Opgelicht? Niet ontvangen zoals foto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:22

Nou als t dekje totaal anders is, wat ts aan geeft, als op de foto dan klopt er iets niet ;). Als de verkopende partij ook nergens op reageert, vind ik beetje apart. Als je als verkoper een fout maakt, en kan prima hoor, dan zorg je of dat het in orde komt, of je laat op ze minst wat horen. Dat de verkopende partij niks laat horen vind ik erg apart. En natuurlijk kan er altijd wat aan de hand zijn waardoor ze niet reageert, moet natuurlijk ook rekening mee gehouden worden. Maar vind het toch erg apart...

Zelf zou ik wel zeggen nu van de rest klopt, zoals TS aangaf, dus jammer dan voor dat ene dekje, de andere kloppen allemaal wel en zijn in goede staat wat ik begreep dus ach...

Vind op zich dit dekje ook wel leuk ! Leuk kleurtje ook en die rand!

Marktplaats kopen en laten bezorgen blijft altijd een risico helaas..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:23

Dat zou evt. de derde kunnen zijn. Daar zie je net de buitenkanten niet van.. Maar dan zou je dus nog een dekje van die kleur moeten hebben om uit te sluiten dat dit de 'anky' zou moeten zijn. Dan is het nl. overduidelijk een andere pad dan op de foto.

Ik heb 20 anky's gehad en heb er zelfs nu nog een paar. Heb ook een QHP pad. Maar ik zie met de beste wil van de wereld niet dat dit écht een Anky is.. Alleen dat het zou kunnen zijn...Dat 't mogelijk is. Maar Y's en R's ik zie het niet? Waar zien jullie dat dan wel?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:26

Mioux schreef:
Nou als t dekje totaal anders is, wat ts aan geeft, als op de foto dan klopt er iets niet ;). Als de verkopende partij ook nergens op reageert, vind ik beetje apart. Als je als verkoper een fout maakt, en kan prima hoor, dan zorg je of dat het in orde komt, of je laat op ze minst wat horen. Dat de verkopende partij niks laat horen vind ik erg apart. En natuurlijk kan er altijd wat aan de hand zijn waardoor ze niet reageert, moet natuurlijk ook rekening mee gehouden worden. Maar vind het toch erg apart...

Zelf zou ik wel zeggen nu van de rest klopt, zoals TS aangaf, dus jammer dan voor dat ene dekje, de andere kloppen allemaal wel en zijn in goede staat wat ik begreep dus ach...

Juist hierdoor heb ik in mijn hele leven nog nooit iets via Marktplaats en of een andere tweedehands site, op 4 achterlijk mooie antieke kerkstoeltjes na. Die meneer bleek 3 huizen verderop te wonen.

Sterker nog, koop liever niet eens tweedehands - en dus particulier - via Bol.com, omdat je in vrijwel al de gevallen niet sterk staat.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:27

Ik zie er toch wel een Y in ;) en R in circle ernaast.

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:28

Ailill schreef:
Mioux schreef:

Juist hierdoor heb ik in mijn hele leven nog nooit iets via Marktplaats en of een andere tweedehands site, op 4 achterlijk mooie antieke kerkstoeltjes na. Die meneer bleek 3 huizen verderop te wonen.

Sterker nog, koop liever niet eens tweedehands - en dus particulier - via Bol.com, omdat je in vrijwel al de gevallen niet sterk staat.

Ik koop wel eens wat via marktplaats, maar ik haal het altijd op. Als dat niet tot de mogelijkheid is of te ver ja dan ga ik er niet op in. Maar soms zie je net een leuk iets, en ja soms is het wel te mooi om waar te zijn....

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 10:28

Sammie schreef:
Dat zou evt. de derde kunnen zijn. Daar zie je net de buitenkanten niet van.. Maar dan zou je dus nog een dekje van die kleur moeten hebben om uit te sluiten dat dit de 'anky' zou moeten zijn. Dan is het nl. overduidelijk een andere pad dan op de foto.

De 3e is een andere grijze die ik heb ontvangen, heb de dekjes + foto naast elkaar gelegd.
Er zat ook geen andere pad in die kleur bij, dus echt niet eentje die het wel kon zijn dan.

Ik zeg zelf ook niet dat het een heel groot probleem is, maar wou gewoon mijn opties weten.
Maar veel kan ik er toch niet aandoen.

Mioux

Re: Opgelicht? Niet ontvangen zoals foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:30

Ik denk niet dat er veel aan gedaan kan worden, je kan wel t berichtje eventueel afwachten van de verkoper, maar of die reageert...

Anders gewoon als goede les nemen ! 20 euro voor dat aantal dekjes vind ik niet duur ! En als ze nog in nette staat zijn helemaal mooi ! Volgende keer gewoon langsgaan om te kijken. Dan heb je t minste risico en zie je waar je voor betaald. Dan kan je altijd nog afslaan als je niet wil ;)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 10:33

Mioux schreef:
Ik denk niet dat er veel aan gedaan kan worden, je kan wel t berichtje eventueel afwachten van de verkoper, maar of die reageert...

Anders gewoon als goede les nemen ! 20 euro voor dat aantal dekjes vind ik niet duur ! En als ze nog in nette staat zijn helemaal mooi ! Volgende keer gewoon langsgaan om te kijken. Dan heb je t minste risico en zie je waar je voor betaald. Dan kan je altijd nog afslaan als je niet wil ;)

Dat denk ik inderdaad ook niet dat dat gaat gebeuren.. Dan neem ik het inderdaad gewoon voor lief, wou gewoon alleen even weten wat mijn opties konden zijn hiervoor.

Maar de meeste dekjes die er tussen zitten zijn wel echt vies en alleen te gebruiken als opknappertjes, alleen ben ik daar niet zo creatief voor :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:34

Mioux schreef:
Ik zie er toch wel een Y in ;) en R in circle ernaast.

[ [url=m/Ze9Mvc.png]Image[/url] ]

Sorry, heb redelijk goede ogen, maar zie het echt niet. Een vage, ronde 'vlek' meer niet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:34

Omdat marktplaats via mail gaat, vaak althans, kan je weinig...

Adressen kunnen ze vals opgeven, zo ook een naam en telefoonnummer. Er is gewoon nergens echt 100% betrouwbaarheid op marktplaats, behalve werkelijk langs te gaan. al kunnen ze dan nog de naam fout opgeven maar kan je wel de spullen zien..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:40

Drico schreef:
Sammie schreef:

De 3e is een andere grijze die ik heb ontvangen, heb de dekjes + foto naast elkaar gelegd.
Er zat ook geen andere pad in die kleur bij, dus echt niet eentje die het wel kon zijn dan.

Ik zeg zelf ook niet dat het een heel groot probleem is, maar wou gewoon mijn opties weten.
Maar veel kan ik er toch niet aandoen.

Als zelfs de kleur niet overeenkomt met een ander dekje dan heb je niet gekregen wat je beloofd is. Op de foto is nl. nergens een dekje met rode bies te zien. Dan zijn je keuzes niet erg groot, puur omdat marktplaats er tussen zit (wettelijk zijn de keuzes groter, maar :+ in de praktijk). Maar je kunt er iig flink achter aanmailen. Als ze niet reageert kun je het via FB proberen. Je kan wel degelijk een klacht indienen bij marktplaats en wat je natuurlijk ook kunt doen is reageren op evt. andere advertenties van deze persoon. Liefst als een andere persoon en probeer dan een ingang te vinden om de dekjes weer aan de kaak te stellen.

Wees iig niet boos in je conversaties. Vliegen vang je met stroop, niet met azijn ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:46

Drico schreef:
@saskiakefie
Dan heb jij zeker nog nooit een ANKY dekje gezien, je ziet toch echt gewoon duidelijk de Y en dat R tekentje

Voorbarige conclusie want dat heb ik wel.

Ik vind het gewoon zeer opvallend dat mensen op die manier naar foto's kijken en zoeken of ze goedkope merkspullen kunnen krijgen. Als je een Anky dekje wilt, zoek dan op ANKY....
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 30-04-15 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:47

Ook ik zie duidelijk een Y en een r.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 10:48

Sammie schreef:
Als zelfs de kleur niet overeenkomt met een ander dekje dan heb je niet gekregen wat je beloofd is. Op de foto is nl. nergens een dekje met rode bies te zien. Dan zijn je keuzes niet erg groot, puur omdat marktplaats er tussen zit (wettelijk zijn de keuzes groter, maar :+ in de praktijk). Maar je kunt er iig flink achter aanmailen. Als ze niet reageert kun je het via FB proberen. Je kan wel degelijk een klacht indienen bij marktplaats en wat je natuurlijk ook kunt doen is reageren op evt. andere advertenties van deze persoon. Liefst als een andere persoon en probeer dan een ingang te vinden om de dekjes weer aan de kaak te stellen.

Wees iig niet boos in je conversaties. Vliegen vang je met stroop, niet met azijn ;)

Bedankt voor de tip :) Zal proberen via Marktplaats wat te doen, maar vrees dat het niet veel zal helpen.

Boos ben ik zeker niet hoor, haha, kan bij mij soms botter overkomen als dat ik het bedoel :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:48

Jolliegirl schreef:

*rent richting supermarkt voor een kilozak wortelen*

'k Zie het echt niet :o

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:12

Ailill schreef:
Jolliegirl schreef:

Wij wachten wel een weekje.. :Y)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:59

ik zag het eerst ook niet maar nadat heel veel het zeiden en ik beter keek zag ik het ook ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:05

Tja je hebt 2 E per dekje betaald, en 1 dekje was niet welke het had moeten zijn... dus je hebt recht op 2 euro?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:09

Bijzonder dat er mensen zijn die reageren dat het al een koopje is, hoe je kunt verwachten dat er een Anky bij zit. Jij doet een bod op iets dat te koop staat, ongeacht hoe hoog of laag die prijs is, mag jij toch verwachten dat je krijgt waar je op geboden hebt. Dat het maar om 2 euro per dekje gaat heeft er niks mee te maken.

Ik ben benieuwd of je contact met diegene kunt krijgen en wat de reactie is. Ik heb het vermoeden dat je ernaar kunt fluiten, hoe vervelend het ook is :( Gelukkig gaat het niet om veel geld maar wel om het principe, niet netjes van diegene :n

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:39

Brainless schreef:
Tja je hebt 2 E per dekje betaald, en 1 dekje was niet welke het had moeten zijn... dus je hebt recht op 2 euro?

Gemiddeld is het 2 euro per dekje, dat zegt niets over de verdeling van het geld.

Misschien bood ze juist 20 euro voor dat anky dekje en zag ze de rest als mooi meegenonen mocht het iets meer zijn dan flut. En anders container.

Dan ben je dus voor je gevoel geen 2, euro genept maar 20.

Dus het gemiddelde zegt weinig, tenzij de waarde van elk item als gelijk mag worden gezien. Dat laatste is natuurlijk discutabel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:53

Knert schreef:
Brainless schreef:

Gemiddeld is het 2 euro per dekje, dat zegt niets over de verdeling van het geld.

Misschien bood ze juist 20 euro voor dat anky dekje en zag ze de rest als mooi meegenonen mocht het iets meer zijn dan flut. En anders container.

Dan ben je dus voor je gevoel geen 2, euro genept maar 20.

Dus het gemiddelde zegt weinig, tenzij de waarde van elk item als gelijk mag worden gezien. Dat laatste is natuurlijk discutabel.

Klopt!

Verder: de discussie of je er een Anky in ziet of niet, is toch niet belangrijk. Punt van de discussie is dat niet geleverd werd wat gevraagd was! Helaas TS niets aan te doen vrees ik, maar wel goed dat je dit topic hebt geopend: zo kunnen we er allemaal uit leren :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:06

Wat een vreemde reacties. Alsof het Ts haar eigen schuld is. Sommige mensen willen gewoon graag van hun spullen af wegens omstandigheden en vragen daardoor niet de hoofdprijs. Of wegens beëindigen van de hobby. Of noem maar op. Het is gewoon niet netjes dat Ts niet de juiste spullen heeft ontvangen en het is al helemaal belachelijk dat de verkoper de mailtjes negeert.

Heb je via Facebook al iets terug gehoord van de verkoper?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:09

Jelleee schreef:
Wat een vreemde reacties. Alsof het Ts haar eigen schuld is. Sommige mensen willen gewoon graag van hun spullen af wegens omstandigheden en vragen daardoor niet de hoofdprijs. Of wegens beëindigen van de hobby. Of noem maar op. Het is gewoon niet netjes dat Ts niet de juiste spullen heeft ontvangen en het is al helemaal belachelijk dat de verkoper de mailtjes negeert.

Heb je via Facebook al iets terug gehoord van de verkoper?

Klopt ook hoor ! Ik geef ook wel eens nog prima dingen weg. Versleten dingen gooi ik gewoon weg. Maar af en toe is een opruiming ook wel lekker ! En je hoeft vaak niet te wachten als je t gratis of goedkoop weg doet dat je nog weken moet wachten kwa biedingen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:00

Ailill schreef:
Jolliegirl schreef:

Dit wordt bijna zo'n "is het blauw-zwart of wit-goud?"-gesprek hahaha :+

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:52

saskiakefie schreef:
Wat maakt het uit of het een Anky dekje is of HP of wat dan ook? :Y)
Als de kwaliteit maar oke is. Trouwens, ik vind het allemaal een beetje overdreven, als er nou stond in de advertentie: ANKY dekjes te koop! of in de titel, ja oke... of dat er een foto stond waarop je wel heel duidelijk ziet dat het om een Anky dekje gaat, maar vind dit een beetje.... aanstellerij...

Dus volgens jou kan ik een foto van mijn goede Ariat laarzen bij een advertentie op marktplaats zetten en wanneer ik ze verkocht heb, mijn oude Ariats opsturen. Tja want dan krijgt de koper toch wat ik beschrijf in de advertentie. Maar niet dat wat op de foto staat.