Prinses Amalia naar school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:41

Tazzey schreef:
Wat ik niet snap is dat er mensen zijn die denken dat het koningshuis alleen maar geld kost. Ze zorgen ook voor een hoop inkomsten, denk aan internationale handen en dergelijke. ;)

Daar heb je het koningshuis niet voor nodig hoor. Die rol kan een ander vervullen. Koningshuis kost gewoon geld, een President ook.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:22

Daarnaast staat me bij van mijn lessen maatschappijleer dat een koningshuis zelf goedkoper is dan een president :j

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:05

Ik ben niet zo koningshuis gezind, maar het is denk ik toch wel voordeliger dan een andere bestuursorgaan.

In Duitsland heb je een Bundespräsident, deze wordt gekozen voor vijf jaar en kan dan nogmaals voor vijf jaar herkozen worden. Deze vervult (samen met zijn vrouw, als ze dat wil) eigenlijk dezelfde rol als ons koningshuis.

Na hun ambtsperiode krijgen ze een ehrensold (momenteel € 217.000,00), dit is de vergoeding die ze al kregen als Bundespräsident, tot aan hun dood. Bij vroegtijdig aftreden om politieke redenen of gezondheids redenen krijgen ze de ehrensold ook.

Op dit moment zijn er vijf ex Bundespräsidenten die nog ehrensold krijgen, tel uit je winst.

De zittende Bundespräsident heeft drie paleizen (villa's) tot zijn beschikking en krijgt een onkostenvergoeding van € 78.000,00 en moet hiervan ook het huispersoneel betalen. Hij heeft een auto met chauffeur en mag gebruik maken van een vliegtuig van het leger en een helikopter van de politie.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:22

Eigenlijk gek dat het allemaal nodig is of kan in landen waar het niet zo goed gaat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:25

Benita schreef:
Ik ben niet zo koningshuis gezind, maar het is denk ik toch wel voordeliger dan een andere bestuursorgaan.

In Duitsland heb je een Bundespräsident, deze wordt gekozen voor vijf jaar en kan dan nogmaals voor vijf jaar herkozen worden. Deze vervult (samen met zijn vrouw, als ze dat wil) eigenlijk dezelfde rol als ons koningshuis.

Na hun ambtsperiode krijgen ze een ehrensold (momenteel € 217.000,00), dit is de vergoeding die ze al kregen als Bundespräsident, tot aan hun dood. Bij vroegtijdig aftreden om politieke redenen of gezondheids redenen krijgen ze de ehrensold ook.

Op dit moment zijn er vijf ex Bundespräsidenten die nog ehrensold krijgen, tel uit je winst.

De zittende Bundespräsident heeft drie paleizen (villa's) tot zijn beschikking en krijgt een onkostenvergoeding van € 78.000,00 en moet hiervan ook het huispersoneel betalen. Hij heeft een auto met chauffeur en mag gebruik maken van een vliegtuig van het leger en een helikopter van de politie.

en wat denk je dat de verkiezingen die leiden tot de aanstelling kostten..
meeste komt uit het bedrijfsleven, maar het bedrijfsleven krijgt het van de consument..
in feite betaal je dus zelf ook nog eens de verkiezingsstrijd.

Keet

Re: Prinses Amalia naar school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:54

Wat denk je dat we voor het Europees Parlement e.d betalen? En aan wachtgeld voor alle politiek binnen NL?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:11

Idd Keet: het is bijna aantrekkelijk om eventjes de politiek in te gaan, jaartje te zorgen hoe Nederland naar de knoppe te helpen en dan lekker te gaan rentenieren van het wachtgeld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:09

Dr is ook geen hond die t aanpakt, want hun eigen portemonnee!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:32

Ach, we hebben allemaal wel zo makkelijk praten over de politici maar ga er zelf maar eens zitten. Ik doe het zelf ook soms hoor, dat klagen, maar ik zou toch niet graag met ze ruilen. Dus mag ik van mezelf ook niet meer klagen omdat ik me er ook niet voor inzet om het beter te maken. Ik denk dat je het als politici nooit goed kunt doen.

We dwalen af van het topic en het schoolgaande prinsesje. Ik hoop dat het meiske een fijne schooltijd gaat krijgen.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:52

Ik ben stiekem vooral benieuwd hoe ze wordt in haar lijf en in haar karakter. We zien nu immers nog gewoon een lief meisje, samen met haar twee zusjes :). Op de middelbare school zal ze karakter gaan ontwikkelen en groeit ze uit tot een jonge vrouw. En als ze de genen van haar moeder heeft meegekregen, haha! Ze heeft nu nog steeds een beetje een baby-face, helemaal niet erg, maar ik ben erg nieuwsgierig naar hoe ze eruit ziet als ze zeventien is ofzo.
En ik ben benieuwd of ze lijkt op Beatrix, op haar vader of haar moeder, en op wie ze later verliefd wordt. Haar cijfers vind ik veel minder interessant en haar school en studiekeuze ook (wordt dat niet gewoon economie, geschiedenis of letterenstudie? Haar beroep ligt immers toch al vast) en ik geloof er wel in dat ze dat allemaal keurig en prima gaat doen. Of ik haar ook leuk ga vinden als onze koningin, daar ben ik wel benieuwd naar!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:55

maar wat zou er gebeuren als zij gotic,emo ofzo word?

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:57

dat vraag ik mij dus ook steeds af... toch blij dat ik een 'normaal' mens ben :=

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:01

idd, lijkt mij dat t nie echt gewardeerd word als zij in gotick kleding rond gaat lopen ofzo, of dat ze zichzelf gaat "versieren" in corpsepaint stijl ofzo

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:23

AmyII schreef:
Ik vind het heel goed dat er niet zo 'eng' gedaan wordt over de leden van het Koninklijk huis. Juist doordat er zo normaal gedaan wordt zal ook niemand uit zijn plaat gaan als hij of zij een van de leden tegen komt op straat.

Voor de prinsesjes lijkt het me ook prettig dat ze zo normaal als mogelijk opgroeien, ik meen me te herrinneren dat Willem Alexander vroeger een pesthekel had aan de media aandacht en Beatrix is eens zó klaar geweest met alle regels dat ze verkleed de wallen op gegaan is.
Ik gok zomaar dat Oma en Papa de meisjes een stuk meer vrijheid gunnen omdat strak houden vaak juist tot problemen leidt. Bovendien krijg je er een niet bijzonder blij prinsesje voor terug.

Dat over Beatrix klopt niet helemaal. Ze is niet "verkleed" , maar incognito de straat op gegaan, en niet omdat ze de regels zat was, maar omdat ze tussen de " gewone" mensen wilde zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:27

LiannePuthzy schreef:

Nou, ik weet niet hoe dat bij de meesten is, maar ik was mooi opgesloten geweest tot ik normaal kon denken als ik dat thuis had geprobeerd en ik was niet eens prinses :')

Volgens mij komt dat ook meer voor bij bepaalde milieus en zeker niet op de school en bij mensen waarmee zij in aanmerking komt.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:38

mwa, emo en gotick zijn natuurlijk steilen, en als dat nou net haar stijl is kan ze daar weinig aan doen (maar ik neem aan dat ze dat neit word)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:41

LiannePuthzy schreef:
mwa, emo en gotick zijn natuurlijk steilen, en als dat nou net haar stijl is kan ze daar weinig aan doen (maar ik neem aan dat ze dat neit word)

Maar een kledingstijl zit niet bepaald in je genen ofzo :') maar in je omgeving, dus de kans is ongeveer 0 dat Amalia zich in gothic stijl gaat kleden :+

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:42

idd, das waar :P,

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:57

verootjoo schreef:
LiannePuthzy schreef:

Nou, ik weet niet hoe dat bij de meesten is, maar ik was mooi opgesloten geweest tot ik normaal kon denken als ik dat thuis had geprobeerd en ik was niet eens prinses :')

Haha dat geldt inderdaad ook voor mij ;)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:00

Maxima is een heel intelligente vrouw en ben dan ook niet verbaasd dat haar dochter(s) ook behoorlijk pienter zijn. Ze komt op mij wel erg jong over om nu al naar de middelbare te gaan, maar ze overleeft het wel. Hoop dat ze een fijne schooltijd tegemoet gaat. De privacy die haar oudere familieleden wel hebben gehad, heeft zij in een tijd van digitalisering niet.

Tazzey schreef:
Ach, we hebben allemaal wel zo makkelijk praten over de politici maar ga er zelf maar eens zitten. Ik doe het zelf ook soms hoor, dat klagen, maar ik zou toch niet graag met ze ruilen. Dus mag ik van mezelf ook niet meer klagen omdat ik me er ook niet voor inzet om het beter te maken. Ik denk dat je het als politici nooit goed kunt doen.

We dwalen af van het topic en het schoolgaande prinsesje. Ik hoop dat het meiske een fijne schooltijd gaat krijgen.

Politci komen niet uit de lucht gevallen maar zijn stuk voor stuk Nederlanders die hier zijn opgegroeid en opgeleid en worden gekozen door het volk. Misschien moeten we maar eens accepteren dat dit het beste is dat wij te bieden hebben. :)F

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:23

Ze wordt toch 12? Dat is toch wel een beetje de leeftijd om naar de middelbare te gaan?

Enneh, wat als ze een "aparte" stijl (niet steil) aanneemt... Tja, het koninklijk paar lijkt me wel zo nuchter dat ze daar geen probleem van maken. Dan werk je het juist in de hand natuurlijk.

Ik hoop wel dat ze toch een beetje met rust gelaten gaat worden in haar puberteit. Dat ze gewoon vriendinnen kan maken, eerste vriendje, eerste keer zoenen/seks, zonder dat het gelijk in de Privé staat := En dat ze vooral zichzelf blijft.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:42

LiannePuthzy schreef:

Dat zal denk ik niet gebeuren, ik denk dat ze dat simpelweg niet mag (als ze het al zou willen).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:29

verootjoo schreef:
LiannePuthzy schreef:

Volgens mij komt dat ook meer voor bij bepaalde milieus en zeker niet op de school en bij mensen waarmee zij in aanmerking komt.

Ben ik niet met je eens: de zoon van onze huisarts zat op het Gymnasium en liep er als een rocker bij (tegenwoordig zijn er allemaal nieuwe kreten voor). Dit is niet milieu-gebonden, maar een zoektocht van een doodnormaal mens naar zijn eigen identiteit. Zo'n bui gaat meestal vanzelf over en bij een enkeling blijft het: die heeft zijn/haar eigen "ik" in een bepaalde stijl gevonden. Mijn zoon (HAVO/VWO) liep 10 jaar lang met een originele hanekam rond en heeft sinds vorig jaar een "normaal" kapsel. We kregen van de week nog te horen dat ze het op school wel jammer vinden, omdat ze nu drie keer moeten kijken wie er voor hun staat. Meestal konden ze hem er zo uit pikken om even een babbeltje te maken (de leerkrachten zijn nogal op hem gesteld omdat hij zo'n goedaardig karakter heeft en een groot interesse gebied heeft). Daarentegen is een leeftijdgenootje van een lager onderwijs nu volledig omgeslagen in "Gothic", waarbij ze zich ook anders gedraagt. We laten haar in haar waarde, omdat ze gewoon aan het zoeken is wie ze nu eigenlijk is. Iemand verbieden om (zij het tijdelijk) "anders" dan de meute te zijn, werkt alleen maar averechts. Bovendien kan zo iemand een flinke knauw krijgen als hij/zij niet zichzelf mag zijn of iest opgelegd krijgt. Zou het wel leuk vinden als Amalia mag doen wat ze wil, zij het dat ze zich wel dient te blijven gedragen in omgangsvormen.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:14

Ze is toch al 12? Net zo oud als mijn nichtje en die gaat ook naar de middelbare na de vakantie! Normale leeftijd dus!

Leven en laten leven, haha! Laat haar lekker genieten van haar middelbare schooltijd en eventuele vervolgstudie! Natuurlijk heeft ze restricties, maar ach, Beatrix en Willem Alexander zijn ook groot geworden, net als nog generaties voor hun!

Nu is het allemaal nog bijzonder dat ze naar de middelbare gaat, maar straks is dat ook gewoon, ze heeft tenslotte de basisschool ook afgerond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:25

Zal ze het zelf wel leuk vinden al die ophef? Dat ze bijvoorbeeld geen facebook mag hebben, haar eigen stijl niet mag kiezen, dat alles al voor haar is uitgestippeld ect ect..

Hoe zit dat met vriendjes? Die krijg je ook zo rond de middelbare school.