Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:50

Ik meld me ook :) .

We hebben begin maart de sleutel gehad van ons nieuwe huis, een hoekwoning met grote zonnige tuin vlak bij mijn paarden *\o/* . Geen echte kluswoning, maar wel genoeg te doen. Er komt een nieuwe keuken in, open haard en zowel boven als beneden een houten vloer. Maar de simpele dingen als het vullen van heel veel gaatjes, verwijderen van lijmresten op de trap, verplaatsen van stopcontacten etc kosten ook een hoop tijd...
Ondertussen staat ons huidige huis nog te koop, er is nu wel animo voor, maar wel steeds weer schoonmaken en alles netjes hebben. Hopelijk hierin snel duidelijkheid!

Wij plannen om zelf te gaan verhuizen, we willen nu het stoffigste gedeelte voorbij is alvast beginnen met spullen van de zolder verhuizen elke keer als we erheen gaan. Verder heb ik een trailer, dus kan veel zelf meenemen, het is ook niet zo ver weg.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 21:53

Heel wat mensen zo die (gaan) verhuizen! Is het de tijd van het jaar of ...? :P

Vraagje voor de verhuisexperts. Als jullie niet met een verhuisbedrijf zijn verhuisd, hoe hebben jullie dan grotere/zwaardere meubels (zoals banken etc maar ook wasmachine/droger) vervoerd? Hoe bescherm je dat soort dingen onderweg? Folie of iets er omheen of zo?
Wij twijfelen toch nog of we ook niet gewoon een verhuisbedrijf moeten inschakelen, al is het alleen maar voor de lastigste meubels.
Misschien kan de oom van mijn vriend helpen, die heeft een vrachtwagen, maar dan zit je nog met het probleem hoe je alles onbeschadigd over brengt.

Reusje0504

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:54

Deze verhuizing huren we een vrachtwagentje maar andere kere een gewone aanhanger of boedelbak en dan van die wollen verhuisdekens om de meubels!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 21:56

Wollen verhuisdekens? Waar ergens kun je die kopen (of huren?) ?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:03

Ze liggen iig bij de bouwmarkten.
Mijn zwager is in zijn studententijd verhuizer geweest als bijbaantje, dus wij hebben wel iemand met ervaring die wil helpen. Onze wasmachine vertoont zoveel kuren dat we twijfelen of we die nog in ons nieuwe huis naar zolder willen sjouwen.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 22:12

Ah, oke. :) Ik ga eens kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:29

Dat is wel handig zulke dekens , ik had toevallig een dikke deken die erna gewoon in de was gegaan is toen ik dit huis betrok. Maar mijn witte kast die moet niet bah worden :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:34

Bed, wasmachine en droger hebben we nieuw gekocht toen we gingen verhuizen, dus daar hoefden we ons niet ok te bekommeren. Tafel e.d idd op dekens in de bus gezet en alles met sjorbanden vastgezet. Bij de action heb je voor een paar euro fleecedekentjes, die waren ideaal!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:18

Je kunt alle spullen om te verhuizen ook huren. Even op googelen en je hebt zo een bedrijf in je buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:32

Lekkere mannen ook? , ik bedoel natuurlijk sterke mannen :j

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:59

Ik stond met m'n vriend te verhuizen dus niet zo goed gekeken. Kun je wel aangeven natuurlijk. Het zijn sowieso handige, hard werkende mannen dat is op zich al een plus punt. :=

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:03

Wij hoeven qua meubels eigenlijk niks mee te nemen, omdat dat daar allemaal al is, dus wij gaan het wel redden met een kar achter de auto :) En we hopen dat de nieuwe bewoner een aantal dingen over wok nemen, want we hebben een aantal (dure) dingen die nog in prima staat verkeren, maar wat we gewoon niet kwijt kunnen in ons nieuwe huis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:12

RiannaB schreef:
Heel wat mensen zo die (gaan) verhuizen! Is het de tijd van het jaar of ...? :P

Vraagje voor de verhuisexperts. Als jullie niet met een verhuisbedrijf zijn verhuisd, hoe hebben jullie dan grotere/zwaardere meubels (zoals banken etc maar ook wasmachine/droger) vervoerd? Hoe bescherm je dat soort dingen onderweg? Folie of iets er omheen of zo?
Wij twijfelen toch nog of we ook niet gewoon een verhuisbedrijf moeten inschakelen, al is het alleen maar voor de lastigste meubels.
Misschien kan de oom van mijn vriend helpen, die heeft een vrachtwagen, maar dan zit je nog met het probleem hoe je alles onbeschadigd over brengt.

Ik had oude dekbedovertrekken en oude gordijnen die ik op de bodem van de aanhanger en bus had gelegd. En inderdaad ook een grote lap eroverheen/ertussen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:20

Wij zijn de laatste 6 jaar al 4 keer moeten verhuizen. Dit zal de 5e keer worden en zeker niet de laatste.
Vriend heeft een firma overgenomen die helemaal aan de andere kant van het land zit.
Ik moet diezelfde kant op, alleen wat minder km's. Dus op termijn zal een woning tussen beide jobs praktischer zijn.

Wij hebben een hele berg dikke dekens, oude lakens, kussen etc die gebruikt worden om overal tussen te steken. Goed puzzelen en vast zetten en voorzichtig rijden.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:38

Bedankt voor de vervoertips!
We gaan eens kijken of we ergens spullen daarvoor vandaan kunnen halen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:57

Leuk topic! Wij gaan ook (weer) verhuizen. :)

September 2013 is mijn appartement verkocht op een kleine week tijd. We hadden toen nog helemaal niks op het oog, omdat we niet hadden verwacht dat het zó snel zou lopen. 3 maanden later moesten we er uit en zijn toen naar een huurhuis gegaan, omdat we dus nog niks hadden gevonden.
Januari 2014 de keuze gemaakt om voor een nieuwbouwhuis te gaan. Na alle papieren rompslomp (pfff wat een frustraties kan dat opleveren zeg!!) zijn ze eindelijk eind oktober begonnen met bouwen en 20 april krijgen we de sleutel.
Ik kan echt niet wachten. Het is een 2 onder 1 kap en we hebben het een en ander (lees: alles :') ) laten aanpassen, uitbouwen en veranderen. :))

Wij gaan verhuizen met een klein vrachtwagentje. Dat hebben we van mijn appartement naar dit huis ook gedaan. We hebben inmiddels wel heel wat meer te verhuizen (heb ook nog een kind gekregen in de tussentijd :p ), maar verwacht dat het verhuizen op zich op een dagje gefixt is. We zijn nu al bezig vanalles uit te zoeken en klaar te zetten voor de verhuizing zelf.

Enige maar is dat het huis na oplevering nog helemaal leeg is. Dus er moet nog een keuken, badkamer, vloer, raambekleding en de muren moeten nog geverfd worden.
Ik las de tip dat je geen bouwmarktverf moet kopen. Waarom is dat precies? Dekt dat niet, bladdert dat af?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:02

Stacey schreef:
Leuk topic! Wij gaan ook (weer) verhuizen. :)

September 2013 is mijn appartement verkocht op een kleine week tijd. We hadden toen nog helemaal niks op het oog, omdat we niet hadden verwacht dat het zó snel zou lopen. 3 maanden later moesten we er uit en zijn toen naar een huurhuis gegaan, omdat we dus nog niks hadden gevonden.
Januari 2014 de keuze gemaakt om voor een nieuwbouwhuis te gaan. Na alle papieren rompslomp (pfff wat een frustraties kan dat opleveren zeg!!) zijn ze eindelijk eind oktober begonnen met bouwen en 20 april krijgen we de sleutel.
Ik kan echt niet wachten. Het is een 2 onder 1 kap en we hebben het een en ander (lees: alles :') ) laten aanpassen, uitbouwen en veranderen. :))

Wij gaan verhuizen met een klein vrachtwagentje. Dat hebben we van mijn appartement naar dit huis ook gedaan. We hebben inmiddels wel heel wat meer te verhuizen (heb ook nog een kind gekregen in de tussentijd :p ), maar verwacht dat het verhuizen op zich op een dagje gefixt is. We zijn nu al bezig vanalles uit te zoeken en klaar te zetten voor de verhuizing zelf.

Enige maar is dat het huis na oplevering nog helemaal leeg is. Dus er moet nog een keuken, badkamer, vloer, raambekleding en de muren moeten nog geverfd worden.
Ik las de tip dat je geen bouwmarktverf moet kopen. Waarom is dat precies? Dekt dat niet, bladdert dat af?

Zo'n kind past toch makkelijk in 1 verhuisdoos ;)?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:09

Makkelijk :') Alleen voor de attributen eromheen moet ik al een extra keer met het vrachtwagentje rijden. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:11

Haha ik zie de kleine al zitten in een verhuisdoos :P

Bouwmarktverf ik vind het niet heel goed dekken

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:18

Plien91 schreef:
Voor:

[ [url=m/sqXn13.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z5mV3V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:

[ [url=m/NixsCT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5ogS5y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1OdmY9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zY3WwJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het rommelt nog wel enorm :+ hebben nog niks aan de muren hangen en de helft van de woonkamer en slaapkamers (niet op de foto :')) zijn nog bezaaid met bouwspullen, dozen en gereedschap.

Cool ik vind je stoelen in de keuken zo gaaf! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:35

Ik meld mij ook!
Vanmorgen akte passering gehad van mijn 1e koopwoning! Het is een 2 onder 1 kapper met garage en groot tuinhuis (voorzien van koelkastje, bar, kookplaat, warm water en zelfs een helemaal afgewerkt toilet buiten het tuinhuis) op 640m2 grond :)

Vanmiddag lekker wezen shoppen. Vloertjes besteld voor 2 slaapkamers, allemaal verf/latex in geslagen bij de Gamma. Histor mengverf 30% korting nu, dus gekozen voor iets beter merk dan het huismerk.
Morgen lekker beginnen met schoonmaken en schuren. Hoef gelukkig geen behang te trekken aangezien dat nergens op de muren zit. De vloeren zijn ook prima op de slaapkamers na, maar heb al even getest en de vorige bewoners hebben het niet vast gelijmd, dus ook dat is zo gebeurd.

Heb een druk programma de komende weken. Maandag offerte voor zonnepanelen, dinsdag offerte voor nieuw cv ketel, 8 april wordt de vloer gelegd en 9 april komt het verhuisbedrijf mij verhuizen. Ik heb voor het bedrijf gekozen omdat ik alleen ben, mijn ouders lichamelijk met problemen zitten en ik 4 hoog in een flat woon zonder lift. Dus 5 trappen op en af... Dat zag ik niet zitten.. Toen ik 3 jaar geleden in de flat kwam, is alles nieuw afgeleverd. Inmiddels heel wat meet spullen en dozen verzameld dus de keus voor een bedrijf was niet zo moeilijk.

Kan haast niet wachten tot ik er in zit!

Hebben jullie veel tijd om alles klaar te maken in de nieuwe woning? zelf heb ik 3 weken vakantie. genomen om zo veel mogenlijk op orde te krijgen in mijn nieuwe woning en mijn huurhuis goed op te leveren

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:22

Leuk lautje, gefeliciteerd! Volgens mij kom je in drie weken een heel eind. Als het er leefbaar is dan lukt dat zeker. Eerste tijd blijft het toch wel wat rommelen. Maar als je er woont kan je ook makkelijk tussendoor nog wat klussen of ophangen.

Lianne, onze stoelen zijn van kwantum :)!

Ennn morgen js het alweer zaterdag! Wat zijn de verbouw- of shopplannen? Wij willen even rondje meubelboulevard doen, kijken voor een nieuwe (grotere) bank. En ik wil nog een mooie lamp naast ons tv-meubel :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:30

Wij rekenen met 1 tot 2 maanden vanaf oplevering. Maar wij kunnen alleen losse weken vakantie opnemen ivm collega's die net in die periode al vakantie hebben opgenomen. Dus de week van oplevering hebben we vrij en dan gaan we als een malle verven, zodat de tegelboer voor de keuken, keukenboer en badkamerboer zo snel mogelijk kunnen beginnen. En als laatste de vloer en raambekledingboer.
Ik heb in ieder geval al met vriend afgesproken dat we, zodra de vloer en badkamer erin zit, we zo snel mogelijk over gaan. De keuken duurt wel een paar weken en het blad wordt pas geproduceerd als de keuken geplaatst is, omdat ze dan de maten definitief hebben.

We hebben ook een interieurstyliste voor de begane grond in de arm genomen. Die heeft enkele kleuren geadviseerd en zie nu dat dat sikkens verf is. Dat is toch wel okay verf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:39

Ik weet nog niet , is nog minimaal een half half jaar aka 3 maanden. Wil wel her en der wat banken proberen en bed

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 08:23

Zo, jullie appartement is inderdaad wel heel snel verkocht Stacey!

Lautje138, gefeliciteerd! Klinkt als een leuk huis!

Wij hebben gister officieel de huur van ons appartement opgezegd, per 1 mei. We hebben besloten om toch geen verhuisbedrijf in te schakelen. Mijn vader kan een ruim busje gebruiken van z'n werk, waarmee we een paar keer heen en weer rijden. Gister hebben mijn vriend en ik alvast een precieze planning gemaakt van welke meubels we in welke rit rijden. Het schema is nu dat we het weekend van 11 en 12 april de laatste spullen verhuizen (incl bed)! Ik moet nu alleen ook nog iemand met een trailer zien te regelen die mijn paard dat weekend wil verhuizen.