuis. Ik heb iedereen een sms gestuurd dat ik onverwachts was bevallen en dat ik zou laten weten wanneer ik klaar was voor bezoek. De eerste bezoek kwam toen mijn dochtertje vier weken oud was. Niemand, maar dan ook niemand heeft zich opgedrongen. Daar ben ik ze nog steeds heel dankbaar voor.

Iris82

Re: Bevalling melden via Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:04

Wat fijn Vanessa, ik heb echt de ogen uit mn kop gejankt. :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:09

TS Weet je inmiddels hoe het met je vriendin en haar kleine is? Alles goed?
Misschien een beetje flauw, maar je deelt nu je sores met bokt ipv haar.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:10

senna21 schreef:
TS Weet je inmiddels hoe het met je vriendin en haar kleine is? Alles goed?
Misschien een beetje flauw, maar je deelt nu je sores met bokt ipv haar.

Het zal TS ook erg misstaan als ze deze sores nu met een pas bevallen vrouw deelt, die absoluut genoeg aan haarzelf heeft.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:10

Ik heb toen mijn dochter geboren was eerst de directe familie gebeld, en omdat het nogal vroeg in de ochtend was een aantal vrienden geappt. Ondertussen had een tante waar we amper contact mee hebben het alweer via via gehoord en een uitgebreide felicitatie op mijn fb achtergelaten.
Toen heb ik het meteen ook maar op fb gegooit, want dan lazen mensen het Ten minste van mijzelf.

Als het zo'n goede vriendin is is het wel een beetje banketstaaf dat het zo is gegaan. Maar neem maar aan dat er na zo'n bevalling genoeg op je afkomt als verse moeder, dus probeer ook een beetje het niet te persoonlijk op te vatten. Wellicht bedoelde ze het niet zo kwaad.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:11

Nou ze kan beter (nu ) bokt als uitlaatklep gebruiken dan die vriendin.. ;)