Niet kunnen pinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 22:23

Ik zie nergens een * staan, dus bij mij kan ik het dan niet zien...
linnie, ik was vooral chagrijnig, kan daar niet zo goed tegen als het niet meewerkt terwijl ik haast heb :')
Alleen sloeg hij niet af, wat normaal dus gebeurd bij volle tank of dat er meer niet op de rekening staat, hij hield er gewoon mee op..
Denk wel inderdaad dat dat het probleem is.

Anoniem

Re: Niet kunnen pinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:24

Heb je de transactie toen wel afgebroken? Want anders loopt die op de achtergrond gewoon door.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 22:25

Ik heb toen het pistool terug gehangen, lijkt me dat ie dan wel stopt?
Wat bedoel je met op de achtergrond doorlopen precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:27

Ik heb een keer gehad dat de pomp ook ineens geen benzine meer gaf, maar mijn transactie was niet gestopt dus de teller ging gewoon verder en dat geld werd gereserveerd. Heb toen met de organisatie van de betreffende pomp gebeld en die hebben handmatig alles uitgezet en mij mijn geld terug gegeven.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 22:27

Word dat bedrag dan ook afgeschreven wat je niet meer tankt dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:28

Bij mij wel maar dat was omdat iemand anders er dus op verder ging/kon.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 22:30

Er is bij mij gewoon het bedrag afgeschreven wat ik wel heb kunnen tanken, dus lijkt me dat ie wel is gestopt dan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:30

Ik heb iets dergelijks vrij regelmatig, erg irritant. Denk je te betalen krijg je doodleuk de melding dat het niet kan, of de pas niet geaccepteerd of geschikt of er idd niet genoeg saldo op dtaat voor bijvoorbeeld een betaling van 3 euro of zo. Ga ik dan naar de dichtsbijzijnde betaalautomaat kan ik gewoon geld opnemen en daarmee betalen. -O-

Het overkomt me steeds bij een bepaalde bezinepomp en twee supermarkten. Vooral de pomp is 7 van de 10 keer raak. Sinds de eerste keer heb ik altijd een extra pas bij me waarmee ik kan betalen. De bank heeft er meerdere malan naar gekeken maar kunnen niks vinden. De pas is er al eens voor vervangen maar voor die rekening maakt het niks uit. Mijn man heeft met dezelfde rekening nooit problemen daarmee. Om deze reden tank ik ook nooit meer onbemand zodat ik altijd met een andere pas kan betalen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 00:34

Je saldo is gewoon niet toereikend.
Je hebt willen pinnen en het bedrag wat jij wilt opnemen is hoger dan je saldo, dan krijg je de melding; je kunt maximaal x opnemen. Dan kun je wel meer willen opnemen, maar dat gaat natuurlijk niet lukken.
Alleen bij je eigen bank kun je saldo opvragen.
Dus je rekening is leeg, ga maar eens online checken waardoor dat komt ;)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 00:41

Ik heb al online gekeken en ik kan toch niets vinden waar dat door zou komen.
Er zou eventueel al een rekening af geschreven kunnen zijn wat nog niet zichtbaar is, maar dan nog zou die rekening niet zo hoog zijn dat er te weinig saldo op staat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 00:48

Er werd ook genoemd dat er een storing in het pinapparaat zou zitten, maar als dat zo is zouden anderen klanten in de winkel ook niet kunnen pinnen en ik begrijp dat dat niet het geval was.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 01:03

Ik heb regelmatig gehad dat ik bij een onbemande pomp problemen kreeg. De pomp houdt namelijk niet 150 euro in als borg, maar je hele rekening, dit zie je niet op je rekening omdat er niet daadwerkelijk een bedrag van je rekening wordt afgeschreven, maar alleen wordt vastgehouden. Dat werd mij door de rabobank gezegd, ik heb ook rabobank, de rabobank kan hem wel direct weer vrijmaken.

Ook inderdaad als de pomp leeg is dan stopt hij, maar omdat het niet een juiste transactie is, houdt hij dus het hele bedrag op je rekening vast. Dit wordt automatisch weer vrijgegeven na 24 uur (weet alleen niet of dit ook is met een paasweekend).

Leuk he die onbemande pompen.... dandruk je op zo'n alarmbel om de centrale te spreken en dan wordt er alleen gezegd dat er melding van gemaakt zou worden en ze zetten dan de pomp uit zodatde volgende er ook geen last van krijgt. En ze zegt dat je na een uur gewoon weer je paskan gebruiken, nou mooi niet dus!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 01:11

Ik kon op een dag ook niet meer pinnen, hadden ze mijn pas geblokkeerd omdat er geskimmd was bij een onbemande pomp en ik daar getankt had, de bank was vergeten mij op de hoogte te brengen

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 02:05

Dat is ook fijn liss :')
Bianca, klinkt erg leuk allemaal... Ze zeggen zoveel... Ben blij dat ik iig niet de enige ben en dat het zich waarschijnlijk wel uit zichzelf oplost.. Ben benieuwd.

Ik heb inderdaad niemand anders over problemen met pinnen gehoord en het was erg druk.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:32

Ik wist dat echt niet van onbemande benzine stations.
Heb ik tot nu toe altijd geluk gehad.
Hoop dat je vandaag weer kan pinnen!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:54

Altijd rond de Pasen gebeuren dit soort dingen bij de bank. Klanten die bij mij pinnen op (witte) donderdag, (goede) vrijdag en het hele paas weekend. Die transacties worden dan pas op dinsdag en woensdag na de Pasen bij geboekt. En dan is er altijd een storing bij de bank na de pasen. Maar ja dat is ook niet zo gek als je in een dag het werk van 5 wil doen. Super irritant en echt zo 1980. Ook storingen tijdens de paden met het pinnen komen vaak voor.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:56

purny schreef:
Digitale verkeer gaat gewoon door hoor. Alsof een kaboutertje het geld op je rekening zet. Even contact opnemen misschien is er iets onverwacht afgetrokken.

Dat banken je geld langer vasthouden vind ik alleen maar belachelijk en een vorm van rente trekken. Het was vandaag ook wel extreem druk in de winkels

Nou niet hoor de bank kabouters zijn met Pasen gewoon vrij.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 09:58

Ik heb het ook weleens gehad bij een onbemande benzinepomp inderdaad. Enorm irritant en hoewel ik de redenatie erachter snap, vind ik het een vrij klantonvriendelijke en achterlijke maatregel. Denk dat er 100x meer mensen last van hebben dan dat de benzinepomp er baat bij heeft, als je alleen al leest hoeveel mensen hier er problemen mee gehad hebben..