Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Maakt het ook maar iets uit of ze 'slim' gehandeld heeft of niet? Ze is verkracht, punt uit. Gatver, wat een nare opmerkingen
RaafSmits schreef:Ik trek TS verhaal niet in twijfel, maar erg naïef vind ik het allemaal wel.
- Half een s'nachts een collega binnen laten voor een borrel
- Pyama aan en slaapmedicatie op
- Om er verder ook maar van uit te gaan dat hij daadwerkelijk op jou verzoek jou huis verlaat als hij al handtastelijk gedrag heeft vertoond??
Wat hier gebeurt is is simpelweg strafbaar maar daar voor moet dan zeker wel aangifte voor worden gedaan.
En mogelijk dúrf je niet na de politie omdat je bij jezelf ook al bedacht hebt dat deze actie niet echt handig was.
Toch moet je je over deze 'schroom "heenzetten, echt.
Er bestaan speciaal geselecteerde agentes die met jou in gesprek kunnen op een manier dat het voor jou minder belastend wordt.
Ook kunnen zij andere vorm van hulp regelen, want eerlijk, ik denk wél dat je die nodig hebt.
Heb je geen hartsvriendin of vertrouwenspersoon die je hierbij kunt helpen??
Goed dat je geschreven hebt, maar het is echt tijd voor een vervolgstap naar échte hulp.
DeMolenhoek schreef:Dan staan wij daar, in de rechtbank en valt er een heel milde straf vanwege uitlokking.
DeMolenhoek schreef:schuldgevoel? Twijfel? sorry, maar dit had ze kunnen voorkomen, punt. Dat die man dat uiteindelijk gedaan is zeker niet goed! Dat er maar mensen misselijk worden van mijn reactie, ik heb dit verschillende keren in rl van heel dichtbij kunnen beleven, en ik word misselijk van mensen die zo verschrikkelijk naief zijn en gewoon een vent in huis binnen laat en hem nog laat zitten ook nadat hij duidelijk heeft gemaakt wat zijn intentie's zijn. Dan staan wij daar, in de rechtbank en valt er een heel milde straf vanwege uitlokking.
beatje schreef:Maar ze heeft wel zodanig naïef gehandeld dat het qua bewijslast een heel moeilijke zaak word.
Shadow0 schreef:DeMolenhoek schreef:Dan staan wij daar, in de rechtbank en valt er een heel milde straf vanwege uitlokking.
Uitlokking? Besef je wel dat je daarmee aangeeft dat het de verantwoordelijkheid is van de vrouw dat de man zich gedraagt? Kom nou!
Nog even en we hebben ISIS helemaal niet nodig om weer ouderwets vrouwen te stenigen omdat ze verkracht zijn. Mannen mogen dat, en een vrouw die zich niet met een volledig doordachte strategie verweert, die is vooral zelf schuldig.
Afschuwelijk. Ik vind het heel, heel verschrikkelijk om te lezen dat dit soort dingen in 2015 nog gedacht en gezegd worden.
(Oh, en terzijde: je weet helemaal niet hoe het anders gelopen was. Waarom zou hij bij die eerste weigering wel weggegaan zijn? Die kans is er - maar zeker weten doe je het nooit.)