Helemaal kapot door mijn narcistische ouders..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zorgenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 12:59

Haha nee ik lijk in de verste verte op allebei niet :P
Jullie berichtjes doen me goed!

Dat het geen grapje is dat is zeker. Dit wat ik hier heb geschreven is nog geen druppel op deze gloeiende plaat. Dat hoeft ook niet. Ik heb het bewust op bokt geplaatst.

Waar ik mij op dit moment het beste voel. Tussen normale gezonde mensen, ieder met zijn eigen problemen maar nooit te beroerd om een ander te steunen. Iemand anders de goede richting op te duwen.
Mijn gezin en de mensen hier, mijn oma en schoonouders, die mij nu nemen voor wie ik ben.

Ik wil geen medelijden, ik was ooit een sterke jonge vrouw en die word ik weer ooit op mijn eigen manier met de tips en steun van de mensen om mij heen via internet en irl. :*

Mijn narcist is al ontmaskerd een paar maanden geleden maar pas nu kan ik er iets mee doen.

Mioux

Re: Helemaal kapot door mijn narcistische ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:05

Ik wens je heel veel sterkte TS.

Ik vind het een goede keuze, zowel voor jouw als je gezin, om t contact te verbreken.

Hopelijk tegen de tijd dat je ouders/vader inziet dat hij zo alle mensen weg duwt. Ik heb een tijdje in zo'n situatie gezeten, was echter wel jonger toen nog geen kinderen. Als je keer wilt babbelen mag dat altijd via pb !

Denk om je gezin meid, hopelijk kom je er weer helemaal bovenop, maar dat komt vast wel goed !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:07

Zorgenmaker schreef:
Haha nee ik lijk in de verste verte op allebei niet :P
Jullie berichtjes doen me goed!

Dat het geen grapje is dat is zeker. Dit wat ik hier heb geschreven is nog geen druppel op deze gloeiende plaat. Dat hoeft ook niet. Ik heb het bewust op bokt geplaatst.

Waar ik mij op dit moment het beste voel. Tussen normale gezonde mensen, ieder met zijn eigen problemen maar nooit te beroerd om een ander te steunen. Iemand anders de goede richting op te duwen.
Mijn gezin en de mensen hier, mijn oma en schoonouders, die mij nu nemen voor wie ik ben.

Ik wil geen medelijden, ik was ooit een sterke jonge vrouw en die word ik weer ooit op mijn eigen manier met de tips en steun van de mensen om mij heen via internet en irl. :*

Mijn narcist is al ontmaskerd een paar maanden geleden maar pas nu kan ik er iets mee doen.
Groot gelijk. :j

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:11

Wanneer je beslist van te vertrekken, is het geen plan om toch een brief te schrijven naar je ouders? Niet met verwijten, maar juist met een duidelijke IK-boodschap, hoe bepaalde dingen bij jou/jullie zijn overgekomen en hoe dit jullie leven tot nu toe in handen heeft gehad. Zeker wanneer je zegt dat je ergens gelooft dat je moeder soort-van gebrainwashed is, zal dit voor hen iets zijn waarnaar ze kunnen teruggrijpen als ze zich toch ooit afvragen waarom jullie het contact verbroken hadden...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:25

Zorgenmaker schreef:
Dat heb ik vroeger gedaan Suzanne f dan werd ik over de tafel getrokken, kreeg ik een houten stoel naar me toe gegooid, dan bij mijn gezicht gepakt en in werd dan in mijn gezicht geroggeld. Al mijn broertjes en zusjes in angst.
Dat zie ik niet meer zitten.. en weet je daarna ben je nog meer beschadigd en het heeft je niks opgeleverd.
Praten helpt niet, het maakt het erger, veel erger.

Bedankt voor de knufs, de pbtjes en de tips!

Sorry, maar dit gaat echt veels te ver hoor. Neem alsjeblieft jezelf en je gezin in bescherming tegen dit soort mensen, aan mij hadden ze een hele verkeerd gehad. Wat ik me wel af vraag, is het voor je man mogelijk om bij te springen/te gaan praten/intimideren/klappen uit te delen (net wat nodig is)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:26

Ailill schreef:
Zorgenmaker schreef:
Dat heb ik vroeger gedaan Suzanne f dan werd ik over de tafel getrokken, kreeg ik een houten stoel naar me toe gegooid, dan bij mijn gezicht gepakt en in werd dan in mijn gezicht geroggeld. Al mijn broertjes en zusjes in angst.
Dat zie ik niet meer zitten.. en weet je daarna ben je nog meer beschadigd en het heeft je niks opgeleverd.
Praten helpt niet, het maakt het erger, veel erger.

Bedankt voor de knufs, de pbtjes en de tips!

Sorry, maar dit gaat echt veels te ver hoor. Neem alsjeblieft jezelf en je gezin in bescherming tegen dit soort mensen, aan mij hadden ze een hele verkeerd gehad. Wat ik me wel af vraag, is het voor je man mogelijk om bij te springen/te gaan praten/intimideren/klappen uit te delen (net wat nodig is)?
Dan zul je net zien dat de verkeerde wordt opgepakt en moet boeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:27

Ik zou niet meer in gesprek gaan maar het bij een brief houden. Want in gesprek gaan heft geen enkel effect en gooit alleen maar kolen op het vuur. Klappen terug geven is ook niet de bedoeling, dat zu een beetje de omgekeerde wereld zijn he.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:34

Jeetje, ts, wat een verhaal.. Een hele poos geleden, toen ik nog vrij jong was, is het contact met mijn vader en stiefmoeder op een laag pitje komen te staan en dit heeft me enorm goed gedaan. Het was lastig, maar achteraf gezien een hele goede keuze. Ik heb voor mezelf het besluit genomen dat mensen die mij ongelukkig maken ik niets meer mee hoef te doen in mijn leven.
Ik snap dat het onwijs lastig is als je bang bent dat je ouders je alsnog op gaan zoeken. Maar wat ik niet kan opmaken uit je verhaal is waar je precies bang voor bent. Ik neem aan dat het fysiek geweld is, uit de rest van je verhaal. Je hebt het er over dat de andere familieleden hier ook mee te maken hebben. Heb je nog contact met hen? Bespreken jullie dit wel eens? Wellicht kunnen jullie elkaar ondersteunen en stappen nemen?
Zorg goed voor jezelf en je gezin. Want ook al zijn het je ouders, zij hebben echt niet het recht om jouw leven (en dat van je gezin) zo te beïnvloeden. En daarbij, respect voor je man dat hij hier zo mee omgaat. Ik denk dat het bij veel mensen anders zou aflopen als je ouders of schoonouders zich zo gedragen.
Zoek alsjeblieft hulp.. Is er een mogelijkheid om te verhuizen? Woon je ver van je ouders vandaan?

Heeeel veel sterkte en succes gewenst! Y;( Denk goed om jezelf en je kids!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:38

KoudbloedKim schreef:
Ailill schreef:
Dan zul je net zien dat de verkeerde wordt opgepakt en moet boeten.

Ik baseer het voornamelijk op de door TS genoemde feiten, als een van mijn ouders ooit een stoel naar een van mijn kinderen zou gooien, om wat voor reden dan ook, dan zijn ze absoluut nog niet jarig.

Daarnaast zullen er in dit geval waarschijnlijk meerdere mensen aanwezig zijn die kunnen getuigen voor TS en/of man. Ook bestaat er nog iets als zelfverdediging ;)

Edit; heb het hier dan wel over mijn vader, moeder zou ik als man zijnde nooit slaan. Best vreemd om hier over te praten, kan me niet voorstellen dat mijn ouders tot zoiets in staat zouden zijn. Wat het des te heftiger maakt voor TS, goed om te lezen dat je concrete stappen aan het zetten bent en hier gedegen advies en steun krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:42

Snap ik, al denk ik dat het beter is om die mensen gewoon helemaal te negeren.
Zulke mensen zouden mijn aandacht niet meer waard zijn.
En ik heb niet makkelijk praten, ik heb namelijk exact zo'n vader waar ik het contact mee heb verbroken toen hij 11 jaar geleden de gevangenis in werd gezet.
Leven met iemand met een Narcistische persoonlijkheid is een hél, laat staan dat beide ouders zo zijn.
Dit heeft Ts (niemand!) verdiend. :n
Dat ze dit zolang heeft geaccepteerd is aan de ene kant niet zo handig, maar aan de andere kant toont het ook weer de goedheid van TS.
Maar zoals iemand anders ook al aangaf, ze is nu niet meer alleen, ze heeft een man en 2 kinderen waar ze voor op moet komen en die ze in bescherming moet nemen.
Dat is heel erg moeilijk en ik vind het zeker heel erg dapper dat ze die stappen nu gaat zetten. :j

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:46

Nou meid, ik kan je maar 1 advies geven: direct contact verbreken. Dat kan gewoon heel simpel door dit in een brief naar je ouders te sturen zodat ze ervan op de hoogte zijn en weten dat je voorlopig geen enkel contact met ze wil/hoeven verwachten. Als ze dit negeren gewoon bijven herhalen als een kapotte langspeelplaat en zelf ieder contact afkappen. In je begin post heb je alles al mooi op een rijtje gezet waar het aan schort, dit is zeker niet normaal. Ga op zoek naar een goede psycholoog (via huisarts) en ga proberen hier een plekje aan te geven en kijken hoe je hiermee om kan gaan in de toekomst mocht je het nog willen proberen 'contact op een normale manier' te onderhouden met je familie, als dat nog mogelijk blijkt.

Heb soortgelijke situatie meegemaakt, heb er eerst 35 jaar mee geworsteld totdat bleek dat het toch niet veranderd. Trok het niet meer ondanks alle pogingen er nog mee om te kunnen gaan (onder motto 'het blijft toch je familie') en heb toen het contact verbroken, wat enorm veel rust geeft, nog steeds geen spijt van paar jaar later. Familie kies je zelf niet uit helaas, klinkt erg hard zo maar als bepaalde type mensen je niet liggen kun je er beter niet veel mee van doen hebben, geeft toch alleen maar irritatie. We leven helaas niet in een perfecte wereld en zorg dat jezelf en je gezin in harmonie zijn, dat is het belangrijkste. Wie daar niet tussen past kun je beter laten gaan. Laat je gezin geen slachtoffer hiervan worden, te gek voor worden dat jullie zo geleefd worden door terroriserende ouders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:49

Tineke, het is ook als de kikker in heet water. Mensen met een agressieve partner, moeilijke ouders oid zijn als de kikkers die in een pan met koud water op heet vuur worden gezet. Je wendt langzaam aan het steeds heter wordende water, dus zul je niet meer vluchten.
Als de kikker in een pan met reeds kokend water wordt gegooid, zal hij er meteen weer uit springen....

Met andere woorden, je raakt er aan gewend, je bouwt een copingstijl op en gaat maar zo goed en kwaad als het kan door. Het heeeft vaak veel nodig voordat je de verandering in kunt zetten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:07

Mooi verwoordt Joolien. :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:07

Goed zo meid, je hebt fantastische mensen om je heen buiten je ouders om en dat is heel belangrijk.

Gaat helemaal goed komen en ga lekker ver weg verhuizen, je had toch al verhuisplannen, dus maak er maar gelijk goed werk van..........en vooral van het leven genieten met je gezin en denk aan jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:32

Joolien schreef:
[naam], het is ook als de kikker in heet water. Mensen met een agressieve partner, moeilijke ouders oid zijn als de kikkers die in een pan met koud water op heet vuur worden gezet. Je wendt langzaam aan het steeds heter wordende water, dus zul je niet meer vluchten.
Als de kikker in een pan met reeds kokend water wordt gegooid, zal hij er meteen weer uit springen....

Met andere woorden, je raakt er aan gewend, je bouwt een copingstijl op en gaat maar zo goed en kwaad als het kan door. Het heeeft vaak veel nodig voordat je de verandering in kunt zetten.
Daar ben ik het helemaal mee eens; het 'reflex' om eruit te gaan is er haast niet meer.
Dat betekent niet dat je niks aan de situatie kunt veranderen, maar wel dat dat meer moeite kost en daarom vind ik het ook knap van TS dat ze daar nu mee bezig is.
Bij mij was het ws. ook 'makkelijker', omdat de oorzaak bij mij werd weggehaald en ik niet bij de oorzaak weg hoefde te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:40

Nee klopt hoor, vaak heeft het alleen lang nodig totdat je echt inzien dat t fout gaat. Soms moet het eerst goed fout gaan voordat er wat gebeurd. Ik zit in een soort zelfde situatie als ts, t is dus allemaal heel herkenbaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:46

Dat allebei je ouders narcisten zijn, is dat een eigen conclussie of heeft een Ha dat geconstateerd?

Zorgenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 19:52

Dat mijn moeder narcist is betwijfel ik. Zij is al zo lang met hem dus denk dat ze er gewoon aan mee doet en het maar normaal vind geworden. Mijn vader is 100.000% narcist! Daar hoeft hij niet voor gediagnosticeerd voor te worden.

Mijn moeder is de gedwongen mee loper en zelf geen narcist.

Ga me verder niet verdedigen. Ik weet het, zijn familie weet het, mijn moeder haar familie weet het, vrienden van mij weten het, mensen die uit mijn leven zijn gevlucht weten het, mijn schoonouders weten het.

Kan veel dingen hier niet neerschrijven i.v.m met mijn identiteit.

Edit: Een narcist kan je niet missen die zijn zo moeilijk en maken je zo kapot.
Narcisten kunnen ook nog eens redelijk goed toneelspelen maar als je de narcist vaker ziet valt hij wel door de mand voor een buitenstaander bedoel ik dan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:01

Ik zou ook het contact verbreken. Heeft mijn moeder ook gedaan omdat ze haar 5 zussen + hun kinderen wel aandacht en liefde gaven en mij en mijn moeder niet. Eerlijk?, ik mis ze helemaal niet. Mijn moeder ook niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:13

KoudbloedKim schreef:
Snap ik, al denk ik dat het beter is om die mensen gewoon helemaal te negeren.
Zulke mensen zouden mijn aandacht niet meer waard zijn.
En ik heb niet makkelijk praten, ik heb namelijk exact zo'n vader waar ik het contact mee heb verbroken toen hij 11 jaar geleden de gevangenis in werd gezet.
Leven met iemand met een Narcistische persoonlijkheid is een hél, laat staan dat beide ouders zo zijn.
Dit heeft Ts (niemand!) verdiend. :n
Dat ze dit zolang heeft geaccepteerd is aan de ene kant niet zo handig, maar aan de andere kant toont het ook weer de goedheid van TS.
Maar zoals iemand anders ook al aangaf, ze is nu niet meer alleen, ze heeft een man en 2 kinderen waar ze voor op moet komen en die ze in bescherming moet nemen.
Dat is heel erg moeilijk en ik vind het zeker heel erg dapper dat ze die stappen nu gaat zetten. :j

Dat negeren is denk ik nog het beste in deze situatie. Want vertel je dat je niet meer voor alles en nog wat op wil draven terwijl je bij hun in huis zit, loop je het risico op een uitbarsting van (fysiek) geweld, en voor je het weet probeer je jezelf te verdedigen, en doe je dat verdedigen wat àl te goed, ben jij, of je man ineens dader geworden.

Wat je ook moet doen (als eerste): schakel de huisarts in, ga praten met iemand, vaak is er bij de huisartsenpraktijk een GGZ consulent aangesloten, die hoef je zelf niet te betalen en deze mensen weten meteen wat je bedoelt als je het over je ouders en hun narcisme hebt.
Je hebt dan in ieder geval een steuntje in de rug, erover praten helpt, en een GGZ consulent hoort gewoon je verhaal aan en kan wat tips geven, je zit dan nog niet meteen bij een psycholoog, maar daar kan de huisarts je natuurlijk ook mee helpen, mocht je het gevoel hebben dat je meer steun wil.

Waarom ik denk dat dat steuntje in de rug nodig/handig is: je bent van jongs af door manipulatieve narcisten opgevoed, dan is het behoorlijk "afkicken" om onder hun invloed vandaan te komen.

TS, veel sterkte en wijsheid wens ik je en denk aan je veiligheid, en die van je gezin. :(:)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:33

nelis schreef:
Johanna59 schreef:
Zo moeilijk is het toch niet. Niet meer de telefoon opnemen en niet meer naar ze toe gaan. Ze in hun sop laten gaarkoken.

Dit is echt weer een nutteloze post... :roll: Als alles in het leven zo simpel zou zijn ...

TS Heel veel sterkte met deze rot situatie, is het misschien een idee om een Psycholoog of assertiviteitscoach te contacten om je weerbaarder te maken?

Vind het echt totaal geen nutteloze post...
Als iets zo'n enorm heftige impact op je leven heeft zijn er genoeg Psychologen die juist dit zullen aanraden hoor. Na een periode van afstand gaat praten vaak ook beter.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:35

Zorgenmaker schreef:
Dat mijn moeder narcist is betwijfel ik. Zij is al zo lang met hem dus denk dat ze er gewoon aan mee doet en het maar normaal vind geworden. Mijn vader is 100.000% narcist! Daar hoeft hij niet voor gediagnosticeerd voor te worden.

Mijn moeder is de gedwongen mee loper en zelf geen narcist.

Ga me verder niet verdedigen. Ik weet het, zijn familie weet het, mijn moeder haar familie weet het, vrienden van mij weten het, mensen die uit mijn leven zijn gevlucht weten het, mijn schoonouders weten het.

Kan veel dingen hier niet neerschrijven i.v.m met mijn identiteit.

Edit: Een narcist kan je niet missen die zijn zo moeilijk en maken je zo kapot.
Narcisten kunnen ook nog eens redelijk goed toneelspelen maar als je de narcist vaker ziet valt hij wel door de mand voor een buitenstaander bedoel ik dan.
Je hoeft mij niks wijs te maken over narcisme. NPS komt bij ca. 1% bij de bevolking voor. Ik vond het dan echt heel bijzonder er toevallig twee met elkaar trouwen en getrouwd blijven.. Maar bij doorvragen zou het er maar 1tje zijn.

Ik zou je willen adviseren om niet zomaar labels op te plakken. Er zijn psychiaters die daar jaren voor naar school gaan, maar als ik het internet moet geloven is dat allemaal weggegooid geld. Probeer een oplossing te vinden voor het gedrag dat vertoont wordt, maar laat de labeltjes over aan een ander. Zelf een labeltje vinden en opplakken maakt het probleem niet minder erg. Je hebt te maken met iemand en je hebt te maken met het gedrag wat die persoon of die personen vertonen. Concentreer je daarop. En als je echt denkt dat er een psychische stoornis ten grondslag ligt schakel dan een huisarts of psyg in (Er zijn behandelmethodes.. niet ter genezing, maar wel ter enige verbetering). En als die persoon daar niks van wil weten, dan trek je je eigen plan.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:44

succes ts!

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:51

Ik wil je eerst heel erg veel sterkte wensen. :(:)
De enige tips die ik je kan geven is,
1. Ga met iemand praten, het liefst een psychiater of psycholoog.
2. Breek met hun, als je dit niet persoonlijk durft/wilt dan misschien in een brief waarin je duidelijk maakt dat ze niet welkom zijn. (of misschien onder strikte voorwaarden wel)
3. Ga naar de politie en leg de situatie uit zodat ze niet verbaast zijn als je hun belt indien nodig.
4. Misschien een mogelijkheid tot verhuizen zodat je niet opgezocht kan worden?

Zorgenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 20:54

Is dat niet waarom om ik dit topic opende? Om mijn eigen plan te leren trekken met een beetje steun.

Ik doe dingen fout, ik doe veel fout volgens hen. Hoe zou ik ze volgens jou dan naar een behandelaar moeten krijgen..?
Als je een oplossing hebt dan hoor ik die graag Sammie. Staan ze niet bekend als mensen die juist geen hulp nodig hebben. Ik heb hulp nodig IK ben de gestoorde gek volgens hen.. zie je dat niet?

Als je er zoveel van af weet waarom geef je dan zo een antwoord. Plaats normaal nooit mensen in een hokje behalve nu. Dat is volgens mij mijn goed recht na alles wat hun mij hebben aangedaan.

Weet je wat ik heb geleerd in al die jaren en dat zijn er meer dan twintig. Dat ik hen echt ken en dus echt een label mag plakken van mezelf. Niet iemand anders die niet in mijn situatie zit en de mensen niet kent zoals ik en andere naasten hem kennen (de echte narcist). Heb mijn studie leven met een narcist wel voltooid na al die tijd.

De psychische pijn heb ik gevoeld, ik heb getwijfeld aan mezelf door hen, ik heb mezelf gestraft voor jaren, ik heb de fysieke klappen opgevangen. Niet jij, niet een psych en niet de buurman. Die leren uit een boek wat andere mensen hen hebben verteld of er moest toevallig iemand tussen zitten die er echt mee te maken heeft gehad. Dat lijkt me onwaarschijnlijker dan mijn verhaal.

Moest mijn eigen gevoel volgen. Dit is mijn gevoel erbij. :(
Ga verder niet meer op zulke dingen reageren. Ik hoef me niet te verdedigen maar zij zouden dat moeten doen. Ik heb hen niks aangedaan.

Bedankt voor de steun allemaal :j

Edit typ en zins opbouw fouten
Laatst bijgewerkt door Zorgenmaker op 30-04-15 21:04, in het totaal 3 keer bewerkt