Zoontje is gister van trap gevallen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Zoontje is gister van trap gevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:20

Ts, sterkte met je zoontje en wat betreft je moeder, natuurlijk ben je woest dat ze wederom niet naar je heeft geluisterd. Helaas is het gebeurd, hopelijk komt je zoontje hier gezond uit. Jouw moeder zal het ook verschrikkelijk vinden en je kunt haar weghouden nu maar dat lost niets op, veel beter is om haar te laten komen zodat ze nog eens extra kan zien wat haar manier van opvoeden heeft aangericht. Buiten dat, jij hebt haar opvoeding ook overleeft alhoewel dat geen excuus is, het opvoeden moet op jouw voorwaarden gebeuren, jij bent de moeder. Wel vind ik het lastig om ter zeggen maar ook jijzelf had allang in kunnen grijpen omdat ze al je regels aan haar laars lapt, je bent zo woest omdat je weet dat je door strenger tegen je moeder op te treden dit misschien had kunnen voorkomen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:25

Jeetje wat heftig zeg!

Ik kan me voorstellen dat je boos bent op je moeder, maar bedenk ook dat ze dit natuurlijk ook nooit gewild heeft. Ze zal zich heel erg schuldig voelen. Heeft ze al iets van zich laten horen?
Ik zou toch proberen om je boosheid voor je te houden, voor de goede vrede.
Het zou zonde zijn als je zoontje zijn opa en oma niet meer mag/kan zien door zo'n ongeluk.

Daarnaast mag je natuurlijk best in het algemeen uitspreken wat jij wilt t.o.v. de omgang met je zoontje en de opvoeding. Houden ze zich hier niet aan? Dan is het jouw/jullie taak om het op jullie manier te doen, dus jij samen met hem de trap op/af, jij met hem fietsen etc.

Heel veel beterschap, ik hoop dat je zoontje snel opknapt en er niet al te veel schade aan overhoudt. Wat moet het vreselijk zijn om je zoontje zo te zien liggen in het ziekenhuis…sterkte.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:54

heel veel beterschap met je zoontje

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:21

Heel veel beterschap voor je zoon! Ik hoop dat hij snel hersteld
Xx

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:36

:(:) dikke knuffel voor jouw zoon en voor jullie. Wat zullen jullie allemaal geschrokken zijn.
Ik hoop je mannetje snel herstelt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:41

Sammie schreef:
Hoi! Het gaat er niet om wat het kind doet als hij een smak maakt (wat overigens gewoon in een reflex gebeurd). Het gaat erom of een kind van 3 jaar een (enigsinds fatsoenlijke) trap op en afkomt. Zonder kans om te vallen..

Ik ken blijkbaar een hoop hoogbegaafde 2 en 3 jarigen.. :o?

Want hoogbegaafdheid heeft alles met het motorisch vermogen te maken :j

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:46

Ailill schreef:
Sammie schreef:
Hoi! Het gaat er niet om wat het kind doet als hij een smak maakt (wat overigens gewoon in een reflex gebeurd). Het gaat erom of een kind van 3 jaar een (enigsinds fatsoenlijke) trap op en afkomt. Zonder kans om te vallen..

Als eerste heel veel sterkte. Hoop dat je zoontje er snel boven op komt!

Ik meen gelezen te hebben dat het om een open trap ging met een leuning waar het kind onderdoor kon.
Ik neem hieruit op dat het kind zich nergens makkelijk vast kon houden.

stel. Kind Kan prima zelf de trap af. Maar raakt afgeleid van wat beneden ligt (volgens mij las ik van een Dino) dan valt het kind al snel Door de trapleuning.

Zeg niet dat het zo gegaan is. Maar dit is wat ik uit de tekst opmaak!

Het blijft Hoe dan ook een vervelend ongeluk.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:48

Paulina schreef:
Ik kan me alleen maar aansluiten bij Merilith.

Wat een vreselijke tot situatie TS en ja ik snap heel goed dat je boos bent op de nalatigheid van je moeder!

Zo denk ik er ook over.
Je hebt vaak zat gewaarschuwd, ik zou ook pissig zijn.

Hoe is het nu met je zoontje TS. :(:)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:51

Ik wil TS alleen even sterkte wensen, wat een vervelende situatie :(:)

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:54

Heel veel sterkte TS! Y;(

Heb 'zelf' een vergelijkbaar ongeluk meegemaakt. Broertje van toen 3 jaar oud is van bijna bovenaan van de trap gevallen, met zijn hoofd op de plavuizen. Ook schedelbasisfractuur. Via de huisarts naar het ziekenhuis waar hij een week gelegen heeft. Ogen helemaal opgezwollen en blauw, zo groot als pingpongballen. Weet zelf de details ook niet precies meer omdat ik ook nog jong was. Wonder boven wonder heeft hij er niks aan over gehouden, wat de artsen ontzettend verbaasd heeft, het was al een wonder dat hij het überhaupt overleefde. Het had zo anders af kunnen lopen, hij heeft echt een engeltje op zijn schouder gehad. Krijg altijd weer de kriebels als ik er aan terug denk. Liep zelf vlak achter hem en heb me tijden schuldig gevoeld, dat ik hem beter in de gaten had moeten houden (wat je jezelf als klein meisje dan kunt wijs maken). Dus ik snap je woede zeker wel :j Maar feit is wel, hoe naar dat altijd ook is om te horen, dat je daar niks meer aan kunt veranderen en die energie beter kunt stoppen in het zorgen voor je zoon. Heel veel sterkte Y;(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:05

Ailill schreef:
Sammie schreef:

Als jij dat letterlijk wil nemen is dat jjouw conclusie :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:13

Ts, heel erg veel sterkte met je zoontje. Mijn oppashart schrikt ervan, kan me niet voorstellen hoe dat voor jou dan moet zijn. Hopelijk komt je lieve mannetje er weer goed bovenop :(:)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:14

corinne1981 schreef:
Jeetje wat heftig zeg!

Ik kan me voorstellen dat je boos bent op je moeder, maar bedenk ook dat ze dit natuurlijk ook nooit gewild heeft. Ze zal zich heel erg schuldig voelen. Heeft ze al iets van zich laten horen?
Ik zou toch proberen om je boosheid voor je te houden, voor de goede vrede.
Het zou zonde zijn als je zoontje zijn opa en oma niet meer mag/kan zien door zo'n ongeluk.

Daarnaast mag je natuurlijk best in het algemeen uitspreken wat jij wilt t.o.v. de omgang met je zoontje en de opvoeding. Houden ze zich hier niet aan? Dan is het jouw/jullie taak om het op jullie manier te doen, dus jij samen met hem de trap op/af, jij met hem fietsen etc.

Heel veel beterschap, ik hoop dat je zoontje snel opknapt en er niet al te veel schade aan overhoudt. Wat moet het vreselijk zijn om je zoontje zo te zien liggen in het ziekenhuis…sterkte.

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik kan me je denkwijze echt goed voorstellen hoor.
Maar, je moeder voelt zich waarschijnlijk al schuldig en mag nu ook nog eens niet langs komen.. Dat lijkt me ook echt vreselijk. Ze wil je waarschijnlijk heel graag steunen en er voor je zijn.

Sterkte TS!!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:18

Sammie schreef:
Ailill schreef:

Op basis van jouw eerdere post, significant detail :D

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:18

Wow dat is schrikken. hoe is t nu met je zoontje?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:26

Ailill schreef:
Sammie schreef:

Op basis van jouw eerdere post, significant detail :D

Let op het woordje 'letterlijk' :+

Volgens mij weet je met een beetje lezen dondersgoed wat er bedoeld wordt. ;) Als je het niet erg vindt.. vind mij een beetje te oud en het onderwerp van het topic iets te zwaar om hier een spelletje van te maken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:30

Ik vond het nogal een uitspraak, in welke context dan ook - en juist binnen dit topic - al gaan we nu wel heel erg off-topic.

TS, ontzettend vervelend voor je zoontje en jou, kan me goed indenken dat je boos werd op je moeder, weet bijna zeker dat ze zelf ook erg geschrokken is. Sterkte de komende tijd!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:30

Er zijn alleen maar verliezers in dit verhaal, een ongeluk gebeurt niet met opzet.
Misschien had je geen andere keuze qua woonruimte, maar IK had dan de hond gaan borstelen als m'n kind zou slapen. Ik laat mijn kind voor geen miljoen bij iemand die ik niet vertrouw, ook niet heel even.

Sterkte met je zoontje, ik hoop dat hij snel opknapt.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:01

Heel veel sterkte Ts. Voor jou en je zoontje :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:20

Heel veel sterkte en van harte beterschap toegewenst, het is niet niks dit!

Ik snap je woede heel goed, want je had je moeder gewaarschuwd/ geadviseerd en ze nam het niet van je aan, terwijl het jouw kind is.............

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:39

Hatchi schreef:
Ben gewoon boos op mijn moeder omdat ik het van haar gewoon respectloos vind dat ze gewoon mijn manier van opvoeden niet respecteerde en dan zegt dat ik mij aanstel met mijn veiligheid.

Is toch geen rare vraag als ik haar herhaaldelijk vraag of ze zoon zou willen laten zitten als hij de trap af gaat en dat ze er voor wil staan zodat ze hem eventueel zou kunnen opvangen.

Is niet alleen met de trap, is met veel meer dingen dat ze het gewoon op haar manier doet terwijl het mijn zoon is.

Ik snap je helemaal, maar ik vind niet dat je je
moeder nu nog de schuld kan geven. Jij hebt het namelijk blijkbaar wel laten gebeuren. Als ze altijd zo onverantwoord met je kind omgaat, had je tegen je moeder moeten zeggen dat ze van jouw kind af moet blijven als ze zich zo nodig niet aan jouw regels wil houden. Dat heb je niet gedaan, dus op wie ben je nou boos? Natuurlijk is het idioot dat je moeder jouw bezorgdheden aan haar laars lapt. En nu het mis is gegaan, is het voor iedereen vervelend. Sterkte ermee

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:51

TS veel beterschap voor je zoontje. Dat is het belangrijkste.
Maar je moeder de schuld? Hmm…je hebt altijd de keus. Je hebt er voor gekozen bij haar te gaan wonen. Dan moet je accepteren hoe ze met je zoontje omgaat. Als je dat niet kan….dan een andere woonplek zoeken? Kennelijk is jullie relatie al niet zo makkelijk, dus was het vragen om moeilijkheden (?)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:09

Och jeetje, wat is dat schrikken TS!!!! Hoe is het nu met je zoontje? Fijn dat je vriend en tevens papa van je zoontje in ieder geval onderweg is of misschien zelfs al bij jullie is.

Ik snap dat je het van je af wilt praten, maar ik weet niet of dit echt gaat helpen. Ik lees veel boosheid, angst, verdriet en natuurlijk ook dat je geschrokken bent.
Het is niet gek dat je nu zo emotioneel bent. Ik weet alleen niet of dit topic het gewenste effect gaat hebben.
Want ik zie nu een discussie over of het terecht is dat je zo boos op je moeder bent of dat het niet geheel terecht is. Dit laait misschien je boosheid alleen maar verder op.
Mijn mening over wiens schuld het is houd ik voor me, want daar heb jij helemaal niets aan en je zoontje al helemaal niet.

Zet je zoontje en zijn herstel op 1. Kom zelf tot rust, daar heeft je zoontje nu het meeste aan!!!

Laat je emoties en boosheid even wat dagen zakken. Ik snap dat je je moeder nu niet wilt zien, maar besef ook dat zij zich ook enorm rot zal voelen en zij zich ook zorgen maakt over haar kleinzoontje.
Zorg eerst maar eens dat het met je zoontje goed komt en kom daarna op een rustig moment terug op hetgeen er gebeurt is.

In het ziekenhuis kun je misschien een gesprek aanvragen met een sociaal medewerker. Daar kun jij je verhaal aan kwijt en je boosheid e.d.
Misschien kan/wilt deze persoon ook aanwezig zijn als jij en je moeder op een later tijdstip in gesprek gaan.

Maar bovenal hoop ik dat je zoontje er helemaal bovenop komt en er niets aan over zal houden!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:17

Serieus?
Dus omdat ze gekozen heeft om daar te gaan wonen, heeft ze maar te slikken hoe moeders met haar zoontje om gaat?

Ik heb het hier net even met mijn moeder over gehad.. en tja. of ik nou bij haar woon of niet met mijn dochtertje.. zij accepteerd mijn verwachtingen in de omgang tussen haar en mijn dochtertje.. en zeker over zoiets gevaarlijks.

T is toch van de zotte dat Ts der moeder haar verwachtingen compleet negeert en gewoon verder gaat op haar manier "omdat zij wel weet hoe je een kind groot krijgt"?

En dan aan Ts gericht..
ik begrijp heel goed dat je nu boos bent op je moeder, maar probeer wel om je gevoelens weer op de rit te krijgen, want waarschijnlijk voelt je moeder zich ook hartstikke verdrietig en vooral schuldig.

Laat dit een leermoment zijn en ga met haar een goed gesprek aan.. uiteraard heb je daar nu misschien geen behoefte aan.. ik wens je veel sterkte met je zoontje en ik hoop dat hij er helemaal bovenop komt :(:)

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:31

Voor nu lijkt het me het belangrijkste dat je zoontje opknapt!

Typisch bokt om zich alleen maar weer te richten op de discussie of je je moeder hier de schuld van mag geven...

Hoe gaat het nu met je zoontje? Wat zeggen de artsen? Heel veel sterkte en hou je taai!!