Daten: beïnvloed social media je indruk van de persoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Daten: beïnvloed social media je indruk van de persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:50

Toen ik mijn vriend leerde kennen stond zijn facebook gesloten maar die van zijn ex wijd open. Tuurlijk heb ik even gespiekt, kon alleen zien dat het een heel leuk vriendje was toen ze nog samen waren. Mijn vriend is verder totaal niet actief op facebook dus in de gaten houden wat hij liket gaat niet :')

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:07

Ayasha schreef:
Kayleigh_ schreef:
Dan zullen ze weinig openbaars liken of jij kijkt zelden op je newsfeed.

Dagelijks want door ziekte kan ik momenteel weinig anders. :+ ik controleer mensen gewoon niet. Ik zie wel wat voorbij komt maar ik ga echt niet kijken wie dat geliked heeft.

Maar als er ineens allemaal half naakte vrouwen of duckface-meiden voorbij komen, zou mij dat wel opvallen omdat dat afwijkt van de andere dingen die voorbij komen. Ik zou me dan wel afvragen wie dat geliket heeft en dat bekijken. Naar mijn idee hoef je daar niet iemand voor te 'stalken' omdat te zien. Zo vallen/vielen veel likes of posts van mijn vriend mij ook op, omdat hij in een vakgebied zit waar niet veel andere fb-vrienden van mij inzitten of mee bezig zijn.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:11

Inderdaad wat Ayasha zegt :j. Als je wéét dat een bepaald persoon altijd als eerste liked, dan zit je er wel héél dicht op met je neus/ hou je het wel erg in de gaten. Want dat is geen toeval meer dat je dat allemaal weet :). Maar hey, jouw facebook, jouw ding :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:35

Ik vind dat jullie het behoorlijk overdramatiseren, want zoals jullie het zien is het helemaal niet gegaan in mijn situatie, maar ieder z'n eigen idee!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:40

Ik bekijk trouwens wel heel vaak de fb van de jongen waarmee ik op dat moment date, al is het alleen al om zijn foto's 3849473 keer te bekijken en weg te zwijmelen :))

pat1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:50

Je ziet wel in deze discussie hoe snel mensen iets niet of nauwelijks lezen, laat staan op fb dat je dus ook niet alles leest. Daar ging mijn punt over, dat je dus niet alles bij kunt houden als je zoveel fb vrienden hebt..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:34

Het was niet persoonlijk bedoeld hoor, ik las alleen een opmerking van iemand (wat ik trouwens véél vaker om me heen hoor hoor, was niet voor het eerst) en daar reageerde ik op. Of Jantje of Pietje nou toevallig dat gezegd had, maakt mij verder niet zoveel uit :).
Anyway, als het jouw post was en je voelt je persoonlijk aangesproken: excuse me, was niet helemaal zo bedoeld :).

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:45

Social media beïnvloed bij mij helaas zeker mijn indruk van een persoon, zo kwam ik laats een hele leuke jongen tegen, onwijs leuk mee gepraat, eenmaal toegevoegd op FB kwam ik tot de ontdekking dat er alleen maar plaatjes van dames met grote borsten opstonden en dat soort gein en wmhaaaa hier hou ik niet zo van :')

Het hele social media stoort mij de laatste tijd heel erg omdat ik het gevoel heb dat de 'echte' communicatie steeds slechter of minder word.
Ook is dit te zien bij whatsapp, mijn internet deed het een paar dagen niet op mijn telefoon en gelijk allemaal mensen 'ik kon je niet bereiken blabla' Uhm.. volgens mij bestaat bellen ook nog steeds? maar nee dat is blijkbaar te lastig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:54

Niet zo zeer met wat er op social media geplaatst wordt, maar wel hoe diegene bijvoorbeeld typt op WhatsApp. als iemand dus so typt, met w8 ff enzow, dan is het voor mij meteen een afknapper. Ik vind normaal Nederlands en af en toe een passende smiley wel 'belangrijk' omdat ik dan ten minste begrijp of iets sarcastisch is of niet :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:19

Danique schreef:
Niet zo zeer met wat er op social media geplaatst wordt, maar wel hoe diegene bijvoorbeeld typt op WhatsApp. als iemand dus so typt, met w8 ff enzow, dan is het voor mij meteen een afknapper. Ik vind normaal Nederlands en af en toe een passende smiley wel 'belangrijk' omdat ik dan ten minste begrijp of iets sarcastisch is of niet :=

Dit dus. Tijdje geappt met een jongen die dingen typte als: 8ter, ff, zoiezo, na ipv naar, me als bezittelijk voornaamwoord, word ipv wordt etc.
Nee daar kan ik helemaal niks mee. :')

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:31

Jaa dat inderdaad ook :') Maar al praat die gene in het echt wel normaal, dan vind ik het nog wel te overzien, dan kan je die gene daar nog op wijzen zeg maar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:17

Ach mijn vriend heeft dyslexie en ik studeer Nederlands. De 'ik ben gek op jouws' vind ik net zo leuk als grammaticaal correct geschreven berichtjes. Ik denk dat je je eigen wereldje erg beperkt als je mensen daarop afkraakt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:17

w8 ff heeft niets met dyslexie te maken, want ook dyslecten weten prima dat cijfers niet in woorden horen :P
Ik vind het ook niet prettig lezen, al die 'met mij het het goed, en met jouw'?-dingen. Zeker niet als ze gewoon afgestudeerd zijn, want ook dyslecten komen niet weg met spelfouten in hun scriptie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:26

Tuurlijk, maar dingen als me en zoiezo moet ik gewoon voor lief nemen. Ik vind het ook gewoon verdomd schattig en ik weet dat hij z'n best doet. Hij spreekt wel gewoon Nederlands, geen 'groter als' en 'ik irriteer me'.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:12

Voordat ik met iemand date kijk ik nooit op Facebook enzo, dan voel ik mij meteen erg ongemakkelijk tijdens de date. Pas als ik iemand al een tijdje ken doe ik het wel.
Ik had laatst een date die van alles over mij had opgezocht op google, was echt een engerd, brrr :')
Ik vind niet dat je iemand moet beoordelen via internet. Of ik had eens iemand die al dingen over mij had opgezocht en mij niet eens wilde leren kennen. Ik zet soms te snel dingen online of heb er achteraf spijt van... Pas in het echt weet je hoe iemand is. :)

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:22

lieveli schreef:
Ach mijn vriend heeft dyslexie en ik studeer Nederlands. De 'ik ben gek op jouws' vind ik net zo leuk als grammaticaal correct geschreven berichtjes. Ik denk dat je je eigen wereldje erg beperkt als je mensen daarop afkraakt.

Ik heb ook een tijdje met een jongen geappt die echt een zware vorm van dyslexie had. Niet dat ik een geweldig beest in Nederlands ben, maar ik irriteerde me er wel aan. Vooral omdat het gesprek vooral via de app ging. Ik vind het best lastig om daar om heen te kijken, maar dat veranderd heel erg als je die gene gewoon in real life ziet natuurlijk :j.

Nou was het ook gewoon een flapdrol want hij bleek een vriendin te hebben :Y).