bokt mama's help !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:11

Balthazar3 schreef:
een collega van mijn vader heeft dit zelfde probleem ook gehad.
zij hebben hun kindje nu in een slaapkamer liggen die het verst van die van hun weg is, ze doen vaak ook een soort oordoppen in en laten hun kind schreeuwen, uiteindelijk wordt hij dan wel stil als hij doorheeft dat papa en mama toch niet komen.

Echt belachelijk, er zal maar echt iets zijn, daar lig je dan met je oordoppen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:21

Nou,...dat lijkt mij niet echt een normale manier. Als er iets is met je kindje zal je het toch moeten horen?

Wij hadden gewoon om de nacht kinderdienst in die periode.
Dan ging een met een huilend kind aan de slag en de ander kon doorslapen(eventueel met oordoppen)

Ik ging gewoon in de buurt van het kamertje zitten. Ging Mika of Wieger huilen dan ging ik troosten en legde ik ze weer in bed. Maakte er niet iets leuks van. Liet het kamertje donker. Ze kregen alleen een slokje water als dat nodig was.

Maar ik ging altijd troosten, liet ze nooit door huilen. En dat was ook heel niet nodig.

Was nooit meer dan een dag of wat. Daarna sliepen ze weer verder.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:27

Ik hoor kinderen ook gewoon door mijn oordoppen heen, zonder oordoppen slaap ik niet :+
Het gezellige gekeuvel valt dan meer weg, maar huilltjes etc komt gewoon binnen. Of mag ik nu ook geen kinderen meer? :+

Ts,niets medisch aan de hand? Ik bleek astma en allergieën te hebben wat ervoor zorgde dat ik niet kon slapen. Maakte mij onrustig en wat hyper; tot ik medicatie kreeg en toen kon ik weer plat liggen en meer rust :)
Overigens kreeg ik ook een wat gevuldere fles (op advies van ziekenhuis toen) en dat hielp ook al.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-03-15 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:31

Ik denk maar zo: als ik een keer chagrijnig ben, of moe, of verdrietig. Dan wil ik dat even met mijn man kunnen delen.
Maar stel nou, dat die me dan buiten de kamer zet en de deur dicht doet. Of zegt: je gaat maar even in je eentje boven zitten en pas als je weer gezellig kunt doen mag je weer beneden komen en met de rest van het gezin meedoen.
Ik denk dat ik toch heel snel op zoek zou gaan naar een andere vent, die er wel serieus neemt, en er voor me is als ik 'm nodig heb :+
Maar als het over baby's/jonge kids gaat, is het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld om er zo mee om te gaan? Dat is toch heel raar?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:31

conejo schreef:
Hier een link wat voor mij bevestigde waarom ik mijn dochter niet laat huilen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article ... kkig.dhtml

Iedereen moet het voor zich zelf weten. En nu ze wat ouder is, laat ik bij bepaalde huiltjes wel huilen. Maar nooit lang.

Dit onderzoek gaat over kinderen van 10 weken tot 10 maanden, dochter van ts is bijna anderhalf. Natuurlijk laat je een baby niet krijsen, dan is er echt wat aan de hand. Een van onze kinderen had de eerste twaalf weken na zijn geboorte een omgewisseld dag en nacht ritme, overdag kukelde hij in slaap en s nachts was het continue huilen zodra hij wakker schrok uit zijn hazeslaapjes. Toen hebben we ook om de beurt bij hem op de kamer geslapen zodat één van ons hem direct kon troosten. Ik krijg een beetje de indruk dat de moeders hier die een gezonde anderhalfjarige peuter waar niets mis mee is eens wat laten gillen ipv er meteen naar toe te rennen bijna beschuldigt worden van mishandeling.
Iedereen doet het op zijn manier.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:14

vuurneon schreef:
Ik hoor kinderen ook gewoon door mijn oordoppen heen, zonder oordoppen slaap ik niet :+
Het gezellige gekeuvel valt dan meer weg, maar huilltjes etc komt gewoon binnen. Of mag ik nu ook geen kinderen meer? :+

Nee,..mag niet inleveren die hap. :+

Maar leg jij ze ook aan de andere kant van huis zo ver mogelijk weg opdat je het gehuil niet hoort?

Lijkt mij dat als ze echt over de rooie gaan dat je even gaat kijken?

Maar goed,...ik had wellicht hele makkelijke slapers. Tis altijd lastig voor een ander te zeggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:16

Op zolder, dus zit een etage tussen. Hoort het verschil tussen 'er is niets aan de hand, onschuldig geplaag onderling huil en stopt snel genoeg' en 'volgens mij heeft er 1 in bed geplast en die is nu half wakker, half slapend heel zachtjes aan het huilen'.

maar ik kan mijn voorstellen dat ouders compleet radeloos zijn als ze gebrek aan slaap hebben, geen oorzaak vinden en meerdere dingen hebben geprobeerd en niets werkt. Als de aanpak van negeren dan wel werkt... Tja, ik ga ze niet veroordelen. Evenmin de ouders die hun kinderen continu in bed nemen.

NatasjavE

Re: bokt mama's help !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:20

Dan zijn jouw oren beter dan de mijne :')

Ja toen ze klein waren hoorde ik dat verschil ook.
Maar nu is de jongste 7 we hebben dus s'nachts geen gehuil meer.
Ben ook de "gave"kwijt nu vrees ik.

Wel nog te vroeg wakker....maar das een ander topic :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:24

ik hoor precies wat mensen zacht fluisteren in de kamer naast ons, dus ja... Nu snap je ook gelijk de oordoppen :') ik heb een vrij absoluut gehoor.

Ts:
Heb je geen spreekuren ergens voor slechte slapers?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:07

Ik ga al bijna negen maanden varierend van drie tot twaalf keer uit bed omdat meneer wakker wordt. En ja het breekt mij op, ik accepteer het maar. Bij mij in bed leggen vind ik geen optie want dan slaap ik nooit meer. Want ik word wakker van elk geluidje die hij maakt. Hij is vanaf drie weken al naar eigen kamer gegaan omdat ik van elk kreuntje, zuchtje, gilletje wakker werd. En hij maakte geluiden in zijn slaap. Nu heb ik hem lang en breed in eigen bed, deuren dicht en als ik hem hoor ren ik er niet meteen naar toe. Ik luister eerst even, als ik merk dat hij echt wakker is. Ga ik er naartoe, speen erin instoppen en loop weer weg. Soms vaak achter elkaar, soms maar 1x. Nu ik de deuren dicht heb hoor ik de kleine huiltjes of geluidjes niet meer. Dus wij slapen beide wat beter. Is er echt wat hoor ik het wel en ga ik uiteraad er na toe.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:17

vuurneon schreef:
ik hoor precies wat mensen zacht fluisteren in de kamer naast ons, dus ja... Nu snap je ook gelijk de oordoppen :') ik heb een vrij absoluut gehoor.

Ts:
Heb je geen spreekuren ergens voor slechte slapers?

Een absoluut gehoor is iets anders. Heeft met het kunnen benoemen van muziektonen op een bepaalde manier. Weet niet helemaal precies wat het inhoud maar het heeft met muziek te maken :)

Het is in ieder geval niet heel scherp kunnen horen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:18

Ik heb beide iig :) een zegen en een vloek :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:20

vuurneon schreef:
Ik heb beide iig :) een zegen en een vloek :+

Dat zou kunnen.

Schijnt uitzonderlijk weinig voor te komen.

Ik heb het iig niet :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:35

Op wakker zijn reageer ik niet, dan kletst ze maar een eind raak.
Bij huilen hoor ik duidelijk het verschil tussen krokodillen tranen met luister pauzes en echt verdriet.
Ik kijk bij de eerste altijd op mijn wekker, in 90% van de situaties houdt het na 10 min op. Soms is dat ook wel 6x per nacht geweest maar ik heb die allemaal genegeerd. Dit was voor mij absoluut duidelijk een zoektocht naar aandacht die niets met troost te maken had. Het eindigde vakk in een hoop gemopper en dan was het weer stil.
Bij echt huilen ga ik er uit, laat het licht uit en ga stil naast haar bed zitten met een hand op de rug of schouder. Gewoon om te laten zien dat ik er ben.
Maar geen eruit halen, melk, boekjes, liedjes of weet ik veel wat. Op de duur sluip ik dan weer zacht weg.
Mijn man ging vaak tegen haar praten of optillen met als gevolg dat ze niet meer terug te leggen was en het op een hysterisch krijssen zette. Sinds we beide op dezelfde koele wijze ermee omgaan is het zelden nog een probleem.
Ik ben vrij gedisciplineerd in de opvoeding. Voor sommigen misschien te hard, maar ik heb een vrolijk kind met uitgeruste ouders.

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 21:12

Iedereen bedankt voor de tips vanavond hebben we al wat nieuwe dingen ingevoerd!
We hebben haar kamer verandert, haar dikkere kleding aangedaan *(snachts erg koud in haar kamer )

Ook denk ik zelf dat het meer aandacht vragen is want ze roept papa mama en de kat de hele tijd gillen en als je de kamer in komt gieren van het lachen staan en springen in haar bed.En het huilen is denk ik omdat we niet ingaan op haar aandacht vragen (dat denken we althans)
Ook wilt ze absoluut niet slapen zonder speen dus als ik hem op de grond hoor vallen weet ik zeker dat het geen slapen word voor ons voordat die speen weer binnen hand bereik is misschien moet ik daar ook maar een oplossing voor zoeken.

En ze is sinds 4 weken over op 1 slaapje inplaats 2 op een dag (ze slaapt dus 2 uur overdag )

Alvast bedankt voor de tips.
Hoop dat ik een beetje kan salpen na me werk om half 4 vannacht.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:15

kan je haar speen niet met een klipje aan haar pyjama'tje klikken?
Het klinkt idd als aandacht vragen! Mijn neefje deed dit ook erg (hij is nu wel pas 11 maanden). En na enkele nachten negeren sliep ie lekker door! Nu is ie af en toe nog eens wakker, maar niet meer 10 keer per nacht en ook niet meer elke nacht

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:16

Je hebt van die speendoekjes, is dat niet iets? Gaat minder makkelijk tussen de spijlen door.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:19

De speen kun je in principe aan de slaapzak vastmaken toch?
Ik ben overigens vanaf het begin van de op de grond gooi periode heel strikt geweest. Alls wat ze expres laat vallen of weggooit verdwijnt. Al ging ze er van overgeven van boosheid, weg was weg.
Ze heeft de boodschap razensnel begrepen. Als ze nu wat weggooit kijkt ze even beteuterd met een blik van: ohhh dat was onhandig maar weet dat het geen nut heeft om te klagen. Nu op 14 maanden gooit ze nooit meer wat uit bed want ze heeft dondersgoed door dat het pas de volgende dag weer terug komt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:24

Spenen kunnen snachts ook heel goed per ongeluk uit bed vallen toch?

Ik gooide er een aantal bij als ie sliep. Een aan een hydrofiel erbij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:33

Als je eerst ratel ratel langs de spijlen hoort en dan 'pof' dan is daar niets per ongeluk aan :+

Overigens hebben wij een beschermrand in bed (in nederland zo ongeveer verboden door paniekerige kraamhulpen) waardoor er echt niets per ongeluk uitvalt.
Bovendien zijn kinderen van anderhalf echt geen babies meer, ze begrijpen heel goed wat je doet en zegt en hebben echt al wel een idee wat hun acties opleveren.

Van de week nog een prachtig voorbeeld gehad.
Ik ging haar ophalen op de kdv en stond op een paar meter afstand nog met de begeleidster te praten in het Duits (2e taal die niet thuis gesproken wordt) terwijl ze druk bezig was met een tractor. Ik zei: ik ben blij dat ze nu haar sloffen gewoon aanlaat, eerder trok ze ze iedere 10 minuten uit. Op dat moment kijkt mijn dochter op van haar spel, kijkt me vreselijk stout aan en trekt haar beide sloffen uit die ze al de hele dag aan had _O-
Een kind van 12 maanden en ouder is gewoon een kind en echt geen onwetende baby meer.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:36

Naar m'n idee zit er nog wel een groot verschil tussen een kind en onwetende baby hoor :roll:

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:36

Heb niet je hele topic doorgelezen sorry, maar heb hier bijna hetzelfde gehad. Jongste is ruim 13 maanden nu en eentje die erg weinig slaapt. Zit nu bijvoorbeeld nog op bij papa op schoot. :) en heeft vandaag een uurtje geslapen. Zij wil vooral dicht bij mij slapen. En had het denk ik ook regelmatig koud. In mijn eigen bed is lastig, in haar ledikantje naast mijn bed ging niet. Toen heb ik een ledikant op marktplaats gekocht en er een soort co-sleeper van gemaakt. Dan kon ze vlak naast me liggen en toch niet het gevaar van onder mijn dekens belanden. Nu zijn we zo ver dat ze soms weer een nacht in haar eigen ledikantje doorslaapt. Misschien kun je er wat mee, want het is echt enorm vermoeiend! Prioriteit nummer één is gewoon dat je zelf weer kunt slapen en soms moet je heel creatief zijn om dat te bewerkstelligen...
Misschien na het spelen in de nacht gewoon in de co sleeper naast je neerleggen? Als ze maar slaapt en niet schreeuwt, dan kan jij tenminste ook weer slapen. Ieder kind is weer anders en soms is het een hele zoektocht om een oplossing te vinden.
Succes in ieder geval!
Laatst bijgewerkt door Coloured op 28-03-15 21:49, in het totaal 5 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:37

Sizzle schreef:
Als je eerst ratel ratel langs de spijlen hoort en dan 'pof' dan is daar niets per ongeluk aan :+

Overigens hebben wij een beschermrand in bed (in nederland zo ongeveer verboden door paniekerige kraamhulpen) waardoor er echt niets per ongeluk uitvalt.
Bovendien zijn kinderen van anderhalf echt geen babies meer, ze begrijpen heel goed wat je doet en zegt en hebben echt al wel een idee wat hun acties opleveren.

Van de week nog een prachtig voorbeeld gehad.
Ik ging haar ophalen op de kdv en stond op een paar meter afstand nog met de begeleidster te praten in het Duits (2e taal die niet thuis gesproken wordt) terwijl ze druk bezig was met een tractor. Ik zei: ik ben blij dat ze nu haar sloffen gewoon aanlaat, eerder trok ze ze iedere 10 minuten uit. Op dat moment kijkt mijn dochter op van haar spel, kijkt me vreselijk stout aan en trekt haar beide sloffen uit die ze al de hele dag aan had _O-
Een kind van 12 maanden en ouder is gewoon een kind en echt geen onwetende baby meer.

dat is niet voor niks

maar met 12 maanden zijn ze nog wel een onwetend kind

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:44

Sizzle schreef:
De speen kun je in principe aan de slaapzak vastmaken toch?
Ik ben overigens vanaf het begin van de op de grond gooi periode heel strikt geweest. Alls wat ze expres laat vallen of weggooit verdwijnt. Al ging ze er van overgeven van boosheid, weg was weg.
Ze heeft de boodschap razensnel begrepen. Als ze nu wat weggooit kijkt ze even beteuterd met een blik van: ohhh dat was onhandig maar weet dat het geen nut heeft om te klagen. Nu op 14 maanden gooit ze nooit meer wat uit bed want ze heeft dondersgoed door dat het pas de volgende dag weer terug komt.

Wat knap van je Sizzle, wat enorm gediciplineerd. Dan ben ik maar een softy :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:52

Er is hier echt niet meer wiegendood dan NL hoor :n
Maar dat is off-topic.

Coloured, het is gewoon hoe ik ben.
Of het goed of fout is zal ik over 18 jaar wel horen :+

Ik vind kindjes van een jaar juist buitengewoon slim en handig. Ze zien nog geen gevaren e.d. Maar actie-reactie begrijpen ze vreselijk goed. Ik vind het fascinerend hoe goed ze links kunnen leggen.
Zelfs een slotje van een konijnen hok is binnen 2 minuten open zonder dat het ooit voorgedaan is.