Vriendschap met iemand die vreemdgaat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Vriendschap met iemand die vreemdgaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:26

@HC: gewoon voorstellen. Alsof we een collega o.i.d treffen. Je kunt drama's zo groot maken als je zelf wilt en ik maak ze liever niet.
Als er dan later vragen of opmerkingen zijn mag dat in de prive sfeer besproken worden. Overigens is zo'n toevallige ontmoeting slechts 1 keer gebeurt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:47

Palmera schreef:
@HC: gewoon voorstellen.

+:)+

Wij doen daarbij overigens niet of het een collega is. Ik onderschat mensen niet en ga ervan uit dat ze dit prima opmerken.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:11

Wat als je zelf single bent en zeg maar een collega niet. Stel dat er iets gebeurt, hoe denken jullie daar dan over?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:11

Hoe bedoel je? Dat je speelt met een bezet iemand?
Dat is en no go.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:16

Huertecilla schreef:
Palmera schreef:
@HC: gewoon voorstellen.

Wij doen daarbij overigens niet of het een collega is. Ik onderschat mensen niet en ga ervan uit dat ze dit prima opmerken.

Ik doe niet alsof het een collega is, ik behandel het geval net zo alsof het een collega zou zijn. Of de buurman. Of de bakker. Snap je hem? Niets bijzonders dus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:24

Palmera schreef:
Huertecilla schreef:

Ik doe niet alsof het een collega is, ik behandel het geval net zo alsof het een collega zou zijn. Of de buurman. Of de bakker. Snap je hem? Niets bijzonders dus.

Ah, in die zin.
Sorry, dat had ik zo niet gelezen.
Inderdaad; gewoon.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:31

Kana schreef:
Dat is en no go.

Waarom?
Voor de duidelijkheid, ik ben ook die mening toegedaan, maar in de lijn van het laten van keuzes aan de mensen waarmee je omgaat (zoals in dit topic hier een aantal keer werd opgeworpen) klopt dit niet echt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:36

Spelen met een bezet iemand, is meedoen aan het bedriegen. Voor mij ook genoeg om zodanig af te knappen op die persoon om er geen vriendschap meer mee te willen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:39

Geryon schreef:
Spelen met een bezet iemand, is meedoen aan het bedriegen. Voor mij ook genoeg om zodanig af te knappen op die persoon om er geen vriendschap meer mee te willen.

Ben ik het mee eens, dat doe je niet. Maar of ik er een vriendschap op zou laten stuklopen? Dat ligt geheel aan de situatie, wel zou ik duidelijk m'n mening laten weten..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:40

Callisto04 schreef:
Kana schreef:
Dat is en no go.

Waarom?
Voor de duidelijkheid, ik ben ook die mening toegedaan, maar in de lijn van het laten van keuzes aan de mensen waarmee je omgaat (zoals in dit topic hier een aantal keer werd opgeworpen) klopt dit niet echt.

Nou heel simpel.
Ik zou liever niet willen dat een vrouw achter mijn man aangaat dus is het hypocriet als ik zelf wel zoiets zou doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:40

Tsja voor mij zou het onmogelijk zijn, ik kan mijn mond niet houden in een dergelijke situatie. Die persoon zou het de eigen partner moeten vertellen anders doe ik het. Dan maar einde vriendschap. :n .aan zoiets kan ik niet meewerken.

Ik hoop dat als iemand het van mijn partner het zou weten het mij zegt. Zodat niet iedereen het weet behalve de partner in kwestie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:46

karuna schreef:
Tsja voor mij zou het onmogelijk zijn, ik kan mijn mond niet houden in een dergelijke situatie. Die persoon zou het de eigen partner moeten vertellen anders doe ik het. Dan maar einde vriendschap. :n .aan zoiets kan ik niet meewerken.

Ik hoop dat als iemand het van mijn partner het zou weten het mij zegt. Zodat niet iedereen het weet behalve de partner in kwestie.

Dus als je beste vriendin, die vriendin die je steunt in moeilijke tijden, die altijd op je huis past als je op vakantie bent, die zo leuk met je kinderen omgaat en oppast, die je blind kunt vertrouwen, DIE vriendin dus (zomaar wat dingen opgedreunt hoor) HAAR man bedriegt en dus niet jou of jouw man verbreek jij toch de vriendschap?

Heel vreemd.....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:50

Tuurlijk, hoe betrouwbaar is diegene dan echt wel, in hoevere kun je er dan van op aan dat als er iets is met je kinderen of dieren, ze dat eerlijk vertelt, dan zal ze haar mond ook wel houden.

Vreemd dat mensen denken dat als iemand zijn eigen liefdes partner zonder problemen beliegt en bedriegd diegene dat dan niet zal doen bij jou?!

Diegene is dus niet blind te vertrouwen! :r

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:53

Geen problemen mee. Maar mocht ik toevallig mn mond voorbij banketstaaf moeten ze ook niet boos zijn :+ dan moeten ze het maar niet doen, eigen pakkie an.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:53

Niet mee eens. Als mijn vriendin niet gelukkig is in haar huwelijk en daarom plezier buiten de deur zoekt wil dat niet zeggen dat ze ook ongelukkig is met onze vriendschap

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:54

Callisto04 schreef:
Kana schreef:
Dat is en no go.

Waarom?

Helaas ligt er een Grand Canyon aan werkelijkheid tussen wat men zegt en doet.

Hypocrisie; list en bedrog, lijkt DE grote 'waarde' van onze samenleving. Van vreemdgaan, chirurgisch opwaarderen tot het voorbeeld van landelijke politici en bommen gooien op Verweggistan om het christelijke naastenliefde bij te brengen...

Ok, ik ga op pad. Heb een date.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:55

Zou ik niet voor me kunnen houden als ik de vriend zie. Wilt de vreemdgaander dan nog wel een vriendschap met mij, is dan de vraag :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:55

spatter schreef:
Tuurlijk, hoe betrouwbaar is diegene dan echt wel, in hoevere kun je er dan van op aan dat als er iets is met je kinderen of dieren, ze dat eerlijk vertelt, dan zal ze haar mond ook wel houden.

Vreemd dat mensen denken dat als iemand zijn eigen liefdes partner zonder problemen beliegt en bedriegd diegene dat dan niet zal doen bij jou?!

Diegene is dus niet blind te vertrouwen! :r

Staat toch los van elkaar? :+

Wat mijn vriendin in de slaapkamer uitspookt en met wie staat los van onze vriendschap en ook al is zij de fout in gegaan; het had absoluut geen gevolgen voor onze vriendschap.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:59

Palmera schreef:
Niet mee eens. Als mijn vriendin niet gelukkig is in haar huwelijk en daarom plezier buiten de deur zoekt wil dat niet zeggen dat ze ook ongelukkig is met onze vriendschap

Het gaat er ook niet om of ze ongelukkig is met de vriendschap. Iemand die vreemdgaat vind ik niet te vertrouwen. Zulke personen hoef ik niet in m'n leven :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:00

Voor mij zou het niet per definitie een reden zijn het contact stop te zetten. Maakt het voor jullie uit hoe de persoon er zelf in staat? Spijt of eigen vreemdgaan goedkeuren?

Wat zouden jullie dan bij de volgende situatie doen? Goede vriendin die in een relatie zit die ten einde lijkt te lopen maar uiteindelijk doorgezet wordt. Een tijd later wordt gevraagd of iets verteld kan worden in vertrouwen. Er blijkt vreemdgegaan te zijn, in de periode dat de relatie stroef liep, en vlak daarna. Aanvankelijk wordt er gesproken over de mogelijkheid tot structureel vreemdgaan, enige tijd later komt de persoon tot inkeer, walgt van zichzelf, houdt het stil voor partner en andere vrienden. Daarbij gaat het om een persoon met redelijk heftige psychische problemen, haar partner is geen vriend.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:02

Geryon schreef:
Palmera schreef:

Het gaat er ook niet om of ze ongelukkig is met de vriendschap. Iemand die vreemdgaat vind ik niet te vertrouwen. Zulke personen hoef ik niet in m'n leven :)

Zo zwart wit is de wereld niet...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:06

Als we het dan over vertrouwen moeten hebben vind ik juist dat de persoon die mijn seksuele privéleven naar buiten brengt, ongeacht aan wie, niet te vertrouwen.

Heeft een vriendin een probleem met mijn liefdeleven? Prima, mag ze dat in alle discretie met mij bespreken. Maar niet rondbazuinen in de buitenwereld. DAT is juist de definitie van niet te vertrouwen zijn

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:09

@lien: ik zou het vertrouwen van m8jn vriendin niet beschamen en discreet zijn en blijven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:14

Ik zou het ook niet rond bazuinen, alleen de partner even op de hoogte stellen .

Ik snap echt niet dat mensen daar zo makelijk mee omgaan en ook nog denken:
Jaha, maar bij mij doet hij/zij dat niet hoor!
Wie hou je dan het meest voor de gek?

Maar goed, waarschijnlijk moeten een aantal eerst zelf flink bedrogen, lees op hun bek gaan, om er achter te komen hoe het is.

Kijk, met HC heb ik totaal geen moeite, dat gaat met wederzijds overleg en goedkeuring, al vraag ik me altijd af of beide er even blij mee zijn, maar mocht dat zo zijn , prima, ben heel ruimdenkend.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:16

@Palmera, ik vind vreemdgaan zo respectloos en zielig voor de partner, die niets doorheeft, ik vind dat die recht heeft om dat te weten en zeker als het vaker gebeurt (zou ik zelf ook willen weten). Rondbazuinen is toch net iets anders :P