spatter schreef:Nou , als ik de verhalen zo lees werkt het wel degelijk zo.
Ik heb jaren niet gewerkt , de kinderen verzorgt , de boekhouding geregeld voor de smederij(maarja dat is onbetaald) en het huishouden gedaan.
Daarbij had ik 4 a 5 paarden voor mezelf, manlief rijdt niet en doet ook niks verder met paarden.
Ik ga/ging op wedstrijd enz.
Had dus nooit gekund aangezien ik zelf geen rooie cent binnen bracht al die jaren.
En ik zie het aan mijn zus, die heeft dezelfde constructie die jullie noemen.
Hij verdient een pak minder als zij en dus gaat zij niet alleen met haar man op vakantie maar ook nog met mijn moeder en nog eens met een vriendin want ja haar potje kan dat betalen, zijne niet.
Zij kan door het geld wat zij overhoudt na de gemeenschappelijke pot gevuld te hebben, meer doen omdat ze meer overhoudt en dus geeft ze die uit aan dingen die zij leuk vindt.
Nu is ze zonder werk komen te zitten, ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen de komende jaren als blijkt dat ze niet meer aan het werk komt voor hetzelfde salaris.
Kijken of ze die gescheiden beurs nog steeds zo leuk vindt als hij straks meer heeft.
En dat ligt dus aan jezelf. Wij hebben alles gescheiden maar springen zonder morren bij voor elkaar als dat nodig is. Dat moet zelfs niet gevraagd worden. Toen er hoge rekeningen van de DA kwamen en ik het benauwd begon te krijgen zei hij uit zichzelf "schat maak je niet druk, ik betaal ze."
De manier waarop je vriendin er mee om gaat vind ik weinig respectvol naar haar partner er van uit gaande dat hij echt alleen niet mee gaat omdat hij het niet kan betalen.