Te jong worden geschat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Re: Te jong worden geschat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 21:25

oh oh oh oh oh
Nou het is me wat. Er zijn dus velen die er last van hebben.
Voel me wel gesteund daardoor :D

Toch spreekt leeftijd dus veel meer uit daden dan uit uiterlijk. En het is ook best lastig schatten, dat vind ik zelf soms ook wel.
Meiden van 15 die er echt al veel ouder uit zien, of van 20 die al heel erg volwassen zijn in hun gedrag.
En ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind de kinderen van nu ook al heel mondig, en precies weten wat ze willen. Sta ik ook weleens van te kijken, die laten zich niks meer wijsmaken. :wow:

Maar ook dus 30ers en 40ers die gewoon hun uiterlijk mee hebben, al moet ik ook toegeven dat ik ineens 30 wordt en ook denk huh? watskeburt?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 11:37

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:39

Ik denk altijd maar zo: hoop voor de toekomst! :')

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:40

Ik voel me aangesproken :wave:

Haha, ik wordt altijd veel jonger geschat dan ik ben. Soms is het behoorlijk vervelend :Y) , maar vaak kan ik er wel om lachen.

Qua werk vind ik het vooral wel eens lastig idd, ik ben klein, zie er jong uit, wordt ik dan wel serieus genomen? B-) Maar moet zeggen zolang ik daar niet over na denk er eigenlijk geen problemen zijn :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:42

*\o/* Meer lotgenoten!

Ik ben 31 en zwanger, zie eruit als begin 20. Nu krijg ik heel regelmatig de vraag of het wel gepland was.
Mijn vriend is 39 en ziet er uit als 35 of zo en niemand gelooft dat we een stel zijn.
Toen we elkaar ontmoete had hij zijn ouders wijs gemaakt dat ik 18 was en we dus 16 jaar scheelde, die mensen geloofde dat. |(

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:45

Oh hier nog een! Laatste jaar ineens heel vaak!

Ik wordt morgen 20, kwam van de zomer bij een zwembad in ons dorp en legde geld neer voor een kaartje voor 16+ (was 50 cent duurder :+ ) zegt de vrouw achter de kassa: Ben jij al 16 dan?!

Ging uiteten waarbij je onbeperkt voor een bepaald bedrag kon eten + je kreeg 2 drankmuntjes p.p. Natuurlijk vroegen ze bij mij of ik al wel 18 was. :+

En vorige week liet ik een tattoo zetten (heb er 4 jaar geleden ook al 2 laten zetten) en werd echt aangekeken van: wat doe jij hier je bent nog veel te jong. :') en mn tatoeëerder zei ook letterlijk dat ik er heeeeel jong uitzag toen ik mijn leeftijd vertelde. :=

Ik hoop maar dat dit over 20 jaar nog zo is. :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:46

Ik ben 16 jaar en ik wordt soms 12 geschat (in mijn nette kleding nog wel >;) ) en 18 of 19 in mijn rijkleding |o Ik vind het niet zo erg, maar als je krijgt te horen op de verjaardag van je opa of je ook de cito toets hebt gemaakt, is dat toch niet zo leuk O:)
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 12-03-15 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:46

Ik werd vroeger altijd jonger geschat, sinds ik mijn haar heb laten groeien en mijn make-up anders doe is het andersom. Ben nu 19 en ik werd laatst 25-26 geschat. Het is ook al een hele lange tijd geleden dat ik nog ID heb moeten laten zien ergens :')

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:52

Ik ben 40, maar ze schatten mij nog altijd begin 20 :D Mijn vader geef je ook zeker geen 65 als je hem ziet,eind 40 komt mensen eerder op. Mijn moeder geen 62 (cliënten willen niet geloven dat ze al oma is _O- ) en mijn oma absoluut geen 92, eerder net 70. Het zit hier dus in de familie :D En wij vinden het wel best ;) Geeft vaak vreemde blikken van mensen als ze denken dat moeders en ik zussen zijn, vader mijn vriend >;) ^) En oma mijn moeder +:)+

Oja, mijn vader werd eens in de winkel aangesproken door een vrouw dat zijn "vrouw" hem riep :D Dat was dus oma _O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:55

20 en word 15 geschat
Laatst liep ik wel in nette kleding en toen werd ik eind 20 begin 30 geschat. Is weer heel anders :+
Toen ik 15/16 was werd ik overigens ook veel ouder geschat.

Maar het is zo vervelend, mensen gaan vaak een beetje semi denigrerend tegen je praten. Heel vervelend. Herken het absoluut ts!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:04

Mijn buurvrouw vond het zo leuk om te vragen; 'goh, jij moet vast je id laten zien als je bier koopt' 'hoe oud schatten ze jou eigenlijk?' 'Je man ziet er veel ouder oud dan jou!'

Ik wou wat gemeens over haar gewicht zeggen, maar liet mij niet uit de tent lokken en ben doorgelopen en heb geen enkel antwoord gegeven. Ik vind het zo flauw dat zij er voldoening uithaald om mij te treiteren op die manier. De toon waarop ze het zegt...brrr.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:16

Vroeger werd ik altijd ouder geschat, kon met gemak op mijn 15e clubs binnen komen voor 21 en ouder. De laatste jaren is dat een beetje aan het veranderen. Op mijn werk wordt ik wel vaak ouder geschat al heeft dat misschien ook te maken met de gemiddelde leeftijd hier en dat er voorheen een leeftijds eis van ten minste 31 jaar was voor mijn functie (nu ben ik 31 maar begon op mijn 28e).

De afgelopen twee maanden is echter al 3 keer gevraagd naar mijn legitimatie bij de supermarkt en moest ik mij in America in een sportbar legitimeren toen ik een flesje Bud bestelde... De ouders van mijn lessers zijn meestal flabergasted als ik mijn leeftijd vertel en schatten mij ook een jaar of 6/7 jonger. En tijdens het stappen krijg ik met name aandacht van jongens van een jaar of 20 of de die-hard midlife crisis tiepjes :Y) Gelukkig heb ik al 9 jaar een vriend...

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 12:36

vuurneon schreef:
Mijn buurvrouw vond het zo leuk om te vragen; 'goh, jij moet vast je id laten zien als je bier koopt' 'hoe oud schatten ze jou eigenlijk?' 'Je man ziet er veel ouder oud dan jou!'

Ik wou wat gemeens over haar gewicht zeggen, maar liet mij niet uit de tent lokken en ben doorgelopen en heb geen enkel antwoord gegeven. Ik vind het zo flauw dat zij er voldoening uithaald om mij te treiteren op die manier. De toon waarop ze het zegt...brrr.

Jeetje wat vervelend.
Mijn buurvrouw denkt ook dat ik een weeskind ben van 12 geloof ik. 'Kook je iedere avond voor jezelf??"
Heb je helemaal geen familie? en wat doe je dan 's avonds? Televisie kijken? "
Totdat haar man ingreep en wel degelijk aangaf dat ik wat ouder ben dan zij dacht. Maar dan nog was het 'Nee joh' tegen haar man. hahahhaaha
Dat is echter wel een paar jaar geleden, nu doet ze dat niet meer hoor.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:39

Ik herken het ook!

Een half jaar geleden ging ik drank halen met een vriendin en werd ons gevraagd naar onze legitimatie. De verkoper kon niet schatten of we wel 18 waren.... Ik ben 35.

Laatst lag mijn vriend in het ziekenhuis. Mijn moeder kwam even kijken. Toen er een arts kwam zei ze: we hebben net een scan gemaakt van uw man. Toen mijn moeder zei dat hij mijn vriend was wist ze even niet meer waar ze moest kijken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:43

:= Dus je vriend had zo je stiefvader kunnen zijn :') de arts denkt de volgende keer wel 2 keer na voordat hij iets zal zeggen :')

Buurvrouw weet precies hoe oud ik ben, maar ze blijft gewoon lekker denigrerend bezig... Heeft vast zelf issues met haar gewicht en voelt zich beter door anderen neer te halen.

Wat ik wel grappig vond was de energieverkopers aan de deur; ik doe open en die jongen vraagt 'is de eigenaar van het huis ook thuis?" Ja, dat ben ik. 'O... Wonen je hier met je ouders of met studenten?' 'Nee alleen ik en mijn man'. 'Ja maar... Je man o ehhh Dit is een groot huis en en...' Dus ik heel subtiel; ook jonge mensen kunnen een huis kopen hoor enne ik ben ouder dan je denkt :+ en nee mijn ouders wonen hier ook niet!
Zijn collega had gelijk al door dat ik ouder was en begon steeds meer te gniffelen en zijn collega werd steeds roder van schaamte en begon steeds meer te stotteren :')