Emmaa_ schreef:Ik doelde meer op de grote meute die vegetarisch eet maar ondertussen wel op leren schoenen rondloopt, met een echt leren tas, met leren paardrijlaarzen en een leren zadel. Daar worden geen dieren voor geslacht?
Ik ben geen vegetarier hoor, maar wil hier wel even op reageren. Het wordt mensen vrij moeilijk gemaakt om helemààl geen dierlijke producten te gebruiken, want wat voor schoenen of zadel koop je dan..? Mensen zouden niet aangevallen moeten worden (en moraalridders genoemd) omdat ze zoveel mogelijk dierenlevens besparen door geen vlees te eten. Dat ze dan niet compleet ''out of their way'' gaan om ook andere dierlijke producten te vervangen, is gewoon jouw zaak helemaal niet.
Overigens woon ik nu nog bij mijn ouders dus heb ik maar te eten wat de pot schaft, maar zou ik wanneer ik op mezelf woon graag max. 2x per week vlees eten. Helemaal niet meer vind ik het te lekker voor, maar ik heb het helemaal niet elke dag nodig en hoef het ook niet per se elke dag dus dat ga ik dan ook niet doen.
Daarnaast is veel vlees eten ontzettend slecht voor het milieu.