Relatie beindigen ja of nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VitaLidia

Re: Relatie beindigen ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 23:24

Jeetje wat zijn de mensen hier toch altijd lekker genuanceerd. Ik ben niet op zoek naar een spermadonor dat heb ik nergens en nooit gezegd enkel dat ik een kinderwens heb. En niet koste wat kost zo snel mogelijk een man moet hebben om kinderen mee te maken. Fijn ook dat er met voor mij zo moeilijk en gevoelig onderwerp zo begripvol om gegaan word.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:29

Ik denk niet dat je het begrijpt wat ik bedoel. Stel dat je nu op zoek gaat naar een andere man.. wat dan.. Dan duurt het toch minstens twee jaar oid eer je elkaar goed genoeg kent om aan kinderen te beginnen? En hoe wil je in zon relatie stappen? Gelijk met de vraag wil je kinderen, want mijn klok tikt. (en ja die vrouwen zijn er..) Zo'n vent voelt zich dan een spermadonor en zo wordt hij dan (in die situatie) ook bekeken. Als vent zijnde zou ik er voor bedanken en als vrouw zijnde zou ik er ook voor bedanken om als kraamkamer bekeken te worden.

Is een serieuze overpeinzing want je zal de eerste niet zijn die alleen maar naar mannen kan kijken als zijnde papamateriaal, waar zo'n man voor bedankt en dan zijn de vrouwen 40 en hebben ze nog steeds niks. Of gewoon in zo'n relatie storten want hij wil kinderen en ik ook.. en dan na x jaar gaan ze uit elkaar want ja het klikt toch niet zo.

Ik snap echt de vrouwen niet hier die roepen beëindig de relatie en ga op zoek naar een man die wel kinderen wil. Ik snap dat écht écht écht niet.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:34

Soms moet je je hart volgen Sammie. Nee heb je,ja kun je krijgen. Zekerheid heb je nooit in dit leven. Blijft ze in deze relatie is het antwoord sowieso nee.
Maar geloof dat wanneer je geen kinderwens (hebt gehad) dat intense gevoel ook niet kan begrijpen..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:21

Ik ben het in deze wel helemaal eens met Sammie.

De relatie beëindigen omdat hij jouw kinderwens niet kan vervullen is prima, maar je hebt geen idee wat je nog gaat tegenkomen in de toekomst.

Zoals gezegd, ik heb in een vergelijkbaar schuitje gezeten en ben blij dat ik op mijn 28e toch gewoon vol voor mijn relatie heb gekozen, ondanks dat dat geen eigen kinderen betekent.
Ben inmiddels getrouwd en nu ook 34, dus nee, eigen kinderen gaan er zeer waarschijnlijk niet komen.
Maar het leven heeft meer te bieden dan kinderen, mijn man is een heel erg fijne partner en ben echt superblij dat ik voor mijn relatie met hem gekozen heb!
Hij heeft mijn leven enorm verrijkt, zelfs of misschien wel juist omdat hij geen tweede leg wilde.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:26

pinto_1 schreef:
Ik vind het behoorlijk egoistisch van je vriend. :o

Hij heeft er "al" drie, dus jij mag ze niet meer? Want daar komt het eigenlijk op neer. Blijkbaar heeft hij dus ooit wel een kinderwens gehad, en nu deze is ingevuld is het klaar voor hem. En heb jij pech.
Die 3 van hem krijg jij er toch ook ongevraagd bij?

Als hij geen kinderen had en helemaal geen kinderwens zou ik er begrip voor hebben, nu niet.
En het zou voor mij een reden zijn om de relatie te beeindigen, niet alleen omdat ik kinderen zou willen (als ik in jouw schoenen stond) maar omdat ik de relatie anders niet gelijkwaardig vind.

Vind het allesbehalve egoïstisch, maar juist iets waar over nagedacht is. Een kind is niet zomaar een brood of pakje boter wat je koopt, daar zit een jarenlange kostenpost en zorg aan vast en als je onverhoopt uit elkaar gaat, dan moet vriendlief voor maar liefst 4(!) kinderen alimentatie gaan betalen. Als zoiets ter sprake komt, dan heeft de andere partij ook recht op een eigen keuze. It takes two to tango en wie een vraag heeft, zal het met antwoord moeten leren leven. Als je op deze wijze redeneert (hij heeft er al drie, dus waarom mag TS niet meer), dan is dat mijns inziens erg kort door de bocht.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:34

Sammie schreef:
Ik blijf het een raar fenomeen vinden om iets op te geven dat je kent en waar je gelukkig mee bent (anders is er wel een andere reden om het uit te maken) voor iets dat je totaal niet en waarvan je totaal niet weet of je daar gelukkig van wordt.

Hier moest ik ook aan denken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:37

Sammie schreef:
Ik denk niet dat je het begrijpt wat ik bedoel. Stel dat je nu op zoek gaat naar een andere man.. wat dan.. Dan duurt het toch minstens twee jaar oid eer je elkaar goed genoeg kent om aan kinderen te beginnen? En hoe wil je in zon relatie stappen? Gelijk met de vraag wil je kinderen, want mijn klok tikt. (en ja die vrouwen zijn er..) Zo'n vent voelt zich dan een spermadonor en zo wordt hij dan (in die situatie) ook bekeken. Als vent zijnde zou ik er voor bedanken en als vrouw zijnde zou ik er ook voor bedanken om als kraamkamer bekeken te worden.

Is een serieuze overpeinzing want je zal de eerste niet zijn die alleen maar naar mannen kan kijken als zijnde papamateriaal, waar zo'n man voor bedankt en dan zijn de vrouwen 40 en hebben ze nog steeds niks. Of gewoon in zo'n relatie storten want hij wil kinderen en ik ook.. en dan na x jaar gaan ze uit elkaar want ja het klikt toch niet zo.

Ik snap echt de vrouwen niet hier die roepen beëindig de relatie en ga op zoek naar een man die wel kinderen wil. Ik snap dat écht écht écht niet.

En wie is daar dan weer de dupe van... juist, het kind.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:39

Saskia9 schreef:
Soms moet je je hart volgen Sammie. Nee heb je,ja kun je krijgen. Zekerheid heb je nooit in dit leven. Blijft ze in deze relatie is het antwoord sowieso nee.
Maar geloof dat wanneer je geen kinderwens (hebt gehad) dat intense gevoel ook niet kan begrijpen..

Dat is helemaal geen kwestie van sowieso "nee", dat weet je niet. Niets zo veranderlijk als een mens. En de relatie is - zoals in de OP werd gezegd - nog pril. Deze leuke vriend kan ook na een jaar denken: "What the ..., laten we ervoor gaan". Je moet iets ook een kans geven. Voor hetzelfde geld heeft TS er over een jaar weer hele andere gedachten over en is de kinderwens afgezwakt of zelfs helemaal weg. ;)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:45

Dat is fijn marije,dat jij dat makkelijk opzij kon zetten. Sommige vrouwen kunnen dat niet. Wat als Ts denkt,weet je ik blijf bij hem,en over 3/4 krijgt ze toch spijt? Als je wens zo diep is,moet je zeker niet verder gaan met iemand die die wens gewoon niet meer heeft. En niemand kan de toekomst voorspellen,maar je kan wel je dromen achterna gaan. Of die dromen ook uitkomen weet je nooit. Maar soms moet je eenmaal je hart volgen wanneer deze intense gevoelens heeft.
Dat andere mensen geen kinderwens hebben is hun goed recht,maar dat andere mensen wel een diepe wens hebben mogen zij zelf toch ook bepalen.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:25

@Sammie, ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik heb het gevoel namelijk wel gehad. Ik wilde heel graag kinderen, maar als ik dan een man heb die dat niet wil, kan dat zeker een breekpunt zijn. Als je nog maar 24 bent, heb je nog (ong) 16 jaar om uit te vogelen of jullie samen kinderen willen. Als je 34 bent, calculeer je ook al in dat je niet in 1 keer zwanger bent en hier mogelijk ook 1 a 2 jaar voor nodig hebt (als het al lukt), dus als je dan voor je 40e kinderen wilt.... kan je niet te lang twijfelen. En achteraf weet je nooit of je de goede keuze hebt gemaakt, want misschien kom je wel nooit de juiste man tegen...

Dus ik snap heel goed dat de TS af laat wegen of haar partner kinderen wil zodra ze aan een relatie begint.

Maar..... ook eigen kinderen zijn niet zaligmakend, dus als je voor jezelf kan kiezen om alleen voor deze man te gaan, zonder kinderen van jullie samen, kan je net zo gelukkig worden.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:31

Nee ik zou als ik jou was er niet direct mee gaan stoppen. Wie weet veranderd die nog wel van gedachte. Het is natuurlijk nog hartstikke pril allemaal en als jullie elkaar beter leren kennen misschien verandert hij ook wel. Was hij er echt heel erg stellig in? Of nog lichtelijke twijfel?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:31

Het lijkt mij dat in een goed gesprek zaken als eerder relatie(s), geloof, beroep, hobby's, woonsituatie maar ook een evt. kinderwens aan de orde komen.
Dat zijn toch allemaal zaken die bijdragen aan je oordeel of iemand wel of niet bij je zou kunnen passen?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:34

Ulfeino schreef:
Het lijkt mij dat in een goed gesprek zaken als eerder relatie(s), geloof, beroep, hobby's, woonsituatie maar ook een evt. kinderwens aan de orde komen.
Dat zijn toch allemaal zaken die bijdragen aan je oordeel of iemand wel of niet bij je zou kunnen passen?

Eens :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:38

Als TS nou heel heel graag kinderen wilt, waarom zou ze dat moeten opgeven? Ze moet haar vriend absoluut niet dwingen om vader te worden, maar als zij kinderen wilt heeft zij het recht die relatie te beeindingen en zelfs te gaan kijken wat haar opties zijn om alleenstaand moeder te worden.

Ik vind sommige hier echt lomp en bot reageren. Fijn dat jullie het zelf allemaal zo goed voor elkaar hebben, maar hoe kan je nou oordelen over het gevoel van een ander? Als zij echt die wens heeft dan moet ze daar iets mee doen. Ongeacht wat anderen daar van vinden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:40

Als je echt een kinderwens hebt en hij niet, dan zie je in de meeste gevallen toch dat het gaat wringen op den duur. Een kinderwens is echt heel sterk. heb het om mij heen ook stuk zien gaan om die reden.
Aangezien hij er al 3 heeft, verwacht ik niet dat zijn mening zal veranderen. verwacht dat iig niet en eigenlijk vind ik dat je die mening echt moet respecteren en hem niet proberen over te halen ofzo.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:56

Sammie schreef:

Ik denk dat je dan het gevoel van de kinderwens nooit hebt gevoeld.
Het is echt een hormonen kwestie, niet zoiets als het willen van een paard of huis of auto...

Heb het ervaren na mijn eerste miskraam, dat is echt iets wat je niet kan uitleggen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:50

Er zijn ook genoeg heren waarbij het tussen 30 en 40 jaar enorm kriebelt om een kinderwens in vervulling te laten gaan hoor, TS kiest er nu voor om haar kans te nemen de juiste man met die wens tegen te komen. Ik neem aan dat ze zelf ook de eventuele risico's van inziet.

Ik vind het knap dat je eerlijk blijft tegen jezelf en deze keuze maakt. Volg je hart (en ook een beetje je verstand).

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:53

Het hangt er gewoon van af wat voor jou zwaarder weegt. De kinderwens of de liefde voor deze man. Als verstand en gevoel nog niet samen gaan heb je meer tijd nodig. Als je kinderwens groter is moet je het beëindigen en zo niet dan ga je met hem verder. In feite is het kiezen tussen twee liefdes, je kunt helaas niet allebei krijgen in deze situatie.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:22

En waarom zou je het niet meteen zeggen dat je wel of geen kinderwens hebt???
Ik heb het omgekeerd, nooit een kinderwens gehad en nog steeds niet. Ben nu 37.
Mijn vriend is een stuk jonger 29 en we hebben nu 7 jaar een relatie.
Ik heb hem idd meteen verteld al bijna voordat we "verkering" kregen dat ik geen kinderwens heb.
En ook dat als hij dat wel had, we er dan maar niet aan moesten beginnen.
Eerlijkheid duurt het langst in mijn ogen.... Wij hebben toen samen besloten ervoor te gaan.
Maar had het ook begrepen (zou echt wel pijn gedaan hebben daar niet van) als hij liever verder zocht
naar iemand die misschien wel een kinderwens had..
Hij was nog vrij jong, maar ik al wat ouder dan wordt het raam ook wat kleiner.
Ik heb het geluk gehad dat het bij hem tot nu toe nog niet veranderd is, ik vraag hem er om de zoveel tijd nog steeds wel naar. Ik zou nooit de reden willen zijn dat hij ongewild kinderloos zou blijven.
Zoveel hou ik van hem, dat ik hem zou laten gaan als hij ooit de wens wel krijgt....
Ik zou dus ook verder zoeken naar iemand die je wens wel in vervulling kan laten gaan.
Ik ga er van uit dat als hij genoeg om je geeft, hij jou dat ook gunt. En jij moet om de zelfde reden hem laten gaan zodat hij zich niet schuldig hoeft te voelen dat hij jou niet kan geven wat je wil.

VitaLidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 22:24

Relatie is inmiddels beeindigd! En dit was een goede weloverwogen keuze.
Iedereen die met me mee heeft gedacht wil ik graag bedanken.
Toen ik mijn twijfel uit had gesproken werd me vrij snel duidelijk dat hij ineens geen interesse meer had en geen moeite meer wilde doen. Daardoor heb ik dus niet kunnen zien waar ik eventueel mijn kinderwens voor op zou willen geven want hij veranderde ineens enorm. Ik heb toen nogmaals een gesprek gehad met hem en gezegd dat ik niet heb kunnen zien waar ik mijn eventuele kinderwens voor op zou willen geven en ik het beter vond om de relatie helemaal te stoppen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:41

Fijn dat je eruit bent!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:45

Als je die vraag moet stellen op een forum is het imo al duidelijk..

Edit; zie het al.. Keuze is gemaakt. :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:57

Sterkte maar zo te horen was het het beste. :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:27

lifaya schreef:
Oef ik zou toch verder kijken dan. Ik zou dan willen dat hij mijjn kinderwens respecteert en anders idd afgelopen...

ja hier eigenlijk ook wel een kindje van jezelf is zo ...(heb er geen woorden voor)geweldig ,als jij er 3 van hem verzorgt, dan mag dat ene kindje van jou ook wel wat is het probleem?
Ik zou het duidelijk aangeven en ook wat je dan overweegt maar het is aan jou, het is jou leven...

ohh zie nu het vervolg :(:) ....nu cliche maar wel beter zo sterkte hoor!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:46

Knap besluit! Het najagen van je eigen droom is nog altijd beter dan denken in wat als...

Mijn eigen kinderwens was al vanaf mijn 29e enorm. Als mijn partner hier niet in mee gegaan zou zijn zou ik zeker voor mezelf gekozen hebben. En nee, daar heb ik nooit mee gedreigd oid.

Mijn nicht is bij haar onvruchtbare man gebleven en uiteindelijk op haar 40e ingeruild. Die had ook niks meer, door te vertrouwen op de ander. Mijn les, creer waar mogelijk je eigen geluk!