Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jolien87 schreef:Nell_ schreef:Ik krijg hem via de app niet ondertekend.
Nu dus via de site, daar staat kapitaalverzekering aan. Dat hebben wij niet en ik krijg het ook niet weg. Nu kan ik niet verder. Wat kan ik daaraan doen?
Ik heb het ook via de site gedaan. Bij 'bankrekeningen en andere bezittingen' kun je de opties aan- en ontvinken.
Op mijn eigen kon dat niet, hij sprong telkens naar kapitaalverzekering. Maar nu is hij eindelijk verstuurd.
miccamaaike schreef:Saskia, dat is geloof ik afhankelijk van of je er studiefinanciering voor hebt ontvangen.
Ik heb een deeltijd studie gedaan in 2014 (nogsteeds overigens). Kosten zijn om en nabij 1400 euro. Ik kreeg geen studiefinanciering, maar wel een andere tegemoetkoming van ca 1200 euro en daarom krijg ik er niks van terug via de belastingdienst.
Als je geen stufi oid ontvangt kun je vaak wel iets aftrekken. VOlgens mij reken je gewoon het bedrag uit wat het je gekost heeft, je kunt dat zo invullen in je aangifte.
Het maakt dus niet uit of je wel of niet gewerkt hebt? Daar had zij het over namelijk.
Saskiaa_ schreef:miccamaaike schreef:Saskia, dat is geloof ik afhankelijk van of je er studiefinanciering voor hebt ontvangen.
Ik heb een deeltijd studie gedaan in 2014 (nogsteeds overigens). Kosten zijn om en nabij 1400 euro. Ik kreeg geen studiefinanciering, maar wel een andere tegemoetkoming van ca 1200 euro en daarom krijg ik er niks van terug via de belastingdienst.
Als je geen stufi oid ontvangt kun je vaak wel iets aftrekken. VOlgens mij reken je gewoon het bedrag uit wat het je gekost heeft, je kunt dat zo invullen in je aangifte.
Hmm, oke. Ik zag ergens dat je het bedrag dat je aan stufi hebt gekregen van het geld dat de studie gekost heeft af moet trekken én een drempel eraf moet halen en dat je over het bedrag dat overblijft dan belasting terug kan vragen.
Mijn tante begon een heel ingewikkeld verhaal, waar ik niets van snapte.Het maakt dus niet uit of je wel of niet gewerkt hebt? Daar had zij het over namelijk.
Wat krijgen mensen hier veel terug!