verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:16

Ja, dat maakt zeker uit. Zeker als dit een rechtszaak wordt. sorry, maar ik heb hier genoeg verkrachtingszaken gezien in mijn nabije omgeving, dit verhaalt rammelt langs alle kanten.
Een baas die weet dat er een verkrachter bij hem werkt en geen hogere manager in schakelt? Kom zeg, dat kan al helemaal niet. Als ik morgen tegen een collega zeg verkracht te zijn door collega x staat binnen de 5 minuten de manager al bij mij, mag die collega direct vertrekken en komt de politie onmiddellijk.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:20

Ligt eraan hoelang geleden en op welk programma.
Maar hij heeft alles al bekend aan zijn baas.
Als die getuigt onder ede, tja dan heb je al een bewijslast.

Ts, ga alsjeblieft met je vertrouwenspersoon praten. Je bent niet de enig helaas die dit is overkomen. Dit had nooit mogen gebeuren en is echt een grove vertrouwensbreuk.

Edit: demolenhoek, dat maakt wel uit. Ts komt hier voor steun en niet om op de feiten te worden gewezen dat ze geen poot heeft om op te staan.
Heel leuk dat je dit allemaal weet, maar zoveel kunnen wij niet doen achter een schermpje. Alleen de ts steunen en naar hulp coachen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:30

Wat een verschrikkelijke reacties zeg, bah!!! Het verhaal in twijfel trekken maakt alles alleen maar erger :( Die man heeft GEEN toestemming om haar te verkrachten, hoe het verhaal ook is. Ookal liep ze naakt door het huis, zelfs DAN hoort ze niet zo behandeld te worden. Gatverdamme. Ts is hier 100% goed geweest en die man 100% fout. Punt.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:30

phormicola schreef:
Maakt het ook maar iets uit of ze 'slim' gehandeld heeft of niet? Ze is verkracht, punt uit. Gatver, wat een nare opmerkingen :n

Nou inderdaad! Hele nare opmerkingen, TS had toch nooit verwacht dat het zo zou eindigen, ze vertrouwde deze persoon.
en de man is gewoon een mega hufter -:(-
Vind inderdaad ook dat je baas hem op non-actief zou moeten zetten. je kan iemand hier toch niet zomaar mee weg laten komen op zijn werk? alsof het normaal is.. :n

Heel veel sterkte met deze nare situatie :(:)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:31

Ik trek TS verhaal niet in twijfel, maar erg naïef vind ik het allemaal wel.
- Half een s'nachts een collega binnen laten voor een borrel
- Pyama aan en slaapmedicatie op
- Om er verder ook maar van uit te gaan dat hij daadwerkelijk op jou verzoek jou huis verlaat als hij al handtastelijk gedrag heeft vertoond??

Wat hier gebeurt is is simpelweg strafbaar maar daar voor moet dan zeker wel aangifte voor worden gedaan.
En mogelijk dúrf je niet na de politie omdat je bij jezelf ook al bedacht hebt dat deze actie niet echt handig was.

Toch moet je je over deze 'schroom "heenzetten, echt.
Er bestaan speciaal geselecteerde agentes die met jou in gesprek kunnen op een manier dat het voor jou minder belastend wordt.
Ook kunnen zij andere vorm van hulp regelen, want eerlijk, ik denk wél dat je die nodig hebt.
Heb je geen hartsvriendin of vertrouwenspersoon die je hierbij kunt helpen??
Goed dat je geschreven hebt, maar het is echt tijd voor een vervolgstap naar échte hulp.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:35

RaafSmits schreef:
Ik trek TS verhaal niet in twijfel, maar erg naïef vind ik het allemaal wel.
- Half een s'nachts een collega binnen laten voor een borrel
- Pyama aan en slaapmedicatie op
- Om er verder ook maar van uit te gaan dat hij daadwerkelijk op jou verzoek jou huis verlaat als hij al handtastelijk gedrag heeft vertoond??

Wat hier gebeurt is is simpelweg strafbaar maar daar voor moet dan zeker wel aangifte voor worden gedaan.
En mogelijk dúrf je niet na de politie omdat je bij jezelf ook al bedacht hebt dat deze actie niet echt handig was.

Toch moet je je over deze 'schroom "heenzetten, echt.
Er bestaan speciaal geselecteerde agentes die met jou in gesprek kunnen op een manier dat het voor jou minder belastend wordt.
Ook kunnen zij andere vorm van hulp regelen, want eerlijk, ik denk wél dat je die nodig hebt.
Heb je geen hartsvriendin of vertrouwenspersoon die je hierbij kunt helpen??
Goed dat je geschreven hebt, maar het is echt tijd voor een vervolgstap naar échte hulp.

Dit laat echt het stoom uit mijn oren komen, sorry. Met dit soort opmerkigen gaat ts al helemaal niet op zoek naar hulp, je praat haar nu een schuldgevoel/ twijfel aan zichzelf aan van jewelste. 'Deze actie handig was'!?!?!? Ze is verdorie verkracht????

FennaK

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:36

Jeetje wat heftig zeg! Heel veel sterkte en praat er vooral over!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:37

Het is heerlijk dat er mensen zijn die nog zo onschuldig en naïef kunnen zijn. Jammer dat dat zo beschaamt moet worden. Die kerel is een klootzak, klaar.

Ik zou voor mezelf in ieder geval hulp zoeken want dit kan nog heel lang door werken. Kan me goed voorstellen dat je het moeilijk vind om naar de politie te gaan maar er over praten kan al heel goed helpen. Sterkte ts :(:)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:43

Wat hij heeft gedaan, dat had hij nooit mogen doen. Jou eerste "nee" had voldoende moeten zijn. Wel kan ik me voorstellen dat hij dingen die er gebeurd zijn (zoals het op bed gaan liggen terwijl hij er nog was, in slaperige toestand hem afweren, waardoor hij misschien heel iets anders dacht) hem niet hebben laten inzien wat hij werkelijk heeft gedaan. Omdat je baas ervan weet, maar hem niet heeft ontslagen of van arbeidsplek gewisseld heeft, ben ik heel benieuwd wat hij er in dat gesprek van gemaakt heeft.

Schakel een vertrouwenspersoon in op je werk, en zorg dat er in ieder geval een situatie ontstaat waardoor jullie niet meer directe collega's van elkaar zijn. Het is geen doen om dagelijks met hem te moeten werken.

Daarnaast toch echt wel aangifte gaan doen. Al zou het niets uithalen, het staat dan in ieder geval zwart op wit, en dat is belangrijk, wie weet doet hij dit wel vaker, en komt het niet uit omdat niemand aangifte doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:44

schuldgevoel? Twijfel? sorry, maar dit had ze kunnen voorkomen, punt. Dat die man dat uiteindelijk gedaan is zeker niet goed! Dat er maar mensen misselijk worden van mijn reactie, ik heb dit verschillende keren in rl van heel dichtbij kunnen beleven, en ik word misselijk van mensen die zo verschrikkelijk naief zijn en gewoon een vent in huis binnen laat en hem nog laat zitten ook nadat hij duidelijk heeft gemaakt wat zijn intentie's zijn. Dan staan wij daar, in de rechtbank en valt er een heel milde straf vanwege uitlokking.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:48

Dat is dus het corrupte van het systeem.

Ik ben het met je eens dat je op je hoede moet zijn maar dit zijn natuurlijk wel enorm harde lessen zo. Dat maakt het niet minder walgelijk. Ik kots op zulke kerels (en ook vrouwen die dat doen trouwens), nee is nee.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:50

Och meid wat erg!!! Aller eerste je vertrouwenspersoon op het werk is een man, je kunt ook vragen voor een een vrouw, die kan dan aangewezen worden. Geloof me niemand zal je raar aankijken. En die mensen moeten bestraft worden. De politie kan dit heel erg discreet afhandelen.

Ik zeg doen. Ik weet dat het makkelijker gezegt dan gedaan is! Maar het is wel het beste. Ik wens je heel veel sterkte ermee

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:52

Ik kan uit alle eerlijkheid vertellen, dat dit mij ook ooit gebeurd is( geen collega maar een "vriend") Nu 5 jaar later, heb ik nog steeds spijt dat ik niet naar de politie ben gegaan!!
Ik verdenk hem dat ie dit bij meerdere meiden heeft gedaan, alleen daarom heb ik al spijt!
Ik zat in een vriendengroep met alleen maar jongens, die hebben hem eruit gezet en mij gesteund.

Lieve TS, Ga alsjeblieft naar de politie, zo niet voor jezelf dan voor een ander!
Jij hebt dan in elk gedaan wat je kon! Hoe het dan in een eventuele rechtszaak afloopt dat zie je dan wel weer! Hij heeft jou leven kapot gemaakt hiermee, als jij naar de politie stapt hoop ik toch dat zijn vrouw bij m weggaat en hij zn baan kwijt raakt en dan is in elk geval heel even zijn leven kapot.

Meer dan naar de politie gaan kun je niet doen ben ik bang, maar dat is wel weer een deel van "het hoofdstuk afsluiten".

Heel veel sterkte!! en mocht je me een pb willen sturen dan ben je welkom!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:55

DeMolenhoek schreef:
Dan staan wij daar, in de rechtbank en valt er een heel milde straf vanwege uitlokking.

Uitlokking? Besef je wel dat je daarmee aangeeft dat het de verantwoordelijkheid is van de vrouw dat de man zich gedraagt? Kom nou!

Nog even en we hebben ISIS helemaal niet nodig om weer ouderwets vrouwen te stenigen omdat ze verkracht zijn. Mannen mogen dat, en een vrouw die zich niet met een volledig doordachte strategie verweert, die is vooral zelf schuldig.

Afschuwelijk. Ik vind het heel, heel verschrikkelijk om te lezen dat dit soort dingen in 2015 nog gedacht en gezegd worden.

(Oh, en terzijde: je weet helemaal niet hoe het anders gelopen was. Waarom zou hij bij die eerste weigering wel weggegaan zijn? Die kans is er - maar zeker weten doe je het nooit.)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:55

DeMolenhoek schreef:
schuldgevoel? Twijfel? sorry, maar dit had ze kunnen voorkomen, punt. Dat die man dat uiteindelijk gedaan is zeker niet goed! Dat er maar mensen misselijk worden van mijn reactie, ik heb dit verschillende keren in rl van heel dichtbij kunnen beleven, en ik word misselijk van mensen die zo verschrikkelijk naief zijn en gewoon een vent in huis binnen laat en hem nog laat zitten ook nadat hij duidelijk heeft gemaakt wat zijn intentie's zijn. Dan staan wij daar, in de rechtbank en valt er een heel milde straf vanwege uitlokking.

Ik ken jou daar wel in volgen,het is natuurlijk heel vervelend op zijn zachts gezegd, wat de ts overkomen is.Maar ze heeft wel zodanig naïef gehandeld dat het qua bewijslast een heel moeilijke zaak word.En wij kunnen dan wel vinden dat ze volkomen in haar recht staat, maar horen hier maar ook één kant van het verhaal.Ik denk dat aangifte doen best heel zwaar is.Nu woont Molenhoek net als ik in Belgie ,dus ik weet niet hoe het in nederland gaat,maar ik ben hier één keer met een vriendin mee geweest aangifte doen,en van zo'n ondervraging word je dus al slachtoffer echt niet blij.

Dus denk ik dat je in dit geval beter energie steekt in jezelf te helpen met het verwerken van het gebeuren,misschien een afspraak met een psycholoog maken of zo iets?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:56

Wat een verhaal ts. Ik ga uit van je eerlijkheid en dat het allemaal is zoals je schrijft.
Ik hoop dat je je iets opgelucht voelt door je verhaal te doen op bokt.... en even wat rust vindt.

Ik heb zelf een collega gehad die mij allerlei smerige berichten stuurde via social media, continue rond mn bureau zwierf en daar echt niets te zoeken had.
Ik heb hier uiteindelijk melding van gemaakt en de situatie is opgelost. Uiteindelijk kostte het mij mijn baan (ja bokt dit staat zwart op wit in mijn ontslagbrief).

Ik wil je echt adviseren (ik heb nog niet alles bijgelezen) je ziek te melden en een gesprek met je huisarts aan te gaan.
Je moet jezelf niet langer in deze positie zetten waarin je met hem geconfronteerd wordt. Dat levert enorme stress op en kan niet goed zijn voor je lichaam.

Op het stuk dat hij om 00.30 uur kwam voor een film ga ik niet eens in. Jij had het gevoel dat je hem kon vertrouwen en hij is gewoon fout geweest. Of dit nu 10 uur in de ochtend is of 03 uur snachts.

Je hebt gedoucht, de lakens gewassen... ik kan er zo inkomen. Je voelt je vies en hebt misschien geprobeert de gebeurtenis van je af te wassen.

Het staat me bij dat het 3 maanden geleden gebeurd is. Het is klote. Want zelfs na wassen kan het zijn dat er vaginale sporen zijn van seks die niet gewenst was. Rode plekken in de schede, bloeduitstortingen.
Maar die zijn dan al weggetrokken.

Verkrachtingszaken zijn erg pittig. Maar niet bij voorbaat afgeschreven. Want for all i know kan hij al een zedendossier hebben. Dat hij in het verleden dit al gedaan heeft. En nee, dat is niet na 5 jaar 'weg'. Ook niet na 12 jaar. Een zedendelinquent blijft op levenslange registratie hangen.

Ts, begin bij het begin. Ga naar je huisarts. Praat. Neem een vriendin mee en vraag advies. En het is nooit jouw schuld. Nee is nee!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:59

beatje schreef:
Maar ze heeft wel zodanig naïef gehandeld dat het qua bewijslast een heel moeilijke zaak word.

Nee. De bewijslast is vooral lastig vanwege
1. haar woord tegen het zijne (bij al dat soort situaties thuis een lastig verhaal omdat er eigenlijk nooit getuigen zijn) en
2. het niet doen van onmiddellijke aangifte dat sporenonderzoek mogelijk maakt.

Beide zaken hebben NIETS met 'naief' te maken - de bewijslast was net zo moeilijk geweest in elke andere verkrachting, en heeft totaal niets te maken met het verloop van de avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:00

Shadow0 schreef:
DeMolenhoek schreef:
Dan staan wij daar, in de rechtbank en valt er een heel milde straf vanwege uitlokking.

Uitlokking? Besef je wel dat je daarmee aangeeft dat het de verantwoordelijkheid is van de vrouw dat de man zich gedraagt? Kom nou!

Nog even en we hebben ISIS helemaal niet nodig om weer ouderwets vrouwen te stenigen omdat ze verkracht zijn. Mannen mogen dat, en een vrouw die zich niet met een volledig doordachte strategie verweert, die is vooral zelf schuldig.

Afschuwelijk. Ik vind het heel, heel verschrikkelijk om te lezen dat dit soort dingen in 2015 nog gedacht en gezegd worden.

(Oh, en terzijde: je weet helemaal niet hoe het anders gelopen was. Waarom zou hij bij die eerste weigering wel weggegaan zijn? Die kans is er - maar zeker weten doe je het nooit.)

Ja, uitlokking. Zeg ik dat dat mijn mening is? Heb ik ergens gezegd dat het de schuld is van haar?Nee, blijkbaar heb jij een bril nodig. Ik heb duidelijk aangegeven dat dit voorkomen had kunnen worden. sorry dat dat mijn mening is. Daarmee zeg ik nog niet dat het haar schuld is en die man correct is.

Maar dit is de uitspraak die in de rechtbank gaat vallen. Dat is het rechtssysteem. Nogmaals, ik spreek met grote spijt uit ervaring. Mijn zus is tot 5 maal toe verkracht! 1 keer is de man ontoerekeningsvatbaar verklaard. De 2de keer is het weggeschreven onder jeugdzonde en de overige 3 zijn niet behandeld geweest want ze was vrijwillig mee gegaan. Dat ze haar daarna hadden verkracht maakte niet uit, ze is vrijwillig hun huis/auto binnen gegaan. Mijn zus heeft borderline en is daardoor ontzettend naief en geloofde altijd in de goedheid van de mannen. 1 keer is ze zelfs via een vriendin bij haar broer terecht gekomen want die kon wel een 'verzetje' gebruiken.

Vrije wil, uitlokking etc, we hebben het allemaal gehoord in de rechtbank. Isis? Die vermoorden mensen op een gruwelijke manier. Maar ons rechtssysteem gooit ze in het water en laat ze langzaam verdrinken in hun eigen miserie. sorry, dit haalt ts nooit in de rechtbank. Pyjama, naar boven laten gaan etc. Die man gaat het op uitlokking gooien en die uitspraak zal er komen ook.

Als er iemand is die al die verkrachters gecastreerd wil zien ben ik het wel. En zelfs nog erger dan dat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-15 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:01

Vervelend van jouw slechte ervaring, maar hoe kan het uitlokking zijn als er niks bewezen kan worden vanwege de redenen die Shadow noemt? Lijkt mij sterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:03

Pyjama, naar boven laten gaan etc. Als die man zegt dat ze verleidelijk in de zetel zat is het al uitlokking. Zelfs als dat helemaal niet zo is, is dat hetgeen wat de tegenpartij gaat pleiten.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:03

De Molenhoek zegt helemaal nergens dat ts de man heeft uitgelokt Shadow! Ze, of hij, geeft allen maar aan hoe het rechts systeem, helaas, werkt. En dat de advocaat van de tegenpartij uitlokking zeker zal gebruiken. Dit soort zaken zijn, nogmaals helaas, niet klip en klaar. Ik denk dat het vooral belangrijk is voor de ts dat de werkgever acties onderneemt. TS moet zeker aangifte doen en naar de huisarts. Maar ik heb weinig vertrouwen in ons rechtssysteem met dit soort zaken.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:04

DeMolenhoek ik zit met open mond van verbazing te lezen wat jij durft te typen. Onvoorstelbaar......

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:05

DeMolenhoek heeft echt klote ervaringen. Maar ik denk niet dat ts zich hierdoor moet laten tegenhouden in haar eigen kwestie.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:06

Mijn mond valt eerder open van de ervaringen van de zus van De Molenhoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:06

Oh, maar dan zal hij nog op de grond vallen als je eenmaal kennis maakt met het rechtssysteem. Misschien begrijpen jullie mijn reactie dan ook.