Een leuk gesprek met Jehova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van Jehova's?

Interessant, ik nodig ze binnen uit.
6 (1%)
Interessant, ik voer het gesprek maar laat ze niet binnen.
77 (14%)
Ik ben door hun in het geloof gestapt.
2 (0%)
Ik doe gewoon niet open als ik denk dat ze voor mijn deur staan.
141 (27%)
Ik doe wel open maar ben bot en kap ze af.
194 (37%)
Ik doe wel open, luister netjes maar durf ze niet af te kappen.
99 (19%)

Totaal aantal stemmen: 519

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:08

marleen_88 schreef:
Hier komen ze ook niet aande deur, bestaan niet in dit boerndurp.

Mocht ik ze treffen denk ik dat ik ze hun praatje laat doen en vervolgens een fijne dag wens.

Eh...Niet helemaal waar hoor... In mijn boerendorp..(volgens mij bij jou om de hoek of hetzelfde dorp :P ) komen ze zelfs in het buitengebied.... Met de auto - parkeren - boerenerf op en aankloppen maar..... 8)7 . En ondanks afwijzingen vol blijven houden....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:09

verootjoo schreef:
Ik vraag me af of iedereen echt zo reageert als hier staat :\ je kunt toch ook gewoon aardig doen en zeggen dat je geen interesse hebt in een gesprek en weer verder gaan met je dag? Dan hoef je toch niet zo raar te gaan reageren zeg... Doen jullie dat ook tegen alle andere mensen die aan je deur komen dingen verkopen, of op straat :?

Als je aardig blijft en de andere worden opdringerig dan hoef je toch niet aardig te blijven. Ten eerste vraag je er al niet om of ze langs komen dat doen ze gewoon al heb je ze al 3x vriendelijk de deur gewezen ze blijven toch terug komen.

Ik krijg je er al de kriebels van dat ze langs komen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:10

Ik heb ze beleefd te woord gestaan en aangegeven dat wanneer ik interesse heb hen weet te vinden.
Vriendelijk gevraagd niet meer langs te komen, dit in hun administratie op te nemen.
En dit doen ze dus KEURIG! Ze lopen altijd mijn deur voorbij.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:11

Wij hebben ze hier nooit aan de deur en dan toevallig vanochtend! Helaas was ik net te laat bij de deur en had mijn vader ze al afgewimpeld, ik had het wel leuk gevonden om er wat over te horen, ook al ben ik niet en word ik ook niet gelovig.

Freekieee

Re: Een leuk gesprek met Jehova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:14

Geinig om dit tegen te komen, ben zelf Jehovah's getuigen. En leuk om julliw reacties allemaal te lezen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:15

Ik zeg wel altijd eerlijk; mijn grootste bezwaar is dat jullie geen verjaardagen vieren en die zijn mij heilig :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:17

vuurneon schreef:
Ik zeg wel altijd eerlijk; mijn grootste bezwaar is dat jullie geen verjaardagen vieren en die zijn mij heilig :')

Dat kan, en dat mag je zeggen haha. Ik zelf mis het eigelijk niet. Ben in de waarheid op gegroeid.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:19

voor het geloof heb ik geen jehovas nodig , maar het zijn ook mensen die hun best doen.
nu moet ik zeggen dat er hier wel leuke mensen langs komen , vroeger bij ons thuis was het echt een vervelende saaie kerel!
tja het is niet meer dan n koetjes en kalfjes gespek, maar het is een leuk en vlot mens die toevallig jehova is....niets mis mee, dat is haar keuze ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:20

"De waarheid". Wat bedoel je daarmee?

_Yasmine_

Sylvia, zag toevallig dat jij 14(?) bent. Hoe heb jij dan altijd tegen feestjes en verjaardagen van klasgenootjes aangekeken? Zeker op jongere leeftijd lijkt mij dat wel moeilijk namelijk. :o

bakkabouter

Dat ze -zoals elk geloof overigens- ervan overtuigd zijn dat zij alleen het juist hebben :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:23

rien10 schreef:
"De waarheid". Wat bedoel je daarmee?

Dat dif het voor mij is, de waarheid. Jehovah's getuigen zijn is voor mij de waarheid.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:24

_Yasmine_ schreef:
Sylvia, zag toevallig dat jij 14(?) bent. Hoe heb jij dan altijd tegen feestjes en verjaardagen van klasgenootjes aangekeken? Zeker op jongere leeftijd lijkt mij dat wel moeilijk namelijk. :o

Feestjes hebben we sowieso wel eens hoor, haha en verjaardagen tja. Nooit bij stil gestaan maar heb er nooit behoefte aan gehad. Cadootje's krijg ik dan ook wel gewoon spontaan. Maar als kinderen tegen me zeggen ik ben jarig zeg ik wel gewoon gefeliciteerd. En kinderen uit me klas respecteren het en doen er niet moeilijk over kwa verjaardagen

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:25

Hier ook altijd vriendelijke Jehova's getuigen aan de deur. Ik ben niet zo goed in nee zetten, dus meestal luister ik een poos, neem ik het foldertje aan, dat ik dan ook nog braaf lees, voor als ze de volgende keer komen. Maar als ik dan een keer zeg dat ik geen tijd heb, geen interesse, whatever, dan ratelen ze maar door en door en door... en dat vind ik persoonlijk best irritant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:25

Hier zie ik ze meestal wel aankomen, ze slenteren door de straat in nette kleding, dus vallen wel op. Ik doe de deur niet open, heb er geen belang bij :n

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:26

Ze komen hier regelmatig aan de deur. Tegenwoordig geef ik altijd aan dat ik geen interesse heb, of ik doe de deur gewoon niet open.

Één keer de fout gemaakt om een vraag te beantwoorden, kwam er na 20 minuten nog niet vanaf. Hele stukken werden voorgelezen uit de bijbel. En of mijn ouders dan ook gelovig waren en waarom ze tegenwoordig niet meer naar de kerk gingen. Na 20 minuten vond ik het wel prima en heb gezegd dat ik verder moest. Toen stak die z'n voet tussen de deur want hij was nog niet uitgepraat.. Nou sorry, heb hem wel even vriendelijk maar toch dringend verzocht om die voet weg te halen. Daarna deze man ook nooit meer gezien hier.

Meestal komen ze met auto's tegelijk. Hele families stappen uit := waar halen ze de tijd/motivatie vandaan vraag ik mij wel eens af?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:28

Sylvia3 schreef:
_Yasmine_ schreef:

Feestjes hebben we sowieso wel eens hoor, haha en verjaardagen tja. Nooit bij stil gestaan maar heb er nooit behoefte aan gehad. Cadootje's krijg ik dan ook wel gewoon spontaan. Maar als kinderen tegen me zeggen ik ben jarig zeg ik wel gewoon gefeliciteerd. En kinderen uit me klas respecteren het en doen er niet moeilijk over kwa verjaardagen

Ik doelde vooral op de feestjes die zij geven voor hun verjaardag :o
"Mag" je dan wel naar een verjaardagsparijtje van klasgenoten of..?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:31

Ik doelde vooral op de feestjes die zij geven voor hun verjaardag :o
"Mag" je dan wel naar een verjaardagsparijtje van klasgenoten of..?[/quote]

Ik mag het zelf weten wat ik daarin wil, en mijn keuze was dus om niet tegaan. En ik mis het helemaal niet. Wordt overigens nooit gevraagd dusja :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:33

Waarom moet je überhaupt mensen lastig vallen. Ik ga toch ook niet langs de deuren om katten te promoten omdat ik daar nu toevallig gek op ben. En dan nog raar vinden als mensen je een sneer geven. Ga weg! :Y)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:38

Ik heb alleen maar positieve ervaringen.
Ze komen bij ons regelmatig langs en we hebben zelfst bijbelstudie van ze gekregen met hun bijbel en onze bijbel ernaast ter vergelijking. Nergens heb ik ze kunnen betrappen op rare dingen of onwaarheden. Ze hebben nooit gepusht om ons ook Jehova's getruigen te laten worden, al hopen ze natuurlijk van wel. Ondanks dat wij hebben aangegeven ons niet te gaan binden aan 1 geloof, blijven ze langs komen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:41

Bij ons konen ze nooit. Wanneer ze op de bel drukken, slaan de honden aan en dan lopen ze altijd weg.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:43

Over het algemeen heb ik altijd iets beters te doen dan naar een jehova luisteren... Denk dat het een kwestie van prioriteren is. Ik ga nog liever strijken en ramen lappen dan naar iemand luisteren die ongevraagd zijn/haar overtuiging komt langsbrengen.

En geloof me ik het echt een hekel aan huiahoudelijke taken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:48

ingedebruijn schreef:
Waarom moet je überhaupt mensen lastig vallen. Ik ga toch ook niet langs de deuren om katten te promoten omdat ik daar nu toevallig gek op ben.

Ik denk dat het bij Jehova's wat dieper zit dan liefde voor katten, Inge. ;)

Ik las een interview, waarin een Jehova er dit over zegt:

Citaat:
"Ik ben gelukkig als Jehova's getuige. Ik moét andere mensen vertellen hoe zij dit ook kunnen bereiken." Hij bedoelt: antwoorden op levensvragen, steun en troost. "We maken veel ellende mee. Dankzij mijn geloof kan ik daarmee omgaan."

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... eren.dhtml

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:48

Chivanah schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb niets tegen Jehova's, echt niet. Maar ze komen altijd op het verkeerde moment aan de deur :+
Een tijd geleden hadden we er ook twee terwijl ik druk was met het eten (vlees in de pan, dus kon niet zomaar uit de keuken weg). Ik dacht dat het de pakketdienst was, dus toch open gedaan.. Jehova's..
Vriendelijk afgewimpeld dat ik niet geinteresseerd ben, en heb hun succes gewenst..
Begint de oudste vrouw van het tweetal een verhaal dat ik niet moet vergeten dat ik mijn kinderen (die ik niet heb trouwens :+ ) het recht ontneem om naar de hemel te gaan en dat ik er verantwoordelijk voor ben dat ze naar de hel worden gestuurd.

Uh what? :=
Deur dichtgegooid.. Zo laat ik niemand tegen me praten :n

Weet je zeker dat dat Jehovahs Getuigen waren? Anders wel heel raar, aangezien wij niet in de hel geloven en maar een klein deel naar de hemel gaat.. ;)

Jazeker :) Ik neem aan dat jij niet voor iedere Jehova telt? Want ik ken er zelf ook twee waarvan één wel degelijk in de hel gelooft.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:52

Het feit dat je dit topic om 11 uur aanmaakt en spreekt over "vandaag kwamen ze aan de deur" geeft mij al genoeg reden om te zeggen dat ik geen interesse heb en de deur dicht gooi :Y) ik slaap dan nog en krijg elke keer een hartaanval als mijn bel gaat en ik wakker word. Ik ben dan ook behoorlijk met een verkeerd been uit de best gestapt. Ben afgelopen ochtenden telkens wakker gemaakt door mensen die zonodig moeten aanbellen in de ochtend, een collecte en een postbezorgers voor een pakketje voor buren. Ik ben dan echt niet de gezelligste als ik de deur open doe. Heb ook erg vaak van die kerkdiensten aan de deur in de ochtend en ben dan ook vrij bot. Ik heb daar geen zin in :+ als ze later op de dag komen zal ik ze beleefd en aardig vertellen dat ik geen interesse heb maar voor 12:00 ben ik een bitch :Y)