Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.

akkerbouw, dus niet elke dag intensief zoals met koeien maar daarvoor een flinke piek in de zomer met de oogst. (waar ik overigens nu alweer reikhalzend naar uit kijk, ik vind die dagen ondanks de drukte enorm genieten hihi) samenwonen moet nog heel even wachten helaas... Hoop begin 2016 af te studeren en zodra ik dan een auto kan betalen ben ik ook direct verhuisd haha kan niet wachten!!! Voel me nergens zo thuis als daar op de boerderij (aan het eind van een doodlopende straat net buiten het dorp
) martinique schreef:Wat mij het meeste nekt, en ik weet niet of jullie dat herkennen, maar dat is de afhankelijkheid of hoe ik het ook moet noemen. Allemaal familiebedrijven, zoon neemt het van de vader over, gaat zelfs in het huis van zijn ouders wonen etc, dat zie ik om mij heen. Mijn vriend woont op zichzelf, maar toch moet alles maar gaan over 'onze boerderij', 'ons bedrijf'. Ik moet er toch echt niet aan denken dat ik later in het huis van mijn schoonouders moet gaan wonen hoor... ik heb het idee dat ik veel zelfstandiger ben opgevoed. Herkennen jullie dat een beetje?
, vloerbedekking, geelbruin vinylzeil in de keuken en fluweelgroene gordijnen
. Dus dat maakte het makkelijk om alles zeer rigoureus aan te pakken en volledig naar ons zin te maken.
). Buiten zie en spreek ik ze al genoeg.Delphi schreef:martinique schreef:Wat mij het meeste nekt, en ik weet niet of jullie dat herkennen, maar dat is de afhankelijkheid of hoe ik het ook moet noemen. Allemaal familiebedrijven, zoon neemt het van de vader over, gaat zelfs in het huis van zijn ouders wonen etc, dat zie ik om mij heen. Mijn vriend woont op zichzelf, maar toch moet alles maar gaan over 'onze boerderij', 'ons bedrijf'. Ik moet er toch echt niet aan denken dat ik later in het huis van mijn schoonouders moet gaan wonen hoor... ik heb het idee dat ik veel zelfstandiger ben opgevoed. Herkennen jullie dat een beetje?
Als het zo ver komt ..... echt maak hele goede afspraken! Denk niet dat het wel losloopt. Ik heb om me heen best problemen gezien op dat gebied en zelf ook meegemaakt.
Hier bleef het, nadat wij erin zijn gaan wonen, doodnormaal dat mijn schoonouders en zwager zo binnen liepen en zelf koffie thee zette. Of mijn zwager die om 23:30 nog even binnen kwam lopen om het spuitboekje in te vullen.
Ik heb dat toen op zijn beloop gelaten en durfde niet echt te zeggen dat ik dit zo niet wilde. 10 maanden nadat wij er in trokken was het grootste deel aangepakt vanbinnen en is onze eerste dochter geboren.
Gelukkig was alles enorm donker, diarreebruin, vloerbedekking, geelbruin vinylzeil in de keuken en fluweelgroene gordijnen
. Dus dat maakte het makkelijk om alles zeer rigoureus aan te pakken en volledig naar ons zin te maken.
Als alles nog maar 5 jaar geleden was aangepakt incl. badkamer en keuken en het was niet naar ons zin, dan is het toch iets moeilijker om toch alles weer helemaal anders te maken.
Maar nadat alles naar ons zin was, onze dochter er was, en ik parttime ben gaan werken begonnen de irritaties. Ik was veel meer thuis dus ik merkte dat mijn schoonfamilie wel erg veel in en om huis was. Uiteindelijk is het enorm geklapt.
Mijn man zat voor de eerste keer sinds wij daar woonden en we een dochter hadden in Spanje. Mijn zwager was enorm veel in ons huis en zat met vertegenwoordigers e.d. in mijn keuken. Nadat het niet uitkwam en hem vroeg ergens anders te gaan zitten weigerde hij.
Toen hij op mijn eerste Moederdag als moeder (en man nog steeds in Spanje) bij mij binnen de boekhouding moest doen op zondag heb ik hem weggestuurd. Dat is in ruzie ontaard en toen is het flink geklapt.
Wij hebben toen een kantine buitenshuis gebouwd. Nadien heeft hij excuses gemaakt en ik heb gezegd hoe ik het wilde of ze het nu er mee eens waren of niet. En buiten verjaardagen om komen ze hier niet meer binnen gelopen (gelukkig). Buiten zie en spreek ik ze al genoeg.
Over het alleen zijn .... ik kan heel goed alleen zijn. Mijn man dorst ieder jaar een week of 10 erwten en tuinbonen in Spanje. Dan ben ik echt dag en nacht alleen met de kinderen. Maar verder doe ik veel samen met vriendinnen en hun kinderen. In de zomer ga ik een midweekje met de kindjes en een vriendin en haar kindjes of mijn moeder op vakantie.
Maar mijn man maakt gelukkig ook echt wel bewust tijd vrij voor ons. En hij eet 's middags natuurlijk meestal thuis.
anniekow schreef:L_Rivaldo schreef:Mag ik mij hier ook melden? Mijn vriend is ook boer en werkt er nog 4 dagen buiten huis ivm ouders ook nog in bedrijf zitten. We hebben hier melkkoeien en woon momenteel nog in bij mijn vriend en schoonfamilie. 7 mei krijgen me schoonouders de sleutel van hun nieuwe huisje en zullen we denk na een maand hun boederij overnemen. Vind het maar spannend hoor.
Wauw inderdaad, dat zou mij ook spannend lijken! Wel super leuk dat je je eigen plek krijgt en het bedrijf samen verder gaat voortzetten.
(super lieve mensen, maar ik hecht na 1.5 jaar inwonen erg op privé) anniekow schreef:Hmm, dat lijkt me heel naar om mee te maken. Is het nou weer helemaal goed gekomen of is de relatie tussen jou en je schoonfamilie stroever gaan lopen sindsdien?
. Ik heb graag mijn privacy en dat heb ik nu. 
).
.
en ook nog 7 mensen vast in dienst, buiten de zzp'ers die er in het seizoen zijn, waar ik t op 1 na prima mee kan vinden.
) samen. Seven schreef:De geschetst situatie met schoonouders hebben wij niet vriend doet bedrijf alleen dus werken geen andere familieleden op het bedrijf.
Nu heb ik nog mijn eigen woning straks gaan we in de boerderij en schoonmoeder in haar nieuwe woning een dorp verder
en kwam dan naar de boerderij om voor iedereen koffie e.d. te zetten.
. Aan de ene kant enorm lief natuurlijk, want hij wilt er financieel niets voor hebben. Maar aan de andere kant kan ik me er soms wel aan irriteren dat als ik naar mijn man loop, mijn schoonvader er 9 van de 10 keer omheen staat/loopt.