verootjoo schreef:Jillsil schreef:Ik werk 32 uur met twee vrije middagen. Waarvan ik 1 middag in huis dingen doen en de boodschappen haal en de andere middag is mijn paardenmiddag net zoals de zaterdag. Op zondag zijn we allebei thuis.
Ik vind zondag echt geen dag om schoon te maken, een echt vrije dag per week heb je imo echt nodig en dan ga ik geen stomme klussen doen. Manlief denkt er gelukkig net zo over. Dan hebben we tijd voor ons samen en aandacht voor elkaar. Dus ik snap best dat je vriend niet zit te wachten op klussen op zijn enige vrije dag, als hij 6 dagen werkt.
Ik werk ook 32 uur en neem daarmee een veel groter deel van het huishouden op me. Mijn man helpt op zaterdag wel wat mee als ik het vraag. En zo niet, dan is niet alles af en is ons huis niet perfect in orde. Who cares, dan maar niet![]()
Loslaten kun je ook leren
Maar het verschil is dat bij jullie alles in goed overleg plaatsvindt, en dat jullie beiden tevreden zijn met de situatie. En dat is het verschil met de situatie met de TS: zij ondervindt er hinder van. Hij heeft haar (en waarom eigenlijk?) blijkbaar tot hoofdverantwoordelijke en kartrekker van het huishouden gemaakt. Geen zin hebben in het huishouden omdat hij 6 dagen werkt vind ik overigens geen argument. Als hij op zichzelf zou wonen zou hij het ook zelf moeten doen, of een schoonmaker huren. Dat zou hij ook kunnen voorstellen: om voor zijn evenredige deel in het huishouden een schoonmaker te huren (van zijn geld).

dat was voor mij het bewijs.
..
We hebben 3 katten in huis en er moet dus echt wel dagelijks gestofzuigd worden om het bij te houden, dat zie ik niet zitten. Ik doé het ook niet, met als resultaat dat het dus smeriger ligt, en ik mij daar dan aan erger. Die robotstofzuiger was echt een oplossing om het bij te houden!
).