fiets stelende gemeente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:49

Shadow0 schreef:
dat is een hele bewuste principiele keuze (die best nog wel eens energie kost en weerstand oproept. Het is zeker niet de makkelijkste weg, het is voor mij echter alleen wel de weg die het meest juist voelt.)

Het is inderdaad stroomopwaards roeien en ík heb de conclusie getrokken dat het zinloze verspilling van energie is die je beter kan investeren in buiten schot proberen te blijven.

De massa heeft geen benul/ is niet gemotiveerd en ´de Staat´ is niet bonafide. Dat maakt onder de streep dat er geen wil is en daar is geen weg.

Hoe is het inmiddels in NL mbt het in het openbaar vervoer meenemen van de fiets?
Ooit was dit heel normaal en waren er goten voor de wielen aan de zijkanten van de trap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:54

Hier kaartje eraan anders mee , broer heeft daginvulling op soort klussen gedoe met allemaal mensen die terug naar het werk moeten of gewoon iets te doen moeten (re-integratie soort van)

Die krijgen deze fietsen , die lappen ze op etc. Ik zie regelmatig wel een trailer vol fietsen staan , kaartjes eraan bungelen dan weet ik genoeg. Ze willen de stations schoon houden en bushaltes

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 13:59

Rebecca schreef:
Hier kaartje eraan anders mee , broer heeft daginvulling op soort klussen gedoe met allemaal mensen die terug naar het werk moeten of gewoon iets te doen moeten (re-integratie soort van)

Die krijgen deze fietsen , die lappen ze op etc. Ik zie regelmatig wel een trailer vol fietsen staan , kaartjes eraan bungelen dan weet ik genoeg. Ze willen de stations schoon houden en bushaltes

bij stations enzo ken ik het principe wel ja, heel toevallig is hier morgen wel dorpsfeest.. iets met de bevrijding van bennekom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:01

unihorses schreef:
[naam] schreef:

bij stations enzo ken ik het principe wel ja, heel toevallig is hier morgen wel dorpsfeest.. iets met de bevrijding van bennekom

Dan ruimen ze ook weleens op :j , iets met gevaar etc en fietgooiende mensen :') Al lijkt me dat laatste stug , meer de ruimte en veilig langs de kant kunnen staan lijkt me

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:21

Huertecilla schreef:
Het is inderdaad stroomopwaards roeien en ík heb de conclusie getrokken dat het zinloze verspilling van energie is die je beter kan investeren in buiten schot proberen te blijven.

De massa heeft geen benul/ is niet gemotiveerd en ´de Staat´ is niet bonafide. Dat maakt onder de streep dat er geen wil is en daar is geen weg.

Hoe is het inmiddels in NL mbt het in het openbaar vervoer meenemen van de fiets?
Ooit was dit heel normaal en waren er goten voor de wielen aan de zijkanten van de trap.

Openbaar vervoer met de fiets: in de trein hebben ze het liefst dat het ding opgevouwen wordt, maar ja, dat kan meestal niet, dus hebben ze verzonnen dat er geen fietstas aan mag hangen... dus lekker shoppen met je fiets in de grote stad is er niet bij.

Zie hier de voorwaarden zoals de NS ze op de site heeft staan: " Voor het meenemen van een fiets geldt dat u dit buiten spitstijden doet. Dat wil zeggen dat u op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur uw fiets kunt vervoeren (vouwfietsen zijn een uitzondering op deze regel). Op feestdagen en in de maanden juli en augustus kunt u de hele dag uw fiets meenemen in de trein. U dient hiervoor een Dagkaart fiets te kopen. Ongeacht uw bestemming kost dit kaartje € 6. Fietsen met een verbrandingsmotor mogen om veiligheidsredenen niet meegenomen worden in de trein. Let op dat iedere railvervoerder andere voorwaarden en prijzen hanteert en dat een Dagkaart fiets niet geldig is in de Intercity direct.

Fietsen moeten geplaatst worden in het speciale fietsgedeelte in de trein, te herkennen aan een sticker op de buitenkant. Bij ruimtegebrek kan u gevraagd worden de volgende trein te nemen. Voor, tijdens en na de reis bent u zelf verantwoordelijk voor uw fiets. Het is dan ook niet mogelijk om via NS uw fiets te verzekeren.

Waar kan ik een Dagkaart fiets kopen?
U koopt een Dagkaart fiets bij de kaartautomaat of laadt de Dagkaart fiets op uw OV-chipkaart. Dit kan behalve bij NS ook bij de automaten op de stations van de andere vervoerders. Alleen op de stations van Arriva in Groningen, Friesland en op het traject Dordrecht-Geldermalsen is dit niet mogelijk... "

Kortom, je moet goed rekening houden met de tijden en waar je naartoe wil. En dan zijn ze vergeten te melden dat er geen fietstas aan mag. >;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:29

Zoolgangster schreef:
.. dus lekker shoppen met je fiets in de grote stad is er niet bij.

Dat kan toch al niet want die moet je ergens waar je niet wil zijn in de stalling zetten of die wordt geruimd.

Dat niet kunnen verzekeren is ook een mooie ontmoediging trouwens!
Fiets weg jammer dan.
Kom je te laat op je werk, word je ontslagen krijgen je een nieuw fiets. Misschien wel je eigen oude.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:34

Als het niet in de voorwaarden staat dat een fietstas niet zou mogen, dan mag het gewoon.

Ik vind die voorwaarde trouwens niet meer dan logisch om eerlijk te zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:05

Maartje1990 schreef:
Als het niet in de voorwaarden staat dat een fietstas niet zou mogen, dan mag het gewoon.

Ik vind die voorwaarde trouwens niet meer dan logisch om eerlijk te zijn.

Het mocht tijdenlang niet... inmiddels ben ik even op het NS forum wezen kijken, nadat de chatrobot me niet had begrepen. Wat blijkt: inderdaad, vroeger stond er klip en klaar dat fietstassen verwijderd moesten worden, nu staat dat niet meer zo helder in de algemene voorwaarden, dus de conducteur kan naar believen je uit de trein zetten, als hij vindt dat je tassen niet aan de fiets mogen hangen. Of je moet de tassen er alsnog af halen. Lukt je dat niet, moet je de trein uit, wat één van de NS forumleden overkwam.

In de algemene voorwaarden staat dat je geen bagage op je fiets mag hebben... maar het woord "fietstas" wordt tegenwoordig niet meer genoemd. :list:

xManon_

Re: fiets stelende gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:23

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar jouw fiets is kapot (band lek, ketting eraf), dus dan wordt hij toch niet dagelijks gebruikt? En dan is het toch ook beter te begrijpen dat mensen denken dat het een verlaten fietswrak is?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:29

Waarom zou een fiets dagelijks gebruikt moeten worden?
En of een fiets een fietswrak is en dus meegenomen kan worden is iets dat je gewoon beter kunt controleren dan invullen voor een ander. Zorgvuldig handelen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:36

Dagelijks gebruik maakt inderdaad op zich niet uit, maar er werd genoemd dat dit het geval was terwijl mij dit onmogelijk lijkt met een platte band en zonder ketting.
Ik probeer het overigens niet goed te praten. Ik heb het zelf helaas ook meegemaakt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:34

Shadow0 schreef:
Waarom zou een fiets dagelijks gebruikt moeten worden?
En of een fiets een fietswrak is en dus meegenomen kan worden is iets dat je gewoon beter kunt controleren dan invullen voor een ander. Zorgvuldig handelen.

Helaas, zorgvuldig handelen past niet meer in deze tijd: zorgvuldig handelen kost extra tijd en tijd is geld.

Waar je ook werkt, als je een zorgvuldig handelend persoon (of bedrijf) bent, loop je het risico het veld te moeten ruimen voor iemand die minder zorgvuldig werkt, maar sneller is, en daarmee goedkoper.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 00:58

xManon_ schreef:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar jouw fiets is kapot (band lek, ketting eraf), dus dan wordt hij toch niet dagelijks gebruikt? En dan is het toch ook beter te begrijpen dat mensen denken dat het een verlaten fietswrak is?

Hij word niet altijd dagelijks gebruikt. Ik was heel de week vrij dus gebruik alleen de auto om naar de paarden te komen . De ketting was stuk inderdaad, hij is deze week juist weggeweest om een nieuwe ketting erop te laten zetten . Mijn voorbanden is wel leeg maar fiets er nu gewoon mee kleine stukjes , krijg een nieuwe fiets die moet alleen even hierheen komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:12

xManon_ schreef:
Ik probeer het overigens niet goed te praten. Ik heb het zelf helaas ook meegemaakt.

... ze dronken een glas, deden een plas en lieten de zaak zoals die was.