eclair98 schreef:Oja, ik heb dan nog iets leuks. De reken lessen bestaan bij ons op school uit de stelling van Pythagoras. Nou, maak de kat maar wijs dat, dat bij rekenen hoort
met die wiskundige formules kun je inderaad berekeningen doen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:eclair98 schreef:Oja, ik heb dan nog iets leuks. De reken lessen bestaan bij ons op school uit de stelling van Pythagoras. Nou, maak de kat maar wijs dat, dat bij rekenen hoort
met die wiskundige formules kun je inderaad berekeningen doen
LiannePuthzy schreef:idd, en ik kan sommen met pie nie uit mijn hoofd maar rekenmachines waren verboden in de les dit jaar kregen we wel normaal rekenen (wel met procenten maar zonder pie,worteltrekkene ct) dat vind ik wel gewoon normaal
Janneke2 schreef:En met het getal pi weet je blikstjenders snel dat de grote volte meer dan 60 meter is.
Janneke2 schreef:LiannePuthzy schreef:idd, en ik kan sommen met pie nie uit mijn hoofd maar rekenmachines waren verboden in de les dit jaar kregen we wel normaal rekenen (wel met procenten maar zonder pie,worteltrekkene ct) dat vind ik wel gewoon normaal
Deze snap ik dan weer niet.
Pi is gewoon een getal.
Zij het, dat het een beetje een lang getal is om op te schrijven. (Er schijnen computer programma's te zijn met duizenden decimalen achter de komma - handig voor de ruimtevaart oid.)
Maar bij rekenen geldt "pi is iets meer dan drie".
Shadow0 schreef:Janneke2 schreef:En met het getal pi weet je blikstjenders snel dat de grote volte meer dan 60 meter is.
Maar welk probleem is er als men dat niet weet? Wat maakt dat zo belangrijk dat we hier zo'n punt van maken? Ik heb in al die jaren paardrijden nog nooit de behoefte gehad om daar over na te denken eigenlijk.
(En dat terwijl ik wel voor de lol een keertje de stelling van Pythagoras heb bewezen, tijdens het douchen. Ik bedoel, het is niet dat ik geen affiniteit met wiskunde of rekenen heb.)
MayDayParade schreef:Bedankt voor het in de grond stampen van mijn ego![]()
Ik kreeg met mijn dyscalculie verklaring een half uur extra de tijd. De verklaring moest wel al in het systeem staan, een meisje uit mijn klas kwam een dag van te voren ineens met een verklaring aanzetten, en die heeft geen extra tijd meer gekregen.
Citaat:Wat een veroordelende maatschappij worden we op die manier. Gaan we nu echt leerlingen van 12 aanrekenen dat ze hun onderwijs zelf moeten organiseren?(Of desnoods hun ouders.) En blijkbaar is het aanvaardbaar dat scholen hier niet achteraan gaan, en dat die niet (ongevraagd en uit zichzelf) hun best doen om hun leerlingen zo goed mogelijke kansen willen geven? Dat is niet hoe ik het onderwijs of de maatschappij zou willen in elk geval. Neigt behoorlijk naar blaming the victim.
shirleyp schreef:Ik zou graag een beetje eigen initiatief en verantwoordelijkheid zien.
Citaat:Iedereen wil graag onderwijs op maat, daar zul je zelf ook iets voor moeten doen. Signaleren, actie ondernemen, succeservaring opdoen. En daar groei je volgens mij van! Dat je iets niet aangereikt krijgt mag in mijn ogen geen excuus zijn, het is jouw leerproces.
EskeGirl schreef:Als die rekentoets enkel sommetjes waren, was het probleem er ook niet. Ik moet sowieso opeens weer staartdelingen en onder-elkaar-optellen/aftrekken/vermenigvuldigen uit het stof halen omdat ik dit met wiskunde al 5 jaar op een rekenmachine doe en dat nu opeens niet mag
UhNee schreef:EskeGirl schreef:Als die rekentoets enkel sommetjes waren, was het probleem er ook niet. Ik moet sowieso opeens weer staartdelingen en onder-elkaar-optellen/aftrekken/vermenigvuldigen uit het stof halen omdat ik dit met wiskunde al 5 jaar op een rekenmachine doe en dat nu opeens niet mag
Inderdaad.... heel leuk zo'n rekentoets, maar wij die hem dit jaar voor het eerst moeten maken zijn er de dupe van. Ik heb nog geen enkele keer op school rekenles of zoiets gehad.